גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיני-מבחן למרצדס E350e פלאג-אין: ייצוגית וסביבתית

גרסת הפלאג-אין החדשה של המרצדס E קלאס היא חזקה, מאובזרת וזולה יותר מאחיותיה לסדרה ומזנקת בסולם התמורה לכסף

אם למישהו נדמה לאחרונה שאנחנו מקדישים כאן לאחרונה הרבה מקום למבחן של כלי רכב היברידיים-נטענים (פלאג-אין), הוא לא טועה. הטבת המס הנדיבה, שמוענקת לכלי רכב כאלה בישראל במסגרת "המס הירוק" (20% מס קניה בלבד), מנערת כיום באופן יסודי את כל פלח הפרימיום ושואבת אליה מכירות כמו מערבולת ענקית וזו כנראה רק ההתחלה.

קשה להתווכח עם ההיגיון הכלכלי מאחורי התופעה. קחו, למשל, את גרסת ה-350e פלאג-אין החדשה של המרצדס E קלאס. גרסת הבנזין הבסיסית של ה-E, שנמכרה עד כה בארץ הייתה ה-E200, שמצוידת במנוע 184 כ"ס ומציעה ביצועים צנועים (7.7 שניות ל-100) ואבזור די תקני לפלח במחיר של 465 אלף שקל.

הפלאג-אין 350 החדשה מגיעה עם 286 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, אבזור תקני שופע, תצרוכת דלק מוצהרת של של 47 ק"מ לליטר ופליטה מזערית. כל זה ב-450 אלף שקל, בעוד שבאירופה היא יקרה יותר מה-E200 בכ-15 אלף אירו.

חיצונית, זו E קלאס תקנית. יש פתח נוסף לחיבור כבל הטענה לרשת החשמל וצבע מטאלי כחלחל של בוכנות הבלמים. פרט לכך זה אותו עיצוב סולידי, חלקלק ואתלטי של הסדרה החדשה, שמעניק ייצוגיות לקהל המסורתי והמבוגר של ה-E לדורותיה, לצד קרדיט-רחוב לא מבוטל לנהגים צעירים.

גם בתא הנוסעים אין הרבה חידושים. אחרי שנים ארוכות של מראה כבד ושמרני למדו מעצבי הפנים של מרצדס לייצר מראה פרימיום אופנתי קליל, עם דיפוני עץ מרהיבים, משטחים יוקרתיים למגע, מתגי מתכת וגימור מושלם. רשימת האבזור התקני כוללת את מערך הבידור והבטיחות העדכני של הסדרה, כולל היגוי סמי-אוטונומי על כביש המהיר, לצד מתלי אוויר עם מערכת שליטה דינמית על תנודות הגוף, מושבים חשמליים מתקדמים ועוד. התא מציע שפע מרחב לשלושה מאחור, והמהנדסים הצליחו אפילו לשמור על נפח של 450 ליטר בתא המטען, למרות התקנת סוללה מאסיבית.

מערכת ההנעה כוללת מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 211 כ"ס ומנוע חשמלי, שמייצרים כאמור 286 כ"ס. יש גם בורר מצבי נהיגה דינמי, שהשם הראוי לו הוא "מתג מצפוני". אתה יכול להטעין את הסוללה במלואה בבית, לבחור במצב החסכוני ולשלב אותו עם מצב "הנעה היברידית". כעת אתה יכול לנסוע כל ימיך לעבודה ובחזרה בצורה חרישית וחלקה, כמעט מבלי להפעיל את מנוע הבנזין ולפלוט זיהום, לבקר בתחנת הדלק פעם בשלושה חודשים ולקבל את אות "יקיר העצים והציפורים".

אבל אם תתהה פעם אחת היכן מסתתרים הסוסים המובטחים, תצטרך רק להסיט את בורר המצפון למצב "ספורט פלוס". במצב הזה התאוצות הופכות להיות כמעט אלימות וכך גם צריכת הדלק. ברוב מצבי הנהיגה היום-יומיים, שכוללים גם עליות ומזגן בפקקים, מושגת פשרה בין שני המצבים שמנוהלת על ידי המחשב.

גילינו שתוכנת המערכת עדיין לא לגמרי מהוקצעת, ותחת רגל הססנית או הפעלה תכופה של הבלמים אפשר להבחין בטלטלות מסוימות בעת המעבר בין הכוח החשמלי למנוע הבנזין וחוזר חלילה. גם צליל מנוע הבנזין, שנכנס לעתים לפעולה בפתאומיות, הוא די מחוספס. אבל בסך הכל העבודה מתבצעת.

מצב "ספורט" גם מחדד את ההיגוי, שמרגיש קצת מעורפל במצב הרגיל, ומהדק את תגובת המתלים, אם כי זו עדיין לא תחושה ספורטיבית. ייתכן שחבילת ה-AMG (תוספת של 25 אלף שקל), תחדד את העסק. נוחות הנסיעה טובה, גם על אספלט עירוני רעוע, ושיוט על הכביש המהיר הוא משימה נטולת מאמץ.

אז מה היה לנו? מרצדס סלון ייצוגית ומאובזרת שמגיעה עם הטבת מס רצינית מהמדינה, מבודדת את בעליה מהסביבה החיצונית ואפילו ממזערת את צריכת הדלק והפליטה. אז נכון, בישראל אלה מעניינים את הלקוחות הטיפוסיים בפלח היוקרה פחות מהצבע של המאפרות. אבל את משוואת התמורה לכסף כולם יודעים לקרוא ולהבין.

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

רונן בר, ראש השב''כ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המו"מ לעסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל מחר

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות חדות בוול סטריט; מטא מתרסקת ומאבדת קרוב ל-200 מיליארד דולר משוויה

נאסד"ק יורד בכ-2% ● ירידה חדה בצמיחה בארה"ב, מזרחי טפחות: "הנתון לא מביא לשינוי בציפיות להורדת ריבית" ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבת הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים