עוד דרך לתפוס כותרת? חברי הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגישו הבוקר (ג') הצעת חוק לפירוק בזק.

זאת, לאחר שאתמול הודיע שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן שהוא נסוג מהתוכנית להגשת הצעת חוק לפירוק בזק, בשל העובדה שהוא מצטרף לממשלה. אגב ארדן, שנכנס לתפקידו כשר לביטחון פנים, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי יתמוך בפירוק בזק גם אם ההצעה תוגש מהאופוזיציה.

לדברי לביא, היא מגישה את ההצעה בעקבות ניסיונות לקבור את הרפורמה בפירוק מונופול בזק בשל אינטרסים פוליטיים וקואליציוניים. "לא ייתכן שמהלך כל כך חשוב להורדת יוקר המחיה ייעצר בשל אינטרסים פוליטיים. הצעת החוק תשים קץ לקשיים שמערימה חברת בזק על יצירת התחרות בשוק התקשורת, בניגוד להחלטה על יישום רפורמת פס הרחב. בזק מונעת מהלך הכרחי שנועד לטפל ביוקר המחיה. חובה עלינו להמשיך ולהיאבק למען יישום רפורמת שנועדו להיטיב עם האזרחים, גם למורת רוחם של גופים עסקיים גדולים וחזקים או גורמים פוליטיים אינטרסנטי".

לדבריה, הצעת החוק נותנת כלים לממונה על ההגבלים העסקיים לנקוט בצעדים ולמנוע את שליטתה האבסולטית של חברת בזק בתחום התשתית רחבת הפס, ככל שהיא אינה מאפשרת את הגברת התחרות במסגרת רפורמת השוק הסיטוני.

רוזנטל אמר היום כי "פירוק בזק הוא צעד הכרחי כחלק מהמאבק בריכוזיות במשק, אני סקרן לדעת איך יצביע גלעד ארדן על הצעת החוק שהגשתי", אמר רוזנטל.

התערבות של הממונה על ההגבלים העסקיים תחייב את חברת בזק למכור את אחזקותיה בשירותי התוכן והשירותים על מנת שתישאר כחברת תשתית בלבד.