גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוצאים לנופש? הצצה לקולקציות הריזורט של המעצבים לקיץ 2014

קולקציות הריזורט של קיץ 2014 ממשיכות להוכיח שבגדי הנופש הם הדבר הפרקטי ביותר שיש למותגי-העל היום להציע

כל בית אופנה שמכבד את עצמו מכין קולקציה מיוחדת של בגדי נופש בעונה הזו, תחת הטייטל של קולקציית ריזורט או קרוז, תלוי לאיזה חלק מהגלובוס מתכננים לנסוע. אבל אל דאגה, אתן לא צריכות לצאת לשיט כדי ללבוש את אחת מהקולקציות.

מדובר בקונספט שהתגבש באנגליה בתחילת המאה ה-20 והפך בשנים האחרונות לחלק עיקרי מההיצע של בתי האופנה המובילים. במקור, הוא הומצא כאוסף קליל של פריטי לבוש, המיועדים לחופשה ביעדים אקזוטיים, אך בפועל הקו הזה משמש כיום כהזדמנות עבור המעצבים לצאת עם קולקציות מסחריות, נגישות וקלות ללבישה, בטון יצירתי מרוסן ופרקטי מהרגיל, בגוונים ססגוניים ובוהקים, עד כדי סנוור, המנוגדים באופן נפלא לאפרוריות של החורף.

למעשה, מדובר בעיצובים שאינם מצריכים השראה מורכבת ויצירתית וככאלה, יכולים לשמור על רלוונטיות בלי קשר לטרנד עונתי כזה או אחר, במיוחד בהתחשב במגמת ההתחממות הגלובלית.

יותר מ-100 קולקציות כאלה יוצאות מדי עונה, מה שמעיד על הביקוש האדיר שלהן. הנה הצצה לכמה מהיפות שבהן, שיספקו השראה נהדרת גם למראה הערב האלגנטי.

הבוהמיינית: לואי ויטון

הצרפתים יודעים שיק מהו. לא בכדי המילה הזו נאמרת וכתובה כפי שהיא נשמעת בשפת המקור. אוסף פריטי הקרוז של לואי ויטון, עוצבו בדמותה האייקונית של האישה הצרפתייה, בעלת השיק נטול המאמץ. הפעם זו המלתחה הגברית המספקת מגוון אפשרויות לאישה שאוהבת להדהים אחרים בשבירת ציפיות ומוסכמות: היא לא תהסס לעטות מעיל גברי על שמלת קיץ מתנפנפת, להתעטף בנונשלנטיות בשל גולש מקשמיר מעל שמלת קרפ בהדפס פרחוני באפקט אמנותי דהוי או לשדך בלייזר סאטן לבן לשמלה קייצית פשוטה ולחתום את המראה הזה עם קבקבי אריג גס ועבה המתאימים לעונה. כך או כך, על אף שלעיתים מדובר בשילובים בלתי סבירים בעליל, מילת המפתח של הקולקציה היא עדיין נוחות.

מחירי אביזרים: 1,700-13,600 שקל.

את האביזרים של המותג ניתן להשיג בחנות של לואי ויטון קניון רמת-אביב

הזוהרת: גוצ'י

בית האופנה האיטלקי גוצ'י נוהג לצאת מדי שנה למסע ביעדים שונים ברחבי התבל ולדלג ביניהם דרך מכונת הזמן. העונה, בחרה פירדה ג'יאניני, המנהלת האמנותית של המותג, בהשראת מראות ריו דה ז'נרו, ויצרה קולקציה "שבה כל היסודות שלי מעוצבים לג'רי הול הבאה המשדרת סטייל אוורירי". הצלליות נינוחות, בפרופורציות של אוברסייז, בדמות אוברולים, ושמלות עם חגורת מותן, במראה של כותנת לילה יוקרתית, לצד טוניקות המותאמות לפריטים בעלי מראה גברי יותר, מכנסיים רפויים במראה רך אך עוצמתי, שמלות חולצה עם שרוולים ושמלת קימונו. הקולקציה עשויה בעיקר מבדי משי שונים, הכוללים עיטורי חרוזי קריסטל ולורקס, לצד שילובים של עורות קלילים בגימור מטאלי. הצבעוניות מזכירה את גווני השקיעה בדרום אמריקה, החל מצבעי חול ופנינה עד לצבעי חלודה ונחושת, קורל, פסיפלורה, קיווי ופטל.

טווח מחירים: 1,800-20,000 שקל.

להשיג בגוצ'י - ה' באייר 26 תל-אביב

הארטיסטית: מיסוני

את כל העושר הוויזואלי ועטור הפרטים והגזרות, הצליחו לזקק במיסוני לדגמים אלגנטיים שמייצגים היטב את החזון הפונקציונלי שמלווה את המותג מאז הקמתו. הקולקציה מעוצבת בהשראת זרם אמנות הארט-דקו עם שימוש בדפוסי הפרחים והמוטיבים הצמחיים בהדפסי הבדים המספקים זווית רעננה וצעירה להלך הרוח הקייצי ומגדירים מחדש את תרבות הלבוש לחופשה.

שילובי הבדים בקולקציה יוצרים אשליה של מבניות ארכיטקטונית, בדגש על קווים נקיים ומדויקים, חיבורי טקסטורות שונות כמו בדי אריג עם בדי סקובה. הצבעוניות נעה בין גווני פסטל נייטרליים לצבעים עזים יותר ומעט מעושנים.

טווח מחירים: 590-5,250 שקל.

להשיג בפקטורי 54

האוונגרדית: דיזל בלאק גולד

קולקציית הריזורט של דיזל בלאק גולד, קו הפרימיום של המותג האיטלקי, כוללת פריטים בנוסח רוק-שיק בהשראת ג'ינס. התוצאה פרקטית, שונה ומתוחכמת לעונת החופשות, בבדי דנים, משי ועור, משולבים עם אלמנטים טכניים, שימוש בטלאים, כיסים פונקציונאליים והדפסים גיאומטריים, עם התמקדות בצבעוניות הקלאסית של דיזל: שחור, לבן, אפור וזית.

טווח מחירים: 1,300-6,500 שקל.

להשיג בדיזל רמת אביב, ובמתחם שרונה תל-אביב

גאות של שפע

קולקציות הקרוז של מיטב בתי האופנה הגבוהים לעונת 2015 מציינות את הפרידה הסופית מגל המינימליזם.

בימים אלה, מוצגות ברחבי העולם קולקציות הקרוז של מיטב בתי האופנה הגבוהים לעונת 2015. אם מנסים להצביע על מגמה עקרונית מהקולקציות האלה, הרי שזו הפרידה הסופית מגל המינימליזם. לא עוד ניוד, ובלוקים של צבע גיאומטריים, אלא מראה טוטלי, צבעוני ועמוס המנוגד לנקי והמדויק. קארל לגרפלד חשף את קולקציית הנופש של שאנל באי דובאי, בהשראת טיול שיט ייחודי בין המזרח למערב, עם פרשנות עיצובית לאלמנטים השאולים מעולם האמנות המזרחית ומראה ים-תיכוני, בדמות חליפות שלושה חלקים, טוניקות וגלביות באורך מקסי או קצרות, אוברולים קצרים, ז'קטים עם שרוולי שלושת רבעי, כשאלה טובלים בעושר צבעוני-אוריינטלי מלא בשיק. אופנת שנות ה-70 התוססת מקבלת פרשנות יפהפייה בקולקציית ריזורט 2015 של לואי ויטון, שהוצגה בארמון בית המלוכה במונקו, בנוכחות 350 מוזמנים. המנהל האמנותי הטרי לבית המותג הצרפתי - ניקולא גסקייר, הפליא לנסח מראות מחויטים שפוגשים את המראה האורבני והתוצאה קוקטית, בוהמיינית ואינטליגנטית במיוחד. בית האופנה הצרפתי דיור הפתיע במיוחד עם הלוקיישן שנבחר לתצוגת הריזורט, שהתקיימה בברוקלין נייבי יארד, בהתאם להשראה לעיצוב האוסף, שהדגיש את האלמנטים של חופשה חג יגית, אקזוטית ונוצצת בפרשנויות ארט-פופ אמריקאיות.

עוד כתבות

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

יורשים לא צורפו להליך שהכריע בזכויות על קרקע. מה קבע העליון?

העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי סיירת גבעתי נפלו בלחימה בעזה

נועם בטאן ונחמן מאיר חיים וקנין ז"ל נהרגו בקרב בדרום הרצועה, 4 לוחמים נפצעו ● חילופי אש בגבול הצפון: 10 רקטות שוגרו לגליל המערבי, כטב"ם של חיזבאללה התפוצץ בקיבוץ יפתח • קרובי חטופים מחוץ לקריה: "הרחבת הפעולה ברפיח משמעותה הפקרת חטופים חיים" • עדכונים בולטים 

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

המשבר בביטוח לאומי: "צריך בעיקר להעלות מסים ואת גיל הפרישה"

לראשונה ההכנסות של ביטוח לאומי נמוכות מההוצאות על קצבאות, ודוח שפרסם מזהיר: מועד הקריסה הוקדם בשמונה שנים, לשנת 2036 ● אלא שמומחים סבורים שהסוגיה פחות חמורה ממה שעושים ממנה: "שאנשים יפסיקו לעבוד מתי שבא להם"

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": תקציבי הביטחון בעולם מזנקים ואלה חלק מהמניות שעשויות להרוויח מכך

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגיאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון ● בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת