גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי 37 שנות היעדרות: מותג האיפור מקס פקטור חוזר לישראל

ישווק ע"י לילית קוסמטיקה ■ ההשקעה בהבאת המותג לישראל מסתכמת ב-2 מיליון שקל, והצפי של החברה הוא להגיע ליעד מכירות בהיקף של 15 מיליון שקל עד לסוף השנה

אחרי היעדרות של 37 שנים, המותג מקס פקטור חוזר לישראל וישווק על-ידי לילית קוסמטיקה. ההשקעה בהבאת המותג לישראל מסתכמת ב-2 מיליון שקל, והצפי של החברה הוא להגיע ליעד מכירות בהיקף של 15 מיליון שקל עד לסוף השנה, כאשר את היעד הזה מגדירים בחברה כ"לא יומרני".

המותג מקס פקטור נוסד בלוס אנג'לס בשנת 1916 על-ידי המאפר מקס פקטור, והוא משתייך לקטגוריית הביניים בענף האיפור (Mass market), שבו שולטת לוריאל עם נתח השוק הגדול ביותר, לצד מותגים כמו מייבלין, פופה ועוד.

בשלב ראשון יועמדו סטנדים של מוצרי מקס פקטור שכוללים מוצרי איפור בעשרות סניפי סופר-פארם, בהם סניפים חזקים דוגמת רמת-אביב ומול הים באילת. בשלב הבא צפויה המכירה להתרחב לשטחי המשביר לצרכן.

המותג מקס פקטור מוכר בישראל גם כיום, למרות שבשנות ה-80 השיווק שלו הופסק לחלוטין. בגלגולו הקודם הוא שווק על-ידי חברת נורית (שלימים הפכה לחברת אינטרקוסמא). בשלב מאוחר יותר נקנה המותג על-ידי רבלון, ולאחר מכן הוא עבר לידי פרוקטר אנד גמבל העולמית.

בתחילת חודש אוקטובר האחרון, במה שמוגדר כמיזוג ענק בתחום הקוסמטיקה, מוזגה חטיבת פרוקטר ביוטי לחברת מוצרי הטיפוח Coty יחד עם מותגים חזקים בתחום הטיפוח, בהם, לקוסט, הוגו בוס, דולצ'ה וגבאנה ומקס פקטור.

בשנת 2012 הפכה קבוצת לילית קוסמטיקה למפיצה של חטיבת הטיפוח של פרוקטר (אחרי שמרבית המותגים היו בהפצת דיפלומט), וכיום מחזיקה לילית במירב המותגים של Coty, בהם לנקסטר, דוידוף, שופארד, יופ ועוד.

את הסיבה להיעדרות ארוכ- השנים של מקס פקטור מסבירה היום (ב') ניצה בילט, מבעלי ומנכ"לית לילית קוסמטיקה, בחוסר כדאיות "להשיק ליין איפור בשוק תחרותי עם מבנה של דיילות - זה היה יקר ולא היה בעדיפות של פרוקטר. כשאיחדו את המותגים לבית של לילית יחד עם מגוון מותגי הבשמים, נעשה מבחן כדאיות, והתחלנו במהלך, כשהליך ההטמעה לקח כמעט שנה. לפני שבוע קיבלנו רישיונות לקולקציית מראה החורף אחרי יותר מחצי שנה מאז שהגשנו אותן".

כעת גם ללילית וגם ליתר היבואניות יהיה פשוט יותר לאור רפורמת הקוסמקטיקה. מעתה יבואנים של מוצגים בינלאומיים יקבלו תיק מוצר לכל פריט על סמך בדיקות שבוצעו במעבדות בחו"ל. בהתאם לכך היבואנים יידרשו להודיע על המוצר שיובא ולקבל היתר מיידי.

"מבחינת העלויות הן נשארו אותו הדבר", אומרת בילט, "הבשורה הדרמטית היא מבחינת העדכניות. אם לפני כן לקח לנו חצי שנה לרשום מוצר - עכשיו, ברגע שהקולקציה מושקת בחו"ל, נוכל להביא אותה גם לישראל. ישראל למעשה קודמה בדרגה. היינו במצב נחות".

לפי ההערכות, ענף הקוסמטיקה (בישום, טיפוח ואיפור) בישראל מגלגל 2.2 מיליארד שקל בשנה, מתוכו נתח האיפור מהווה 725 מיליון שקל, כשקטגורית מוצרי הביניים נמצאת בגידול לאור הרחבת גיל המתאפרות ורכישה מוגברת של מוצרים. זוהי קטגוריה המשופעת במותגים, בהם גם המותג הפרטי לייף.

- האם הקטגוריה אינה רוויה, ויש מקום לעוד מותג?

בילט: "נכון, זה סגמנט צפוף, אבל יש מקום. כשהודענו לרשתות ולעובדים בחברה שנביא את המותג, קיבלנו מחיאות כפיים, כי למרות שהקטגוריה צפופה, מדובר כאן במותג מוכר למשל בקרב הקהל הרוסי, בקרב הקהל הערבי (שנחשף לפרסומות של המותג ברשתות טלוויזיה זרות) וגם בקרב הקהל החרדי, הודות לאיפור עמיד שמתאים לצורכיהן".

רפורמה אחרת שבימים אלה מיושמת בשוק הקוסמטיקה היא פועל יוצא של פשרה בתביעה ייצוגית שדנה ב"בלוף" של מבצעי הרשתות, בעיקר במוצרי בישום, ואשר קבעה מדיניות תמחור חדשה מול הצרכנים. בימים אלה, לא במקרה, מתקשרת המשביר לצרכן את מדיניות התמחור החדשה שלה, שתשים מאחור סוף-סוף את ריבוי המבצעים המבלבל לטובת "מחיר זול בכל יום".

- האם הקהל הישראלי מוכן ובשל להיפרד ממבצעים בענף?

"בטווח הארוך ייקח זמן עד שהצרכן הישראלי יבין שזה לטובתו, ובטווח הקצר הוא יצטרך להתרגל לרעיון. חודש וחצי אחרי שהמדיניות הזו כבר מיושמת במוצרי טיפוח, אנחנו לא רואים פגיעה במכירות. בבישום זה נכנס לפני שבוע, אז מוקדם להגיד".

- מכאן שהמחיר המלא שהוצג עד כה היה פיקציה.

"זה לא נכון. אם היה כתוב על הבושם שהמחיר המלא הוא 700 שקל, והוא נמכר ב-250 שקל, זה אומר ששיעורי הרווחיות שלנו נשחקו. הרשתות הובילו לשחיקה המחיר בגלל תחרות בין הרשתות ומול הדיוטי פרי. הן הובילו לירידת מחירים שפגעו ברווחיות של כולם. היחיד שנהנה מזה הוא הצרכן. אנחנו שחקנו לרווחיות אפסית".

- אז המחיר שכעת יוצג, בלי בלוף המבצע, משקף מחיר הוגן ויהיה יקר יותר לצרכן?

"בבישום אנחנו עדיין משלמים פחות מאשר באירופה. מחיר של 700 שקל היה מגלם רווחיות לכל השרשרת ההפצה. הצרכן לא אמור לקנות בושם רק בשני ה'פיקים' של המבצעים (פסח וראש השנה), והוא כמו בארה"ב או באירופה יכול כעת לרכוש לאורך השנה את הבושם שהוא אוהב במחיר זול".

- מכאן שהדיוטי פרי יצטרך להתאמץ יותר?

"הדיוטי פרי זו מדינה אחרת, והם מפסידים לא רק בגלל התחרות אלא גם לאור השינוי בתמהיל הלקוחות שמבקרים בו וקונים פחות (לאור מחירי הכרטיסים לחו"ל שהנגישו את הטיסות לקהל רחב)".

ואכן, באמצעי השיפוצים שלא הסתיימו בחנות הענק בנתב"ג, הודיעה ג'יימס ריצ'רדסון כי היא סוגרת את חנות הקוסמטיקה בדיוטי פרי בסוף 2017, וזאת לפני תום החוזה שמסתיים רשמית ב-2020. מותג שהכניסה לילית לארץ לפני כשנה וחצי הוא המותג אססנס, שטווח המחירים בו נע בין 5-22 שקל.

"אססנס הגיע להיקפי מכירות שלא ציפינו והכניס לסניפים של סופר-פארם קהל של ילדות", אומרת בילט. מנגד היא מציינת כי שוק מוצרי היוקרה בו היא משחקת, למשל עם המותג לה פריירי, לא נמצא בגידול.

טווח המחירים של מקס פקטור נע בין 39 שקל לפודרה ועד ל-109 שקל למייק אפ. "זה ברמה של לוריאל פלוס 5%", אומרת בילט.

הפרזנטורית של המותג היא מלאכית מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה סקרט, סטלה מקסוול. מקס פקטור, המשמש גם כמותג איפור מקצועי למאפרים, הוא נותן החסות המרכזי של ויקטוריה סקרט וגם של תוכנית הריאליטי "אקס פקטור" בחלק מהמדינות.

כאמור, המוצר מקס פקטור נשען במדיניות האסטרטגיה השיווקית שלו על פעולת דיילות בסניפי הפארם. לצורך כך גייסה לילית כ-100 דיילות, שמועסקות בהיקף של 126 שעות חודשיות.

לדברי בילט, "הגדרנו יעד מכירות של 15 מיליון שקל עד לסוף השנה. זהו ממוצע גבוה הנתמך על סקרים ובדיקות שנערכו בקרב קהלי היעד השונים, בהם נמצא כי המותג מקס פקטור נתפס אצל הצרכן כמותג מקצועי, חדשני ואיכותי בתחום האיפור וגורמים נוספים, כגון מגוון רחב של מוצרי ליבה, מחירים אטרקטיביים, מבצעי היכרות יזומים ותמיכה פרסומית ושיווקית רחבה". 

עוד כתבות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים