סמסונג מאוד רוצה שכל המכשירים שלה ידברו אחד עם השני. לענקית הדרום קוריאנית יש שעונים חכמים, סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים וטלוויזיות חכמות. כל המוצרים האלו צריכים לעבוד יחדיו, בשביל לספק חוויה הוליסטית למשתמש. Flow היא אפליקציה של סמסונג שבאה לחבר את הסמארטפון לטאבלט או את הסמארטפון למחשב.

לפני שנתחיל, כדאי להפריד בין Flow ל-SideSync, שתיהן אפליקציות למחשב ולסמארטפון, המיועדות לחבר בין מכשירי סמסונג. ההבדל הוא ש-SideSync מאפשרת להציג את מסך הגלקסי על גבי הדסקטופ. ניסינו להשתמש ב-SIdeSync פעמים רבות, אבל היא בזבזה סוללה רבה מדי, לא התחברה באופן אוטומטי ובאופן כללי יצרה תחושה של עומס. Flow באה לפתור את הבעיות של SideSync. מצד שני, Flow זמינה רק בווינדוס, בעוד SideSync פעילה גם ב-MacOS.

התקנה: את השימוש ב-Flow ביצענו בעזרת מחשב ווינדוס 10, גלקסי S8 ובהמשך גם עם הטאבלט טאב S3. ההתקנה לא ארוכה, ניתן למצוא את אפליקציית Flow בחנות האפליקציות של ווינדוס 10, ובגלקסי בגוגל Play. ההתקנה מהירה יחסית ודורשת מספר אישורים בין שני המכשירים: זיהוי מספרים וסריקת האצבע ב-S8. נראה שסמסונג מנסה כמיטב יכולתה לוודא שאכן מדובר במכשירים שרוצים להתחבר אחד עם השני.

כניסה מהירה: ה-Flow מאפשרת כניסה למחשב ווינדוס 10, באמצעות סריקת טביעת האצבע, גם אם אין כזו בלפטופ. הדבר מתבצע מהסמארטפון עצמו. זה אולי נשמע פתרון מהיר עבור גישה למחשב, אבל לאחר מספר ניסיונות הבנו שזה מאט את הכניסה. קודם כל, לוקח מספר שניות בודדות עד שהמחשב והגלקסי מזהים אחד את השני, כאשר בזמן הזה ניתן להכניס את סיסמת הספרות המקוצרת שווינדוס מאפשרת - פתרון מהיר יותר מהרמת הסמארטפון מהשולחן וסריקת האצבע. ניתן לבצע את אותה פעולה באמצעות חיבור מהיר, המאפשר את הכניסה כאשר הגלקסי נמצא בקרבת המחשב, ללא שימוש במנגנון טביעת האצבע. במקום זה רק צריך ללחוץ על כפתור אישור, אבל עדיין התהליך מעט איטי.

מה שיפה הוא, שלאחר הפעם הראשונה שמפעילים את ה-Flow במחשב ובגלקסי, אפשר לשכוח מהפעלה חוזרת שלו. האפליקציה תרוץ כל הזמן ברקע ותחבר את שני המכשירים באופן קבוע. ההשפעה על צריכת הסוללה בסמארטפון הייתה מינימלית.

אינטרנט: הרעיון ב-Flow הוא שלא תצטרכו לגעת בגלקסי שלכם בזמן שאתם עובדים במחשב (נכון, במק ובאייפון אפשר לעשות את זה כבר ממזמן). אם אתם נמצאים בבית קפה וצריכים חיבור לאינטרנט, מלבד רשת ה-WiFi הציבורית, הסלולרי הוא הפתרון הזמין והבטוח יותר. במקום להוציא את הגלקסי מהכיס, ניתן להפעיל את ההוט ספוט של הסמארטפון ישירות מאפליקציית ה-Flow במחשב. כאשר המשתמש נמצא במקום ללא חיבור WiFi, תקפוץ הודעה במחשב שתציע לבצע את החיבור דרך הגלקסי.

טלפון: סמסונג אמנם מאפשרת לקבל התראות על שיחות טלפון נכנסות. הדבר כולל חיווי על שם האדם המתקשר, מספר טלפון ותמונת איש קשר (אם שמור כזה במכשיר) וגם חיווי קולי. למרבה הפלא, לא ניתן לענות לשיחה מהמחשב. פיצ'ר הכרחי, שכדאי שסמסונג תוסיף בעתיד.

יכולות נוספות: ניתן גם להעביר קבצים בצורה אלחוטית ומהירה בין הסמארטפון למחשב, כאשר כל הקבצים מאוחסנים באופן אוטומטי בתיקייה קבועה. מדובר בדרך יחסית פשוטה להעברת קבצים בין המכשירים. הדבר דורש אישור נוסף בין הסמארטפון לדסקטופ, כאשר הפעולה עצמה מתבצעת בדומה לדרך בה משתפים תמונה בוואטס אפ.

לסמסונג יש דפדפן אינטרנט חביב, המאפשר להתחיל גלישה באתר מסוים בסמארטפון ובלחיצה זריזה על כפתור שתף ולאחר מכן Flow, אותו עמוד נפתח על גבי דפדפן כרום במחשב. ניתן לבצע את הפעולה הזו גם עם הטאבלט ושימוש בדפדפן של סמסונג בשני המכשירים.

עברית: הממשק של סמסונג גויר לעברית, הן במחשב והן בסמארטפון, אבל הוא לא מיושר לימין בחלקו ובמקומות מסוימים הפוך (בעיקר בגרסת הסמארטפון).

אחד הדברים שהפריעו לנו ולא מצאנו להם פתרון, הוא חיבור גם לטאבלט וגם ללפטופ. הכוונה היא לא לחיבור לשני מכשירים בו זמנית, אלא מעבר פשוט ביניהם. במשרד אנו רוצה להיות מחוברים ללפטופ ובבית רוצים לעבוד עם הטאבלט. לא מצאנו דרך לעשות זאת, מלבד מחיקה ושיוך מחדש בין המכשירים.

בשורה התחתונה, ה-Flow היא פתרון טוב של סמסונג לחיבור סמארטפוני גלקסי ללפטופ או לטאבלטי טאב. היא עושה את העבודה בכל הקשור לחיווי התראות, העברת קבצים או קישוריות אינטרנטית. מצד שני, אין אפשרות לנהל שיחות טלפון, התקשורת לכניסה מהירה לא ממש מהירה והממשק לא מושלם בעברית.

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.