גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו מקבל את תיק התקשורת: מה יקרה לרפורמות של ארדן?

‎דווקא כשתיק התקשורת מבשיל לכדי מהפכה היסטורית, רה"מ מזיז את ארדן הצידה ונכנס לנעליו ‏■ פתיחת שוק הכבלים לתחרות, שדרוג עידן פלוס, הסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית ופיצול ערוץ 2 - כל האתגרים שמחכים לנתניהו

אתמול (ה') נכנס גלעד ארדן לתפקידו כשר הפנים, וייקחו עוד שבועיים בדיוק עד שיעזוב באופן מוחלט את תיק התקשורת. למרות שברחוב אחד העם בתל-אביב, אשר לרגלי מגדל שלום שבו שוכנת לשכת שר התקשורת, כבר מתארך לו תור של חברי כנסת שרואים עצמם מועמדים טבעיים לתפקיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לשחרר אותו כל-כך מהר. על-פי ההערכות, במערכת הפוליטית לפיתתו התקופתית בתיק הנחשק הזה לא תיפרם לפחות עד לפריימריז שהוא מתכנן בליכוד, בעוד כחודשיים. אם מיד אחר-כך יתעצם ריח הבחירות באוויר, הלפיתה עשויה רק להתחזק. נתניהו רוצה את משרד התקשורת - על ערוציו, תשתיותיו והרפורמות העומדות בפתחו, ולא רק ככלי מיקוח פוליטי. הוא רוצה, אומרים גורמים פוליטיים, לעמוד דווקא עכשיו בצומתי ההכרעה.

יחסי נתניהו והתקשורת הם ארוכים ורוויי עליות וירידות. את שלמד על בשרו בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה - כי קטטות מול התקשורת לא יועילו ורצוי דווקא לשלוט עליה ולנסות להגבילה - הוא יישם בקדנציה השנייה שלו שהתאפיינה בשורה ארוכה של ניסיונות התערבות והצרת צעדים. את מה שהוא מיישם בקדנציה השלישית, לימדו אותו שני אמריקאים - שלדון אדלסון ומארק צוקרברג.

ההתבססות של "ישראל היום" בשוק הישראלי הבהירה את הכוח של ביזור הכוח, של תקיפת הקולות הממוסדים והקיימים על-ידי תחרות אגרסיבית, שמביאה גם קולות ערביים יותר. הנוכחות המאסיבית של פייסבוק בשיח היום עומדת מאחורי התפיסה כי את ההגמוניה התקשורתית אפשר להטביע בתוך ים של פלטפורמות שמציעות סדר יום לאומי אלטרנטיבי. וכשיש הרבה רעש, מכל עבר, סיפורים בעייתיים מתים במהרה, ועיתונאים דומיננטיים נחלשים. קל מאוד להסיח את הדעת.

ארדן לא הורשה להשאיר לעצמו את תיק התקשורת למרות שהוא מחזיק בידיו היום את ההישגים הדרמטיים ביותר של הממשלה הזו. למעשה, ארדן עושה את כל מה שנתניהו אמור להיות מרוצה ממנו ובעיקרו פתיחה משמעותית של שוק המדיה לתחרות - הקמת רשות שידור חדשה, פתיחת שוק הכבלים לתחרות, שדרוג העידן פלוס והנגשתו והדובדבן שבקצפת - רפורמה אמיתית של הסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית ופיצול ערוץ 2.

ועכשיו, כשכל זה מבשיל למהפכה היסטורית של ממש, נתניהו מזיז את ארדן הצידה ודורש להיכנס לנעליו. בעוד ארדן הוכיח דינמיות אמיתית ותזוזה במהירות מרשימה, החשש הוא כי נתניהו ישאיר את התקשורת הישראלית בדיוק במקום שבו הוא אוהב אותה, במיוחד לפני בחירות - קפואה ומפוחדת.

פיצול ערוץ 2: הרפורמה תלויה באוויר

זו אולי ההחמצה הגדולה ביותר של גלעד ארדן שרצה לפצל את ערוץ 2, לבטל את אפיק 22 המוכר והאהוב על-ידי הציבור ולדרבן את שני הגופים המחזיקים בו כיום - רשת וקשת - להקים ערוצים משלהם כבר באפריל 2015.

הרעיון העומד מאחורי היוזמה הוא שבירת המונופול הבלתי חדיר של הערוץ - למרות שערוץ 10 קיים ועדיין מראה סימני חיים. עוד נגיע לזה.

החוק עצמו נולד כשהיה נדמה שערוץ 10 עומד לסיים את זיכיונו וכושל בניסיונותיו להתקיים ולקבל רישיון וארדן מצא בזה שעת כושר לפתוח את השוק. פתיחת השוק משמעותה על-פי חוק זה פירוק הערוץ שבגינו אף אחד לא רוצה להיכנס אליו. החוק עבר כבר בוועדת השרים לחקיקה - ולא כדי לא הגיע למליאת הממשלה, כדי לא להיכנס לבורות מיותרים - והוא עושה דרכו כעת אל הכנסת ובראש ובראשונה אל ועדת הכלכלה של חבר הכנסת אבישי ברוורבמן, איש מפלגת העבודה, שלמרות האוריינטציה האופוזיציונית שלו, לא עושים סימנים של הרתעות מהמשימה.

אם כן, המלאכה היא של ברוורמן ושל נתניהו. ראש הממשלה עצמו כבר מכיר את החוק היטב. באחרונה הוא נפגש עם בעל השליטה בזכיינית רשת, איל ההון אודי אנג'ל, שבא לדבר איתו על הנושא.

בזכייניות, הנשלטות על-ידי גורמים כלכליים המניעים את המשק כולו כמו קבוצת האחים עופר, יצחק תשובה, מוזי ורטהיים ומשפחת שטראוס, לא אוהבים את החוק. הם לא מוכנים לצאת לרישיון כל עוד אין להם ביטחונות כי השוק יהיה יציב, לא משתנה ובעיקר שלא ימצוץ מהם עשרות מיליוני שקלים כשהם יעברו לשידור של שבוע ימים מלא, עם חברת חדשות בבעלות של כל אחד מהגופים לבדו.

עזיבתו של ארדן שהיה נחוש לבצע את החוק, דווקא בנקודת זמן זו, מותירה את הרפורמה המתוכננת ואת הזכיינים שהיא מתייחסת אליהם תלויה באוויר ותחת סימן שאלה גדול.

הצלת ערוץ 10: ערוץ בהמתנה - טוב יותר לשלטון

ושוב הגענו לרגע שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מישיר מבט, בחצות היום, לעיניו של הערוץ שנוא נפשו - ערוץ 10. הערוץ של רביב דרוקר וביבי טורס. אסור להשלות את עצמנו, ראש הממשלה יודע לשלוט בתקשורת גם כאשר היא אינה מצויה ממש באמתחתו. נוכחותו הורגשה לחלוטין בפעמים הקודמות שערוץ 10 היה שרוי במצוקה קיומית והתדפק על דלתות הכנסת לבקש עוד חיים. בכל פעם נסחט המיץ עד דק, וברגע האחרון ממש נתניהו משחרר את החבל ומביא את הישועה. כך היה ב-2010 וכך היה ב-2012. כי כאמור, ערוץ בהמתנה ובחשש אמיתי לגורלו, הוא ערוץ טוב יותר לשלטון. כזה שמהסס לעשות תחקירים, חושש מתביעות ענק ומסויג בדיווחיו.

הפעם המשבר כולו על ערוץ 10 ולכנסת אין כל יד בהידרדרות, שאליה הובילו בעלי המניות שלו עצמו, ובכלל זה גם נטישתו המפתיעה של מקורבו בספק של ראש הממשלה, רון לאודר, בשלהי השנה שעברה. הערוץ ביקש רישיון, אולם לא עשה את המוטל עליו על מנת לקבל אותו. למעשה, על-פי חוק כיום, הוא כלל אינו יכול להמשיך ולשדר בסוף השנה הנוכחית - לא בזיכיון ולא ברישיון. אלא שארדן גיבש תוכנית שתוכל להשאיר אותו בחיים ולהכניס שחקנים חדשים לשוק הטלוויזיה המסחרית.

על-פי הגישה של ארדן, אשר אמורה הייתה להיות מיושמת על-ידי מועצת הרשות השנייה, הורדה של סף ההשקעה הנדרש בטלוויזיה המסחרית מ-280 מיליון שקל כפי שהיא היום למספר של בין 110-120 מיליון שקל, היה יכול להאריך את חייו של 10 ולהעביר אותו בביטחה לעולם רישיונות ריאלי שבו הוא היה יכול להמשיך ולהתקיים.

יתרה מזו, מה יהיה אם כעת ערוץ 10 יצוץ ובידו כל החובות שלא שילם למדינה ועם משקיעה הולנדית מרשימה? החוק לא בהכרח מאפשר למחול על הכול באחת, אבל האנשים בעלי הרצון הטוב בפסגה יכולים בהכרח למצוא את הפרצות שיאפשרו זאת. עכשיו, בפסגה, נמצא ראש הממשלה שלכם.

התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית: חוסר ודאות להוט ול-yes

גם השוק שבו מולכות הוט ו-yes עומד בפני שינוי משמעותי. ועדת שכטר שמינה גלעד ארדן אמורה לקבל החלטות לאופן שבו תכיל הזירה גם שחקנים חדשים כמו סלקום ופרטנר. הוועדה הגישה את דוח הביניים שלה וזה נראה כמו טלטלה אמיתית - הפחתת הרגולציה על השחקנים ואימוץ מודל של הפעלת פיקוח לפי נתח השוק שתופס כל שחקן בשוק. במילים אחרות - השחקנים הטריים עשויים להיות חפים מכל רגולציה לפחות בתחילה.

הוט ו-yes, שגם אמורות במסגרת רעידת האדמה שצפויה לעבור עליהם לקבל ערוצי חדשות משלהם, לא מתרשמות יותר מדי מההמלצות ודי חוששות מהן. הן מרגישות שאין להן את הגמישות האמיתית להילחם בכוחות שיירדו אליהם מהאינטרנט, ושיהיו זריזים ויעילים.

בתוך כך בשנה האחרונה ניתנה התייחסות מיוחדת לעידן פלוס, לייעולו ולהפיכתו לפלטפורמה מתחרה לכבלים וללוויין. השירותים החדשים יפרצו אלינו בכל רגע, והחלטה מהותית באשר להסדרת השוק הזה מתעכבת אף היא.

חברות החדשות: יותר מתחרים - פחות קולות דומיננטיים

פה טמון הסיפור כולו. על-פי הרפורמות המתוכננות של ארדן, שני הערוצים הקיימים, זה שבאפיק 10 וזה באפיק 22, יתבטלו והזכיינים המפעילים אותם ימצאו עצמם בשלושה אפיקים חדשים לחלוטין, שהצופה יצטרך להתרגל מחדש למצוא אותם על השלט וכל אחד מהם יצטרך למצוא דרכים יעילות ללבו של הקהל כדי להתחבב עליו, כמעט מחדש.

האנונימיות המתחדשת הזו, על מי שכבר הפכו לבני בית אצלנו, תקפה גם על חברות החדשות. בעוד שחדשות 10 תישאר אצל בעלי הבית - יהיו אשר יהיו ויהיה מיקומם אשר יהיה - חברת החדשות של ערוץ 2 תישאר רק אצל אחת מבעליה היום - קשת או רשת. החברה תימכר לאחד מהגופים בתהליך של במבי והחברה השנייה תיאלץ להקים חברת חדשות חדשה משלה.

על-פי החוק של ארדן, זה לא משנה אם ערוץ 10 יחיה או לא ולא משנה שהחוק היום מתיר לשתי החברות להמשיך ולהחזיק את חדשות 2 יחד ולשדר את אותם תכנים גם שלוש שנים לאחר הפיצול.

בחדשות 2 רואים בדבר אסון, לא פחות. למרות שבעבר הממונה על ההגבלים העסקיים לא התנגד לפיצול הזה, אנשי חברת החדשות רואים בכך החלשה מכוונת של הקול הדומיננטי בעיתונות בישראל - הקול שמושך מדי ערב בשעה 20:00 בדיוק, מאות אלפי ישראלים, צמאים למידע.

אלא שארדן, והאמת שגם ברוורמן ועל אחת כמה וכמה נתניהו, לא תמיד מתים על הקול הזה. יש מי שלא אוהבים את אמנון אברמוביץ', ויש שלא מתים על עמית סגל. במהלך מבצע צוק איתן, נתניהו התקומם ממש על היעדר תחרות בשוק החדשות, ודרש לעודד כניסה של שחקנים חדשים למגוון הזה.

מאז כבר קמו המלצות על ערוצי חדשות לכבלים והלוויין וערוץ חדשות נושאי על גבי העידן פלוס ועוד לא דיברנו על חטיבת החדשות המשופרת של ערוץ 1, שאליה יוזרם הון רב, ועל ערוצי לוויין סמי חדשותיים, כמו ערוץ 20 או ערוץ 9. הנדבך החדשותי הוא קריטי בבנייה מחדש שארדן תכנן לשוק.

עכשיו מערכות החדשות כולן מצויות בכף-ידו. וזה רק בטלוויזיה.

עיתונות וחוק "ישראל היום": כך שולט ראש הממשלה על יתר השוק

שוק המדיה האלקטרונית, רב אפיל ככל שיהיה, אינו היחיד בהשפעתו על הציבור הישראלי כיום. כשבכנסת מונח חוק "ישראל היום", אי-אפשר להתעלם מכוחו של ראש הממשלה נתניהו גם בתקשורת הלא מפוקחת כביכול, זו שלא חלה עליה רגולציה ערכית ובקושי רגולציה כלכלית.

נוכחותו של העיתון החינמי "ישראל היום" בשוק היא הדרך של ראש הממשלה להשאיר את השחקנים האחרים בתחום המודפס - ובעיקר את עיתון "ידיעות אחרונות" - על רגליהם האחוריות ולהזיע ממאמצי קיום. לכך מצטרפים כמובן הכוחות הדיגיטליים החזקים והממוסדים יותר צד אחד והספורדיים שפועלים ברשתות החברתיות מצד אחר.

הם לא היוו עדיין סכנה אמיתית על שלטונו של ראש הממשלה. למעשה, אם כבר, הם בעיקר נושאים אותו על כפיים ומבהירים לו עד כמה הם משתנים בקלות לפי הרוח שנושבת לעברם.

משם, כאמור, הוא שואב את המוטיבציה לטפל בכל היתר.

רשות השידור: הפירוק נשאר בידי ארדן

שרי הממשלה הצביעו והסכימו כי תיק רשות השידור, שהיה לאורך השנים תיק נפרד ממשרד התקשורת, יישאר בידיו של גלעד ארדן. במהלך השנה הבאה, 2015, אמור להתחיל לפעול בישראל תאגיד שידור ציבורי חדש, יעיל ומרתק. שלושה ערוצי טלוויזיה, 8 רשתות רדיו, שייבנו מהיסוד בצורה רזה ואפקטיבית.

נתניהו לא התערב לארדן עד כה בתהליך הפירוק של הרשות כפי שהיא היום, ועל כך יש לברך. הרי אחרי הכול, תהליך הבנייה מרתק הרבה יותר - מיד עם מינוי מנכ"ל הגוף החדש, יתחילו להיכתב הרשימות של מי שנשאר ומי שהולך, ושל מי שיכהנו בתפקידי המפתח. ארדן עומד על כך שהוא זה שיוביל את השידור הציבורי הישראלי לעידן נטול האגרה שלו, ובלאו הכי אם יהיו בחירות במהלך השנה הבאה, הן לא ייפלו לפני שתספיק הרשות החדשה להיבנות. בינתיים, אנחנו דווקא רואים עבודה לא רעה בכלל שנעשית בגוף שמצוי תחת פירוק ואשר כל עובדיו מתנהלים בחוסר ודאות ובפחד אמיתי. אולי יהיה מי שיאהב לראות את זה ממשיך ככה.

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים