כל מי שמחבב את שואבי האבק הרובוטיים ודאי ישמח לדעת שכעת יש גם אחד כזה לגינה. תכירו את טרטיל (Tertill), רובוט סולארי המיועד לעבודות גינה ובמיוחד אלו המעצבנות, כלומר כל נושא העישוב שיכול להוציא מהדעת גם את המנוסה שבגננים. הרובוט מתאים במיוחד לכל חובבי הגינה האורגנית שיכולים להימנע משימוש בכימיקלים לאורך כל העונה.

הרובוט שמוצע למכירה דרך אתר גיוס ההמונים קיקסטארטר מיוצר ע"י אותו מהנדס שהמציא ופיתח את הרומבה מחברת פרנקלין רובוטיקס.

הרובוט שמצויד בסנסורים שמסייעים לו לכוון את עצמו מסייר בגינה באופן יום יומי ותוך שהוא מדלג על הפרחים והצמחים הוא מצליח לזהות את העשבים המיותרים ולקצץ אותם. ואיך הוא מצליח להבדיל בין עשב שוטה לצמח או פרח? השיטה היא מאוד פשוטה. העשבים פשוט נמוכים יותר וכשהצמח בשל גובהו נתקל בסנסור של הרובוט הוא גורם לו לפנות בכוון אחר. העשב הנמוך מפעיל סנסור אחר שמפעיל את כלי הגיזום. הפעילות היום יומית של הרובוט גם גורמת לכך שהעשב בסופו של דבר לא מצליח להתפתח מספיק כדי לחזור ולצמוח ולאחר תקופה מסוימת הוא מת באופן סופי. טרטיל הוא אמנם רובוט סולארי אולם הוא מסוגל להטעין את עצמו גם ביום מעונן ובזכות ההגנה שלו ממים הוא פועל גם כשגשום. אין צורך להטעין את הטרטיל כלל וזאת בזכות מערכת חכמה שהוטמעה בו ומזהה את עונות השנה. בתקופה בה יש פחות צורך בעישוב הוא מצמצם את הסיורים.

לטרטיל מערכת של ארבעה גלגלים, אם תרצו ארבע על ארבע והוא אינו נתקע בכל סוג של אדמה, גם חולית במיוחד. הוא מסוגל לטפס מעל מכשולים אולם כדי לשמור אותו בגינה יש צורך כמובן במכשול אגרסיבי במיוחד כמו גדר לדוגמה. ניתן לשלוט בו באמצעות הסמארטפון בתקשורת בלו-טות' ולגינה ממוצעת בהחלט מספיק רובוט אחד שיבצע את העבודה ביעילות.

עלות הרובוט דרך עמוד הקמפיין היא 225 דולר, שהם כ-795 שקל, והוא ישווק עד מאי 2018.