המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בירידות שערים לאחר פתיחה מעורבת, על רקע היציבות שחתמה שלשום את המסחר בוול סטריט. נזכיר כי בימים שלישי ורביעי השבוע לא יתקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל חג השבועות, בעוד מחר (ב') לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון בארה"ב.

 

"הנושא החם" בשווקים כעת הוא השאלה אם נשיא ארה"ב טראמפ יסיים את כהונתו במלואה על רקע שלל השערוריות והחשדות בפלילים שלו ושל ממשלו. ה"וושינגטון פוסט" דיווח אתמול כי ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ והיועץ הבכיר ביותר בבית הלבן, דן עם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק על אפשרות להקמת ערוץ תקשורת סודי ומאובטח (כלומר חסין מציתותים) בין צוותו של דונלד טראמפ לבין הקרמלין. קושנר הציע להקים את ערוץ התקשורת במתקנים הדיפלומטיים של רוסיה בוושינגטון, תוך שימוש במערכות תקשורות רוסיות, בכוונה מפורשת להסתיר מהמודיעין האמריקאי את התקשורות העתידיות בין צוות טראמפ למוסקבה.

על פי הדיווח ב"פוסט", נערכה השיחה בין קושנר לקיסליאק ב-1 או ב-2 בדצמבר 2016, כלומר לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, שבהן גבר טראמפ על הילארי קלינטון, אך לפני השבעתו לנשיא. בפגישה נכח גם מייקל פלין, לימים היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, שפוטר מתפקידו אחרי 24 ימי כהונה. קיסליאק העביר את הצעתו של קושנר לממונים עליו במוסקבה. 

בגזרה הכלכלית, השווקים כבר מתמחרים בסבירות גבוהה ביותר העלאת ריבית נוספת בארה"ב כבר בחודש הבא בפגישת הפדרל ריזרב. שלשום פורסם כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-1.2%, גבוה במעט מהצפי לצמיחה של 0.9%, בחישוב שנתי.

דלק קידוחים  דיווחה הבוקר כי דירקטוריון השותף הכללי החליט על חלוקת רווחים, בסכום כולל של 180 מיליון דולר. זוהי חלוקת הרווחים הראשונה של השותפות מאז מיזוג השותפויות דלק קידוחים ואבנר, והיא משקפת תשואת דיבידנד העומדת על כ-13% ב-12 החודשים האחרונים. המועד הקובע לביצוע החלוקה נקבע ליום ה-7 ביוני, כשמועד ביצוע החלוקה בפועל נקבע ליום ה-20 ביוני.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף כספי של כ-390 מיליון דולר, לאספקת מערך מודיעין אלקטרוני יבשתי למדינה באירופה. החוזה, הכולל מגוון יכולות מודיעיניות כמו גם פתרונות קשר ושליטה ובקרה, יבוצע במהלך שלוש שנים.

טבע  לא הצליחה להתאושש גם בסוף השבוע האחרון, וחזרה עם פער ארביטראז' שלילי מתחת לרף ה-30 דולר למניה.

מניית לאומי  הוסיפה להיסחר על רקע פרסום הדוחות הכספיים ביום ה', במסגרתם הודיע הבנק על חלוקת דיבידנד ראשונה מזה כ-6 שנים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]