גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריאה מפחידה בכתב אישום: מלון בוטיק מהגיהנום בחוף הצוק

בביהמ"ש המחוזי בת"א הוגש כתב אישום נגד לירון טיירי, החשוד בהשתלטות על מלון הבוטיק "ווסט" בצוותא עם עוד 5 חברים בארגון הפשיעה של עמיר מולנר ■ במה הם חשודים? להלן הפירוט

מלון ווסט תל אביב / צילום: אתר המלון
מלון ווסט תל אביב / צילום: אתר המלון

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש היום (ד') כתב אישום נגד לירון טיירי, שנעצר ברומניה והוסגר לישראל. טיירי, יחד עם עוד חמישה חברים בארגון הפשיעה של עמיר מולנר, נאשם בשורת עבירות כלפי העובדים, המנהלים והאורחים של מלון הבוטיק ווסט בתל אביב.

לפי כתב האישום, "החבורה השתמשה בבית המלון על מנת שיהיה להם כמקום התוועדות לניהול עסקיהם וכן על מנת להעביר בו ובמתקניו את שגרת יומם ולילותיהם". החבורה, כך נטען, דרשה באיומים וקיבלה מחיר מופחת של 500 שקל לילה לסוויטות במלון. לפי אתר booking.com, לילה יחיד בסוויטה עם ארוחת בוקר מתומחר ביותר מ-6,000 שקלים. 

לפי כתב האישום, "השתלטה החבורה על מתחם המלון ומתקניו ונהגו בו כמנהג בעלים לכל דבר, תוך נקיטת אמצעי אלימות, הפחדה ואיומים כלפי אורחי המלון, מנהליו ועובדיו... במסגרת האמור, הילך הנאשם אימים ביחד עם יתר בני החבורה, על עובדי בית המלון ומנהליו, השמיעו איומים ישירים ומרומזים על חייהם והכל במטרה להניעם להיענות לדרישותיהם ולגחמותיהם השונות. כתוצאה מאיומי הנאשם והחבורה והתנהגותם המאיימת, קיבלה החבורה בעבור חבריהם ובני משפחותיהם, סוויטות במלון, שירותי הסעדה ושימוש בטרקלין העסקים של המלון, ללא תשלום או לחלופין במחירי רצפה". 

עוד לפי כתב האישום, "ההתרחשויות האלימות במלון הביאו את עובדי המלון לכנותו 'מלון מהגיהינום', כתוצאה מהאירועים האלימים שחוו בו מידיו של הנאשם ושל החבורה שעמו. כתוצאה מכך, ולאורך התקופה הרלוונטית, התפטרו מעבודתם עובדים בבית המלון".

עוד מפורט בכתב האישום, כי המשטרה "הכניסה שני סוכנים סמויים, תחת שמות בדויים, לעבוד בבית המלון, במסווה של מלצר (גיא) וקצין ביטחון (מארק), מתוך כוונה לבחון ולבדוק את אשר מתרחש בבית המלון".

בכתב האישום נטען, כי מנהלת בית המלון, לאחר שצפתה באירוע אלים בו הכו שניים מהנאשמים אלמוני בלובי של המלון, "הציגה בפני עובדי המלון את סרטון מצלמות האבטחה המתעד את האירוע האלים, והזהירה אותם מפני הצפוי להם מפני בני החבורה במהלך עבודתם במלון וזאת על מנת שיבליגו בשתיקה מוחלטת אל מול כל מעשיהם של בני החבורה בבית המלון... מנהלת בית המלון הורתה לעובדים ובמיוחד לקציני הביטחון של המלון, כי בכל אירוע חריג אשר יקרה במלון בעטיים של הנאשם, ושל שגיב, לעולם לא יזמינו משטרה אל בית המלון, מחשש פן יבולע למנהלת או למי מהעובדים מידיהם של מי מבני החבורה... כתוצאה מהפחד ביססה החבורה שליטה מוחלטת על מתחם בית המלון, ועל התנהלות מנהליו ועובדיו ועשו במקום ככל העולה על רוחם".

לפי כתב האישום,  "בתאריך 31/1/16, הבחין אחד הנאשמים במלצרית במסעדת המלון שקראה באינטרנט כתבה על העבריין בן כהן. הוא ניגש אליה ואמר לה: "אנחנו עושים יום העצמאות לפני יום העצמאות. אני יכול לשים אותך בכיסא גלגלים ולהוריד לך את הידיים ותהיי עם תחבושות על הפנים". 

עוד נטען בכתב האישום, כי בני החבורה אכלו "אין ספור פעמים במסעדת בית המלון ללא תשלום. בתום הארוחות, סירבו לשלם את החשבון שהוגש להם על ידי המלצרים במקום. פעמים רבות, איימו בני החבורה על המלצרים במקום והפנו אותם לגשת אל מנהלת המלון על מנת שהיא תשלם את חשבונם. פעמים אחרות, עזבו בני החבורה את המסעדה אף ללא שהוגש להם חשבון כלל וזאת מפאת פחד המלצרים והקב"טים במקום לגשת אליהם ולבקשם לשלם".

כרונולוגיה של הטלת אימה  

להלן המשך שרשרת האיומים של הנאשמים, כמפורט בכתב האישום: 

■ ביום 23/12/15 סמוך לשעה 11:00 ,או בסמוך לכך, הגיעו עדן ואבי (שניים מהנאשמים) אל מסעדת המלון וביקשו מ"המלצר גיא" להכין להם ארוחת צהרים. משסיימו, אמר אבי למלצר גיא "לרשום את ההזמנה על הקרח". בתום הארוחה, עזבו עדן ואבי את המסעדה מבלי לשלם.

במועד האמור, בשעה 14:00 או בסמוך לכך, חזר אבי למטבח המסעדה, נטל עמו בקבוקי שתייה ויצא מהמקום בלא ששילם עבורם.

■ בתאריך 27/1/16, בשעה 12:30, או בסמוך לכך, הגיע אבי אל מטבח המלון וביקש כי יכינו בעבורו ובעבור עדן ארוחת צהריים. טרם הגשת האוכל, אמר "המלצר גיא" לאבי כי האחראית, ג.ג., הורתה לחייב את בני החבורה בעבור כל ארוחה שהם אוכלים. לשמע הדברים איים אבי : אני אחייב לה את הפנים! ...תגיד לה שהכול בסדר!" 

■ ביום 15/2/16, הגיעו עדן ואבי בצוותא עם אחר אל מסעדת המלון. משהתעכבה הארוחה להגיע, איים אבי על "המלצר גיא" :"אתם רוצים לעבור למתכונת הרגילה שאתם גם נותנים וגם משלמים לנו?" משסיימו לאכול, קמו עדן ואבי ועזבו מבלי לשלם על הארוחה.


■ ביום 18/2/16, בשעה 12:00, או בסמוך לכך, נכנסו לסרי ואבי אל מטבח המסעדה ולקחו ארוחות בוקר ללא רשות, כשהם מקללים את עובדי בית המלון. משהעיר "קצין הביטחון מארק" לנאשמים על מעשיהם, ענה לו לסרי: "לא רוצים, אנחנו עושים במלון הזה מה שבא לנו, כדאי שתתרגל לזה!"

■ בעוד לסרי ואבי הולכים לעבר שולחן המסעדה, ענה "קצין הביטחון מארק" ללסרי כי אינו מתכוון להתרגל לכך בשום אופן. לשמע הדברים, הסתובב לסרי לעבר מארק ואמר לו : "כדאי שתתחיל לדבר יפה, למה אתה לא יודע מי אני!"

 ■ אותה העת הגיעה למסעדה מנהלת המלון אשר ניגשה ללסרי ולאבי ושאלה אותם מדוע אינם משלמים על הארוחות. בתגובה ענה לה לסרי בנוכחות אבי: "כמו שאת מחכה לכסף, אני מחכה כאן לאוכל. שעה וחצי אני צריך לשבת בשביל ביצה מסריחה, אז אותו דבר את תחכי לכסף!. .....אני משלם כשאני צריך לשלם ומה שמגיע אני משלם! אם את אומרת שאנחנו שמים זין, אני אראה לך מה זה לשים זין! אני לא צריך יותר מזה. אני לא עושה לך דברים בכוונה. את רוצה שיהיה בכוונה, יהיה בכוונה!" לסרי ואבי סיימו את ארוחת הבוקר ועזבו את המקום מבלי לשלם בעבורה.


■ בתחילת חודש דצמבר 2015 בשעה 01:00, או בסמוך לכך, עישנה פקידת הקבלה ד.ד. בסמוך לרכבו של שגיב בחניון המלון. בסמוך לאחר מכן, עשה שגיב מאמצים בקרב עובדי בית המלון לגלות מי עישן ליד רכבו. משנודע לשגיב כי פקידת קבלה הייתה זו שעישנה ליד הרכב, נזף בה על כך שעמדה במקום. בהמשך, ניגש מי מהחבורה אל דלפק הקבלה והזהיר את פקידות הקבלה לבל יימצאו ליד רכבו של שגיב שכן אחרת "זה עלול להסתיים בצורה לא טובה!"

■ ביום 9/2/16 הגיע אבי אל מסעדת המלון וביקש מ"המלצר גיא" להכין לו לאכול. בשלב זה חלפה במקום עובדת המלון ג.ג. אשר נהגה להעיר מעת לעת לבני החבורה על התנהגותם בתוך בית המלון. אבי נכנס אל תוך מטבח המסעדה תוך שהוא שואל את "המלצר גיא" אם ג.ג. נמצאת בסביבה. "המלצר גיא" השיב בשלילה לאבי אמר לו, שוב, כי המנהלת רוצה שישלם עבור האוכל שהוא לוקח. בתגובה איים אבי באומרו : "הגמדה הזאת מעצבנת אותי, שאני לא אשים לה משהו מתחת לרכב". לשמע הדברים, שאל "המלצר גיא" את אבי האם הוא רציני בדבריו. אבי אישר את האיום וחזר על הדברים בפניו של "המלצר גיא".

■ בתאריך 25/2/16, בשעה 14:25, עבד "קצין הביטחון מארק" במשמרת בבית המלון.

ב. במהלך עבודתו של "קצין הביטחון מארק", התקשר אליו אלידור מחדר הכושר במלון ודרש ממנו להביא לו מגבת. "קצין הביטחון מארק" אמר לאלידור כי אין זה תפקידו. נוכח הסירוב, הגיע אלידור אל מקום המצאו של הקב"ט ודרש ממנו לפתוח עבורו, מידית, את מחסן המשק על מנת שייקח משם מגבות. מארק הסביר לאלידור כי כניסת אורחי המלון לחדר המשק אסורה. בתגובה לדברים, איים אלידור על "קצין הביטחון מארק" ואמר לו : "אל תדבר אליי ככה, אתה לא יודע מי אנחנו, אתה לא יודע מה אנחנו".

■ במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, נכנסו בני החבורה , אין ספור פעמים, אל מטבח המלון, בשעות הלילה מאוחרות, תוך שהם פורצים את מקררי המסעדה וגונבים מהמקום מזון ומשקאות אלכוהוליים בשווי של אלפי שקלים, וכל זאת ללא רשות ובלא היתר. במהלך חודש ינואר 2016, או בסמוך לכך, הגיעו אבי ואדם אל מטבח המלון, פרצו את מנעול המקרר במקום ולקחו מן המקום שתייה.

■ הכניסה אל טרקלין העסקים של בית מלון מותרת אך ורק לאנשי עסקים אשר להם יש חוזה עסקי עם בית המלון. במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, דרשו בני החבורה אין ספור פעמים, מפקידי הקבלה במלון, מפתחות כניסה לטרקלין העסקים של בית המלון (להם לא היו זכאים), והכל תחת הפעלת איומים והטלת מורא על פקידי הקבלה תוך שימוש בשמו של אחיו של הנאשם. בעקבות המעשים כמתואר, קבלה החבורה אישורי כניסה חריגים והטבות בטרקלין העסקים בשווי של אלפי שקלים במהלך התקופה.

■ במהלך חודש פברואר 2016 הגיע לסרי אל שולחן הקבלה במלון ודרש מהפקידה במקום, לקבל מפתח לטרקלין ולחדר הכושר בבית המלון. משסירבה הפקידה לתת ללסרי את המפתח ללא תשלום החל לצעוק ואמר לה: "מי את שתגידי לי לא?! אני אשבור פה את כל הדלתות!" בכפוף לאיום, כאמור, מסרה פקידת הקבלה ללסרי את מפתח המעבר לטרקלין העסקים של בית במלון, מפאת פחדה מפניו של לסרי .


■ הנאשם ובני החבורה רישתו את הכניסות והיציאות של חניון בית המלון ברשת מצלמות פנימית המשרתת אך ורק אותם או מי מהם. בנוסף, התקינו בחניון המלון מצלמות בסמוך לכלי הרכב של שגיב ושל הנאשם, אחיו, וכל זאת ללא הסכמה וללא יידוע של מי מהנהלת בית המלון.

■ ביום 1/2/16, או בסמוך לכך, התקין הנאשם ביחד עם שגיב ואנקונינה , בקדמת בית המלון, תורן עליו מורכבת מצלמת 360 מעלות המתעדת, בזמן אמת, את סביבתו החיצונית של בית המלון והכניסה אליו, וכל זאת ללא הסכמה וללא יידוע של מי מהנהלת בית המלון. רשת מצלמות פרטית זו אפשרה לנאשם ולבני החבורה להדק את שליטתם בבית המלון ולאפשר להם לצפות באמצעיהם, על כל המתרחש בתוך בית המלון ומחוצה לו.

■ במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, בהזדמנויות שונות, החנה הנאשם יחד עם בני החבורה , את רכבו בשטחי חניה השייכים למלון, על פי רצונו. הנאשם ובני החבורה החנו את אופנועיהם בפתח בית המלון, דרך קבע, במרחבי הולכי הרגל, תוך התעלמות מוחלטת מבקשות גורמי המלון להזיזם מהמקום.

■ בתאריך 14/3/16, בשעה 18:45 או בסמוך לכך, (להלן- יום האירוע), החנה אנקונינה את קטנועו במתחם הולכי הרגל בבית המלון, אשר אינו מורשה לחניית אופנועים. משהבחין בכך "קצין הביטחון מארק" ניגש אל אנקונינה, אשר ישב אותה העת עם הנאשם ועם אבי, והציג לו נוהל כתוב בדבר איסור החניה במתחם. אנקונינה התבקש להזיז את האופנוע מהמקום.

■ בתגובה לדברים, איים הנאשם על "קצין הבטחון מארק", בנוכחות אנקונינה ואבי : "החוקים פה שונים כשזה נוגע אלינו, ואם אתה לא מודע אליהם, וניראה לי שאתה לא מודע, אני איידע אותך ואתה תדע אותם לאט לאט...אני משנה פה את כל החוקים. החוקים, זה חוקים לפי לירון, לא לפי המלון. מה שקשור אלינו זה לא החוקים, זה חוקים אחרים. אם עוד לא למדת את זה, תלמד לאט, לאט. אתה תיראה לאט לאט דברים משתנים, כאילו הם השתנו מזמן, רק אתה פה חדש אז אולי אתה תבין את זה...".

■ "קצין הביטחון מארק" הזעיק למקום ניידת משטרה אשר נתנה לאנקונינה דו"ח חניה. מיד לאחר מכן, נאלץ אנקונינה להזיז את הקטנוע מהמקום. למראה ניידת המשטרה צעקו, בכעס, הנאשם ואנקונינה בלובי המלון: "מי הזמין לנו משטרה?!" קצין הביטחון מארק ענה להם כי הוא הזעיק.

■ בסמוך לאחר האירוע ניגש שגיב (אחיו של הנאשם ומנהיג החבורה) למנהלת המלון, שאל אותה למקום הימצאו של "קצין הבטחון מארק" ואיים :" איפה הקב"ט הזה? כדאי לו שלא יחזור למלון, אנחנו נחכה לו בפינה!" בסמוך לאחר שיחתה של מנהלת המלון עם שגיב נתבקש "קצין הביטחון" על ידי הנהלת המלון שלא להגיע יותר למשמרות בבית המלון עד להודעה חדשה.

■ בתאריך 3/4/16, זומן "קצין הביטחון מארק" למשרדה של מנהלת המלון. המנהלת נזפה במארק על הזמנת ניידת המשטרה לחבורה והזהירה אותו מפניהם: "הם אנשים נקמנים, הם אנשים שיכולים לבוא, לשים מטען לזה, לחסל את ההוא, אין להם בעיה עם זה...." המנהלת העבירה למארק את "המסר" המאיים שאמר לה שגיב וחזרה והדגישה בפניו כי להבא אסור לו בשום פנים ואופן להזעיק משטרה לבני החבורה בלא לדבר עמה קודם.


■ בתאריך לא ידוע, במהלך התקופה הרלבנטית לאישום, נודע לשגיב כי מתאספת ישיבת וועד של דיירי המלון, בהשתתפות מנהלת המלון, וכי בכוונתם להתלונן על מעשיהם של בני החבורה בבית המלון. שגיב פנה אל מנהלת המלון והודיע לה כי יהיה מוכן לעזוב את המלון תמורת מיליון שקל. שגיב ביקש ממנהלת המלון כי תעביר את "הצעתו" אל וועד הדיירים של המלון. מנהלת המלון עשתה כדבריו של שגיב וסיפרה לוועד על הצעתו של שגיב, אשר לא התממשה בסופו של דבר.

■ גם לאחר הסגרתו לישראל איים הנאשם, בעל פה, בהתנהגות ובדרך אחרת, על הנהלת המלון ועובדיו וכן על אנשי המשטרה הסמויים, בפגיעה שלא כדין בגופם, וכן הטיל עליהם מורא ופחד וכל זאת מתוך כוונה להניעם להסכים, בין אם בשתיקה או במעשה, לכל מעשיו וגחמותיו שלו ושל בני החבורה בבית המלון.

עוד כתבות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם