גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נכנסו לפנתיאון: כך בחרנו את 50 המשפיעות

דירוג המשפיעות 2016 של 'ליידי גלובס' מציג את הנשים בעמדות המפתח הבכירות ביותר במדינה ואת היזמיות המובילות ■ מתוך 50 המשפיעות השנה, 19 הינן חדשות בדירוג

 

היה קשה לבחור השנה, אבל מצד שני, זה קשה בכל שנה.

לפרויקט 50 הנשים המשפיעות 2016

מוסד 'אשת השנה' מעורר בכל פעם מחדש שאלות על ערכים, על מצוינות, על מופתיות, וגם על כוח. לא תמיד המשוואה מתכנסת. לא תמיד הכוח וההשפעה מתלכדים עם ערכים של מצוינות. המשפיעה ביותר היא לאו דווקא הדמות המופתית והמוערכת ביותר.

הבחירה שלנו באשת השנה היא בחירה במצוינות. היא לא האישה המשפיעה ביותר בישראל במונחי כוח או שררה, אין לה צבא של אוהדים, אך היא האישה המשפיעה ביותר במונחי חלוציות, יצירה, חדשנות ומהפכנות.

כל השנים ביכינו פה את העובדה שמעט מאוד נשים מצליחות לפרוץ לתעשיית הסטארט-אפים וההייטק, למרות שזה הענף שבו לישראל יש יתרון תחרותי אדיר בזירה הבינלאומית, ולמרות שישראל הצליחה להפוך למרכז הייטק עולמי, השני רק לעמק הסיליקון. אלא שזו ישראל הגברית. נשים לאורך כל השנים נשארו מחוץ לפריים. הן לא הקימו סטארט-אפ טכנולוגי למרות חסמי הכניסה הנמוכים לתחום. מדינת הסטארט-אפ נראתה חסומה בפניהן. אבל פריצת דרך משמעותית נרשמת בחזית הזו. "ליידי גלובס" מוביל בשנים האחרונות מעקב שיטתי אחרי יזמות טכנולוגית של נשים, והרשימה הולכת ומתארכת.

ד"ר קירה רדינסקי, 30, שנחשפה לראשונה בראיון גדול ב"ליידי גלובס" לפני שלוש שנים, מייצגת את הדור החדש של הצעירות שמתעלות את האנרגיות והמשאבים להקמת סטארט-אפ משלהן. אשת השנה של "ליידי גלובס" 2016 הצליחה לפתח כלי ניבוי חדשני שכבש את ענקית האינטרנט העולמית איביי. המהלך המאז'ורי הוא בבחינת סלילת דרך להרבה צעירות אחרות שרואות בכך אופק חדש לפעילות. לא זו בלבד שרדינסקי הפכה למדענית הראשית במרכז הפיתוח של ענקית המסחר הדיגיטלי, אלא שהיא הצליחה להביא למימוש מהלך עסקי מרשים באקזיט של 40 מיליון דולר.

 עמדות המפתח

דירוג המשפיעות 2016 של "ליידי גלובס" מציג את הנשים שהגיעו לעמדות המפתח הבכירות ביותר במדינה. לצידן מדורגות היזמיות פורצות הדרך. בניית הרשימה מבוססת על מעקב שוטף, יומיומי ומקיף אחר תחומי הכלכלה, הממשל, הביטחון, המדע, הנדל"ן, התעשייה וההייטק.

אנו עדים השנה לשורה של מנהלות בכירות שהפגינו דומיננטיות רבה. בשדה הרגולציה זה בלט במיוחד, אבל גם בהייטק, בפוליטיקה, ואפילו בכדורגל.

בעשירייה הפותחת השנה שתי המנהיגות שעומדות בראש מערכת המשפט של ישראל: איילת שקד, שרת המשפטים, ומרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון. אשתקד הייתה זו שרת המשפטים שנבחרה כאשת השנה. שקד, מטאור בשמי הפוליטיקה הישראלית, הצליחה להתברג לעמדה הפוליטית החזקה ביותר ונוהגת רוח של מהפכנות בשדה המשפט, אף שתפיסת עולמה שנויה במחלוקת. מהנדסת המחשבים הצעירה, שנכנסה לכנסת רק לפני שלוש שנים וכבשה את מעמדה כשרה הבכירה ביותר בממשלה, והאישה היחידה בקבינט המדיני ביטחוני, מעוררת בקרב ציבורים מסוימים תסכול וזעם, אבל בקרב ציבורים אחרים היא מייצגת עוצמה ותקווה. נסיכת הימין הישראלי יודעת להוציא לפועל את המדיניות שלה, הכופרת באקטיביזם השיפוטי, תוך הפגנת מיומנות פוליטית חריפה. האידיאולוגיות המוצקות מתורגמות לשורה של יוזמות ורפורמות משפטיות שלהן השפעה מרחיקת לכת.

הפוליטיקאית שחוללה מהומות גדולות במיוחד השנה הייתה מירי רגב, שרת התרבות הפעלתנית והתוקפנית, שמאז מונתה לתפקיד במאי אשתקד נכנסה חזיתית בבכירי האמנים וראשי הממסד התרבותי תוך שהיא פועלת, בין היתר, לשינוי משמעותי בחלוקת התקציבים ולהסטתם מהמרכז לפריפריה.

אחד האירועים הבולטים והמרגשים ביותר בזירת המנהיגות הנשית השנה הוא ניצחונה של אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע. האישה החזקה של הכדורגל הישראלי הצליחה לממש את החזון ארוך השנים שלה, להשיג את הבכורה, ובדרך גם להזקיף את הגו לתושבי חבל הארץ הדרומי ולנסוך בהם גאווה עצומה על ההישג, שהוא הרבה מעבר לספורט.

סוללה של רגולטוריות

בשדה הכלכלי מתחזקת מגמת עיבוי שדרת המנהיגות הנשית של ישראל, תופעה יוצאת דופן בעולם. לא פחות מתשע מנהלות מאכלסות היום את שדרת הניהול המרכזית במשק, וזו בשורה מעודדת מאוד המעידה על הפנמת רעיון השוויון המגדרי בצמרת המערכות באוצר, בבנק ישראל ובבנקים.

זו הסיבה שהעשירייה הראשונה בדירוג צרה מלהכיל את הנשים הבולטות במערכת הפיננסית, שבעבר התברגו בה באופן טבעי במקומות הראשונים. היום, עם התרחבות גזרת המנהלות, הן נדחקות לעשירייה השנייה והשלישית. לא בגלל שביצועיהן נגרעו, אלא בגלל שמספרן עלה משמעותית.

הממונה החדשה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, מצטרפת לסוללה של רגולטוריות חזקות אחרות שניצבות בצמרת. כניסתה לתפקיד לוותה בקולות צורמים של התנגדויות, בעיקר על רקע כוונתה למתן את ההכרזה על מונופולים. כנגדה עלו טענות על ניגודי עניינים - על כך שהיא מנסה לסייע למונופולים שייצגה בעבר כעורכת דין.

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, מוסיפה להפגין עמדה לעומתית לשר האוצר. דורית סלינגר, המפקחת על שוק ההון והביטוח, הדמות היותר אגרסיבית באוצר, לא מורידה את הרגל מהגז זו שנה שלישית בשורה של רפורמות פרו צרכניות בתחום הביטוח. היא אינה חוששת להתנגח עם ראשי תאגידי הביטוח, שקמו עליה בעוצמה גדולה השנה.

התופעה הבולטת ביותר בצמרת היא האינטראקציה שבין הנשים לבין עצמן. שימו לב כיצד נשים בראש תורמות לרצף מנהיגות נשית, כאילו מדובר במרוץ שליחים שבו אסור לשמוט את הלפיד. נגידת בנק ישראל בחרה בחדוה בר כמפקחת על הבנקים, ואילו רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, הפקידה בידיה של תמר יסעור את ניהול הבנק הדיגיטלי. היא עצמה, כידוע, הייתה בת טיפוחיה של חלוצה נשית אחרת: גליה מאור, מנכ"לית לאומי לשעבר.

על ייצוג הנשים בראש המערכת הבנקאית לא נכביר עוד מילים. בראש שלושת הבנקים הגדולים עומדות נשים. גם בראש החברה האם של בנק הפועלים, אריסון השקעות, עומדות שתי נשים.

אחת התופעות המאז'וריות בצמרת המערכת הבנקאית היא ההתנגשות החריפה שבין התאגידים לבין הרגולציה שמכבידה ידה. אלא שבניגוד לעבר, המערכות משני הצדדים נשלטות כיום רובן ככולן על ידי נשים מנהלות.

החקיקה של הגבלת שכר הבכירים בבנקים הסלימה את ההתנגשות. "אף אחד לא היה מעז להעביר חוק כזה אם לא היה מדובר בענף שנשלט על ידי נשים", אמרה לנו אחת הבנקאיות הבכירות במשק.

להסלמת המעורבות הרגולטורית יש השלכות ארוכות טווח: אצל יותר ויותר תאגידים מסתמנת הסטת המאמץ האסטרטגי מישראל החוצה.

איגוף אסטרטגי מסוג אחר אנו רואים בבנק לאומי. אחרי שניקתה אשתקד הרבה מוקדי רעש שהעיבו על הפעילות בבנק, השקיעה רקפת רוסק עמינח חלק ניכר מהמאמץ בהקמת הבנק הדיגיטלי, תחת המותג פפר. הפלטפורמה האינטרנטית, שתושק בקרוב, מיועדת לפנות לפלח הצעירים. במידה ותוכיח הצלחה בשוק הישראלי, הדבר עשוי לפתוח לה צוהר לפעילות בינלאומית דיגיטלית שעוקפת את הצורך בהקמת סניפים.

הטרנספורמציה

במסגרת הפרויקט המקיף, שימו לב, שמתוך 50 המשפיעות השנה, 19 הינן חדשות בדירוג ולא נכללו בו אשתקד.

חלק מהנשים המשפיעות נעדרות מהדירוג כיוון שלא בלטו באופן משמעותי. לא תמיד מתקיימת הלימה בין גובה המעמד הציבורי לבין עומק ההשפעה בפועל. בנוסף, נפלטו השנה מהדירוג 8 מנהלות בכירות ומנהיגות פוליטיות שנחלשה השפעתן. כך, למשל, השופטת הילה גרסטל, נציבת הביקורת על הפרקליטות. היא פרשה לאחר מאבק איתנים מצד הפרקליטות, שניסתה לטרפד הקמת מוסד שיבקר אותה.

נציין, כי בעוד הרגולטוריות הישראליות צוברות תנופה, ממשיכות נשות ההון להוריד פרופיל. גם השנה נכללות בדירוג ארבע מנהלות בולטות שירשו את הונן, והשביחו את נכסיהן: שרי אריסון, עופרה שטראוס, ליאורה עופר ודנה עזריאלי. מאז התעוררות המחאה החברתית ב-2011, הן ממעטות להופיע בזירה הציבורית.

עזריאלי, היורשת שהוכשרה במשך שנים לתפקיד, מובילה את קבוצת עזריאלי ושותפה בסונול, ומתחרה בליאורה עופר, בעלת קבוצת קניוני עופר, ששותפה גם בבנק המזרחי, וזכתה השנה בקרב הירושה בשלב הערעור שהגיש אחיה. כל אחת מהן מחזיקה בבעלות על הקניונים הגדולים בישראל וממוקמת גבוה בדירוג. 

המשבר של ענת גבריאל

איפה נפקד מקומן של נשים בכירות? בראש קמעונאות המזון. אין בארץ אף לא מנהלת אחת של רשת מזון. נשים אפילו לא נמצאות בעמדות זינוק למנכ"לות בענף הזה.

לעומת זאת, בראש חברות המזון הגדולות עומדות שלוש נשים: עופרה שטראוס, ענת גבריאל ושחקנית חדשה בצמרת: ענת גרוס שון, שמונתה לעמוד בראש מחלבות תנובה, המגלגלת מחזור מכירות של כ-5 מיליארד שקל ומהווה את החלק הארי בפעילות תאגיד המזון הגדול במדינה.

ענת גבריאל, שעומדת בראש יוניליוור, ונחשבת לאחת המנכ"ליות המצליחות בצמרת ענף מוצרי הצריכה, חטפה השנה את המכה הכי כואבת. אשתקד אכלה מרורים כשנקלעה לסכסוך ממושך ומשברי מול רשת הסופרמרקטים הגדולה, וסירבה להיכנע. העמידה העיקשת שלה מול שופרסל עלתה לה מחיר כבד באובדן הכנסות ונתח שוק. אבל האובדן הזה מתגמד נוכח המשבר המתגלגל שהיה מנת חלקה השנה ונגע בכלל ציבור הצרכנים. פרשת הסלמונלה, הזיהום בקו הייצור וההכחשה - הצניחה אותה במדרון תדמיתי ומכירתי, לאחר שהואשמה בכשלי ההסתרה. האירוע המשברי חרג הרבה מעבר לסביבת החברה הספציפית. הוא זלג לכל ענף המזון, שראשיו מבועתים מהשלכות הפרשה, עקב הפניית הזרקור לזיהומים בענף. 

התעוררות בהיי-טק

בתחום ההייטק, שעד לאחרונה כמעט נעדר נשים בעמדות הנהגה, מסתמנת התעוררות. בנוסף למנכ"לית אינטל, כולל הדירוג גם את מנכ"לית מיקרוסופט, את מנהלת המחקר העולמית של יאהו, ולראשונה את מנכ"לית פייסבוק ישראל ומנכ"לית סקיילקס, יבואנית סמסונג ישראל, וכן את סגנית נשיא סיסקו העולמית - 6 מנהלות משפיעות ודומיננטיות מאוד בראש הפירמידה.

גם לצמרת ענף התקשורת התברגו שלוש מנהלות בכירות: יו"ר הרשות השנייה, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שנלחמה בהעלאת המחירים מצד HOT ו yes -, וכן יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2.

נציין כי בראש משרדי הממשלה ניצבות כיום לא פחות מ-6 מנכ"ליות, שאותן קיבצנו, כבכל שנה, ברשימה נפרדת.

השנה, כמו ב-9 השנים האחרונות, שמנו דגש מיוחד על פיתוחים וגילויים בתחומי המחקר והמדע. בגלל הצורך לתת ביטוי ליותר בכירות במעגלי פעילות כלליים, החלטנו לרכז בנפרד את המדעניות שהצליחו לפרוץ דרך ברפואה. 7 המדעניות הישראליות הבולטות נמצאות בחזית המפה הבינלאומית, בעיקר בתחום חקר המוח וריפוי הסרטן. אלו המדעניות שמקדמות את המחקר הבסיסי ואת פיתוחן של תרופות מצילות חיים, והופכות בכך את העולם שבו אנחנו חיים למקום קצת יותר טוב. 

לפרויקט 50 הנשים המשפיעות 2016

עוד כתבות

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

עליות באסיה; מדד ניקיי עלה ב-2.3%

מדד הנג סנג עולה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

הסנאט אישר את חבילת הסיוע לישראל, הנשיא ביידן בירך

פגיעה ישירה בלול במרגליות, חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • הרצוג והאריס שוחחו, סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה"ב • הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון רצועת עזה • עדכונים שוטפים

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים