גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתגעגעים: מי הגיעו לפתיחת התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ"?

וגם: צים ממנה לראשונה אישה לתפקיד חובלת בכירה

חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי
חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי

הרבה יותר מבגדים

רגשות, רשמים וצירוף מקרים בפתיחת התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ"

אמש (ב') הושקה במוזיאון המדיטק בחולון התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ", לזכרה של השחקנית והבמאית המנוחה, שנפטרה לפני כשנה וחצי. התערוכה כוללת את אוסף הבגדים של האמנית, שכנראה מצדיק תערוכה בפני עצמה.

במוזיאון תיזמנו את תאריך פתיחת התערוכה לאמש, מבלי לדעת שמדובר בתאריך משמעותי - אתמול אמורה הייתה אלקבץ לחגוג את יום הולדתה ה-53.

לאירוע הפתיחה הגיעו כאלף מוזמנים מתחומים שונים, בהם: האדריכל אבנר ישר, בעלה של אלקבץ; משה (פטר) פטרבורג, יו"ר חבר הנאמנים של המדיטק ורז'ין גנזי, יו"רית אגודת הידידים; דני וייס, מנכל המדיטק; שרון וגיל ברנדס, יו"ר אגודת ידידי מוזיאון ישראל; ליאורה עופר, יו"רית עופר השקעות ומליסרון, ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון שמצפה ללידת בנו, והגיע ללא רעייתו אילנית, שנבצר ממנה להגיע לאירוע; הלן לה-גל, שגרירת צרפת בישראל שהגיעה כאורחת כבוד, וציינה כי היא תמליץ על כך שהתערוכה תוצג גם בצרפת; אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים ומבעלי קסטרו; מיכל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; האדריכלים - רון ארד, שעיצב את המדיטק; אילן פיבקו; אלון ברנוביץ; קלוד ברייטמן; מירי ואסי טוכמאייר, יו"ר ומבעלי קנדה ישראל וורד וברק רוזן, בעלי קנדה ישראל; חנה פרי זן, יו"רית פעילים שוקי הון; איש העסקים מולי ליטבק; ברק כהן, מנהל חטיבת BMW וסמנכ"ל דלק מוטורס; איש העסקים עמוס שפירא, יו"ר עמותת אלו"ט וחלי לוי; בת שבע בובליל; אחיה של רונית, יחיאל אלקבץ ושלומי אלקבץ; ורבים אחרים.

חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי

מדע על הבמה

בשורות ופריצות דרך באירוע הצעירים של מכון ויצמן

חברי וחברות מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע נפגשו אמש באירוע נוסף של האגודה, שנערך בחסות בנק פיקטט השוויצרי.

כפי שניתן לצפות מאירוע מסוג זה, במרכז הערב עמדו הרצאות מדעיות בנושאי רפואה, טכנולוגיה ומה שבינהן. את האווירה הצעירה המבוקשת העניק המיקום במתחם "זאפה" הרצליה פיתוח, כאשר על הבמה הופיעו (כ"חימום" להופעה של אחינועם ניני וגיל דור) - לירן שלאק שדיברה על הקשר שבין למידה חישובית לבין מחלות פסיכיאטריות; עדי גולדנצוויג, שהציגה פריצת דרך בטיפול במלריה; ויותם סואץ שעסק בתזונה המותאמת אישית. נושא זה, אגב, משך את מלוא תשומת הלב בעיקר לאחר הבשורה כי "לא נמצא ולו מזון אחד אשר טוב לכל בני האדם".

אירחו והשרו אווירה צעירה: עמיר שאלתיאל, יו"ר מועדון הצעירים באגודת הידידים ויו"ר קבוצת אלדר; ויעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים.

התארחו: פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא במכון ויצמן; שמשון הראל, יו"ר האגודה ומבעלי אמריקה ישראל; אלברט פריד, מנכל בנק פיקטט ישראל; לימור גנות, מנכ"לית דבו השקעות; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע ובנה של דבורה טייטלבוים ז"ל, ממציאות תרופת הקופקסון; אילן פוקס, מנכ"ל אצטדיון סמי עופר; אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ; יעל יגרמן-לביא, יו"רית פארק הייטק בר לב; אבי ברגר, שותף מנהל קסלמן וקסלמן; סמדר אשכנזי רייויט, מנכ"לית רשת סטודיו סי ובן זוגה איש העסקים אלון רייויט; יבין גיל-מור, מנכ"ל יד2 ; אייל בליצר, מנהל השקעות קרן גלילות; עו"ד טל לביא; מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל-אביב ובן זוגה איש העסקים ערן רון ואחרים.

סמדר אשכנזי רייויט ואלון רייויט / צילום: אוהד הרכס עידן זליקוביץ, מכון ויצמן למדע

הרימו עוגן לקידמה

צים ממנה לראשונה אישה לתפקיד חובלת בכירה

שנת 2017 בשיאה, ובצים מבשרים לראשונה על מינויה של אישה, אנג'לינה יגורנקוב, לתפקיד חובלת בכירה (Chief Mate), דרגה אחת לפני דרגת רב-חובל. את המינוי העניק ליגורנקוב אלי גליקמן, מנכ"ל צים.

יגרונקוב התקדמה בצים. היא החלה את דרכה בחברת הספנות בשנת 2005 כצוערת באניות צים, הוסמכה לקצונה ובהמשך קיבלה תפקידי פיקוד באנייה. עוד נמסר מצים, כי רק כ-2% מכח האדם הימי בעולם הספנות הבינלאומי הוא של נשים. האנייה אליה צוותה אנג'לינה פועלת בקו שבעת הכוכבים של החברה ומפליגה מנמלי מזרח ארה"ב לסין. נזכיר, כי בסוף השבוע שעבר פרסמה צים תוצאות כספיות מעודדות לרבעון השלישי, כאשר דווחה, בין היתר, על עלייה של 26.8% בהכנסות שעמדו על 817 מיליון דולר ברבעון האחרון. עם זאת, למרות השיפור, הונה העצמי של צים עדיין שלילי ברמה של 86 מיליון דולר, נכון לסוף ספטמבר.

אנג'לינה יגורנקוב ואלי גליקמן / צילום: קובי קרן

מס וערך מוסף

התורמים באירוע עלה מתדיינים על עודפים

באולם סמולארש שבאוניברסיטת תל-אביב התקיים בסוף השבוע שעבר האירוע השנתי למען ילדי עלה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

כבר בכניסה לאירוע התקיים מפגש לוחמים, כאשר האלוף במיל' דורון אלמוג, מנכ"ל עלה נגב שהגיע עם רעייתו דידי, נפגש עם תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני ורעייתו דליה, ועם אלוף במיל' חגי טופלנסקי ותת אלוף חסון חסון ורעייתו אינעם.

את האירוע יזמו הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל מוסדות רשת עלה ורו"ח ראובן שיף, יו"ר קרן ההצטיידות של עלה ורעייתו מיכאלה.

ועוד בקבלת הפנים - מנהלי רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא ודורון ארבלי פצחו בדיון עם כל מי שמוכן היה לשמוע, בנוגע למה יש לעשות בעודפי גביית המסים, המסתכמים בכ-20 מיליארד שקל. הרב מרמורשטיין ואלמוג טענו כי את הכספים יש להפנות לתקציבי רווחה ותמיכה באוכלוסיות החלשות, כאשר שיף ביקש לדייק ולהבהיר שיש למצוא את המינון הנכון שבין השקעה בפרויקטים מחוללי צמיחה ובין הפניית תקציבים נוספים לרווחה ולסיוע.

בסופו של האירוע נתרמו מעל 600 אלף שקל. עוד נכחו: אל"מ במיל' רונית לב; השר לשעבר שאול יהלום ורעייתו נאוה; ניצב בדימוס ירון בארי ורעייתו אילנית; ואחרים.

 ראובן שיף ודורון ודידי אלמוג / צילום: ליאור אולפני

פזית קלימן מונתה לסמנכ"לית בכירה ברשות המסים

פזית קלימן מונתה לתפקיד סמנכ"לית בכירה לשומה וביקורת ברשות המסים. קלימן (47) תחליף בתפקיד את מירי סביון, שמונתה באחרונה למשנה למנהל רשות המסים, כאשר משה אשר, מנהל רשות המסים, הודיע שסביון תשמש גם כסמנכ"לית בכירה לתכנון ולכלכלה.

את דרכה ברשות המסים החלה קלימן לפני כ-23 שנים, במהלכן היא שימשה כפקידת שומה בסניפים שונים. נזכיר כי אשר עצמו, יפרוש מתפקידו במארס הקרוב. 

עוד כתבות

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%