גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גולן טלקום ו-019 מציעות את נפחי הגלישה הכי משתלמים

היקפי הגלישה בסלולר עולים בהתמדה, ובהתאם עולה גם החשיבות של נפח הגלישה בחבילה ■ בדיקת "גלובס": אילו חבילות מציעות הספקיות, מה קורה כשנפח הגלישה נגמר, ומה כדאי לברר לפני שעוברים לחברה אחרת?

סלולרי / צילום: שאטרסטוק
סלולרי / צילום: שאטרסטוק

בשנתיים האחרונות צריכת הדאטה ברשתות הסלולר יותר מהכפילה את עצמה: אנחנו צורכים הרבה יותר מהמידע והתכנים שלנו בסלולר, וזו מגמה שהולכת וגוברת בכל העולם. אם בעבר בחבילות "הכול כלול" של חברות הסלולר סגמנט השיחות היה החשוב והנצרך ביותר - היום זהו נפח הגלישה.

היקפי הצריכה משתנים בין צרכן לצרכן, והם מושפעים מדפוסי השימוש בדגש על צפייה בווידאו, אך גם מהורדת קבצים ממיילים (מצגות למשל) ומשימוש באפליקציות זוללות דאטה כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם.

יותר ממחצית מהגולשים צורכים בממוצע 7-10 ג'יגה בחודש, אך המספרים עולים בהתמדה. משתמש הצורך הרבה וידאו יכול גם לצרוך יותר מ-30 ג'יגה בחודש, וצרכנים שהפכו את הסלולרי שלהם למסך הטלוויזיה מגיעים לנפח גלישה של 50 ג'יגה ויותר. מדובר אמנם עדיין באחוזי שולי מהצרכנים, אך המגמה ברורה. בכל מקרה לפני שבוחרים חבילה יש לבדוק את היקפי הצריכה מול הספקית.

גם הגיל משפיע: זוללי נפח גלישה גדולים הם בני נוער, שיכולים לצרוך בקלות 30-40 ג'יגה בחודש. הפערים נובעים בעיקר מהמודעות לגלישה על רשתות אלחוטיות שח המבוגרים, והימצאותה במקום העבודה. 

עבור מי שמסתפק בחבילה של 18 ג'יגה, שכיום יכולה להספיק לרוב האוכלוסייה, ימצא את המסלול המשתלם ב-019 ובגולן טלקום: 30 שקל בחודש לחבילת הכול כלול. מי שיחפש חבילה הכוללת נפח גלישה של 30 ג'יגה, ימצא שלוש אלטרנטיביות במחיר של 40 שקל: הוט מובייל, גולן טלקום ו-019.

נפחי גלישה גדולים יותר, אפשר למצוא אצל רוב הספקיות: חבילה הכוללת 50 ג'יגה תעלה כ-50 שקל בהוט מובייל וב-019 ו-60 שקל בפרטנר ובסלקום. ומי שירצה אפילו יותר יוכל לרכוש חבילה של 100 ג'יגה מסלקום ו-019 ב-70 וב-60 שקל בהתאמה. 

עסקת חבילה

החודש יישרה גולן טלקום קו עם המתחרים ובישרה כי עם מיצוי נפח הגלישה בחבילה תיחסם הגלישה. לקוחות שירצו להמשיך לגלוש יוכלו לרכוש 2 ג'יגה כתוספת. בעבר מדיניות החברה הייתה להאט את מהירות הגלישה - מדיניות שעדיין קיימת למשל אצל רמי לוי. בחודש שעבר גם הגדילו גולן ורמי לוי את נפחי הגלישה בחבילות - עקב דרישות הצרכנים ומהשימושים בפועל.

פלאפון, לעומתן, מציעה מסלול השאוב מעולמות הטלוויזיה וכולל שימוש ללא הגבלה באפליקציות פופולריות כמו ווטסאפ, ווייז, פייסבוק ואינסטגרם וחבילה לבחירה מעולמות הספורט, הכלכלה, השופינג או החדשות. יש מי שרואה בהצעה זו "חבילה סגורה", אולם בפלאפון מדגישים כי החבילה כוללת 20-26 ג'יגה נוספים לגלישה חופשית.

ככלל, אף שהיו מי שניבאו כי מחירי החבילות בענף הסלולר יישרו קו ויעלו לכ-100 שקל בחודש עוד בשנה שעברה, מחירי החבילות עדיין שומרים על רמה נמוכה: חבילת הכול כלול עולה 40-60 שקל, ויש מסלולים גם בחצי מהמחיר הזה. התחרות לא נרגעה והמחירים בשוק עדיין נמוכים מהערך הריאלי שלהם, כולל ביחס למחירי הספקיות בחו"ל. מאחר שהפערים בין החבילות ובין הספקיות הפכו להיות זניחים יחסית, כדאי לשקלל גם את רמת השירות שמציעות החברות ואת ממשקי החיבור אחרי ההתקשרות.

4 דברים שכדאי לבדוק כשבוחנים מעבר בין חברות הסלולר

1. מה קורה כאשר נגמרת חבילת הגלישה בהתאם למסלול ההתקשרות? יש ספקיות שמאטות את החבילה ויש שחוסמות את אפשרות הגלישה עם מיצוי המכסה. האופציה היחידה להמשיך לגלוש היא באמצעות רכישה של נפחי ג'יגה נוספים. בפלאפון עם סיום נפח הגלישה הכלול במסלול, תעודכן אוטומטית תוספת נפח גלישה של 2 ג'יגה במחיר של 10 שקלים. סלקום גובה 7 שקלים לג'יגה (עד 70 שקל בחיוב). מנגנון החיוב בפרטנר מתחיל ב-10 שקלים לג'יגה ואז עוד 10 שקלים ל-3 ג'יגה נוספים (עד 20 שקל לחיוב). גולן טלרום גובה 4 שקלים לג'יגה ו-7 שקלים לשני ג'יגה.

אופציה אחרת היא פשוט לשדרג את החבילה שלאור הפערים בין מחירי החבילות (כ-10 שקלים) ביחס לנפחי הגלישה המוצעים עשויה להיות הדרך המשתלמת להמשיך לגלוש.

2. הנחות למנוי שני ואילך: מטרת הספקיות היא לצרף כמה שיותר בני משפחה לחיקן ומכאן שיש המעניקות הנחות משמעותיות. פרטנר מציעה 4 שקלים הנחה למנויים נוספים (עד 6 מנויים), פלאפון מציעה 5-10 שקלים הנחה במסלול למנוי השני, וב-019 מסלול ל-2-6 מנויים יתומחר ב-5 שקלים פחות. בגולן טלקום יש מדיניות דומה, אף שהפרסום באתר מבלבל משום ששם מוצג באותיות בולטות המחיר שתקף למי שיצרף לפחות שני מנויים, ולא להפך כפי שמתבקש. כך או כך ההנחה בגולן טלקום עומדת על 5 שקלים (למצרפים 2-5 מנויים).

3. המחירים מוגבלים בזמן: כל החבילות תקפות לפרק זמן מסוים - למשך שנה בפלאפון, בסלקום ובהוט מובייל, ושנתיים בפרטנר ובגולן טלקום. יוצאת דופן היא הספקית 019, המתחייבת להציע את המחירים לשלוש שנים. מכאן שיש לסמן לעצמכם תזכורת לעדכן את החבילה בתום התקופה.

4. תשלומים חד-פעמיים: נכון שעידן ההתחייבות תם לפני שנים כך שהצרכנים הם בגדר ציפור החופשית להתנייד מחברה לחברה, אבל יש קאץ' - בחלקן תצטרכו להוסיף תשלום חד-פעמי עבור כרטיס סים. לדוגמה 10 שקלים ב-019, 20 שקל בסלקום, 20 שקל בגולן טלקום, שגם גובה 30 שקל כ"דמי חיבור", וברמי לוי תשלמו דמי חיבור של 50 שקל. את האותיות הקטנות מומלץ לקרוא מראש.

בנוסף לכך, לקוחות קיימים אמורים אולי לקבל יחס מועדף, אבל כרגיל המצב הזה לא תמיד פוגש את המציאות: במקרים רבים לקוחות שירצו לשדרג את המסלול שלהם בחברה שעמה הם כבר מצויים בהתקשרות יצטרכו לשלם "דמי מעבר", עוד טריק מעצבן שחברות הסלולר מיישמות באין מפריע. כך, המעבר בין מסלולים ללקוח קיים יכול לעלות 30 שקל ברמי לוי ו-50 שקל בגולן טלקום.

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

תרופה ראשונה לכבד שומני, המחלה שאולי לא ידעתם שיש לכם

בסוף השבוע האחרון אושרה לשיווק בארה"ב תרופה של חברת מדריגל לכבד שומני, שוק שבמשך שלושה עשורים נחשב בעל פוטנציאל אדיר ומושא הפנטזיה של חברות תרופות ● האם התרופות נגד השמנה הרסו את החלום, ואיך ינסו התרופות הבאות בצנרת לפצח את השוק

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

כפיר תשבי ורענן רז / צילומים: בן חכים, רועי שור

היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

שנתיים בלבד לאחר הקמתה, אוואלור נרכשה על ידי ענקית הסייבר זיסקיילר בעבור 350 מיליון דולר ● בראיון ראשון לאחר ההכרזה, המייסדים רענן רז וכפיר תשבי מספרים על תחילת הדרך: "צחקו שלא נדע איך לאיית סייבר באנגלית", ועונים על השאלה האם יש בועה בענף

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סימני השאלה סביב קבוצת הוואטסאפ שפתח ניר ברקת

שר הכלכלה ​ניר ברקת הקים בצעד חריג קבוצת וואטסאפ הכוללת מעל 20 בכירים מענף המזון, וביקש מהם שלא להעלות מחירים לתקופה מסוימת ● מומחים בתחום מסבירים: מהלך חוקי אך כזה שמעלה לא מעט שאלות משפטיות ● בסביבת השר הבהירו: קיבלנו ייעוץ משפטי טרם הפעולה

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה, וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

נתן חץ, מנכ''ל אלוני חץ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן שמציגה: שכר של 45 מיליון שקל למנהלים למרות הפסדי עתק

עליית הריבית גררה הפחתות שווי של 2.6 מיליארד שקל בנכסיה של אלוני חץ, אבל רק בחו"ל, ונתן חץ משוכנע שהענף כבר נוגע בתחתית ● למרות הפסדי העתק, הבכירים באלוני חץ נהנו משכר של מיליוני שקלים ● וכמה עלה לחץ ההימור נגד השקל? ● שלוש תובנות מדוחות אלוני חץ

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובנין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה