חברת פלסן מקיבוץ סאסא פיתחה רכב ממוגן אשר מצויד במערכות המיועדות לפיזור הפגנות והשתלטות מהירה על הפרעות סדר באמצעות ציוד אל-הרג מתקדם. בחברה, מתוך תפיסה, לוקחים פעמים רבות רכבים ומערכות אשר יועדו במקור לשדה הקרב הצבאי ומתאימים אותן לתחום ההגנה על המולדת. כך גם הפעם. הגרסה המחודשת של רכב הסנדקט הממוגן, אשר ידוע בשמו בישראל "קרקל" מיועד למשטרות וכוחות ביטחון ברחבי העולם. הרכב הוא לא חדש וכבר הושק לפני כשנה אולם הפעם לראשונה יוצג רכב מסוג זה בגירסה עם הגה בצד ימין לשימוש במדינות בהם נהוג לנהוג כך.

ה-SandCat משלבת את מרבית האמצעים המשמשים כיום בטיפול בהפרעות סדר באופן ממוקד תוך כדי מזעור האפשרות לפגיעה באזרחים שלא מעורבים. המערכת אשר מותקנת על גבי גג הרכב מצוידת במצלמה ייעודית בעלת יכולת צילום ביום ובלילה תוך כדי ניתוח ממוחשב של גורמים מאיימים בתוך המון מתפרע ונשלטת מתוך הרכב מבלי לסכן את המפעיל או את אנשי הצוות. בנוסף, מצוידת המערכת בפנס סנוור רב עוצמה המשתק למספר שניות את המטרה, בתותח רעש המאפשר הפעלת גלי קול בתדירות גבוהה מול ההמון ובמערכת לפיזור גז מדמיע לטווחים קרובים. לסנדקט יש מנוע רב עוצמה של פורד המפיק 300 כוח סוס, והמאפשר תנועה זריזה ומאובטחת ברחובות צפופים ובכבישים מהירים. הסנדקט מאפשר ל-10 שוטרים לנוע בבטחה, וכל זה ברכב אשר גודלו אינו עולה על רכב SUV משפחתי ממוצע.

מדובר אכן בעידן חדש בתחום הרכבים הממוגנים למשטרות ברחבי העולם ונראה כי הכלי עשוי להיות יעיל במיוחד בסיכול מתקפות טרור בלב אוכלוסייה אזרחית, אולם ראוי לציין באותה נשימה כי יש לא מעט ביקורת המושמעת כנגד שימוש בכוח מופרז בפיזור הפגנות בלתי חוקיות ובשימוש יתר בטכנולוגיות צבאיות כנגד אוכלוסייה אזרחית.