השביתה במוסדות השלטון המקומי הסתיימה היום (ד').

האוצר ומרכז השלטון המקומי שחררו היום הודעה משותפת: "משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי הגיעו להבנות על סיום השביתה באופן מיידי. מתוך רצון למנוע את המשך הפגיעה באזרחים בדגש על הצורך לחזק את השלטון המקומי, סוכם כי עקב ההנחיה המשפטית שלא לבצע סיכומים תקציביים ב-24 שעות שלפני ההצבעה על תקציב המדינה, ייפגשו הצדדים ביום ראשון הקרוב במטרה לדון במחלוקות ולהגיע לפתרון לשביעות רצון כל הצדדים. במסגרת זו ייבחנו כלל האפשרויות, כולל הצעתו של יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, לשינוי הפריסה התקציבית של מענקי האיזון".

יותר מ-120 רשויות מקומיות, ובהן 15 הערים הגדולות, שבתו היום ונמנעו מהספקת שירותים לתושבים. כל זאת, במחאה על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה עליו הוחלט השבוע. גם גני ילדים ובתי ספר תיכוניים השתתפו בשביתה, עליה הכריז יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, המכהן כראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. 

לפני כן כשל דיון שנוהל בלילה שבין שלישי לרביעי, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ונציגי השלטון המקומי. כחלון ונתניהו סירבו לפרוץ את מסגרת התקציב כפי שדרשו נציגי השלטון המקומי.  

השלטון המקומי מוחה על החלטת האוצר לקצץ 178 מיליון שקל מתקציבי האיזון של הרשויות המוחלשות ורשויות בפריפריה. 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר היום: "זה לא מאבק פוליטי. זה מאבק למען הצלת הרשויות שמטפלות באופן יומיומי ב-8 מיליון תושבים. פקידי האוצר אינם מעוניינים במציאת פתרון אמיתי ופוגעים בלחם וחמאה של השלטון המקומי - מענקי האיזון. יום לפני כן, מצאו נערי האוצר מאות מיליוני שח לקידום אינטרסים פוליטיים, אבל למען ילדי הפריפריה הם לא מוכנים להקצות 180 מיליון שקל. למען שיפור איכות החיים במדינת ישראל. ברגע שהאוצר ייתן למשרד הפנים לנהל את זה, נמצא דרך לשמור על התקציבים. לא ייתכן שמצד אחד מדברים על סיוע לרשויות חלשות, צדק חלוקתי וצמצום פערים ומצד השני משיתים על הרשויות המקומיות ותושביהן כזו פגיעה דרמטית; פגיעה שתיקח את השלטון המקומי חמש שנים אחורה".