גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בכירי הלמן-אלדובי על הפודיום: פתחו את יום המסחר בת"א

וגם: מי הגיע לחגיגה של מיקרוסופט ונצ'רס, וכיצד מזקקים בננו דיימנשן את חגיגת 3 השנים למסחר בבורסה?

רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)
רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)

הלמן-אלדובי חוגג על הפודיום

בית ההשקעות פתח ביום חמישי את המסחר בתל-אביב

ביום חמישי הגיעו לבניין הבורסה בתל-אביב בכירי בית ההשקעות הלמן-אלדובי. המאורע, כמובן: פתיחת יום המסחר. רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות, הכריז בחגיגיות על הפודיום כי "הפיכת הלמן-אלדובי לחברה ציבורית מציבה אותו בעמדת זינוק מצוינת להרחבת פעילותו ולכניסה לתחומים חדשים; מבחינתנו המעבר לחברה ציבורית הוא מהלך מתבקש. אנו מאמינים שמי שאמונים על כספי ציבור צריכים להיות ציבוריים, שקופים ומפוקחים".

אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה, אמר: "אנו שמחים שהחברה ציבורית, ולמעלה מ-30% מוחזקים בידי הציבור. החברה עוסקת בניהול קופות גמל, קרנות פנסיה חדשות וותיקות, ניהול תיקים, בשווי כולל של כ-45 מיליארד שקל, ומניות החברה יצורפו למדדי תל-אביב פיננסים ותל-אביב ביטוח פלוס בתחילת אוגוסט 2017".

הלמן-אלדובי יחל להיסחר לפי שווי של 137 מיליון שקל.

רמי דרור, אמנון נויבך ואורי אלדובי / צילום: גיא אסאייג)

להיות יזמית זה סרט

כיצד ועם מי חגגה קהילת היזמיות של מתחם WMN יום הולדת שנתיים?

בשבוע שעבר חגגה קהילת היזמיות WMN שנתיים להיווסדה, בדרך מיוחדת ובעלת ערך מוסף. מנהלות מתחם העבודה המעודד יזמיות ערכו ערב חגיגי במשרדי חברת Fiverr, בשיתוף פירמת עורכי הדין הבינלאומית Dla Piper, בו הוקרנה הקרנת בכורה לסרט הדקומנטרי "She started It", שעלילתו עוקבת אחר 5 יזמיות בסיליקון ואלי במשך שנתיים.

לאחר ההקרנה עלתה לבמה נורה פוגי, יוצרת הסרט, וענתה לשאלות הקהל. ל-WMN יש שיתוף-פעולה עם Dla Piper, שבעצמה השיקה מועדון יזמיות.

מרב אורן, מייסדת WMN ויזמית בפני עצמה, הפתיעה את הקהל בבשורה חגיגית משלה, והודיעה במקום על פתיחתם של שני מרכזים חדשים של WMN, האחד במשרדי WeWork והשני ב-TechCode בתל-אביב, זאת בנוסף לאלה שפועלים במרקספייס ברמת-החי"ל.

מי שעוד סיפקה השראה, ברקע וכנראה מבלי לדעת זאת, היא מאריסה מאייר, מנכ"לית ענקית הטכנולוגיה יאהו, שסיימה את תפקידה בחברה ויצאה לדרך חדשה עם מצנח זהב בסך 23 מיליון דולר, זמן קצר לפני החגיגות.

השתתפו, העניקו וספגו הרבה השראה: עו"ד נעמי מרילס מ-Dla Piper ישראל; ורד רביב-שוורץ, סמנכ"לית ב-Fiverr; יעל אלעד מקרן ההון סיכון Alef; עו"ד רונית אמיר-יניב, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות'; ענבל באומר, מייסדת legal up; עו"ד מוריה תם הר-שושנים, שותפה במשרד הרצוג-פוקס-נאמן; ואחרות.

ורד רביב שוורץ, יעל אלעד, מרב אורן, נעמי מרילס, רונית אמיר-יניב / צילום: עידו בירן

עגנו בנמל

מי הגיע לחגיגה של מיקרוסופט ונצ'רס?

בשבוע שעבר ערכה מיקרוסופט ונצ'רס, זרוע ההשקעות של מיקרוסופט, בנמל תל-אביב אירוע לנציגי ונציגות תעשיית ההיי-טק המקומית, ובתוכה בכירי ובכירות קרנות הון סיכון וכמובן סטארט-אפים.

במרכז האירוע, בשיתוף תאגיד מורגן סטנלי, עמדה נוכחותו של נגראז' קאשייפ, סגן נשיא בכיר וראש זרוע ההשקעות במיקרוסופט העולמית. יש לציין כי צוות מיקרוסופט ונצ'רס העולמי הגיע הפעם לישראל בהרכב מלא, כשעבור חלקם זה היה הביקור הראשון בארץ הקודש.

השתלבו באקוסיסטם המקומי: דפנה קנטור, מנכ"לית מורגן סטנלי ישראל; מוני חסיד, מנכ"ל זרוע ההון סיכון של מיקרוסופט באירופה ובישראל; נדב צפריר, מנכ"ל חברת Team 8; אנדרי קיי, נשיא Ourcroud; שלומית הארט, סמנכ"לית בגרטנר; בני שניידר, יו"ר ראבלו סיסטמס; משה ליכטמן, שותף מנהל בקרן IGP; יהל זילכה, שותף מנהל במגמה ונצ'רס; ואחרים.

מוני חסיד, דפנה קנטור ונאגראג' קאשייפ / צילום: רועי בר

סיפורים מהעליון

מי הגיע לערב של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב?

ביום חמישי ערך המועדון העסקי-אקדמי של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב השקה למהדורה המעודכנת של הספר "העליונים: בתוככי בית המשפט העליון", מאת העיתונאית והסופרת נעמי לויצקי.

את הערב פתח אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים והמועדון העסקי-אקדמי של האוניברסיטה, שגם הנחה רב-שיח, בהשתתפות השר לשעבר גדעון סער וח"כ ציפי לבני, תחת הכותרת "העליונים החדשים - האם מתרחשת מהפכה בבית המשפט העליון"?

סער אמר כי "לא סביר שמדינה שקיימת כמעט 70 שנים, לא הגדירה את תחומי סמכות הרשויות המחוקקת והשופטת".

לבני טענה כי "הממשלה והכנסת איבדו רסנים, ובית המשפט הוא זה ששומר היום על ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים בישראל. אם אני צריכה לבחור צד, אני מעדיפה את זה של בית המשפט העליון. בית משפט שמפחד משלטון לא ייתן לאזרח סעד מול עוול שגורם לו השלטון".

לויצקי סיפרה כי היא תומכת נלהבת של בית המשפט העליון. היא העידה על עצמה ואמרה: "אני מאתגרת את עצמי ואת סביבתי, דעתנית, מפקפקת בכל דבר ולא עושה חשבון - בקיצור, 'חופרת'".

לויצקי גם העזה לנבא כי השופטת אסתר חיות תגיע לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון.

עוד נכחו: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים; גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי; אבינועם ברוג; העיתונאית נחמה דואק; התעשיין גד פרופר; תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק; ואחרים.

אבינועם ברוג, נחמה דואק ואמנון דיק / צילום: איציק בירן

כיצד מזקקים בננו דיימנשן את חגיגת 3 השנים למסחר בתל-אביב?

הבוקר (א') הגיעו בכירי יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן אל בניין הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, זאת לציון 3 שנים ליום בו החלה החברה להיסחר בה.

החברה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל, ופתיחת יום המסחר המסחר באה כשברקע גיוס הון של 48 מיליון שקל שהושלם בשבוע שעבר.

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, הזכיר על הפודיום כי "במהלך 3 השנים הגדלנו את כוח-האדם שלנו, שעומד היום על למעלה מ-100 עובדים, ואנו נסחרים מזה כשנה גם בארה"ב בנאסד"ק".

הוא הוסיף כי "גם בצד המסחרי הפעילות שלנו מתקדמת, ואנו נערכים לעבודה המשותפת עם מפיצים בארה"ב ובאירופה. לאחרונה הקמנו את Nano Dimension USA, ובקרוב נפתח את המשרד בסיליקון ואלי, בו יישבו מנהלי הפיתוח העסקי, המכירות ואנשי התמיכה לשוק האמריקאי".

עוד נודע כי דרור וסיימון פריד, יזם וסמנכ"ל השיווק והפיתוח עסקי של ננו דיימנשן, מתכוונים לחגוג את המאורע בסוף היום בדרך מיוחדת, אותה הם מיהרו ליישם "בקטנה", מיד עם שובם למשרדי החברה.

לא רבים יודעים, אבל השניים נמנים עם יזמי מזקקת הוויסקי מילק&האני, שכמשתמע משמה (חלב ודבש), היא המזקקה הראשונה בישראל.

לא שהם צריכים סיבה מיוחדת ללגום את "הבייבי" שלהם, אבל כשמדובר בחגיגה שקשורה ל"בייבי" נוסף - זה רק מתבקש.

סיימון פריד ועמית דרור / צילום: אודי זמבל

עוד כתבות

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא התחתית" ו-"שנת הסטארט-אפ": באינטל רוצים ש-2024 כבר תסתיים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות