גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשת החברתית

באז של מינויים וקידומים

חברת התוכן הוויראלי פלייבאז מרעננת את ההנהלה

חברת פלייבאז (Playbuzz) הישראלית הפועלת בעולם התוכן הוויראלי והאינטראקטיבי, מתרחבת ומרעננת את הנהלתה במספר מינויים חדשים, וזאת בתום סבב גיוסים בסך כ-35 מיליון דולר שהתקיים בספטמבר השנה, בהובלת קרן ויולה צמיחה ומשקיעים קיימים.

במסגרת המינויים ירחיב תום פחיס - שייסד את החברה יחד עם שאול אולמרט, המנכ"ל - את תחומי אחריותו ובנוסף להיותו שותף מייסד וסמנכ"ל התפעול של החברה, הוא יקדם שיתופי פעולה עם גופי מדיה, ויהיה אמון על ניהול רוחבי של הפעילות העסקית הגלובלית.

קידום נוסף הוא של ירון בר אשר יצטרף רשמית להנהלה, ויהיה אמון על כלל הפעילות בישראל. בר מסכם בימים אלה שנה בחברה כמנהל הפעילות המסחרית, כאשר קודם להצטרפותו לפלייבאז ניהל במשך עשור את הפעילות המסחרית של אתר ONE.

יעל שפריר, שניהלה את אזור המזרח התיכון, אסיה-פאסיפיק ומזרח אירופה, והקימה את פעילות החברה בשוק הרוסי, קודמה, וכעת היא תכהן כסמנכ"לית שותפויות בינלאומיות.

בנוסף לאלה מונה אורי הופנונג לדירקטור שווקים חדשים ומוביל הפעילות העסקית של החברה באמריקה הלטינית, לאחר שפתח וניהל את פעילות החברה בסאו פאולו, ברזיל, ואילו מור סידי מונה לדירקטור צמיחה עסקית בחברה.

קונים דירות כמו חליפות

כך פתחה משפחת תשובה את הסופ"ש

בסוף השבוע ערכו האדריכלית גל נאור, מבעלי קבוצת הבנייה פלאזה-תשובה ומעצב האופנה שי שלום, אירוע שכלל תצוגת אופנה בדירה לדוגמה ב"פארק בבלי" בתל-אביב.

למי שהתעניין בקולקציית הדירות דווקא, סיפרה נאור כי בכ-30% מהדירות שנמכרו במגדל הראשון בפרויקט, אותו היא תכננה, בחרו הרוכשים שלא להסתפק בקיים ולחבר שתי דירות או פשוט לקנות כבר את כל הקומה.

במגיעים להתרשם: הוריה של נאור חיה ויצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק; יולי תמיר, נשיאת שנקר; ד"ר אסתר לוצאטו; אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום; פנינה רמון ואחרים.

סר לואי: המיליארדר האוסטרלי פרנק לואי קיבל תואר אבירות ממלכת אנגליה

המיליארדר האוסטרלי-יהודי פרנק לואי, קיבל בסוף השבוע תואר אבירות (Sir) בטירת וינדזור, הודות לתרומתו לכלכלה הבריטית ולפעילותו הפילנתרופית בממלכה. התואר הוענק ללואי על-ידי המלכה אליזבת השנייה.

לואי (87) נולד בסלובקיה, שרד את מלחמת העולם השנייה לאחר שאיבד את מרבית משפחתו במחנות ריכוז. בשנת 1946 הוא עלה על אניית פליטים לישראל, נעצר ונכלא בקפריסין, ועם השחרור הגיע ארצה, הצטרף לחטיבת גולני ונלחם במלחמת העצמאות.

בשנת 1952 עזב לואי את ישראל לאוסטרליה והחל את פעילותו העסקית כאשר פתח עסק לשיווק סחורות קטנות. בהמשך התפתח העסק והוא ייסד את רשת ווסטפילד (Westfield) הבינלאומית, שוויה מוערך בכ-31 מיליארד דולר.

בשנת 2010, הוא שיפץ קרון רכבת במחנה בירקנאו, ששימש את הנאצים להובלת יהודים, לזיכרם של יהודי הונגריה שנרצחו בשואה. בתוך הקרון הניח לואי את נרתיק הטלית והתפילין של אביו, הוגו לואי. הוגו סירב בעקשנות למסור את הנרתיק לנאצים ועל כך הוכה למוות על ידי חייל גרמני במחנה בירקנאו - מטרים ספורים מהמקום בו עמד כעת הקרון שהוקדש על ידי בנו.

בישראל מכהן לואי כיו"ר המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שעל-יד אוניברסיטת תל-אביב.

בישראל נקשר באחרונה שמו גם בעניין קשריו עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ופרשת בנק לאומי. נזכיר, כי במסגרת זו נחקר חשד כי אולמרט היה מעורב בהליכי הפרטת הבנק, בעת שכיהן כשר האוצר, וכי הוא פעל להטות את תנאי המכרז במטרה לסייע ללואי חברו, שביקש לרכוש את הבנק. תיק זה נסגר בשל חוסר ראיות.

והרי התחזית משוויץ

וגם: מדוע אסור לקבל החלטות מכריעות בעת חופשה בפריז

כיאה לעונה ולחודש, עורך בנק UBS Wealth Management את אירועי התחזית שלו. האירועים לקחו חלק ביום רביעי בערב בקמילו שברמת אביב, ובחמישי בבוקר בנורמן בתל-אביב, כאשר אל שניהם הגיעו כל מי שביקשו לדעת מה הצפי הכלכלי לשנת 2018.

אחד מאורחי או ליתר דיוק - מארחי - הכבוד היה מארק אנדרסן, אסטרטג השקעות בכיר ומנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management, שנחת בישראל היישר ממטה החברה בשוויץ. אנדרסן, האמון על הצוות שמגבש את התחזיות של UBS לטווח הקצר ולטווח הארוך, ציין כי יש לשים לב לתחומים טכנולוגיים בהם הדאטה, רובוטים, רכב אוטונומי וזיהוי פנים. כך למשל, תחום הדאטה צפוי לצמוח פי 50 עד שנת 2020.

ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS ישראל, התייחס לנושא אחר, אנושי קצת יותר - השלכות האינטואיציה ותפיסת המציאות על התנהגות כלכלית. דהאן טען כי "בתחום ההשקעות, בני אדם מונעים בעיקר על-ידי הרגש ופחות משיקולים רציונליים. מחקרים מעלים כי אנשים נוטים להאמין בהשקעה שלהם הרבה יותר, מיד לאחר שביצעו אותה". דהאן התייחס לגישתו של הכלכלן והסופר סטיבן לויט ואמר כי "יש תפיסה לפיה רודי ג'וליאני הוא זה שמיגר את הפשע בניו-יורק. לויט מראה שמספר גורמים, בהם הרחבת בתי הכלא והתרת הפלות כמה עשורים לפני כן, הם אלה שהפחיתו את הפשע. דמיינו את עצמכם ליד מגדל אייפל בפריז, בקפה נעים, שותים אספרסו ומשלמים עליו 20 אירו. אתם אומרים לעצמכם שזה בסדר, כי אתם בחופש בפריז. בדיוק משום כך צריך לשים לב להתנהגות שלנו, לאמוציות ולתפיסות. שלא תמיד נכונות ומשפיעות על ההשקעות".

התחברו למציאות: רות גורנשטיין, לשעבר מבעלי ויסוצקי; עו"ד אורית אפרתי, יו"רית ידידי שנקר, האדריכלית אירמה אורנשטיין; שרה אללוף, יו"רית אגודת קרן ידידי אתנה; עו"ד חני נבון, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות'; עו"ד ענבר שנהב; לימור אללוף, יו"רית אגודת הידידים של מוזיאון ינקו-דאדא; אשת עסקי הנדל"ן מירי עזורי; ואחרים.

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

העתיד כבר כאן: ניסינו את המודל החדש של ChatGPT וחזרנו לדווח

העוזר הקולי החדש של OpenAI יהיה מותאם אישית למשתמש, יכיר את ההעדפות שלו ויידע גם לבחור את האינטונציה המתאימה בהתאם לאופי השיחה ● בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות עם הצגת המודל החדש, בדקנו את המודל הזמין כיום בשוק

ד''ר ענאיה בנא, מנכ''לית ומייסדת עמותת אל־ביאדר / צילום: תמר מצפי

"בעלי הקרקע הפרטית בחברה הערבית מחכים שיזמים יבואו"

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, ד"ר ענאיה בנא, מנכ"לית משותפת ומייסדת עמותת אל־ביאדר, דיברה על הפערים בין החברה הערבית לחברה הכללית בתחום הדיור ● בנא: "85% מהדור הצעיר בתוך היישובים הערביים הוא מחוסר פתרונות דיור"

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל

רס''ן גל שבת ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רב-סרן גל שבת מת מפצעיו בביה"ח לאחר שנפצע בעזה

רס"ן גל שבת, בן 24, מקציר, מ"פ בחטיבת הצנחנים מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ● ניסיון פיגוע סמוך לאבו דיס: לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל ●  חשד לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון ● לראשונה אחרי 4 חודשים: רה"מ נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות בצפון ● עדכונים שוטפים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"החשב יפקח": היועמ"שית מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין מימון מעונות רה"מ

לעמדת גלי בהרב־מיארה, אין מקום להתערב בהחלטת ועדת הכספים לממן את שני מעונות ראש הממשלה, גם לנוכח הפרשנות שיש לתת לה והן בשל האישור הנדרש של החשב, בנוסף לזה של מנכ"ל משרד רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו–ספרתי, והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

גבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון - בהם מבנים צבאיים

שר הביטחון בביקור בבסיס יחידה 8200: "אנחנו יודעים בהרבה מאוד מקרים איך האויב חושב ואיך האויב נערך" • נתניהו נפגש עם ראשי רשויות בצפון, סירב להסביר איך יחזרו התושבים לבתיהם - אבל הבטיח: "הצפון ישגשג" • במקביל, הירי ליישובי הצפון לא נפסק • הותר לפרסום: מ"פ בצנחנים מת מפצעיו לאחר שנפצע קשה בהתיקלות עם מחבלים ברצועה • כל העדכונים מכל החזיתות

ברק עילם, גיא ברנשטיין, צבי אלון / צילומים: שלומי יוסף, יח''צ, טיגו

כך הגיבה מניית נייס בוול סטריט לעזיבה של המנכ"ל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● מג'יק נסחרה בסוף השבוע במחיר הנמוך בכ-48% מהשיא בעקבות הדוחות ● נייס צללה על רקע עזיבת המנכ"ל ● וטיגו נפלה בחדות לאחר פרסום הדוחות למרות שפרסמה תחזית חיובית

אלונה בר און, מו''לית גלובס / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: "לתקשורת יש תפקיד בקישור בין מגזרים"

בפתח כנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, התייחסה מו"לית העיתון לתפקידה של התקשורת בתקופה זו ועל השאיפה לסקר את כל חלקי החברה בעיתון ● בר און: "מטרת העיתונות לספק גיוון, לא להבליט את מי שהכי קיצוני או רק את מי שדומה לי"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הזכויות בקרקע בנווה צדק הוכרעו בלי כל היורשים. מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

שי ויל / איור: גיל ג'יבלי

מתחת לרדאר: הכירו את המשפחה שתשלוט בדואר ישראל

משפחת ויל העדיפה להתנהל מתחת לרדאר התקשורתי והציבורי, למרות שהחברות שבשליטתה אחראיות למותגים ישראליים מאוד מוכרים ● קבוצה בהובלת המשפחה זכתה במכרז על דואר ישראל, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שלה

מנכ''לית קו אימפקט, נוא ג'השאן־בטשון / צילום: תמר מצפי

"מי שרוצה לשלב את החברה הערבית צריך לעבוד בזה"

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, נוא ג'השאן־בטשון, מנכ"לית קו אימפקט, שוחחה על האתגרים בשילוב החברה הערבית בשוק העבודה ישראלי ● ג'השאן־בטשון: "חברות עסקיות שהן גשר בין החברה היהודית לערבית אמנם סבלו מטראומה גדולה בעקבות המלחמה, אבל הצליחו להחזיק את זה"

דב קוטלר, המנכ''ל היוצא של בנק הפועלים / צילום: כדיה לוי

ברקע מכתב המפקח: הפועלים עם רווח של 1.9 מיליארד שקל ויחלק 40% כדיבידנד

שבועיים אחרי שמנכ"ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישה, הפועלים מפרסם דוחות ומגלה תשואה להון של 14.6% ברבעון הראשון של השנה ● בתיאום עם בנק ישראל יחלק הפועלים דיבידנד של 775 מיליון שקל, ימים ספורים אחרי שהמפקח על הבנקים קרא לחלוקת רווחים שקולה על רקע המלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

צעדת ''אחים לנשק'' במחלף שער הגיא / צילום: אביב אטלס

חסימות כבישים ומעצרים עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: ימי השיבושים חוזרים

המחאה נגד הממשלה הוציאה לפועל שיירות רכבים הנוסעות במהירות איטית מהצפון, מהדרום ומהמרכז ● עימותים בין שוטרים למפגינים שניסו לחסום את כביש 1, 12 מוחים נעצרו ● בין מובילי ההפגנה, ישנן משפחות נרצחים וחטופים, והיא צפויה להמשיך בערב למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; נקסט ויז'ן ומג'יק צללו בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"