הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בירידות שערים אחרי פתיחה מעורבת, לאחר המגמה המעורבת שחתמה ביום שישי האחרון את המסחר בוול סטריט. נזכיר כי גם השבוע ייפתח המסחר בוול סטריט ב-15:30 שעון ישראל - ויינעל ב-22:00, עקב מעבר לשעון קיץ בארה"ב, כך שנוצרת חפיפה ממושכת יותר בשעות המסחר לקראת הנעילה בתל-אביב.

 

המסחר בבורסה המקומית מלווה במשבר החריף שפרץ בין רה"מ בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי. נתניהו איים אתמול, טרם יציאתו לסין, כי אם התאגיד יקום - הוא יפרק את הממשלה וילך לבחירות.

 

בשווקים ממשיכים לתמחר את האפשרות, שהפכה כמעט לעובדה מוגמרת, כי הריבית בארה"ב תעלה עוד השנה פעמיים נוספות. עם זאת, ברור כי הפד ימשיך לעקוב אחר בריאות הכלכלה, כולל שוק העבודה, בהינתן גם מדיניות ממשל טראמפ וההתפתחויות הנוספות בעולם.

בבנק לאומי ממליצים, במסגרת הסקירה השבועית, על חשיפה מנייתית ממוצעת. עם זאת, מזהירים שם כי רמת הסיכון בהשקעה באפיק ממשיכה לעלות במקביל לעליות החדות במדדי המניות העיקריים בעולם.

"בשלב זה, לאור רמת התמחור הגבוהה גם בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממליצים על אחזקה מהותית במניות ישראל. רווחי הפירמות המקומיות צפויים לגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בנוסף, תמחור שוק המניות הישראלי עדיף על שוקי המניות העיקריים בחו"ל. יחד עם זאת, לאור התמחור הגבוה בשווקים - קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל", כותבים כלכלני לאומי.

שמונה שנים לשוק השורי: מדד S&P 500 עלה ב-249%

מיטב דש  ריכזה עניין על רקע הבעיות של קרן XIO, שסיכמה על רכישת בית ההשקעות. מיליארדר סיני תובע את הקרן, בטענה כי היא מתכחשת להחזקותיו בה. עם זאת, מיטב דש עדכנה בדיווח לבורסה כי הקרן דוחה מכל וכל את ההאשמות, וכי היא ממשיכה בהליכי רכישת מיטב דש.

מניות הבנקים, ביניהן לאומי  ופועלים  נסחרו בירידות של מעל 1% ולחצו על מדד המעו"ף.

בזן  עומדת במוקד לאחר שנפלה בחדות לאחר פרסום דוחותיה השנתייים ביום ה' האחרון.

משרד התקשורת אישר בסוף השבוע את עסקת המיזוג בין אלקטרה צריכה  לבין גולן טלקום. בעקבות האישור צפויים בעלי המניות באלקטרה ובגולן להשלים בזמן הקרוב את האישור הסופי של העסקה, והחברה תעבור רשמית לידי שליטתה של אלקטרה צריכה.

ועוד בענייני סלולר: לאומי שוקי הון ממשיך להמליץ על סלקום  ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 42 שקל. בלאומי שוקי הון מסבירים כי המימוש לאחרונה בסקטור היה יותר אגרסיבי במניית פרטנר , ולכן היא מועדפת על בסיס שווי כלכלי. "הערכת השווי שלנו מבוססת על ציפייה להתאוששות מתונה במחירי הסלולר בטווח הארוך", נכתב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]