גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צביקה שרף: "הדבר שאני אוהב זה לאמן"

במפגש "הפודיום יורוסל" של "גלובס" בשיתוף "קסם מדדים", התארח בשבוע שעבר צביקה שרף, מי שאימן בעבר את מכבי ת"א ואת נבחרת ישראל בכדורסל ■ שרף סיפר מה הוא חושב על מעמד המאמן בישראל, מה מצבו של הכדורסל הישראלי, וכיצד הוא היה זה שהתניע את פרשת ישראל ביתנו

בועז נגר, לירן צביה, צביקה שרף, אבנר חדד ואופיר פרבר / צילום: שלומי יוסף
בועז נגר, לירן צביה, צביקה שרף, אבנר חדד ואופיר פרבר / צילום: שלומי יוסף

בדצמבר 2014, כשהיה בעיצומו של מאבק נגד שחיתות באיגוד הכדורסל, אמר צביקה שרף - אחד המאמנים המובילים והוותיקים בישראל ל"גלובס", שיש פרשה שנחקרת במשטרה והוא מנוע מלדבר עליה. במפגש נציגי המשקיעים המוסדיים הגדולים והמובילים במשק, "הפודיום יורוסל", של "גלובס" בשיתוף "קסם מדדים", שהתקיים בסוף השבוע שעבר בהיכל המכבים בתל-אביב, הודה שרף שהפרשה המדוברת היתה פרשת ישראל ביתנו והוא זה שהתניע אותה.

עוד השתתפו באירוע - בועז נגר, יו"ר קסם; אבנר חדד, המנכ"ל; לירן צביה, מנהל דסק מוסדי; ואופיר פרבר, סמנכ"ל השיווק.

"יום אחד", סיפר שרף, "יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל, שיושב היום איפה שהוא יושב (במאסר, ל"ר), הביא מיליון שקל מישראל ביתנו לכדורסל. כשהגענו לאסיפה הכללית לאישור המאזן, אני שואל מה זאת העמלה של מאה אלף שקל? אומרים לי בשביל לקבל כסף, מיליון שקל, היינו צריכים לשלם 100 אלף שקל עמלה. שאלתי, למה זה לא הובא פה לאישור? על כסף של ממשלת ישראל צריך לשלם עמלה? אמרו לי, יש לך בעיה, לך למשטרה'".

- והלכת.

"הייתי אז מאמן מכבי ראשל"צ. כל יום שני בבוקר, כשהיה לי חופש בבוקר, ישבתי ב-433, ונתתי עדויות. אחרי שלושה שבועות, החוקר אמר לי בוא נתרכז בנושא של ישראל ביתנו, הייתה שם קבלה של אשתו של מנכ"ל משרד החקלאות על העמלה. חצי שנה אחרי זה היו מעצרים בבוקר. לא רציתי להכניס אף אחד לבית סוהר. רציתי בסך-הכל לא לשלם 100 אלף שקל עמלה על כסף של מדינת ישראל".

סמנכ"ל תפעול ולא מנכ"ל

- בוא נדבר על כדורסל. כבר עונה שנייה שאתה לא נמצא על הקווים, גם פיני גרשון, ארז אדלשטיין. מעמד המאמן בישראל קטסטרופלי.

"יש לי הרבה כובעים.אני עושה הרבה דברים ועשיתי הרבה דברים, אבל הדבר שאני אוהב זה לאמן. ואין לו תחליף. אני אוהב לאמן אני רוצה לאמן. אבל אני אולי אחרון המוהיקנים שלא חורג מהעקרונות שלו, לא ברמת שכר, לא ברמת שליטה בקבוצה. היום מחפשים מאמנים שהם יותר נוחים להנהלה, יותר נוחים לשחקנים, ובסופו של דבר פוגעים במעמד המאמן. מקבלים מאמן לא סמכותי, לא בעיני השחקנים, לא בעיני הצופים, לא בעיני העיתונות, ולא בעיני השופטים. בהשאלה מעולם העסקים, המאמן הוא מנכ"ל, וכשמנכ"ל לא עומד ביעדים הדירקטוריון יכול לפטר אותו. למה כשמאמן מפוטר יש כזאת דרמה? אולי כי המאמן היום הוא רק סמנכ"ל תפעול, ובחלק מהמקומות פחות מזה. זה לא סוד שחודשיים לפני סוף העונה הקודמת מכבי תל-אביב ביקשו ממני לבוא לאמן. היה לי קשה, וכואב, ורציתי מאוד לאמן, אבל לא יכולתי לוותר להם".

- למה?

"הם בשום פנים ואופן לא רצו להבטיח את המשרה לשנה הבאה. ה-18 בדצמבר זה יום ההולדת שלי. ב-18 בדצמבר בשנה שעברה אמי נפטרה, ובאותו יום הייתי אמור להתמנות למאמן מכבי תל-אביב. הדרישה שלי הייתה לאמן שנה וחצי, שליטה בהחתמת השחקנים, ואז, באותה ישיבת הנהלה שלף מישהו את ההצעה. אני מביא את המאמן הכי טוב שהיה בעולם ואני לא מוניתי. חודשיים לפני סוף העונה, עוד פעם באו אלי, אחרי הפסד למכבי חיפה, ושוב אמרתי, לא שיניתי את עקרונותיי, אני מוכן להיות המאמן, עם חוזה לשנה הבאה, עם סמכויות להחתמת שחקנים לשנה הבאה, אמרו לי לא. אז עם כל הקושי וכמה שכאב לי, סירבתי".

- ואולי ניצלת, כי מאמנים נושרים מתפקידם כמו עלים בשלכת. לאף אחד אין סבלנות היום לעקרונות.

"מאמנים במדינת ישראל, מילדים, נערים, בוגרים, וליגה ראשונה, מקבלים שכר עבור 10 חודשי עבודה. אפילו דיילים ודיילות באל-על כבר יצאו מזה. לא כולם מעבירים, לפי חוקי המדינה, את התנאים הסוציאליים. פנסיות אין, מאמנים מוכנים לעבוד בגרושים, ומכיוון שהמאמנים האלה רעבים לעבודה, צריכים לפרנס משפחה, אז הם מוכנים להתקפל. אני לאורך חיי השתדלתי גם לעבוד בעבודות אחרות. השתדלתי לחסוך".

- אתה פנסיונר של אגד.

"הייתי מנהל משחק מכריע מול ריאל מדריד ובדרך חזרה בודק את השמירה במוסך שאני ניהלתי, אם השומרים לא ישנים. מוסר עבודה אי-אפשר ללמד אותי, כי קמתי בחמש וחצי בבוקר, אני קם עד היום בשש, הייתי הולך לישון בשתיים עשרה בלילה. יש גם מודה חדשה שמביאים מאמנים זרים, ומאמנים זרים לא משלמים מס. אז, גרינברג במכבי אשדוד, מקבל בדיוק חצי מהכסף שקיבל מאיר טפירו, כי על מאיר טפירו שילמו מס, ועל מאמן אמריקאי לא".

- מצב הכדורסל הישראלי כל-כך גרוע שצריך לחסוך?

"המצב של הכדורסל הישראלי יחסית טוב, בטח במכבי תל-אביב והפועל ירושלים. לא כל אחד מוכר עשרת אלפים אימונים, וכל הדברים האלה. אבל כולנו מתוקצבים על-ידי העירייה, ליגת ווינר, וכל הדברים מסביב, מביאים לכל קבוצה כ-2 מיליון שקל, מוכרים מנויים, יש ספונסרים. יו"רים בליגה הראשונה מקבלים משכורת 12 חודש, לטווח ארוך, עם כל התנאים, כולל הפנסיות, והמאמן או מתחלף פעמיים-שלוש בשנה, או אחרי 10 חודשים במקרה הטוב".

- מכבי עברה השנה ניתוח קשה בעקבות אחת העונות הגרועות בתולדותיה, וסכומי עתק שירדו לטמיון. אתה תומך באסטרטגיה החדשה של החתמת שחקנים טרם פריצתם ולא כוכבים גדולים?

"זה לא גורף. רול שבא מקבוצה בינונית בטורקיה, בטישקאט. פראחוסקי, שלדעתי זו לא החתמה טובה. יש כאלה שהם בסוף הקריירה, יש כאלה שהם באמצע, יש כאלה שהם בתחילה. זאת לא אסטרטגיה".

- אבל לשלב ישראלים גם ביורוליג, ולא רק בליגה הישראלית, זאת האסטרטגיה של נבן ספאחיה.

"כן, יש שני שחקנים ישראלים, צעירים, מוכשרים - אחד הוא איתי שגב שהדעות עליו חלוקות ואני מאוד אוהב אותו, שצריך לשקם דברים מבחינה התקפית, אבל הוא שחקן הגנה טוב, שחקן ריבאונד טוב, מאוד מוכשר, ויש את יובל זוסמן, שכבר בשנה שעברה היה צריך לקבל דקות משחק, ואמור להיות אחד מהשחקנים הישראלים הגדולים ביותר שיהיו בשנים הבאות, אני חושב שברמה של מיקי ברקוביץ ודורון ג'מצ'י, ועודד קטש. ניהול הספורט מקשה על גידול ספורטאים צעירים".

- ניסית להיבחר לאיגוד הכדורסל כדי לשנות את זה ונכשלת.

בבחירות הקודמות נכנסנו אחרי בעיות עם בית משפט וזכינו ב-25%, זה כמו לקחת מפוטין 25%, ואחרי שלא נתנו להם להשתולל, ומנענו שחיתויות וכל זה, אז הם החליטו לשנות את התקנון, ומנעו מאתנו לרוץ, ועצרו אותנו מראש. לא היו בחירות; אנחנו עדיין בהתדיינות, אבל בית המשפט לטובם, ובית הדין של ארגון הכדורסל הוא לא הכי אובייקטיבי, אבל אנחנו לא מפסיקים להילחם. הרבה אנשים אמרו לאשתי תגידי לבעל שלך, שלא יהיה תמיד צודק, שיהיה יותר חכם, זאת אומרת יתקפל, יעצום עיניים".

כשההסתדרות שם - אבוד לי

- תגיד, לא הגיע הזמן לבטל את "החוק הרוסי", שהפך להיות החוק הישראלי - כי גם ברוסיה הוא בוטל - שמאלץ את הקבוצות לתת לישראלים לשחק, ולעיתים גם מאלץ אותם להחזיק שני סגלים, סגל אחד פה לליגה, וסגל אחד לאירופה?

"כאשר הוא הוצע, חזרתי בפעם הראשונה מרוסיה, ומניתי את המגרעות של החוק הזה וכמה הוא יהיה רע גם בטווח הקצר, וגם בטווח הארוך. עכשיו החוק הוא כבר בידיים של אלה שרוצים להחליש את מכבי, והחוק הוא בידיים של ההסתדרות, וכשההסתדרות שם אז זה אבוד לי, כי אז הם מכריזים שביתה, ואז ניר אלון פתאום יופיע, וניסנקורן יופיע. החוק לא טוב לקבוצות, לא טוב לשחקנים. ואז מוצאים דרכים לעקוף אותו. האמריקאים מצאו להם אפשרות לקבל אזרחות ישראלית, אם ע"י נישואין, חלקם אמתיים חלקם פיקטיביים, אם על-ידי מציאה של איזה סבא, סבתא, איזה מישהו שעבר ליד בית כנסת, או ליד רב, או ליד קבר. אז יש 14 מתאזרחים. וככה, חוץ מיובל זוסמן, לא פרץ אף ילד ישראלי חדש ולמרות זה נבחרת העתודה עשתה הישג יוצא מן הכלל בקיץ האחרון".

הקשר שבין חברה פיננסית לבין כדורסל / אבנר חדד, מנכ"ל קסם 

באירוע כזה נשאלת השאלה מה הקשר בין חברה פיננסית לבין מועדון כדורסל. כלומר, מה הקשר בין מכבי תל-אביב לבין קסם? הקשר הוא שכל ארגון, וזה לא משנה אם זה בית השקעות, קבוצת ספורט או גוף ממשלתי - שני דברים יביאו אותו להצלחה - ניהול טוב לאורך זמן ואנשים.

ותשאלו מהו ניהול טוב לאורך זמן? הכוונה להגדיר מהי האסטרטגיה שלנו ולנהל אותה; לדעת לשלם מחיר בטווח קצר בשביל דבר שהוא נכון בטווח הארוך; להבין בתהליכים ולבנות אותם נכון; להבין באנשים ולשים אותם במקום הנכון; להתנהל בשקיפות פנימה והחוצה; לזהות את המגמות בשוק ולא לפחד ממה שרואים, כי אם מבינים את הבעיה אז אתם כבר נמצאים ב-90% מהדרך לפתרון; לדעת שסיכונים טבעם להתממש והחוכמה היא להערך לכך ולדעת לשלם על זה מחיר. כלומר, במקום לקחת קורסים מתקדמים תתמקדו במה שאמרתי עכשיו, מי שפועל לפי הערכים האלה לא יכול להיכשל. נציין, כי קסם רכשה את חברת הקרנות של אקסלנס ותנהל כ-50 מיליארד שקל. היא תצליח בזה רק משום שהיא מביאה עמה ידע וניסיון בניהול. 

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: Reuters, Majdi Fathi

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה, המחבל נוטרל ● צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון ● כ-30 שיגורים זוהו לכיוון מרחב החרמון, חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי