גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי הגיע להשקת ספרו של דב מורן, ואיפה סעדו רה"מ ורעייתו?

וגם: מי הקיף את הכנרת במסע אופנועי ב.מ.וו?

יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן
יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן

פותח דלתות

השקה לספרו החדש של דב מורן

אם אתם יזמים שמחפשים את הפריצה הגדולה כולם ישמחו לעוץ לכם עצה. אבל לא כולם הם יזמים סדרתיים עם ניסיון עבר כמו של דב מורן, יזם סדרתי, ממציא ומשקיע ומי שמכר את אם סיסטמס, החברה שהקים, לסנדיסק, תמורת 1.6 מיליארד דולר ומעתה - גם סופר.

מורן השיק את ספרו החדש "100 דלתות - מבוא ליזמות" ובין בכירי עולם העסקים וההיי-טק שבאו לחגוג עמו היו יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים; משה ליכטמן, לשעבר מבכירי מיקרוסופט וכיום ושותף בקרן IGP; זאב הולצמן, מייסד ומנהל קרן גיזה; וענת לוין, משנה למנכל כלל ביטוח.

בהשקת הספר, שיצא בהוצאת ידיעות ספרים, ביום חמישי במושבה ירקונה נצפו גם מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון; יורם טיץ, מנכ"ל משותף ארנסט אנד יאנג; אלי גלמן מנכ"ל אמדוקס; איתן עקיבא, שותף וראש חטיבת המיזוגים ורכישות ב-PWC ישראל; אורנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC ועוד רבים אחרים.

יאיר סרוסי, אביהו בן נון ודב מורן / צילום: איציק בירן

הם רוכבים

מי הקיף את הכנרת במסע אופנועי ב.מ.וו?

300 אופנועי ב.מ.וו עליהם רכבו קרוב ל-400 איש השתתפו ביום שישי במסע האופנועים השנתי. השנה נערך אירוע הרכיבה סביב הכנרת בשני מסלולים - שטח וכביש. בסיום חיכתה למשתתפים הפתעה, הופעה של דנה אינטרנשיונל.

בין הרוכבים וחובבי האופנועים שנצפו באירוע היו אורי גולדפרב, מנכ"ל חברת הקרנות ספרה; ואמיר גיא, מנכ"ל משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

באירוע - אותו אירחו יורם מזרחי, המשנה למנכ"ל דלק מוטורס; וברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו בחברה - הושק האופנוע החדש R nine T סקרמבלר.

דנה אינטרנשיונל, שהודתה כי אין לה ניסיון עשיר באופנועים, וניסיון קצר לפני 20 שנה הספיק לה, הסכימה לשיר לו את "לא יכולה בלעדיך". 

ברק כהן ודנה אינטרנשיונל / צילום: רונן טופלברג

חוצפה ישראלית

אלגומייזר עם הערת "עסק חי" וכמעט ללא מזומנים "בוחנת גיוס הון בארה"ב"

חברת אלגומייזר, המתמחה באופטימיזציה ובאוטומציה של קמפיינים פרסומיים באינטרנט, מתכננת להיכנס לשוק ההון האמריקאי. החברה, שביצעה גיוסי הון בהיקף של כ-30 מיליון שקל מתחילת 2014, דיווחה לבורסה כי "החליטה על היערכות ובחינת כניסה לשוק ההון האמריקאי. הכניסה לשוק האמריקאי, ככל שתתבצע, צפויה להיעשות בדרך של גיוס הון ממשקיעים אמריקאים, וייתכן שתכלול רישום של מניות החברה בארה"ב".

שווי השוק אלגומייזר, אותה מוביל נועם בנד (מנכ"ל ויו"ר), עומד כיום על 67 מיליון שקל בבורסה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השני השנה 522 אלף שקל בלבד, שכן היא ממשיכה לשרוף מזומנים מדי חודש בחודשו.

אלגומייזר מספקת שירותים בעיקר ללקוחות קטנים בארה"ב ומאפשרת להם חשיפה וכיסוי פרסומי בגוגל, בפייסבוק, בווידאו, בטוויטר ובמייל באמצעות תוכנות אוטומטיות המשלבות בינה מלאכותית. החברה הודיעה לאחרונה על כניסה לפעילות בשוק הרוסי והיפני, לצד השוק האמריקאי.

ברבעון השני הסתכמו הכנסותיה החברה ב-166 אלף שקל, ירידה של 22.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד גולמי של 157 אלף שקל לעומת רווח גולמי של 207 אלף שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-4 מיליון שקל וההפסד הנקי עמד על 4.1 מיליון שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2016 רשמה אלגומייזר ירידה של 12.6% בהכנסות ל-381 אלף שקל, הפסד גולמי של 300 אלף שקל, והפסד תפעולי ונקי של כ-8 מיליון שקל. לדוחות החברה, שבשליטת אביב ברקוביץ' ואלי פלטוב, צורפה הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון שלה. באלגומייזר הסבירו את התוצאות החלשות בכך שהחברה "נתקלה בקשיי גבייה מלקוחות בארה"ב. החברה שינתה את שיטת הגבייה כדי לפתור את הבעיה והיא עובדת על גביית חובות העבר".

נועם בנד / צילום: דני בראדון

שם על שפת הים

ראש הממשלה ורעייתו בארוחה ספונטנית

אל מסעדת הרברט סמואל במרינה הרצליה הגיעו לאחרונה אורחים ספונטניים לארוחת ערב - ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו. אל תדאגו זה לא היה בשבת, המסעדה במלון ריץ-קרלטון היא כשרה.

לאחרונה הודיעה קבוצת הקולינריה עדי'ס לייפסטייל של האחים עדי ועירית שטראוס, כי גם מסעדת הרברט סמואל בתל-אביב, מסעדת הדגל של הקבוצה, שתעבור בקרוב למשכנה החדש תהפוך לכשרה.

השף הראשי של המסעדה מור כהן, ומנהל המסעדה נתנאל שגב, הגישו לזוג נתניהו את סלט העגבניות המפורסם וגם פילה לוקוס וארנצ'יני. כהן ושגב גם ניצלו את ההזדמנות להצטלם למזכרת עם בני הזוג.

בתום הארוחה, הם הודו לשף ולמנהל המסעדה.

שף מור כהן, ראש הממשלה נתניהו  ורעייתו שרה, נתנאל שגב / צילום: מירית הוד

זזים - מינויים חדשים

גלית סגל, מנכ"לית G כפר-סבא

גלית סגל חזרה לחברת הנדל"ן המניב ומונתה למנכ"לית מתחם G כפר-סבא; עו"ד אסף אלישע מונה למנכ"ל מתחמי גזית במערב ראשון-לציון כולל G סינמה סיטי;

אורטל צור מונתה למנכ"לית קניון G רוטשילד בראשון-לציון והחליפה את ענת חיננזון שמונתה למנכ"לית G-6 יקנעם; אילן דניאל מונה למנכ"ל חטיבת תל-אביב; וקרן חן גנון מונתה להיות מנכ"לית G יבנה.

גלית סגל / צילום: דן ליאור

ניצן צעיר-הרים, מנהל הביטוח הכללי במגדל

ניצן צעיר-הרים מונה לתפקיד סמנכ"ל, חבר הנהלה ומנהל תחום הביטוח הכללי ב"מגדל ביטוח". הוא מחליף בתפקידו את יוסי פרץ, אשר שימש מנהל הביטוח הכללי במגדל בשנתיים האחרונות ויישאר בקבוצה.

צעיר-הרים הצטרף למגדל בתחילת 2016 וטרם לכן מילא שורה ארוכה של תפקידים בכירים בענף הביטוח.

יצחק סער, סמנכ"ל שיווק בגינדי החזקות

חברת הנדל"ן גינדי החזקות מינתה את יצחק סער לסמנכ"ל השיווק. סער שימש בעבר כמנהל שיווק קוקה-קולה, מנהל תחום בשיווק הקמעונאי של החברה המרכזית למשקאות ומנהל מותג יופלה בתנובה. סער, המשמש גם כמרצה לשיווק במכללה למנהל, ייכנס לנעליו של סמנכ"ל השיווק הקודם, צחי לוי ז"ל, שנפטר בפתאומיות.

יצחק סער / צילום: ליאור נורדמן

עוד כתבות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מתמתנות הירידות באירופה; השקל מתייצב

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס