הגידול בהיקף תנועת הנוסעים ממשיך: יותר מ-2.5 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג בחודש אוגוסט, גידול של 17% לעומת אוגוסט 2016. שנת 2017 מסתמנת כשנת השיא עם תנועת נוסעים שצפויה להגיע ל-20 מיליון (בטיסות בינלאומיות מנתב"ג).

גם בחגים צפויה יציאה המונית לחו"ל, כאשר במהלך חודש ספטמבר צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-2 מיליון נוסעים, כ-30 אלף מתוכם יצאו ברכבת אווירית לאומן.

לפי סיכום חודש אוגוסט בדוחות רשות שדות התעופה עולה כי תנועת המטוסים עמדה על 15,362 - גידול של כ-13% לעומת אוגוסט שעבר. מתחיל השנה, חודש אוגוסט האחרון רושם את השיא בהיקף תנועת הנוסעים, כאמור עם יותר מ-2.5 מיליון (בטיסות הלוך ושוב).

במצטבר מחודש ינואר ועד לסוף אוגוסט עברו בנתב"ג 13.3 מיליון נוסעים, גידול של 17% ביחס לאותה תקופה בשנה קודמת.

 

אל-על ממשיכה להוליך את ראש הטבלה עם 653 אלף נוסעים דרכה, מספר דומה לשנה קודמת. יודגש כי מדובר על נוסעי אל-על, אפ וסנדור. ארקיע דורגה כחברה השנייה בהיקף הפעילות עם כ-140 אלף נוסעים, ללא שינוי משנה קודמת, אחרי מוקמה ישראייר שרשמה גידול של כ-25% ביחס לאוגוסט שעבר. החברה הטיסה בחודש האחרון כ-130 אלף נוסעים.

טורקיש איירליינס ממשיכה להיות החברה הזרה החזקה בישראל עם 103 אלף נוסעים - גידול של 12% משנה קודמת. נזכיר, מרביתם ממשיכים בטיסות קונקשן ליעדים שונים בעולם. כך גם אירופלוט הרוסית שפועלת בצורה חזקה על טיסות עם עצירות ביניים ברוסיה דרכה טסו באוגוסט האחרון יותר מ-80 אלף נוסעים, גידול של 27%.

פגסוס הטורקית רשמה גידול מרשים של 60% ביחס לשנה שעברה, מה שמחזק את טורקיה כיעד שמתחיל לחזור למפת היעדים. דרך פגסוס טסו כ-77 אלף נוסעים. גם וויזאייר רושמת גידול משמעותי של 82% עם 75.4 אלף נוסעים וגם חברת לוט הפולנית שהכפילה פי 4 את מספר הנוסעים דרכה ביחס לאוגוסט שעבר עם 26.6 אלף נוסעים.

במבט מצטבר מתחילת השנה דירוג החברות הבולטות בפעילותן הוא: אל-על, טורקיש איירליינס, אירופלוט, איזי ג'ט, ישראייר, ארקיע, וויז אייר, אוקראינה איירליינס ופגסוס - נוכחות גוברת לחברות הלואו קוסט על חשבון חברות הלגאסי והוכחה לשינוי בהרגלי הטיסה, במקום טיסות ישירות טיסות דרך יעדי ביניים.

המדינות אליהן טסו הכי הרבה במהלך חודש אוגוסט הן טורקיה, יוון, ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת, רוסיה, בריטניה, ספרד וקפריסין. בבחינת מפת היעדים הבולטים מתחילת השנה, כלומר בחודשים ינואר עד אוגוסט מדורגת טורקיה ראשונה (כאמור בעיקר כיעד ביניים), עם גידול של 23%, אחריה ארה"ב, יעד שמועדף לאורך השנים על-ידי הישראלים, היעדים הבאים הם גרמניה - בין היתר לאור ריבוי טיסות לערים שונות במדינה, אחריה צרפת, רוסיה (גם כן בעיקר כיעד ביניים לטיסות המשך) ואיי יוון שהיקף התנועה אליהם עד כה השנה גדל בכ-16%.