אישור הכניסה של "המאכער" דני נוימן נשלל זמנית: בעקבות התחקיר של חדשות 2 בו נראה דני נוימן מארגן פגישות במסדרונות משרדי הממשלה תמורת אלפי דולרים, הודיעה היום (ד') הכנסת על השעיית אישור הכניסה שלו למשכן.

במהלך דיון במליאה הגיב שר התחבורה, ישראל כץ, לתחקיר והדגיש: "נוימן לא דרך מעולם בלשכתי, אני מתנגד לתופעה, זוהי עסקנות ומאכעריות פוליטית". 

דני נוימן, פרשן הכדורגל ואיש הליכוד, היה בעל אישור כניסה לכנסת בעשור האחרון והוגדר כמת"ל - מוזמן תדיר לכנסת. היום הודיעו בכנסת כי אישור הכניסה הושעה עד לבירור הטענות שעלו בתחקיר.

במקביל, הבוקר הגישה תנועת אומ"ץ פנייה למשטרה בבקשה לחקור את ממצאי התחקיר. במכתב שנשלח לניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין, הגיש הארגון תלונה "בחשד לביצוע מעשה מירמה, הפרת אמונים, קבלת שוחד ושימוש לרעה בכוח המשרה".

 

כץ הגיב לתחקיר: "לא פוגש לוביסטים, הוא לא דרך אצלי בלשכה"

השר ישראל כץ התייחס לתחקיר במליאת הכנסת, במהלך דיון סוער: "פניתי ליועץ המשפטי של משרד התחבורה כדי לבדוק את מה שהיה, ובהתאם לממצאים אגבה נקיטת צעדים בנושא. אני מתנגד לפרוטקציה משחר נעוריי, גדלתי במושב, נגד המנגנון הפרוטקציה של המפא"יניקים".

לראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמר כץ: "לכן אני השר, ואם את תהיי שרה, הלוואי שתנהגי כמוני. אני לא פוגש לוביסטים במהלך עבודתי, 7 שנים בתפקיד שר התחבורה רבתי עם לוביסטים ולא נפגשתי איתם. אני מקפיד על מתן שירות ישיר והתנהלות נכונה מול הציבור. אני מתנגד בכל תוקף לכך שההתנהלות תהיה באמצעות פרוטקציות, אני לא מכיר מישהו ישר ממני".

השר הוסיף: "הדבר החשוב שלא שודר אתמול, ואני מקווה שישודר היום, הוא ששיגרתי מכתב באמצעות עו"ד לנוימן, שיבהיר שאין לו שום יכולת לסדר דברים במשרד שלי. מר נוימן השיב במכתב חד-משמעי: הוא לא דרך מעולם בלשכתי, שום פגישה לא קוימה בינו לביני ב-7 השנים האחרונות במשרדי, ואני פוגש בו רק בנסיבות מקריות. אני מתנגד לתופעה, וזוהי עסקנות ומאכעריות פוליטית".

חברת הכנסת תמר זנדברג לא הסתפקה בתגובה ואמרה לשר: "אני קוראת לך לפטר את המנכ"ל, שמקבל פגישות עבור 4,000 דולר. איך אתה יכול להיות בשקט? האחריות המינסטריאלית חלה עליך, ואתה צריך לנקוט צעדים ברורים".

כץ טען כי אמירותיה של זנדברג הם שקרים בוטים, והבהיר כי ככל הידוע מנכ"ל המשרד לא קיבל את הכספים עליהם דובר בתחקיר.

נוימן: "התרברבתי, רציתי להרשים"

הבוקר התייחס נוימן, בשיחה עם ניב רסקין בגלי צה"ל, לפרשה: "הייתי המום, קודם כל מעצם העובדה שהקליטו אותי במצלמה נסתרת - דבר שלא יעלה על הדעת, אבל אני שמח שאני בשקיפות מלאה. אין לי בעיה, ולכן הסכמתי לקבל את התיק".

נוימן הסביר: "אני גם יועץ, גם מקדם עסקים, גם עורך דין - לא עברתי על החוק, הכול נעשה בנורמות המקובלות".

פרשן הכדורגל ביקש להבהיר ולהגן על שמו של שר התחבורה ישראל כץ, שהוזכר בתחקיר: "שורבב שמו של השר ישראל כץ, שאני אוהב ומחבב מאוד. אנו ידידים שנים רבות, ומעולם לא פגשתי אותו בלשכתו, מעולם לא ביקשתי ממנו דבר עבור עצמי או אחרים".

לדברי נוימן, "לא עשיתי עסקאות, קצת התרברבתי, וזה טבעי, רציתי להרשים את האנשים שיידעו שאני מקושר. יש לי קשרים טובים שיצרתי אותם במשך כל-כך הרבה שנים מהכדורגל, ומעבר לזה אני מחכה לסיום הכתבה כדי להגיב".

נוימן דחה את הטענות לפיהן התחקיר חשף שהוא מוכן לקדם רעיון לא ישים תמורת כסף: "זה לא רעיון הזוי, הדברים הוצאו מהקשרם, והם ערכו איך שהם רוצים. בא אליי אדם שאמר 'יש לי מיזם חשוב ביותר שעשוי להציל חיים'. נדבר מחר איך זה עשוי להציל חיים. טעיתי? לא טעיתי, טעיתי אולי בזה שהתרברבתי". נוימן סיכם כי מאז שידור התחקיר הוא מקבל "רק חיזוקים וחיזוקים וחיזוקים".

בעקבות התחקיר דרש שר התחבורה הבהרות מנוימן על שרבוב שמו לשיחה, ובעקבות דרישתו שלח אליו נוימן מכתב בו התנצל על ההתייחסות לכץ. "מעולם לא דרשתי תשלום עבור ארגון פגישה עם השר, ואם אכן כך הובן, הרי שדברים הוצאו מהקשרם.

"יתרה מכך, מעולם לא פגשתי את שר התחבורה בלשכתו, ומעולם לא ביקשתי מאומה לא עבורי ולא עבור מי מלקוחותיי. לסיכום, הנני מכחיש כי דרשתי תשלום עבור סידור פגישה עם השר. לאור העובדה כי שמו של השר שורבב לסיפור, הריני מצר על כך ומתנצל", כתב נוימן.

כבר כמה עשורים שדני נוימן פעיל בליכוד. החיבור למפלגת השלטון הפך עם השנים לחיבור שיש לו גם צדדים נוספים, לבד מאידיאולוגיה בית"רית. מאכער הוא מי שיש לו קשרים במסדרונות השלטון. הוא אחד שיכול לפתוח דלתות, לקדם תור, להשיג רישיון - וכל מה שאדם מהשורה, זה שאין לו כסף לשכור את שירותיו של המאכער - יכול רק לחלום עליו. דני נוימן הוא אחד כזה - אחד שמסדר.

"אני עושה עם כולם (עסקאות), ואני עוזר גם לכולם", מעיד נוימן על עצמו. "אני גם חזק באנרגיה. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה". תמורת קביעת הפגישה ביקש נוימן 2,500 דולר.