המרכז למיפוי ישראל ומשרד האוצר משיקים בימים אלה אתר אינטרנט חדש הכולל מידע מקיף על תחום הדיור. מדובר באתר שמאחד את נתוני רשות המסים עם מסדי נתונים ממשלתיים נוספים. בניגוד לאתר רשות המסים, שלמרות שהוא פתוח לציבור הרחב הוא מסורבל וההתמצאות בו אינה פשוטה - האתר החדש פשוט לשימוש ומאפשר שימוש ביישומים נוספים.

מעבר לעובדה שהתצוגה נעימה הרבה יותר מזו של אתר רשות המסים, המערכת עובדת חלק יותר ומאפשרת גם עבודה על המפה שמציינת שכבות שונות ואף חיפוש על בסיס המפה. עוד תוסף נחמד שאינו קיים באתר מידע נדל"ן של רשות המסים הוא הצגה פשוטה של עסקאות קודמות לצד ציון השינוי במחיר בין המועדים השונים. 

נציין כי האתר הוא פרי עבודה ארוכה, וכי הוא מגיע יחד עם פתיחת מאגרי מידע נוספים של מפ"י שהיו סגורים עד כה לציבור הרחב. 

אתר הנדל"ן הממשלתי הוקם במרכז למיפוי ישראל בהנחיית הוועדה הבין-משרדית לשיפור מסד הנתונים אודות שוק הנדל"ן. נזכיר כי כבר בישיבות קבינט הדיור הראשונות, בשנת 2013, עלה הצורך לטייב את מסד הנתונים בענף הנדל"ן. הממשלה אף קיבלה ואישרה הצעת החלטה בנושא. כעת, ארבע שנים אחרי אותה החלטה - מושק התוצר הסופי. 

על פי מקימי האתר: "המערכת מנגישה נתונים שעברו טיוב, תקנון וסינון, אודות נכסים ועסקאות מתוך מסדי הנתונים השונים של משרדי הממשלה העוסקים בתחום הנדל"ן. ניתן לחפש מידע על נכסים ועסקאות על גבי מפה, חיפוש חופשי, גוש/חלקה, שכונה וכתובת". 

המטרה המוצהרת של האתר החדש כפי שהיא מופיעה בדברי ההסבר היא "לאפשר לציבור גישה פשוטה באמצעות האינטרנט למידע אודות נתוני נכסים ועסקאות נדל"ן מתוך בסיסי המידע של משרדי הממשלה, בזמינות גבוהה, מתוך שיפור שרות הממשלה לציבור וחיסכון בהוצאות הממשלה".