מעצרה של מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, שנחקרת בחשד שהעבירה מידע מסווג לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' בעסקאות בעלי עניין, הוא בבחינת סופת הוריקן  שעובר על החברה, שממשיכה אמנם לתפקד בעבודתה השוטפת כרגיל, אך במקביל נראה שהיו"ר הדירקטוריון הזמני דוד גרנות, נערך לשבת בתפקידו זמן לא קצר.

המטרה כרגע בבזק היא לנתק את החברה מאירועי החקירה, וזאת על מנת למנוע פגיעה בחברה עצמה ובעובדים שנקלעו לעין הסערה מבלי לדעת מהיכן נחתה עליהם הצרה הזו. אמנם בזק היא חברה רווחית מאוד ויציבה, ואין שום ספק לגבי איתנותה, אך יחד עם זאת, האירועים האחרונים והעובדה שאין בחברה כרגע מנכ"ל ואין סמנכ"ל כספים, ואת תפקיד יו"ר הדירקטוריון ממלא זמנית דוד גרנות, שנכנס כדירקטור רק לפני כחודשיים ואינו מנוסה בתחום התקשורת - מציבים סימן שאלה גדול עד מתי תוכל החברה להמשיך ולעבוד כרגיל ללא מנכ"ל.

נראה שאם הנדלר לא תוכל לחזור לתפקידה ביום חמישי הקרוב, עת יסתיים מעצר הבית שלה, והרשות לניירות ערך תדרוש מבית המשפט הרחקה נוספת מבזק - כל אלו עשויים לגרום להנדלר להשעות את עצמה, ולו באופן זמני.

יחד עם זאת ככל שיתבררו יותר פרטים לגבי חלקה של הנדלר בפרשה, אשר כרגע אי אפשר לפרסם בשל צו איסור הפרסום, לא מן הנמנע שהדירקטוריון ייאלץ לקבל החלטה למינוי ממלא מקום.

בנוסף, יש לקחת בחשבון את הנזק הציבורי והתדמיתי לבזק במידה וגרנות לא יטהר את האווירה. גרנות קיבל לידיו תפוח אדמה לוהט, אך נראה שאין בכוונתו לתת לעובדה שהוא ממלא את התפקיד זמנית, לגרום לאי קבלת החלטות מצידו, אלא להפך. נראה שגרנות מבין שבתוך זמן קצר הוא יצטרך לנקוט בצעדים אפקטיביים שיחזירו את אמון הציבור והמשקיעים בבזק.

סימן שאלה גדול (נוסף) הוא האם ועד העובדים יניח לדברים להתנהל כפי שהם מתנהלים או שידרוש מינוי ממלא מקום. ועד העובדים בבזק ידוע כוועד שאינו חושש לנקוט בצעדים כאשר מדובר באיתנותה הפיננסית של החברה, ולכן ניתן לצפות שבזמן הקרוב הוא ישמיע קול. צריך לזכור שוועד העובדים התנגד לעסקאות בעלי העניין הנחקרות ברשות לניירות ערך, כך שמצופה ממנו לגלות מעורבות בניסיון לשקם את החברה על רקע האירועים האחרונים.

בזק