מיד לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי החל הדולר לזנק וחצה את רף 3.6 השקלים לדולר. הערב פורסם מדד המחירים לצרכן שירד חודש שני רצוף. ב-12 החודשים האחרונים ירד המדד ב-0.7% ונראה שיתקשה במחצית השנייה של השנה לעלות לרמת הציפיות של שוק ההון (עד 0.8%) מה שגורר את המשקיעים להעריך כי בנק ישראל לא ימהר להעלות ריבית גם בשנה הבאה.

ברחבי העולם הדולר מתחזק גם כן לאור הדיווחים על תחילתם של מגעים דיפלומטיים של ארה"ב מול צפון קוריאה, לאחר ההחרפה ביחסים בשבועות האחרונים.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות: "האינפלציה השלילית ממשיכה מחלחלת לתחזיות של שוק ההון לגבי ריבית בנק ישראל שתישאר נמוכה עוד הרבה זמן ועמוק לתוך 2018. עקב כך ההפרש בין הריביות דולר לשקלי יכולות לגדול וזה ימשיך ללחוץ את הדולר כלפי מעלה עד תחילת 2018 לפחות. אנחנו רואים שבנק ישראל פחות מתערב במסחר כיוון שכוחות השוק פועלים בשלב זה, בכיוון של חיזוק הדולר מול השקל.

"כרגע אנחנו רואים את השקל שביקר בתחתיות של 3.5 שקלים לדולר, נסחר ברמות 3.61 שקלים וימשיך לרמת התמיכה הקודמת ב-3.73 שקלים. לגבי שוק האג"ח שוק הצמודים בתקופה האחרונה מגלה חולשה משמעותית כשתחזיות הגופים המוסדיים לעליית אינפלציה בין 0.5% ל-0.8% התבדו וכנראה שנגמור את השנה סביב האפס".