נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ כעס על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך פגישתם בבית לחם בשבוע שעבר, וצעק עליו: "רימית אותי בוושינגטון!" - כך מסר היום (א') גורם אמריקאי לחדשות 2. על פי הדיווח, טראמפ טען בפני יו"ר הרשות: "דיברת על מחויבות לשלום, אבל הישראלים אומרים לי שאתה מעורב אישית בהסתה".

לטענת אותו גורם, הבכירים הפלסטינים שנכחו בפגישה "היו בהלם", ושתקו במשך כמה דקות. עם זאת, גורמים ישראליים מסרו כי "קיבלנו דיווחים על פגישה טובה", ולא נרשמו חילופי דברים חריגים בהצהרות שפורסמו מטעם הבית הלבן בנושא לאחר הפגישה.

למחרת הפגישה, שר החוץ האמריקאי רקס טילרסון אמר כי טראמפ "הפעיל לחץ גדול על נתניהו ועל אבו מאזן" לחידוש המשא-ומתן לשלום. כמו כן, בסיום ביקורו באזור הבהיר הנשיא טראמפ כי קיים "רצון גדול" לקידום הסדר קבע בשני הצדדים.

בתום הפגישה בבית הלחם, הכריז טראמפ: "אני מצפה לעבוד עם המנהיגים האלה לקראת שלום. אני גם מעוניין לעבוד עם אבו מאזן על הכלכלה הפלסטיני ומיגור הטרור". עם זאת, הוא הוסיף כי "הנשיא אבו מאזן הציע בפסגה מהלכים טובים נגד הטרור, אך אי-אפשר לקדם שלום במקביל למימון טרור".

"כבוד הוא לי להתארח בבית לחם, העיר שיקרה לי ולעוד רבים בעולם", הוסיף טראמפ. "שוחחתי עם אבו מאזן ואני רוצה להשיג הסכם שלום ואעשה הכול על מנת להשיגו". אבו מאזן הכריז כי "אנחנו מחויבים לשתף פעולה כדי לייצר שלום ולחתור לעסקת שלום בינינו ובין הישראלים. אנו רואים בכם שותפים ללחימה בטרור באזורנו ובכל העולם".

בתחילת החודש נועדו טראמפ ואבו מאזן בבית הלבן . דובר הבית הלבן שון ספייסר הודיע כי הנשיא הביע דאגה בפני היו"ר מנושא העברת תשלום למשפחות מחבלים. לדברי ספייסר, השניים דנו גם בקידום השלום, במניעת הסתה ברשת הטלוויזיה של הרשות, בצעדים להעצמת הכלכלה הפלסטינית וכן במאבק בטרור ובארגון המדינה האסלאמית (דאעש).