דרמה בחקירת פרשת הצוללות: אחד החשודים המרכזיים בתיק, איש העסקים מיקי גנור, שהיה נציג החברה הגרמנית שייצרה את כלי השיט טיסנקרופ, נמצא במגעים עם הפרקליטות לחתימה על הסכם עד מדינה.

על רקע המשא-ומתן בין גנור לפרקליטות התפטר עורך דינו של גנור, נתי שמחוני, מייצוגו של גנור, זאת לאור התנגדותו של שמחוני למהלך. עו"ד אלי זהר, עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יחליף את עו"ד שמחוני בייצוגו של גנור. 

בתוך כך, מעצרו של גנור הוארך היום (ב') בהסכמה ב-4 ימים נוספים, וכך גם מעצרו של אבריאל בר-יוסף, החשוד גם הוא בפרשה זו. 

אם גנור אכן יחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות, הוא עשוי למסור מידע נגד החשודים האחרים בפרשה, בהם אבריאל בר-יוסף, שהיה סגן ראש המועצה לביטחון לאומי; עו"ד דוד שמרון, עורך דינו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; ומפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני).

הסכם עד מדינה של גנור עשוי להכניס לתמונת החשודים גם גורמים נוספים שהיו מעורבים ברכישת כלי השיט מגרמניה, אולי אפילו את ראש הממשלה נתניהו.

תא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף וגנור שהו במעצר עד היום לפי החלטת שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, עינת רון. 

במסגרת חקירת פרשת הצוללות ("תיק 3000") נבדקים ההליכים לרכישת 3 צוללות ו-4 ספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, שנציגו בישראל, גנור, יוצג על-ידי עו"ד שמרון. כאמור, שמרון הוא עורך דינו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

רכש כלי השיט מהתאגיד הגרמני זכה לתמיכה של נתניהו ולהתנגדות של שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון. בר-יוסף לקח חלק מרכזי בהכנת חוות-הדעת שניתנה לגבי רכישת הצוללות, אך לטענתו הוא מעולם לא פעל בניגוד לחוק. החשדות המיוחסים לו הם לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מירמה והפרת אמונים ואיסור הלבנת הון. גנור חשוד בעבירות של מירמה, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. 

בינתיים, עו"ד דוד שמרון יוצא בנסיעה פרטית לארצות-הברית. הפרקליטות והמשטרה הפתיעו ולא התנגדו ליציאתו של שמרון מהארץ. לפי ההערכות, אי-ההתנגדות ליציאתו של שמרון לחו"ל נובעת מאחת משתי סיבות: או שהמשטרה כבר הגיעה למסקנה שהתיק נגד שמרון הוא חלש, ושאין ראיות רציניות נגדו - או שמדובר בתרגיל חקירה.