גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיני-מבחן דרכים: Mini "קאנטרימן" - כבר לא כל-כך מיני

גרסת ה"קאנטרימן" החדשה מציעה ממדים של קרוס-אובר אמיתי מבלי לאבד את הקסם של המותג

תדמית מעוגנת ומוכרת של מותג עשויה להיות לעתים מורד חלקלק. קחו, למשל, את ה"קאנטרימן" החדשה של המותג מיני. המכונית ארוכה ב-20 סנטימטרים מקודמתה וניצבת על הפלטפורמה של ב.מ.וו X1. היא קצרה רק במעט מאאודי Q3, גבוהה מאאודי Q2 וניצבת על בסיס גלגלים מקביל לזה של קיה ספורטאג'. בקיצור, די "מקסי". למרות זאת, לאורך כל נסיעת המבחן נתקלנו בשאלות כמו "יש מקום לשלושה מאחור?" או "אפשר להכניס מזוודה לתא המטען"?

הדיסוננס נובע ישירות מהניסיון של ב.מ.וו "למתוח" את הגבולות של המותג הבריטי האופנתי כדי לספק מענה לביקוש הגואה לרכבי פנאי וקרוס-אובר, גם במחיר של נטישת הזיקה ההיסטורית. את הזיקה הזו מנסה לשמור, לפחות למראית עין, העיצוב החיצוני. אם מתעלמים מפרופורציות נוסח תיבה, מגלים חרטום טיפוסי של מיני עם פנסים עגולים וקישוטי כרום. עמודי הצד עדיין זקופים, שמשות הצד עדיין אנכיות, החישוקים הספורטיביים משובבי עין, הדלת אחורית מסוגננת ומי שיבחר בשילוב נכון של צבעי גוף וגג יקצור לא מעט תגובות חיוביות.

הכניסה לרכב היא הנוחה ביותר במשפחת מיני. חסל סדר מתיחת חוליות ושחיקת מפרקים; סף הכניסה ממוקם כעת בגובה נוח ושדה הראייה של הנהג נמצא בקו אחד עם זה של הנהגים מסביב, לא עניין של מה בכך ברכב של מיני.

עם בסיס גלגלים באורך 2.67 מ' - תוספת של כמעט שמונה סנטימטרים לדגם היוצא - לשוכני התא גם אין סיבה להתלונן על המרחב הפנימי. הגג אולי אינו גבוה כמו בחלק מהמתחרות בפלח, אבל שני מבוגרים ממוצעי קומה יכולים למתוח את רגליהם לרווחה מאחור. במחיר של קצת יותר אינטימיות אפשר לאכלס מאחור גם שלושה. עם נפח של 450 ליטרים תא המטען גדול יותר מזה של רוב המשפחתיות, ולאחר קיפול המושב האחורי מתפנה ברכב חלל העמסה רציני של כמעט 1,400 ליטר.

עיצוב הפנים המוכר של המותג עדיין מקטב את הדעות. יש מי שנשבים בקסמו של המוטיב העגלגל ושל מתגי התפעול הניאו-נוסטלגיים. אחרים מתקשים להסתגל לחלק מבקרי התפעול ולעיצוב המצועצע של ההגה. גם ההתעקשות למקם את מערכת המולטימדיה במרכזו של עיגול ענק מקריבה את השימושיות לטובת עיצוב. איכות הייצור, בידוד הרעשים ואיכות החומרים עלו כיתה בדור החדש ומרוויחים כעת ביושר את התואר "פרימיום".המותג מיני זכה לתהילה לא רק בשל היותו סמל אופנה עירוני אלא גם בזכות התנהגות כביש מלוטשת, שמכוונת בעליל לנהגים שיודעים להעריך הנדסה גרמנית. למרות משקל של 1,360 קילו ומרכז כובד גבוה מהמקובל במותג, הקאנטרימן מצליחה לשמור על המוניטין עם היגוי חד וכבד ותגובה נגדית מהירה של השלדה להפניית ההגה. אחיזת הכביש מרשימה והיציבות במהירויות אירופיות על הכביש המהיר מזכירה את הקרוזרים של ב.מ.וו.

נוחות הנסיעה בעיר נוטה לצד הנוקשה, אבל למרות אי אלו טלטולים, רוב המהמורות נספגות במתלים ללא תלונות. התמרון בעיר פחות זריז משל המיני שתי דלתות אבל כפיצוי מקבלים מרווח גחון בריא ויכולת טיפוס על מדרכות גבוהות ונגישות למקומות חניה שרחוקים מעינם הפקוחה של הפקחים.

רכב המבחן בגרסת "קופר" צויד במנוע הבסיסי והמוכר של ב.מ.וו/מיני - שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר. המנוע הזה מספק הספק צנוע של 136 כ"ס וצליל קצת מוזר, אבל הוא מפצה על כך במומנט זמין ותיבת הילוכים מצוינת. תגובת הדוושה חדה, המכונית שומרת על דחף הולם בעליות, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות ואפילו מחזירה צריכת דלק ריאלית של כ-12 קילומטרים לליטר.

התחרות האגרסיבית, ואולי גם שער היורו, גרמו ליבואנית להציב את הקאנטרימן החדשה בטריטוריה החשובה (לפחות פסיכולוגית) של פחות מ-195 אלף שקל לדגם מאובזר למדי. אמנם במחיר הזה אפשר לקנות כמה וכמה מתחרות יותר גדולות, חזקות ומאובזרות, אבל מי שיתגבר על מחסום התדמית יגלה שתחת הכסות האופנתית מסתתר פרימיום-קרוס-אובר עירוני שימושי ומהונדס לתלפיות.

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן / צילום: Reuters, Reuters

שר החוץ האירני נחת בניו יורק: ישתתף בדיוני מועצת הביטחון של האו״ם ויקיים פגישות

שר החוץ האירני נחת בניו יורק, מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • דקות לחצות - אזעקות במטולה ובסביבתה • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: יותר מ-300 משאיות סיוע נכנסו לרצועה, כ-100 משלוחים הוצנחו • צה"ל השלים תרגיל רחב היקף בצפון: "תורגלו תרחישי התקפה והגנה" • עדכונים שוטפים 

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

סודות מתוך ועדת ההשקעות: כך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס