גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל הפרטים על WePharm, רשת הפארם החדשה שתקום

הרשת החדשה תמנה 15 סניפים: 11 שנרכשו מהמשביר ו-4 נוספים ■ מה יקרה לשחקניות האחרות בשוק? ■ פרשנות: עוד סרט רע או האביר על ה"קולגייט" הלבן? 

בנט קפלן, בעלי הרשת החדשה / צילום: איל יצהר
בנט קפלן, בעלי הרשת החדשה / צילום: איל יצהר

השבוע צפוי בנט קפלן, מי שעד לאחרונה היה מנכ"ל רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס, לחתום על טיוטת חוזה ראשונה עם בעלי המשביר, המחזיקה ברשת ניו-פארם, ולרכוש 11 מהסניפים שלה לטובת הקמת רשת פארם עצמאית בשם WePharm. העסקה צפויה להיסגר בסכום של כ-30 מיליון שקל, אשר כמחציתם תגלם את התמורה לסניפים הקיימים, ומחציתם את התמורה עבור המלאי, ובכך לממש את התנאי שהציבה הרשות להגבלים עסקיים לרכישה של רשת שופרסל את ניו-פארם.

קפלן כבר עומל במרץ על תשתית עבור הרשת החדשה שיקים והגיע להסכמות לגבי ארבעה מיקומים נוספים, כך שבסך הכול היא צפויה למנות כ-15 סניפים, לצד מותג פרטי ייחודי שהוא מעוניין לייבא מחו"ל.

וכיצד העסקה תשפיע על העובדים ברשת? עובדי ניו-פארם וההנהלה צפויים להתחלק בין הרוכשת שופרסל, שתיקח עמה כ-1,080 מעובדי החברה, בהם מרבית מעובדי ההנהלה הבכירה למעט המנכ"ל, ובנט קפלן והרשת החדשה, שאליה יעברו כ-120 עובדים וארבעה עובדי הנהלה.

סניף שופרסל הממוקם בקניון עזריאלי בחיפה, שאליו התייחסה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, כתנאי לעסקה, בשל סמיכותו לסניף של ניו-פארם לא ייכלל בעסקה, ושופרסל תפנה אותו, כך שבקבוצת קניוני עזריאלי יצטרכו למצוא רשת מזון אחרת שתרצה לפעול בו. גורם באחת מרשתות השיווק העריך היום כי מדובר בסניף לא אטרקטיבי, בשל שילוב בעייתי של המיקום, פעילות הקניון והגישה לחנייה.

11 הסניפים של הרשת החדשה

העסקה הזו היא העסקה ה"קטנה" יותר, ולמעשה רק השלב הראשון לקראת העסקה שצפויה להיסגר בין שופרסל לניו-פארם בחודש הקרוב, בהתאם לדרישות הממונה. הממונה על ההגבלים העסקיים הציבה תנאי למיזוג בין שופרסל וניו-פארם, למכור 9 סניפים שנמצאים סמוך לסניפי שופרסל, לגורם שיוכל להקים רשת פארם שלישית שתתחרה בסופר-פארם וניו-פארם, ויפעיל גם בתי מרקחת. המועד האחרון לחתימת הסכמי המכר ולהשלמת העסקה נקבעו ל-30 בנובמבר ול-31 בדצמבר בהתאמה.

האחים ניסנוב משכו הצעתם

בסוף השבוע הודיעה ניו-פארם למתמודדים על רכישת הרשת כי היא נמצאת בהליך של טיוטת חוזה מול קפלן לרכישה של 11 סניפי ניו-פארם. מדובר ב-9 סניפים שנמכרו לפי דרישת הממונה, ואליהם החליטו שופרסל וניו-פארם לצרף שני סניפים של ניו-פארם - הסניף באריאל והסניף באילת - כדי להפוך את הרכישה לאטרקטיבית יותר עבור הרוכש, ולתת לו פריסה ארצית רחבה יותר, מחיפה ועד אילת.

קפלן נחשב למי שמקורב לבעלי קניונים, בשל קשרים שצבר בתקופת ניהולו ברשת בתי הקולנוע, ועל כן הם צפויים לתמוך במהלך, דבר שעשוי להוות יתרון משמעותי עבורו בעסקה מאחר שיש להם זכות להטיל וטו על שטחי הנדל"ן שאותם הם משכירים לרשת.

בהמשך לכך, משכו האחים ניסנוב הצעתם. איציק ניסנוב אמר בסוף השבוע בשיחה עם "גלובס": "החלטנו להוריד את המועמדות שלנו מקנייה של תשעה סניפי ניו-פארם עקב בדיקות מעמיקות יותר שעשינו בנוגע לעסקה".

האחים איציק ושרון ניסנוב נמנים עם בעלי מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, ולאחר שנפגשו עם נציגי המשביר, הגישו הצעה כתובה לרכישת סניפי הרשת, אולם החליטו לסגת ממנה. הצעה נוספת שהוגשה ומסתמן כי ירדה מהפרק היא הצעתם של האחים אבינועם ואורן ספיר.

מה יקרה לשוק הפארם ביום שאחרי העסקה?

כיום שופרסל היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, והיא מונה כ-272 סניפים עם מחזור מכירות של כ-11.45 מיליארד שקל בשנה. בתוספת הסניפים שתרכוש מניו-פארם היא תמנה בסך הכול כ-330 סניפים, ויתווספו למחזור המכירות השנתי שלה לפחות 700 מיליון שקל, עוד מלפני שהיא עברה את השינויים הנדרשים (שממנו יצטרכו לנכות את הסניפים שיימכרו לקפלן), ותגיע למחזור מכירות של מעל 12 מיליארד שקל בשנה.

מולה עומדת רשת הפארם החזקה והממותגת ביותר בשוק, סופר-פארם, עם כ-240 סניפים, ומחזור מכירות של כ-4.7 מיליארד שקל בשנה. היא רשת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל. גם באונליין ובמותג הפרטי המספרים עובדים לטובת שופרסל: המותג הפרטי מהווה 21% מהפעילות שלה, ומכירות האונליין מהוות 12%. בסופר-פארם עוד אין נתונים על אחוזי מכירה באונליין שכן האתר שלה הושק רק לאחרונה, אך במכירות המותג הפרטי שלה לייף היא כבר מגיעה ל-16% מהפעילות.

בשופרסל ממתינים בדריכות לרגע שבו ניו-פארם תהפוך רשמית לחברה בת שלה, וכבר נמצאים בעיצומה של עבודת מטה בכל התחומים ולומדים לעומק את כל המרכיבים של החברה. הנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל איציק אברכהן, משקיעה בכך את מרב מאמציה. ההערכות בשוק הן כי הפדיון הממוצע של סניף סופר-פארם גבוה בלפחות 30% מסניף ניו-פארם.

שתי סוגיות שנבחנות לעומק הן המותג הפרטי, שבשופרסל מצפים להפוך לחלק מרכזי מהפעילות. ההתרחבות הזו תאפשר לשופרסל כוח קנייה משמעותי מול הספקים, בעיקר ספקי הטואטליקה אך לא רק, ותקנה לה יכולת לשפר מחירים - גם עבור עצמה, וגם עבור הצרכן. כמה מתוך זה יתגלגל לכיסה? ימים יגידו.

סוגיה נוספת היא בידול המותגים, שלגביה עדיין לא קיבלו החלטה בהנהלת שופרסל. בסביבת ההנהלה מבינים את השוני בין ערכי המותגים, ובימים אלה עוסקים בשאלה כיצד לשלב בתוכה את המותג החדש.

תמיר בן שחר, ממשרד הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, מעריך היום כי כניסה של רשת שלישית לא תשפיע על השוק, וכי הקרב האמיתי יתרחש בין שתי הענקיות - שופרסל-ניו-פארם, וסופר-פארם: "עד שהרוכש לא יגיע למסה קריטית, זה לא ישפיע על השוק. הוא צריך לבוא עם בשורה חדשה משמעותית, כפי שהיה בזמנו כשרמי לוי נכנס לשוק הסופרים כששלטו בו שתי הגדולות - שופרסל ומגה - והביא בשורה של מחיר, כלומר סיפק אותם מוצרים במחיר נמוך יותר".

לדברי בן שחר, אם הרשת החדשה תרצה ללכת על מיתוג של דיסקאונט, היא תיתקל בקושי בכל הנוגע לקוסמטיקה הסלקטיבית, הנמכרת תחת מותגי היוקרה. הוא מציין כי "אם זו תהיה רשת זולה, יש מוצרים שלא יוכלו להציג".

בן שחר מוסיף כי אתגר נוסף של הרוכשים של סניפי ניו-פארם - הן שופרסל והן קפלן - הוא סוגיית המיקומים. לדבריו, "כאשר מוקם מרכז מסחרי חדש, הפנייה הראשונה היא לחנויות העוגן, בהן לסופר-פארם. רק אם היא מסרבת משיקוליה שלה, נאלצים ללכת לשחקן השני שזה ניו-פארם".

לדבריו גם בהנחה ששופרסל תצליח לסגור את הבעיות הניהוליות, "שופרסל תצטרך לדעת להגיע בכל סניף לתוצאות של סופר-פארם. יהיה לה קשה מאוד להפוך לשחקן ראשון גם בשל מיתוג וחוויית הקנייה וגם בשל המיקומים כי סופר-פארם השתלטה על המיקומים הכי טובים שיש ונהנית ממיקומים שיש בהם מונופול אזורי".

לשאלה כמה זמן ייקח לשופרסל לקלוט לתוכה את הרשת החדשה, הוא עונה: "האנלוגיה הכי קרובה הוא משך הזמן שלקח לשופרסל לבלוע את קלאב מרקט, או ליינות ביתן וסניפי מגה - מדובר בתהליכים מורכבים של השקעה בסניפים, והשקעה במיתוג. זה תהליך של שנים.

לדבריו, "זה מזכיר את הכניסה לארץ של ברגר קינג מול מקדונלד'ס בסיבוב האחרון שלה. המיקומים האסטרטגיים כבר תפוסים, ולהחזיר את הקונים לרשת לוקח זמן. מקדונלד'ס יושבת על כל צומת נכון, וסופר-פארם יושבת על כל נכס נכון. אנחנו כצרכנים רוצים שלוש רשתות, מכיוון שהיום אנחנו משלמים ביוקר. עד ששתי השחקניות החדשות - מספר שתיים ושלוש - ישפיעו על הכיס שלנו זה תהליך שייקח הרבה יותר זמן. אגב, ייתכן שבמרכזים מסחריים לעתים יעדיפו בית מרקחת של שחקן מקומי שכבר יש לו סניף או שניים, על פני החלום ההוליוודי".

פרשנות: הרשת החדשה של קפלן - עוד סרט רע או האביר על ה"קולגייט" הלבן?

כדי להבין איך ייראה שוק הפארם ביום שאחרי העסקה לא מספיק להסתכל רק על המספרים. קפלן יקבל לידיו סניפים מפסידים עם ניהול כושל ויצטרך להתחיל הכול מאפס, בלי שעומדים מאחוריו כוחות הקנייה של ענקית כמו שופרסל, והוא יצטרך לקוות שבעלי הנכסים והספקים יזכרו לו חסד נעורים, ולא את ההאשמות ואת האופן שבו קרסה רשת בתי הקולנוע שניהל, גלובוס מקס.

הדוחות הכספיים של ניו-פארם משקפים את מצבה הבעייתי של הרשת, אולם העובדה שהיא עוברת לידי מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, שכבר חודשים ארוכים נערך לרגע הזה כשכל נתוניה פרוסים בפניו, בוודאי תקצר את התהליך שייקח לרשת לעכל אותה. אברכהן, איש צבא בנשמתו, בוודאי גיבש כבר תוכנית סדורה ומפורטת כיצד לייעל את מצבה של הרשת בפרק זמן מינימלי.

ואולם, בסביבתו של קפלן מקווים שדווקא התמקדות בתוכנית כזו תאפשר לרשת החדשה שלו את אורך הנשימה לקפוץ למים, להתפתח ולמתג את עצמו כשחקן משמעותי בשוק. הניסיון מלמד שקפלן הצליח להיכנס לשוק דואופולי כמו שוק הקולנוע - ולהפוך לשחקן גדול ומשמעותי. באותה שלטו בשוק תאטראות ישראל (רב חן ויס פלאנט) וסינמה סיטי, והוא הצליח הפך את גלובוס מקס לרשת השנייה בגודלה, אחרי תיאטראות ישראל מבחינת מספר המסכים, נכון ל-2016.

גורמים בתעשייה מעריכים כי אם במהלך הנוכחי ישכיל קפלן להימנע מצמיחה אגרסיבית ולפתח את הרשת בצורה יציבה הוא יוכל להגדיל אותה גם ל-40 סניפים.

מדובר בשוק שגם ברשות להגבלים התקשו להגדיר באופן מסודר, שכן יש בו שחקניות מגוונות שמתחרות על מחיר - מבתי מרקחת ועד לרשתות איפור. שחקנית נוספת משמעותית בתחום הקוסמטיקה היא הדיוטי פרי, שגם היום מוכרת בשמי יוקרה במחירים זולים גם ביחס לעולם.

ובכל זאת, בהסתכלות המסורתית שוק רשתות הפארם נחלק לשלושה, ובו כ-30% מהפעילות היא של בית המרקחת, 30% קוסמטיקה וכ-40% טואלטיקה. מי שככל הנראה תהיה השליטה הבלתי מעורערת של תחום הטואלטיקה היא שופרסל-ניו-פארם, שבאמצעות כוח הקנייה שלה תוכל לשלוט בספקים ולהשיג מהם תנאים משופרים.

ההערכה היא כי הסיכוי של קפלן להצליח עם הרשת החדשה גבוה יותר בתחום הקוסמטיקה, ופחות בתחום הפארמה, שבו שולטות בין היתר קופות החולים המפעילות מאות סניפים של בתי מרקחת. גם שופרסל עמלה כדי לחזק את עצמה בקטגוריה הזו באמצעות מותג פרטי חדש.

כששופרסל ומגה שלטו בענף, שחקנים כמו רמי לוי ואייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, ניצלו את המחירים הגבוהים של השתיים הראשונות כדי להיכנס לתוך השוק ולהוריד מחירים.

כשהתפרסמה ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים התייחסו התגובות בתעשייה ליכולת של רשת נוספת לקום ולהוות תחרות משמעותית כתמהיל שבין אופטימית לאוטופית. האם בנט קפלן הוא באמת האביר על הקולגייט הלבן שיביא לשינוי מחירים בשוק ויגידיל את התחרות? ממש לא בטוח. מה שכן, בוודאי צפויה להיות שנה מעניינת בשוק הפארמה.

עוד כתבות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

זה שני עשורים שאין השקעות מספקות במתקני כריית הנחושת / צילום: Shutterstock

ההיצע בירידה והביקוש צפוי לזנק: האם זה קץ הדשדוש במחיר הנחושת?

מחיר המתכת מטפס בעקביות בחודשים האחרונים, ואנליסטים חוזים שהוא יזנק בעוד 70% במהלך השנתיים הקרובות ● בין הסיבות: שיבושים בכריית הנחושת שעלולים להביא לירידה בהיצע

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

הטרנד שמרוויח מהריבית / אילוסטרציה: Shutterstock

הקאמבק של הקרנות הכספיות: המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית

בסוף 2023 נראה היה שהקרנות הכספיות דועכות. אבל מאז, האפיק הסולידי הציג התאוששות מסחררת שהגיעה לשיא החודש עם גיוסי עתק של 3 מיליארד שקל בשבועיים - פי שניים מבכל פברואר ● מומחה: "המשקיעים הבינו שהריבית הגבוהה תישאר"

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור