שתי החברות הביטחוניות הגדולות בישראל, אלביט מערכות והתעשייה האווירית - פונות אל השוק הגרמני. התעשייה האווירית תודיע במהלך הסלון האווירי שנפתח היום (ב') בצרפת כי תקים שלוחה חדשה בברלין שבגרמניה והיא לא החברה הביטחונית הישראלית היחידה שתפעל בברלין, שכן בשנה האחרונה עשתה זאת גם המתחרה הישראלית הגדולה שלה - אלביט מערכות.

לקראת פתיחת השלוחה החדשה בברלין, התע"א החליטה בחודשים האחרונים על סגירת שלוחה אחרת שלה באירופה, שפעלה במשך שנים ארוכות בצרפת.

גורמים המקורבים לתעשיות הביטחוניות אמרו ל"גלובס" כי ההחלטה של שתי החברות למקד את פעילותן בשוק הגרמני התקבלה על רקע הפוטנציאל העסקי שגלום בו, וזאת על חשבון המשאבים ומאמצי השיווק שהשקיעה החברה במשך השנים בשוק הצרפתי. "היקף העסקים בין התעשייה האווירית לגופים שונים בצרפת הלך ופחת בשנים האחרונות, רכיבים שהחברה רכשה בעבר בשוק הצרפתי ניתן לרכישה היום בחברות שונות ברחבי אירופה ולכן זאת החלטה מוצדקת", אמר גורם המקורב לפעילות החברה.

התע"א הסבירה בימים האחרונים כי ההחלטה לפתוח שלוחה חדשה בברלין התקבלה, בין השאר, על רקע החלטת משרד ההגנה הגרמני לחכור מערכות של מל"טים (מטוסים ללא טייס) מתוצרת תע"א בהיקף של יותר מ-600 מיליון אירו. בחברה נערכים למכרזי רכש נוספים שעתידים להתפרסם בשנים הקרובות בגרמניה - ותפקידה של השלוחה החדשה בברלין הוא להוות עבורה "מוצב קדמי", כפי שהגדיר בכיר בחברה, למען קידום ענייניה בשוק הגרמני ובכלל השוק האירופי.

אלביט מערכות זיהתה את הפוטנציאל בשוק הגרמני גם כן, ומחזיקה בו בשנה האחרונה נציגות, בדומה לאלה שהיא מחזיקה בשווקים אחרים שבהם היא פעילה ברחבי העולם כמו באוסטרליה, בריטניה, ברזיל וארה"ב.

להחלטה של אלביט מערכות לפתוח את השלוחה שלה בברלין קדמה עסקה לאספקת מערכות להגנה מפני טילי כתף למטוסים המשמשים את חיל האוויר הגרמני.

"חברה שרוצה לצמוח בשוק מסוים צריכה להיות בו ולא לנסות ולנהל את מהלכיה בו באמצעות שלט רחוק. גרמניה היא שוק יעד שמצדיק את ההתבססות של החברות הישראליות בו - תוך היערכות לעסקאות עתידיות", אמר היום גורם בתעשיות הביטחוניות.