המסחר בבורסה המקומית הסתיים היום (ה') במגמה שלילית על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ועליות מתונות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

 

חודש דצמבר נפתח היום בשווקים, עם מספר אירועים משמעותיים עד לסוף השנה הנוכחית. מחר יפורסם דוח התעסוקה לחודש נובמבר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 165 אלף משרות, לאחר הוספה של 161 אלף משרות באוקטובר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי - 4.9%.

דוח זה יהיה אחד הפקטורים המשמעותיים בהחלטת הפד החודש האם להעלות את הריבית פעם נוספת בארה"ב, שנה בדיוק לאחר ההעלאה הקודמת בדצמבר 2015. על פי החוזים על הריבית, נראה כי הפור נפל והפדרל ריזרב אכן יעלה את הריבית בפגישתו החודש.

כמו כן, בשווקים ממשיכים להיערך ולנסות להבין לאן מועדות פניו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ. בינתיים, זה מתבטא בראלי מסחרר, אך לדעת פרשנים אין זה אומר דבר לגבי העתיד. אתמול, נזכיר, מינה טראמפ את יועצו הפיננסי בקמפיין הבחירות, סטיבן מנוחין, להיות שר האוצר הבא של ארה"ב. 

בית ההשקעות מיטב דש  יירכש על-ידי קרן הפרייבט אקוויטי הסינית-אירופית XIO. כך דווח היום לבורסה. הרכישה תתבצע באחת משתי חלופות לבחירת בעלי המניות של מיטב דש. הראשונה - 22 שקל לכל מניה המהווה פרמיה של 61% למחיר המניה בבורסה. האופציה השנייה היא 13.7 שקל לכל מניה אשר ישולמו במזומן, ועוד 13.7 שקל לכל מניה שישולמו בתשלומים נדחים על פני שלוש שנים מהשלמת העסקה (אג"ח), כפוף להתאמות ולאפשרויות דחייה.

שותפויות "לוויתן" דיווחו היום כי חתמו על עסקת גז נוספת עם חברת "אור אנרגיות", למכירת גז טבעי בשווי של כ-2 מיליארד דולר לתקופה של 20 שנה ובהיקף כולל שעשוי להגיע לכ-8.8 BCM. הגז ישמש להפעלת תחנת כח אותה אור אנרגיות מתעתדת להקים. נציין את דלק קידוחים , אבנר  ורציו .

חלל תקשורת  אישרה אתמול את חשיפת "גלובס", והיא צפויה לסכם על מכירתה לתאגיד התקשורת הסיני Xinwei תמורת 190 מיליון דולר, נמוך בכ-33% מהמחיר שסוכם בין הצדדים לפני כשלושה חודשים, אולם גבוה משמעותית ממחיר השוק שלה.

אל על  הוסיפה להיסחר על רקע המשך חוסר ההסכמות בין ההנהלה לבין הטייסים ובצל הזינוק אמש במחירי הנפט.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]