גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך משפיעים נתוני הגלישה באתרי החדשות על הסיקור?

‎מה הייתם מעדיפים לקרוא - את מה שחשוב ומשפיע על המציאות שלכם, או את מה שיהפוך לוויראלי וכולם ידברו עליו? ■ וגם: האם נכון לייבא לישראל את הטרנד מעבר לים, שלפיו משלמים לכותבים לפי הפופולריות של האייטמים שלהם?

אינטרנט / צילום: shutterstock
אינטרנט / צילום: shutterstock

כוחם הגובר של המספרים

עידן הביג דאטה, האנליזה והצפת המידע בשנים האחרונות לא דילג גם על מערכות העיתונים הוותיקות ועל צוותי החדשות באתרים ובבלוגים דיגיטליים מובילים. רבים מהם ניזונים היום מנתוני גלישה, קריאה וזמן שהייה, ונוהרים לעיתים בעיניים עצומות אחר המספרים, כאילו היו העכברושים של החלילן מהמלין.

עבורם, כלי המדידה הפכו להיות דרך לתכנון אייטמים עתידיים, ולעיתים אף למודל להערכת יכולתם המקצועית של העיתונאים. אבל עם כל הכבוד לגישה הזו, האם המעניין לא גובר על החשוב ומטה בעצם את העריכה של האתרים?

דוגמאות בולטות להיצמדות למספרים שמאחורי הסיפורים אפשר לראות בנציגי הניו- מדיה המובהקים. כך, באופן טבעי האנשים שמאחורי אתר BuzzFeed - אולי אחד מסמלי המהפכה הדיגיטלית של עיתונות האונליין בשנים האחרונות, הם מאמינים גדולים בשימוש קבוע במטריצות מדידה וניתוח מידע. לכל עובדי המערכת יש גישה ללוח בקרה אישי, שמראה כמה טראפיק מייצרים הסיפורים השונים שעולים באתר דווקא מחוץ לאתר עצמו, עם הישענות על מדדים של גולשים ייחודיים, שיתופים וזמן שהייה.

גם ב"האפינגטון פוסט", עוד אתר חדשות מבוסס עידן הניו-מדיה, דוגלים במדיניות המדידות. "יש ערך אמיתי בלדעת אם סיפור הצליח לדבר לאנשים או לא", הסביר לאחרונה ג'ימי סוני, עורך המשנה של קבוצת המדיה של "האפינגטון פוסט", לאתר חדשות המדיה והפרסום Digiday. "המידע הזה לא בהכרח מניע את החלטות העריכה שלנו, אבל לאורך זמן אגירת פיסות קטנות של משוב מקהל הקוראים שלך עוזרת לך להבין איך לשרת אותם בצורה הטובה ביותר".

גם אתר הטכנולוגיה המוביל Mashable ניחן בראייה דיגיטלית כחלק מה-DNA שעל-פיו הוא עובד, וכפועל יוצא מכך אנשיו השיקו בדצמבר אשתקד פיתוח פנימי של Velocity, אלגוריתם שיודע לתור אחר הרשתות החברתיות ולאסוף מידע על איך אנשים מתקשרים עם כתבות שמתפרסמות ברחבי האינטרנט. באופן זה, מסבירים ב-Mashable, ניתן לחזות אם כתבות באתר יהפכו לוויראליות. האלגוריתם המיוחד קובע אילו סיפורים לקדם והיכן למקם אותם בעמוד האינטרנט, כשהכול מפוקח על-ידי עורך אנושי. האתר אף גייס לשורותיו מדעני דאטה ומומחי אינטליגנציה מלאכותית, כדי לעזור ולהאיץ את הטראפיק באתר. "זה מאפשר לנו לתפעל את האתר על טייס אוטומטי", אומר רובין פיטרסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Mashable.

הכתבים משווקים את עצמם

"פורבס" אמנם לא נמנה עם עידן הניו-מדיה של בלוגי החדשות המובילים, אך העיתון, שיציין בעוד 3 שנים יום הולדת 100, דווקא מציג רוח רעננה וצעירה בכל הקשור לאופן שבו הוא מנתח את תנועת הגולשים לאתר. למעשה, ב"פורבס" מחלקים מדי חצי שנה בונוסים לצוות הכותבים שלהם על בסיס מספר קריטריונים שמצביעים, בין היתר, על עלייה במעורבות הגולשים באתר, לצד מאפיינים סטנדרטיים יותר כמו כמות כתבות מגזין ואיכות כתיבה. בין הקריטריונים לחלוקת הבונוסים בוחנים ב"פורבס" את מספר הצפיות, התגובות והשיתופים של האייטמים, מה שמעודד את הכתבים עצמם לפנות לרשתות חברתיות ואחרות, כדי לקדם את התוכן שלהם ולהביא יותר טראפיק לאתר. "ככל שהקהל יותר גדול, כך תקבל יותר כסף. ככל שהקהל יותר נאמן וחוזר לאתר שוב ושוב, כך תקבל יותר כסף", מסביר בכיר ב"פורבס" את הלוגיקה.

נושא קידום הכתבות על-ידי העיתונאים עצמם בא לידי ביטוי גם בדוח מקיף של ה"ניו יורק טיימס" שעסק בעתיד העיתונות. על-פי הדוח, כדי לשרוד בעולם החדש, העיתונאים והמערכת חייבים להיות מפוקסים גם על הפצה, קידום, תיוג, אופטימיזציה של מנועי חיפוש, חדשות מתפרצות, יצירת אייטמים ויראליים, פרסונליזציה, ניוזלטרים, אירועים ותוכן גולשים.

גם בחברת Gawker Media, שאחראית בין היתר על האתריםLifehacker ו-Gawker Gizmodo, מאמינים בתשלום לעיתונאים בהתאם להצלחת הסיפורים שלהם באינטרנט, אבל בדרך קצת שונה. "אנחנו עוקבים אחרי ההוצאות שלנו על כל כתב מול כמות הגולשים הייחודיים ומעבירים את המידע הזה לעורך הראשי של האתר", מסביר סמנכ"ל התפעול של Gawker, סקוט קידר.

עריכה בזמן אמת, בהתאם לנתונים

אחד המאפיינים של התקופה וההסתמכות הרבה על המספרים שמאחורי הסיפורים הוא הצלחתה של חברת Chartbeat האמריקאית, שהפכה בחמש השנים האחרונות לחלק מהיומיום של עורכים באתרים בישראל ובעולם. המוצר של החברה מאפשר מצג בזמן אמת של הגולשים באתר וקבלת נתונים על הסיפורים שאליהם הם נכנסים ומשך הזמן שהם מבלים בהם.

באופן זה יכולים העורכים לקבל אינדיקציה על איזה סיפור מצליח יותר ואיזה פחות ואף לשנות בהתאם את הכותרות והתמונות באייטמים השונים, כדי לחדד את הצלחתם. עם לקוחות החברה נמצאים השמות הגדולים ביותר בעולם המדיה כמו "פורבס", "טיים", Gannett, "אל ג'זירה" ועוד. בחלק מהמערכות, כמו USA Today, אף מציבים מסך ענק בחדר המערכת ובו מוצגים נתוני Chartbeat.

לפעמים זה רק מענה לסקרנות

נראה, שבעידן של היום כלל ארגוני החדשות - פרינט או דיגיטל - מסתכלים על המספרים מקרוב, אבל הם נעים על הספקטרום בין מי שמקדש את הנתונים לבין מי שמפעיל שיקולים עיתונאיים נטו. הנרי בלודג'ט, המנכ"ל והעורך הראשי של אתר "ביזנס אינסיידר", מסביר את הכרוניקה מהמבט שלו: "אנחנו כותבים לקוראים שלנו והאנליזה מאפשר לנו לעשות עבודה טובה יותר בלשרת אותם. אנחנו מסקרים את מה שלדעתנו חשוב וברגע שאנחנו מעלים אייטם לאוויר, יש לנו את היכולת לדעת אם הקוראים שלנו מסכימים שאותו סיפור היה חשוב".

לדבריו, "אם הם לא מסכימים - לא קוראים או לא משתפים את הסיפור - אנחנו שואלים את עצמנו אם עשינו עבודה גרועה בלהסביר למה הסיפור חשוב, או שטעינו והסיפור כלל אינו חשוב כמו שחשבנו".

מייקל הילציק, עיתונאי מ"הלוס אנג'לס טיימס" וזוכה פרס הפוליצר, מסכם את הדברים בצורה הטובה ביותר. בשיחה עם American Journalism Review הוא מסביר כי לפעמים האנליזה מאחורי הסיפורים החדשותיים היא רק מענה לסקרנות של העיתונאי. "כולנו, אני חושב, רוצים לראות איך הכתבות שלנו מתקבלות בעיני הקוראים והמשתמשים. זה משהו שרציתי מהיום הראשון שכף רגלי דרכה במערכת עיתון".

לא כולם רוצים שקיפות

אבל יש גם ארגוני חדשות שנעמדים על רגליהם האחוריות כדי למנוע מהכתבים שלהם גישה לנתוני הטראפיק שהסיפורים שהם יוצרים מנפקים. ראסל ברנדום, כתב בבלוג הטכנולוגיה The Verge, ביקש מהעורך שלו גישה לנתוני גוגל אנליטיקס של האתר, כדי לבדוק עד כמה הכתבות שלו פופולריות. "אנחנו לא הולכים לעשות את זה", הגיב לו העורך והפתיע את ברנדום, שבעבודתו הקודמת כמתמחה ב-Buzzfeed נהנה מגישה מלאה לנתונים.

באתר American Journalism Review מסבירים כי העורכים ב-The Verge מסבירים שהם לא משתפים את נתוני האתר עם הכתבים כי הם רוצים שיסקרו את מה שחשוב ולא את מה שטרנדי.

גם בבלוג הטכנולוגיה Re/code, שהוקם על-ידי שני יוצאי "הוול סטריט ג'ורנל", לא מאמינים גדולים בשקיפות הנתונים. "אנחנו לא שופטים כתבים לפי המספרים", מסבירה קארה סווישר, העורכת המשותפת של האתר, בשיחה עם אתר HubSpot. "אנחנו לא מעודדים את זה ודוחפים אותם לסקר את מה שנראה להם נכון. אנחנו לא מתעלמים מהטראפיק ושמים לב מה עובד ומה לא, אבל אנחנו לא לוחצים על הכתבים שלנו לייצר טראפיק ומעורבות".

גם ג'ייסון פונטין, המנכ"ל והעורך הראשי של MIT Technology Review, מחזיק בדעה דומה. "היינו רגילים להראות לכתבים ולעורכים שלנו את נתוני הטראפיק וביקשנו מהם להגדיל אותם, אבל היה לזה אפקט שלילי אז ויתרנו על זה. הם הפכו לזונות של טראפיק ולא התמקדו בדברים חשובים כמו היכולת לספר סיפור, להביא תובנות מעניינות ולייצר סקופים", אמר ל-HubSpot.

בענקית החדשות ניוז קורפ, שאחראית בין היתר על הוצאתו לאור של "הוול סטריט ג'ורנל", אמנם מאמינים במדדים כמו כמות דפים נצפים ובביקורים באתרי החדשות שבקבוצה, אך נמנעים מלשתף את הכתבים בנתוני הטראפיק של הכתבות שלהם, כדי שלא יתבלבלו בסיבות שסיפור הופך למוצלח או נכשל.

ומה קורה בישראל? "הגישה לנתוני החשיפה תיתן כוח לעיתונאי"

באתרים המובילים בישראל כבר עושים שימוש נרחב בסטטיסטיקות דוגמת זו שמייצרת חברת ChartBeat. "בכל רגע נתון אפשר לדעת מה מעניין את הציבור ואז הדילמה העיתונאית שלך על ההבדל בין מה חשוב למה מעניין, מתחדדת", מסביר ינון מגל, העורך הראשי של אתר וואלה. "אנשים צריכים לקבל את מה שמעניין אותם אבל זה לא מונע מאיתנו לערוך את האתר ולהבדיל בין עיקר לתפל".

לדבריו, "Chartbeat זה חלק מהשיקולים שלנו אבל לא השיקול היחיד. לפעמים אנחנו מעלים אייטמים שמראש אנחנו יודעים שלא יתפסו חזק. כל מה שקשור למו"מ מדיני ואבו מאזן לא מעניין אף אחד, אבל זה דבר שמשפיע על המציאות של כולנו. ברור שהרבה אנשים ירצו לקרוא אייטם על בר רפאלי, אבל אנשים לא מצפים שאני אשים אותה בכותרת הראשית, כי יש ערך למה חשוב ולא הכול נקבע לפי צ'ארטביט".

בעיתון "הארץ" אפשר היה לראות במארס האחרון את הדוגמה המובהקת ביותר להבדל בין מה שחשוב בעיני העיתונאים לבין מה שמעניין בעיני הקוראים בעזרת הצגת שער העיתון כפי שעורכי "הארץ" בחרו להדפיסו וכפי שהגולשים בחרו לעצבו. כך, בעוד שבגרסת "הארץ" הרשמית הכתבה הראשית עסקה בפרשת היעלמות המטוס המלזי, בגרסת הגולשים האייטם הפותח את העיתון היה בעניין הגיור של כוכבת הריאליטי אלין לוי.

מערכת השיקולים העיתונאיים מתמודדת גם עם השאלה עד כמה לחשוף את הכותבים לנתונים. כך, על אף השימוש הנרחב ב-Chartbeat, הכתבים בוואלה עדיין עיוורים לנתוני ההצלחה של האייטמים שהם מייצרים. "הכתבים צריכים לעבוד ולחפש סיפורים לפי מה שחשוב ולא רק לפי מה שמעניין. בדיוק כמו שאני לא אומר לעורכים תביאו לי רק משהו שעובד ב- Chartbeat", אומר מגל.

במאקו, מנגד, מאמינים ביתר שקיפות. למעשה, הם כנראה האתר היחיד בישראל שמראה אפילו לגולשים כמה קוראים יש לכל הכתבה באמצעות מונה צפיות בראשית כל אייטם. "זה סטנדרט שמקובל בעולם לראות כמה אנשים חושבים שאייטם כלשהו מעניין, כמו מספר צפיות ביו-טיוב או מספר לייקים לפוסט בפייסבוק", מסביר אלדד ויינברגר, משנה למנכ"ל מאקו. באתר מבית קשת פיתחו בעצמם מערכת שמנטרת את התנועה באתר ובודקת אילו אייטמים מצליחים יותר או פחות. "אנחנו כבר לא בעידן של פעם, ששמו תמונה וכותרת על שער העיתון ותהו אם זה ימכור עיתונים או לא". באתר גם משתפים את הכתבים במספרים. "כתבים רואים כמה קליקים כתבה מקבלת, כמה צפו ומה ממוצע האנשים שנכנסים למדור מסוים ביחס לשבוע קודם", אומר ויינברגר וזוכה לתמיכה מכתבת באחד העיתונים היומיים המובילים, שבו היא ועמיתיה אינם חשופים לסטטיסטיקות: "אני חושבת שהגישה לנתוני החשיפה תיתן כוח לעיתונאי. קודם כל, זה יעזור לו להתמקד ולדעת אם הוא למשל מבזבז זמן על סוג ידיעות מסוים שאין בו ערך גבוה ולא מביא טראפיק. "שנית, זה יחזק את העיתונאי מול המערכת שלו, כיוון שהוא יוכל לדרוש שכר גבוה יותר אם הוא מייצר תנועה רבה לאתר".

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות