המסחר ביום המקוצר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בירידות, חרף עליות בחוזים העתידיים בוול סטריט. באירופה נרשמת מגמה מעורבת ובאסיה מוקדם יותר המדדים עלו. בכך בעצם תם היום שבוע המסחר המקוצר לרגל חג שמחת תורה והבורסה תשוב לפעילות רגילה ביום ראשון הקרוב.

 

מניות טבע  ומיילן  ריכזו עניין גם היום. נזכיר כי בסוף השבוע קיבלה מיילן את אישור ה-FDA להתחיל לשווק גרסאות גנריות לקופקסון במינונים 20 מ"ג ו-40 מ"ג. בוול סטריט, מיד לאחר ההודעה, נפלה מניית טבע בלמעלה מ-14%, ומנגד מניית מיילן זינקה בכ-20%. מאז תחילת השבוע המניות של שתי החברות נמצאות במוקד גם במסחר בתל-אביב. 

יש לציין שלאחר שנים שבהן הייתה טבע חברת הגנריקה הגדולה בעולם, מיילן עוקפת אותה, לפחות מבחינת שווי השוק. לאחר הנפילה האחרונה במניה, טבע נסחרת בשווי 16.2 מיליארד דולר, 48.7% מתחת למחיר שבו נסחרה בתחילת אוגוסט. מנגד, מיילן נסחרת בשווי 20.6 מיליארד דולר.

חברת לונזה השוויצרית, שפועלת בשוק הפארמה והביוטק הבינלאומי, הודיעה על הקמת מרכז לשיתופי פעולה וחדשנות בפארק מדעי החיים החדש בחיפה. המרכז יחל לפעול עוד השנה. מהחברה הכלכלית חיפה נמסר כי המרכז יעזור למנף את העוצמה המדעית של ישראל בתחומים כגון ביולוגיה מולקולרית ותאית, הנדסה ותוכנה.

שר האוצר ויו"ר רשות מקרקעי ישראל משה כחלון צפוי לאייש בקרוב את אחד התפקידים החשובים במאבק להורדת מחירי הדיור: משנה למנכ"ל ומנהל חטיבה עסקית ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י). ארבעת המועמדים הבולטים הם יאיר פינס, סגן הממונה באגף תקציבים האחראי על תחומי בריאות, רווחה, חינוך ותעסוקה; עופר לאוטמן, מנהל החטיבה להתיישבות; שי וינר; לשעבר מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות ורמי ברדוגו, מהנדס מועצה אזורית דרום השרון.

מניותיהן של שתי חברות הביומד האמריקאיות סלזיון ומנקיינד יותר מהכפילו את ערכן - וזאת ערב מחיקתן מהמסחר. מניות השתיים התרסקו זמן קצת לאחר מהלך הרישום בבורסה המקומית, וכעת הן כאמור "בורחות" ממנה. מיותר כמעט לציין כי גם העליות החדות הללו לא מפצות על ההפסדים הכבדים שהניבו השתיים למשקיעים בהן מאז שנרשמו למסחר בתל-אביב בשלהי 2015.

חברת ננו דיימנשן  רשמה עליות לאחר שהודיעה היום כי החברה הבת, ננו דיימנשן טכנולוגיות בע"מ, פותחת מתקן ייצור ננו-דיו לטובת הרחבת יכולות הייצור להדפסת תלת מימד של אלקטרוניקה. המתקן יאפשר לחברה לייצר ביעילות כמויות מסחריות של ננו דיו מוליך ודיו מבודד. המתקן, שמשתרע על שטח של כ-800 מ"ר, ממוקם בנס ציונה, באותו בניין בו נמצאים המשרדים ומעבדות הפיתוח של החברה. 

מניות אופקו  ו סודה סטרים  רשמו היום ירידות, כמו גם מניות הגז ישראמקו , ודלק קידוחים .

גם מניות קבוצת שאול אלוביץ', אינטרנט זהב  ו- בי קומיונקיישנס  ריכזו עניין.

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  דווקא עלו היום.

חברת הביוטק קולפלנט  הודיעה אתמול על התקדמות בעסקה לגיוס של 5 מיליון דולר (מתוכם 2 מיליון דולר שהועברו לחברה בשלב הראשון) מול חברת ההשקעות הזרה אלפא קפיטל.