המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בעליות שערים.

 

ביום שישי פורסם מדד המחירים לצרכן שהפתיע וירד ב-0.7%. בנוסף הפיגוע בהר הבית בסוף השבוע אינו תורם ליציבות הגיאו-פוליטית בישראל שבלאו הכי אינה מהמשופרות. התוצר המקומי הגולמי של ישראל גדל ברבעון הראשון של שנת 2017 בשיעור שנתי של 1.4% - כך עולה מעדכון שלישי של אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה .

מדובר בעדכון למעלה לעומת העדכון הקודם, שבו נאמד קצב הצמיחה ברבעון הראשון ב-1.2% אך בחישוב רבעוני מדובר בירידה חדה לעומת נתוני הצמיחה ברבעונים הקודמים שעמדו על 4.7% ברבעון האחרון של 2016 ו-4.1% ברבעון השלישי.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות: "מדד המחירים לצרכן שהפתיע בצורה משמעותית כלפי מטה יפגע בעיקר באפיק הצמוד הקצר שגילם ירידה של 0.2% בלבד, אך מנגד ממשיך להרחיק כל אפשרות להעלאת ריבית בישראל - מה שתומך בהשקעה במכלול אפיקי הסיכון השונים - קונצרני, ממשלתי ומניות.

"אנו סבורים שמרווחי הסיכון באפיק הקונצרני נמוכים מדי, נתון אינפלציה זה עשוי להמשיך ולתמוך ברמות המרווחים הנוכחיות. כל עוד השקל ימשיך לשמור על חוזקתו מול סל המטבעות, במקביל להמשך מהלכי הורדת יוקר המחיה השונים של הממשלה, אין סיבה שנראה את האינפלציה מגיעה למרכז היעד של בנק ישראל".

עליות חדות נרשמו באג"ח הממשלתי הארוך והתשואות על השקלי הארוך ירדו ל-1.77%. בבורסה הסיפורים המרכזיים ממשיכים להיות בזק וטבע.

ביום שישי דיווחה סוכנות בלומברג כי השמועות על מינוי מנכ"ל חדש לטבע  היו מוקדמות ומנכ"ל אסטרה-זנקה, השמועה האחרונה שנפוצה - לא יעבור לנהל את החברה הישראלית. בתגובה לפרסום ירדה טבע בכ-4% ופתח פער שלילי של יותר מ-3.5%.

בזק  המשיכה לרכז עניין לאחר שביום חמישי הובאו לשחרור בתנאים מגבילים (מאוד) בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', בכירי החברה ובראשם סטלה הנדלר המנכ"לית ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

שותפות מודיעין  דיווחה היום (א') כי הקידוח בו היא שותפה בפרויקט Mountain View בקליפורניה הגיע לעומקו הסופי ומפעיל הקידוח ממליץ לבצע מבחני הפקה על מנת לאמוד את קצבי ההפקה ואת גודל המאגר בקידוח.