גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בגיל 28 גל אהרון נחושה לאפשר לכם לשלם פחות למוסך

בגיל 25 הקימה גל אהרון את אנג'י, מיזם לזיהוי תקלות ברכב והשוואה בין מוסכים ■ היום, אחרי גיוס של 3.5 מיליון דולר, היא מדברת עם "ליידי גלובס"

בזמן שאתם קוראים את הכתבה גל אהרון נמצאת בצד השני של העולם, בדרום אמריקה, בפגישות מבוקר עד ערב לקראת ההשקה של אנג'י (Engie), הסטארט-אפ שהקימה. "זה מסע מאוד אינטנסיבי. עבודה בלתי פוסקת, בשישי, בשבת, מתי שצריך".

המטרה של אהרון, 28, היא לשנות את עולם הטיפול ברכב. מאחורי החזות העדינה נמצאת בחורה שמבינה ברכבים יותר מרוב הגברים, ולא מרגישה מאוימת מפנצ'רים או מממירים קטליטיים. את אנג'י היא הקימה בגיל 25, והיום כבר יש לחברה כ-200 אלף משתמשים ומאות מוסכים במערכת. עד כה גייסה 3.5 מיליון דולר (הראשון לזהות את הפוטנציאל היה אורי לוין, מייסד Waze, שהיה גם המשקיע הראשון במיזם), ובימים אלה היא סוגרת סבב גיוס משמעותי נוסף ממשקיעים קיימים וחדשים.

"הייתה לי מאזדה ישנה שהייתה זקוקה למוסך כל שני וחמישי, ביקור שתמיד טמן בחובו סוג של חוסר אונים", היא מספרת בראיון ל'ליידי גלובס'. "העובדה שאני, כמו מרבית האנשים, לא בקיאה ברזי המכונית שלי, ייצרה אצלי חוסר ביטחון, שמוסכניקים מיומנים מסוגלים לזהות מקילומטרים. כשהעליתי את הנושא בפני אנשים, הבנתי שזו בעיה שקיימת אצל מיליונים ברחבי העולם. רובנו חסרי ביטחון וחסרי הבנה כשזה מגיע לענייני הטיפול ברכב, ואת זה רציתי לפתור - להנגיש את המידע לכל נהג. כשאנחנו הולכים לרופא אנחנו יודעים בדיוק מה התסמינים שלנו, ומה להסביר לרופא, אז אין שום סיבה שברכב, שהדרך לאבחן אותו הרבה יותר פשוטה מאשר את גוף האדם, נתנהל אחרת".

המוצר של אנג'י מורכב משני חלקים: רכיב בלוטות' המתחבר למחשב הרכב, מתחת ללוח המחוונים, ומאפשר זיהוי תקלה, מעקב דלק, טעינה של סוללה ועדכוני תחזוקה; ואפליקציה שמנתחת את הנתונים, ומציגה אותם בצורה גרפית פשוטה. המודל העסקי מבוסס על העמלה הנגבית מהמוסכים. "יש במערכת פיצ'ר שעורך השוואת מחירים בין מוסכים, ומראה גם את הביקורות עליהם. מבחינתנו הדובדבן שבקצפת הוא המידע שנאסף על הרכבים. יש לנו המון מידע במערכת שקשור בפערי מחירים בין ערים ובין דגמים שונים, שכיחות תקלות ברכבים, והשוואה בין אמינות דגמי רכב ויצרנים. את כל המידע הזה אנחנו מוציאים החוצה, כי אם אני יכולה לעזור בעזרת המידע שאספנו, למה שלא אעשה את זה. אנג'י זה סטארט-אפ מעצים".

קרה שזלזלו בידע שלך כי את אישה?

"היחס לאישה בתחום הסטארט-אפים שונה מהיחס לאישה בתחום הרכב. אחד המשקיעים המרכזיים שלנו אמר לי פעם שדווקא הנשים שמגיעות למעמד הזה הן פי כמה וכמה יותר מוכשרות מהגברים שמגיעים אליו. יש יחס מאוד מכבד לנשים יזמיות, אבל על אישה בתחום הרכב מסתכלים בצורה ספקנית. מוסכניקים וחברות שאנחנו עושים איתם שיתופי פעולה מניחים מראש שאני לא מבינה.

"לא פעם אמרו לי: 'טוב, תביאי לי מישהו שמבין'. הספקנות הזאת דחפה אותי קדימה, וגרמה לי להיות הכי טובה והכי מבינה במקצוע שלי, מתוך מקום של 'אותי לא יכשילו'. אבל כן, זה תמיד קשה להיות מיעוט. בחורה אחת בין 20 גברים זה לא קל. צריך יותר נשים בסטארט-אפים, ואנחנו הולכים לשם".

כמה נשים משתמשות במערכת?

"זה נושא כאוב, וזה כנראה עניין של תהליך. המשתמשים שלנו היום הם כ-5% משוק הרכבים הפרטיים, אבל יש מעט מאוד נשים. לא פיצחנו עדיין איך להגיע למשתמשות נשים, זה קשה גם כי המוסך עצמו, כפורמט, זה משהו מאוד גברי. לנשים לא נוח להיכנס לשם, כי אף אחד לא אוהב להרגיש במיעוט ובמקום שבו מנצלים את חוסר הידע שלו, כביכול. מחקרים מראים שנשים משלמות 15%-30% יותר במוסך, כך שלא סתם הן מרגישות שהן מקבלות יחס אחר, באמת מנצלים את חוסר הידע שלהן. ולא רק בארץ. אנחנו צריכים לעשות חינוך שוק. אין סיבה שלא כל אחת תטפל ברכב שלה בקלות".

זו לא הפעם הראשונה שאהרון מרגישה מיעוט בין גברים - בצבא שירתה כקצינת מבצעים בטייסת קרב שרק הוקמה. "לבה"ד 1 הגעתי יום אחרי שנקעתי את הקרסול. שיגעתי את כל הבה"ד שייתנו לי שבוע להחלים, שאני לא מוותרת, ואני עושה את זה גם עם רגל נקועה וכואבת בטירוף. הרצון להצליח ולא לוותר מובנה אצלי באישיות.

"לאחר מכן החלטתי שאני רוצה להיות בטייסת הכי טובה, והגעתי לזה. קצינת מבצעים היא הלב של כל מה שקורה בטייסת. את לא טסה, אבל את מנהלת את כל שגרת הטייסת באימונים ובמבצעי. שם למדתי שפיקוד מגיע מדוגמה אישית - ברגע שתהיי הראשונה להגיע והאחרונה ללכת, אף אחד לא יתנהל אחרת. ב'אנג'י' אין משהו שאני לא עושה כי אני מנהלת. אצלנו כולם עושים הכול".

"לא פעם אמרו לי: 'טוב, תביאי לי מישהו שמבין'". גל אהרון / רמי זרנגר

חיידק מידבק

אהרון נולדה וגדלה בטבעון להורים שהיו עבורה מודל לחיקוי. "שניהם סטארט-אפיסטים - אמא שלי (ענת אהרון) היא פרופסור להמטולוגיה שהקימה סטארט-אפ לזיהוי סרטן בדם, ואבא שלי (אייל אהרון) הקים כבר ארבעה סטארט-אפים, הנוכחי עוסק בהפחתת קרינה בבדיקת CT. אם פעם אחת עשינו רילוקיישן בגלל אבא שעבד באלביט, הפעם הבאה הייתה כי אמא קיבלה הצעה לעשות את הפוסט דוקטורט שלה בהרווארד, ולא היה היסוס שהולכים על זה".

מה למדת מהם על יזמות?

"ראיתי אותם גם בהצלחות וגם בכישלונות. החיים כיזם הם לא רק זוהרים כמו שרואים בעיתון, זה באמת כמו רכבת הרים, ויש גם תקופות קשות, פשוט לא רואים את זה כל כך מהצד. אבל מההורים למדתי שגם אם סטארט-אפ לא הולך, זה חלק מהסיכונים שאתה יודע שיהיו לך כשאתה יוצא לדרך.

"ראיתי גם שהדבר שלא משתנה זה הברק בעיניים והתשוקה לקום בבוקר, כשאתה עושה משהו שאתה מאמין בו. יזמות היא חיידק מידבק. כשאתה נמצא עם מישהו ורואה איך העיניים שלו בורקות כשהוא מדבר על הסטארט-אפ, ההתרגשות והאדרנלין, שכל יום קורה משהו חדש, אתה רוצה גם".

איך התמודדת כילדה עם המעבר למדינה אחרת, והצורך לדבר שפה אחרת?

"זה אחד הדברים שנתנו לי כלים להתמודד עם אתגרים ועם הלא נודע. הגענו לחו"ל בפעם הראשונה כשהייתי בכיתה א', לא ידעתי מילה באנגלית, ובאחד השיעורים הייתי חייבת לצאת לשירותים ולא ידעתי איך לומר למורה. בסופו של דבר מצאתי דרך יצירתית להסביר לה בסימנים. אם רוצים, מוצאים דרך.

"רילוקיישן תמיד קשה בשלושת החודשים הראשונים - חברתית, תרבותית ותקשורתית. לוקח זמן להתרגל למקום ולאנשים חדשים. אבל בפעמיים שטסנו, אחרי כמה חודשים כבר היה לי קשה לחזור. בני אדם מסתגלים למצבים חדשים באופן מדהים. היום איפה שתשימי אותי אני אסתדר, בכל תרבות אחרת, עם אנשים שונים ממני".

היא למדה לתואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי, כשהכירה את שותפיה למיזם. "בשנה השלישית של הלימודים הלכתי לתוכנית zell של הבינתחומי, כי הרגשתי שאני רוצה לאתגר את עצמי ולהתנסות בעולם היזמות. פגשתי שם את אלון הנדלמן וירדן גרוס, והקמנו את אנג'י. לא הגעתי עם הרבה ניסיון, אבל חיפיתי על זה בעבודה קשה ובלמידה מתמדת. היום, אחרי שלוש שנים, אני במקום אחר".

מה התובנה הכי משמעותית שלך על יזמות?

"לא צריך רגע מכונן בחיים כדי להפוך ליזמית, זה לא שמור ליחידות סגולה. מה שכן, צריך אמביציה והבנה שזו עבודה מאוד קשה באופן יומיומי. אם את מוכנה לעבוד קשה - זה יקרה".

אהרון מתגוררת בתל אביב עם בן זוגה בשש השנים האחרונות, רם אבישר, יזם בתחום הביטקוין. "הכרנו כשהוא נכנס בתור שותף שלישי לדירה שבה גרתי. מבחינתי, כבר בהתחלה היו ניצוצות".

זוגיות של שני סטארט-אפיסטים.

"ליזם מאוד קשה להצליח בלי סביבה תומכת. סטארט-אפ זו סביבה תובענית, וכשיש מרכז תמיכה זה הופך את הדרך לפשוטה יותר. כשאני מגיעה הביתה אני לא צריכה לצאת למלחמה נוספת של להסביר למה בחרתי בדרך הזו. גם קל יותר לקחת סיכונים כשיש על מי להישען.

"עוד דבר חשוב הוא שלמדנו לשים לעצמנו גבולות. בשבת, למשל, כשיש מלא עבודה, אנחנו עובדים עד שש ואחרי זה עושים משהו כיף יחד. מאוד קל להשתעבד לסטארט-אפ אם לא מציבים גבולות ברורים".

"בעוד עשור כל הרכבים יהיו מחוברים זה לזה, אנג'י הופכת כבר היום כל רכב למחובר". גל אהרון / רמי זרנגר

כשהמצבר מתרוקן

אני פוגשת את אהרון במשרדי החברה בתל אביב, מוקדם בבוקר. כמו שלמדה בצבא, היא הראשונה להגיע מדי בוקר. "אני לא מרגישה שאני עובדת 12 שעות ביום. בסטארט-אפ יום אחד אתה מוציא פיצ'ר שאתה חושב שהוא ישנה את כל רמת המעורבות של המשתמשים באפליקציה, ויום אחרי מסתבר לך שלא. שיתופי פעולה נופלים, ומסתדרים אחרי שבועיים. כל יום הוא משברון קטן, ובאותו הרגע הם נראים לך משברים ענקיים. אחד הדברים הקשים בתהליך הוא בשלבים הראשוניים - להעביר את מה שיש לך בראש, ולהראות שיש לזה היתכנות".

כשאני מנסה לברר איפה היא מרגישה שעדיין לא הצליחה להתגבר על המגבלות, היא נזכרת במקרה שאירע לפני שנה - האפליקציה של אנג'י התריעה שהמצבר ברכב שלה חלש, ועומד להיגמר. "החלטתי עם אחד המפתחים שאנחנו 'כמעט מוסכניקים', ולכן נחליף אותו לבד במשרד, וכך גם אחסוך את הביקור במוסך".

היא הזמינה מצבר אונליין, פתחה את מכסה המנוע, "ובלי להתבלבל פירקנו את המצבר הישן והתקנו את החדש. בערב ניסיתי להתניע את הרכב, אבל דבר לא קרה. חשבתי שאולי הוא זקוק לתמיכה ראשונית, והתנעתי עם כבלים. בדרך הביתה הרכב כבר כבה לי לגמרי כמה פעמים, מצב ממש מסוכן. למחרת הלכתי לאחד המוסכים שעובדים איתנו, והתברר שלא חיברנו את המצבר טוב. בקיצור, הבנתי שאנחנו עוד לא מוסכניקים".

מה יכול להוות מכשול עבורכם?

"הרבה סטארט-אפים נופלים על אגו. נשים מביאות הרבה פחות אגו וממתנות את האווירה הגברית".

עולם הרכבים האוטונומיים לא יהפוך את האפליקציה למיותרת?

"להפך, אנחנו בונים את הטכנולוגיה שבה ישתמשו הרכבים האוטונומיים לאיתור מוקדם של תקלות ובחירה אוטומטית של המוסך לטיפול בתקלה. גם בעידן של הרכבים האוטונומיים יהיו עדיין תקלות שיצריכו טיפול במוסך. המערכת שפיתחנו תהיה זו שעל בסיס הנתונים שלה יוכל הרכב האוטונומי לקבל החלטה לאיזה מוסך ללכת. צריך להבין, בעוד עשור כל הרכבים יהיו מחוברים זה לזה, אנג'י הופכת כבר היום כל רכב למחובר, ובכך אנחנו בונים את מאגר המידע לעידן הזה".

לברוא את התפקיד הבא שלך

"יש משהו מלא תשוקה בלברוא את התפקיד שלך מתוך עניין אמיתי. לא מעט צעירים היום בוחרים ללכת בדרכים לא מסורתיות, 'להמר' על משהו שמעניין אותם, ולא על מקצוע. גם אצלי זה היה ככה. החלטתי קודם כל שאני עושה משהו שמעניין אותי, ומתוך זה נברא התפקיד שלי.

"ההתחלה הייתה תקופה של צמצום, אבל כשהמטרה הגדולה עומדת לנגד עיניך ואתה באמת מאמין במוצר שלך, אתה יודע שיגיע רגע של רווחה כלכלית.

"מבחינתי הסטארט-אפ הוא כמו הילד שלי, אז כשיש נפילות הן כואבות, ואי אפשר להשאיר את הרגשות בצד. אבל בדיוק כמו שהורים לוקחים את זה קשה כשהילד שלהם התאכזב ממשהו בגן, ומצד שני מבינים שמחר יום חדש והוא יהיה בסדר, ככה גם אני לגבי אנג'י. מה שהכי עוזר לי ברגעים קשים זה ההבנה שאנחנו רצים מרתון ולא ספרינט".

עוד כתבות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית