בהודעה לקונית, ובאיחור של כמעט שבוע מאז הוגשה הבקשה לדחיית המועדים, אישר היום (ד') בית המשפט העליון את בקשת הדחייה של המדינה והכנסת להגשת תגובתן לעתירות העוסקות במס ריבוי דירות - הלוא הוא מס על דירה שלישית.

בית המשפט אישר למדינה ולכנסת להגיש את התגובות עד יום ה-6 באפריל 2017, כפי שביקשו. עם זאת, נציין כי טרם נקבע מועד לדיון נוסף בעתירות וטרם נקבע הרכב השופטים.

נזכיר כי המדינה והכנסת היו אמורות להגיד ההתייחסות עד ליום חמישי שעבר, 23 במארס, וביקשו דחייה מספר ימים לפני כן. העותרים השונים, שקיבלו גם הם את הבקשות לדחייה, התנגדו למהלך ודרשו מבית המשפט שאם יסכים לדחייה ייתן צו ביניים שיקפיא את החוק. כאמור, רק היום אישר בית המשפט את בקשות הדחייה ולא התייחס לבקשת העותרים להקפיא בינתיים את החוק.

עוד נזכיר כי לפני שבוע וחצי הודיעה רשות המסים כי היא דוחה את מועד החובה בדיווח הקשור לחוק מיסוי דירה שלישית. על-פי החוק, שנזכיר כי נכנס לתוקפו בתחילת השנה, היו צריכים בעלי הדירות המרובות (בעלי זכויות ב-2.5 דירות ויותר) לדווח לרשות המסים עד סוף חודש מארס. עם זאת, בשל אי הוודאות בכל הנוגע לחוק ולבג"ץ, החליטו ברשות המסים לדחות את מועד הדיווח בשלושה חודשים לסוף חודש יוני.

במקביל, באותו הדיווח של רשות המסים נמסר כי חלק מהציבור הרחב כבר נוהג בחוק כאילו הוא מעשה עשוי, כאשר מאות בעלי דירות כבר החליטו למכור את הדירות הנוספות שבבעלותם ואף להגיש לרשות המסים דרישה לנצל את ההטבה שהחוק מאפשר. מדובר בהטבה הכוללת מענק בגובה של עד 85 אלף שקל למוכר דירה להשקעה שיקוזז ממס השבח שיהיה עליו לשלם בעקבות המכירה.

נזכיר כי הטבה זו הותנתה בחוק המקורי בכך שבעלי הדירות הנוספות ימכרו את הדירות עד סוף אוקטובר 2017. כעת, ככל שהזמן עובר והנושא לא מתברר בבית המשפט, אי הוודאות רק גדלה לגבי החוק וכפועל יוצא, גם לגבי אותן ההטבות שאמור החוק להעניק למי שימכור את הדירה.