גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האחים נוימן לא בני 40 ורוצים להשתלט על אימפריית התקשורת

האחים צחי וחן נוימן מתכוננים להנפקה, בונים מלון תת-ימי באילת ומתמודדים על השליטה בבזק ■ "בניגוד לטרמפיסטים, אנחנו מביאים הכי הרבה כסף לשולחן" ■ פרופיל G

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

בקהילה העסקית אין כבר אף אחד ששואל "נוימן מי?", ועבור האחים צחי וחן נוימן, בני 39 ו-33 בהתאמה - "הסוסים השחורים" שצצים עכשיו במירוץ היצרי על השליטה בבזק - זה ממש לא מובן מאליו. נכון, החשיפה היא לא מהיום - כבר לפני כשלוש שנים, כשהצטרפו לקבוצת דנקנר בהתמודדות על איי.די.בי, הם נאלצו לצאת אל האור - אבל מבחינתם, גם היום, מדובר בתוצר לוואי לא רצוי. "פתאום רודפים אחרינו צלמים, מגיעים עיתונאים למשרדים", סיפר אז צחי נוימן ל-G, בראיון משותף עם אחיו במסגרת גיליון 40 הצעירים המשפיעים לשנת 2014. היום, בהתמודדות על חברה כל-כך מתוקשרת כמו בזק ומול שחקנים "כבדים" כמו אדוארדו אלשטיין והאחים סיידוף, אין להם ברירה אלא לככב כמעט על בסיס יומי בכותרות. ועדיין לדברים המופיעים בכתבה שלפניכם הם העדיפו שלא להתייחס.

"הם לא חושבים שחשיפה של עסק או של בעליו היא מחויבת מציאות", אומר גורם שמכיר אותם מקרוב מאוד. "בבזק היו עניינים שהביאו אותה לפרופיל ציבורי גבוה, אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. הם גם חושבים שבזק זו חברה מצוינת, עם פוטנציאל שלא מוצה".

חלק גדול מהפוטנציאל לא מוצה כי ההפרדה המבנית לא בוטלה. עניין של רגולציה.

"אז הם חושבים שמאוד חשוב באיזו גישה אתה בא לרגולציה. אם אתה בא בגישה של 'מגיע לי' זה דבר אחד, ואם אתה בגישה של 'אם אני אקבל, זה יעזור לצרכן', זה דבר אחר".

ומה היתרון שלהם על פני אחרים?

"הם מפה, בניגוד לשני המתמודדים האחרים (אלשטיין מתגורר בארגנטינה וסיידוף בלוס אנג'לס). הם לא ינהלו את החברה בשלט רחוק. דבר שני, מרכיב המזומן אצלם הוא הכי גבוה - 850 מיליון שקל. דבר שלישי, יש להם ניסיון מול הרגולציה בעסקים האחרים שלהם" (מהם בדיוק אותם עסקים - לכך נגיע בהמשך).

אדוארדו אלשטיין / צילום: שלומי יוסף

עם יד על הלב, זה לא קצת גדול עליהם?

"בזק זו חברה שגדולה על כל אחד במשק הישראלי, אז ברור שזה גדול, אבל אם הם ייקחו את בזק, זה בגלל שהם מתחברים לאנשים וקל להם מאוד לשכנע אחרים לבוא איתם".

ייתכן מאוד שאותו גורם מתכוון לחיבור לאלי הורן, מיליארדר מברזיל, ישראלי לשעבר, שחבר אל האחים בהתמודדות על בזק. על-פי הדיווחים, הוא גם מי שיביא את ההון המשמעותי להתמודדות. יחד עם זאת, מקורב לאחים טוען שגם בלעדיו יש להם את ההון הדרוש כדי לסגור את העסקה: "הם לא ממונפים", הוא אומר, "הכול מהון עצמי. יש להם הרבה שותפים בעסקים השונים, גם בינלאומיים, כולם יהודים, אבל הם גם יכולים לעשות את העסקה הזו לבד".

בשיחות סגורות, הנוימנים מספרים על כוונותיהם לגבי החברה. "יש פה חברה שנמצאת כמעט בכל בית", הסבירו למקורבים. "יש פה פלטפורמה טובה שאפשר לעשות בה הרבה דברים. הטכנאים של בזק, למשל, יכולים לתת עוד המון שירותים. תמיד יש עוד דברים בבית שטכנאי יכול לטפל בהם. אם הוא כבר מגיע ללקוח הביתה, למה שלא ינצלו את זה כדי להציע ללקוחות שירותים נוספים? תקלה בצנרת, בעיה בחשמל, המון דברים. העובדים ירוויחו משכורות נוספות וזה יכול להביא ערך עצום לחברה".

הם גם מאמינים מאוד ביכולתם להצליח מול הרגולטור, בכל הנוגע למאמצים לביטול ההפרדה המבנית בבזק - מכשול שמנע מהחברה עד עתה למכור חבילות טריפל: "יש שתי דרכים להסתכל על עסקה", התבטאו באחרונה בשיחות עם חבריהם. "אחת, איך אני מחלק ממנה כספים; השנייה, איך אני מייצר חברה לכמה דורות קדימה. אנחנו לא באנו לעשות סיבוב בבזק, אנחנו לא פיננסיירים, זו לא עסקה בשביל לעשות 'מכה'. אנחנו מתכוונים לבוא להרבה שנים, וחשוב לבוא לרגולטור בגישה נכונה: בסוף, אם בזק תוכל למכור טריפל, האזרח ירוויח, כי תהיה תחרות".

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

מקורב אחר מספר שאחד הדברים שעומדים לנגד עיניהם הוא ביסוס הפריפריה. אם ייקחו את בזק, מספרים המקורבים, האחים מתכוונים לבזר את מטה החברה כך שיוקמו מטות בדרום ובצפון. "ברור שבכל החברות השאיפה היא להרוויח ולשרת את בעלי המניות", הוא אומר, "אך מעבר לזה, חשוב להם שלחברה תהיה אמירה, שהיא תיתן שירות לקהילה".

"בסוף, מוצר טוב צריך לגעת בכולם", הם אמרו באותן שיחות. "אם יש צד אחד שמרוויח והצד האחר לא, זו בעיה. המטרה שלנו היא לא למנף את העסק, אלא להרגיע אותו, ויש הבדל בין לקנות חברה כדי לשאוב ממנה כספים לבין האינטרס שלנו".

כשנשאלו כיצד יתמודדו עם האימפקט השלילי של החברה, השיבו: "אנחנו מסתכלים הרבה שנים קדימה. ככל שאתה נותן יותר ערך ללקוחות, אתה מרוויח יותר. בשורט טרם זה יותר קשה כי צריך לעשות השקעות. בלונג טרם יש לך לקוחות נאמנים. היום לבזק יש רק לאן לעלות. הזרמת ההון שלנו מאוד גבוהה".

"מעבר לזה", המשיכו, "אנחנו מתכוונים לשבת ולהיות יומיום בעסק, לטפל בו ולהפוך אותו לעסק חזק ורווחי. אנחנו מתכוונים להזרים הרבה מאוד פנימה, עם פריסת חובות מינימלית. אנו לא אופורטוניסטים. אנחנו רואים בעסקה הזו את אחת החשובות. אנחנו הולכים להביא את העסק לרמה שיהיה חזק ויציב וייתן ערך מוסף. בניגוד לכל מיני 'טרמפיסטים', אנחנו מביאים הכי הרבה כסף לשולחן".

על הכוונת: אילת וירושלים

כדי להבין איך הגיעו האחים להתמודדות על רכישת אחת החברות המשמעותיות בישראל, צריך לחזור אחורה בזמן, אל מוסך קטן בגדרה בתחילת שנות ה-80. יוסי נוימן, היום בן 66, לקח את המוסך הזה כמה צעדים קדימה, והפך אותו במרוצת השנים למוסך המרכזי של מיצובישי ומרצדס באזור הדרום. את ההכנסות מהמוסך השקיע האב ברכישת מוסכים נוספים, ובמגרשים שלימים הופשרו לשימוש תעשייתי.

בשנת 2000, עם סיום השירות הצבאי בשייטת, הצטרף האח צחי לעסק המשפחתי. בהמשך, הצטרף גם חן. צחי החל לפתח את המוסכים, תוך החלטה להתמקד ברכבי עבודה. את התוצאות של המהלך הזה אפשר לראות היום, כאשר אלון גרופ, הקבוצה שאליה צמחה המשפחה, מחזיקה בין היתר רשת של כ-20 מוסכים לאוטובוסים, משאיות ורכבי עבודה נוספים בפריסה ארצית.

המהלך הבא היה בשנת 2007, אז נכנסה הקבוצה לייבוא כלי רכב: מכוניות מסחריות קטנות של פיאג'ו מאיטליה, אוטובוסים וכלים כבדים של תמסה מטורקיה, משאיות הינו מבית טויוטה, וכן כלי רכב מסחריים ורכב כבד מתוצרת פוטון הסינית.

מלבד כלי רכב לקבוצה יש גם קרן השקעות בסטארט-אפים, שלדברי גורמים המכירים את עסקי הקבוצה, הניבה בשנים האחרונות רווחים של עשרות מיליוני דולרים.

על אף כל זאת, התחום המרכזי בקבוצה של הנוימנים היה ונשאר נדל"ן, פעילות שאותה הם מתכוונים להרחיב, בין היתר באמצעות הפיכתה לציבורית (ככל הנראה מדובר בהנפקת מניות ואג"ח של פעילות הנדל"ן של הקבוצה), ובנובמבר האחרון החלו ברוד שואו לקראת גיוס של חצי מיליארד שקל.

הדמיה של המלון תת-ימי באילת / הדמיות: קבוצת אלון

הם היו מעורבים בהקמת כמה אזורי תעשייה, ובהם עד הלום ופארק ראם. ויש גם מגורים: פרויקט אחוזת הנשיא ברחובות, בשותפות עם קרדן; ויישוב קהילתי בשם נוה גוריון ליד עיר הבה"דים. בימים אלה הם מתחילים לממש קרקעות בבעלותם במזרח אירופה - השקעה שבמשך שנים הייתה רדומה. האם יש השקעות חדשות שמתוכננות באזור? לפי כמה גורמים המעורים בעסקי הקבוצה, התשובה שלילית. "ההתמקדות היא בישראל", אומר אחד מהם.

מאז עסקת איי.די.בי, האחים נוימן הספיקו להתעניין גם ברכישת סונול מקבוצת עזריאלי. לפי אחד הגורמים שמכיר אותם, מה שמשך אותם היה בעיקר הסינרגיה האפשרית בין עסקי הרכב שלהם, וכמובן הפוטנציאל של החברה בתחום הקמעונות. העסקה לא יצאה לפועל, ולימים רכש את סונול דודי ויסמן. "הם זיהו שם סיכון גדול מדי ביחס למחיר שהתבקש", מסביר מקורב לאחים.

בשנתיים האחרונות הם נכנסו לראשונה לתחום המלונאות. הפרויקט הראשון הוא מלון תת-ימי באילת, הצפוי לקום על חורבת המסעדה התת-ימית כוכב הים האדום, שפעלה זמן קצר בלבד וכיום היא מבנה תת-ימי מוזנח. על הדרך, נהרסה גם שונית האלמוגים בשטח הים. הפרויקט ידרוש השקעות בהיקף של מאות מיליוני שקלים - מתוכם סכום לא קטן רק לשיקום שונית האלמוגים.

בשלב הראשון ייבנו לובי ו-40 חדרים בשטח המבנה התת-ימי הקיים, ובשלב המתקדם יותר, הפרויקט יתרחב ועוד 70 חדרים ייבנו במתכונת של טבעת המקיפה את המבנה הפנימי, העגול - הכול בעומק ניכר. את המלון יתכנן האדריכל הבינלאומי הנודע דניאל ליבסקינד, והקבוצה מצויה בשלבי אישור סופיים, במקביל למשא ומתן המתנהל מול חברות ניהול מלונות בינלאומיות. "זה משהו יוצא דופן", אומר עו"ד ארז רוזנבוך, המלווה את מהלך ההמפקה של פעילות הנדל"ן של הקבוצה. "זה יהיה כמו להביא את המלדיביים או הקאריביים לאילת".

הדמיה של המלון תת-ימי באילת / הדמיות: קבוצת אלון

הפרויקט השני בתחום מערב מלונאות עם מסחר ומגורים, והוא צפוי לקום ליד טיילת ארמון הנציב בירושלים. את הקרקע רכשו הנוימנים מקיבוץ רמת רחל, והם מתעתדים להקים שם שני מלונות הצופים להר הבית ולעיר העתיקה (רוב הסיכויים שיאוחדו לבסוף לכדי מלון אחד). גם במקרה הזה הם כבר מנהלים משא ומתן עם קבוצות בינלאומיות לניהול בתי מלון. לצד המלון תוקם שכונת מגורים, והכוונה היא ליצור שימוש מעורב, כך שהדיירים יוכלו ליהנות משירותי המלון, כמו חדר כושר, בריכה, מסעדות ושירותי כביסה.

מה למשפחת נוימן ולמלונאות? גורם המקורב אליהם משיב בפשטות: "מבחינתם, זה עסק של נדל"ן מניב".

והם לא חוששים מתחום התיירות, בפרט בירושלים?

"בשנתיים האחרונות טרור נהיה נחלת העולם", משיב אותו מקורב. "דווקא בישראל יותר בטוח. כשהנוימנים עושים עסקים, הם מסתכלים לטווח ארוך, ולטוח הארוך ירושלים זו ירושלים, והיא תמיד תישאר חזקה, והם מאמינים שהיא רק תלך ותצמח. בסופו של דבר, חסרים שם חדרי מלון, יש בירושלים תפוסות טובות ויש שם קהלים שמתחזקים את העיר. הנוימנים צופים שהתיירות תתפתח. בשנה האחרונה התיירות הנכנסת לישראל הייתה ברמה הגבוהה ביותר אי פעם".

העסקה מול קיבוץ רמת רחל, בהיקף של כחצי מיליארד שקל, כוללת גם רכישת הזכויות בקרקע בשכונת ארנונה, שם מתעתדת הקבוצה להקים שכונת מגורים. לאחר שזכתה במכרז, הכניסה כשותפה את קבוצת שמעון צרפתי, שהתמודדה מולם.

"כשאני מסתכל על זה מהצד", אומר מנהל העסקים של הקיבוץ, אילן בלולו, שניהל את המו"מ מול המשפחה, "במקום להקים אופרציה שלמה ולהביא אנשים, הם מכרו 50% למשפחת צרפתי, שזה מהלך נכון מבחינתם, והיה יפה לראות את זה".

המשא ומתן על העסקה הכוללת ארך כשנה, וידע עליות ומורדות. היו אפילו שלבים שבהם העסקה התפוצצה. "הם אנשים מאוד זהירים ומאוד הגונים", מספר בלולו. "מילה שיוצאת להם מהפה, זו מילה בסלע. לאורך המו"מ היו דברים שמאוד הרתיעו, וגם לוחות הזמנים היו מעט בעייתיים, אבל בדיעבד, זה היה צריך להתפוצץ כדי שנחזור לשולחן המו"מ יותר מוכנים. הם מאוד מפוקסים וחזרנו לשולחן המו"מ רק כי ידענו שאלה אנשים טובים, שלא מחפשים איפה להשחיל אותך. הם שומרים על האינטרסים שלהם, ויעשו הרבה בדיקות, הרבה הצלבות, אבל לא ינסו לתחמן".

"מושבניקים של פעם"

למרות גודלה של הקבוצה, מגוון עסקיה והיקפם, היא עדיין מתנהלת כמו חברה משפחתית: מלבד שני האחים, גם שתי האחיות מועסקות בחברה - איריס היא סמנכ"לית הכספים וגלית היא היועצת המשפטית של החברה, ואף מהלך לא יוצא לדרך ללא ברכת הדרך של האב יוסי.

ההורים וארבעת הילדים גרים כולם ברדיוס של שני מושבים קטנים ביישובי עשרת: נווה מבטח, שם מתגוררים ההורים, חן, ואחת האחיות; ובניה הסמוך, שם מתגוררים צחי והאחות השנייה. "הם אנשים מאוד פרטיים", זהו משפט ששמענו מכמה וכמה גורמים שמכירים אותם מקרוב.

בשנים האחרונות, גם הם הבינו שהגודל כבר מקשה עליהם להיות פרטיים, ולשם כך הם רוצים להוציא את הפעילות לציבור. "בסוף יש שלב באחריות של כל עסק, שצריך לעשות סדר", אומר אחד המקורבים. "כרגע הם ארבעה אחים שמסתדרים ביניהם מצוין, אבל בהמשך ייכנסו גם הנכדים ואי אפשר לדעת לאן זה ילך. לכן, הפלטפורמה הציבורית עושה סדר".

"אין בארץ עוד חברת נדל"ן שיש לה כל-כך הרבה מגרשים לא ממומשים", אומר עו"ד ארז רוזנבוך, המלווה אותם במהלך. "היום, כשמשקיע רוצה להיחשף לקרקעות לפיתוח בישראל, אין בנמצא חטיבות קרקע גדולות, אבל הם הצליחו לצבור הרבה קרקעות כאלה. אלה מגרשים שנרכשו לפני הרבה מאוד שנים".

מדוע לצאת לציבוריות רק עם פעילות הנדל"ן ולא עם פעילות הקבוצה כולה?

"כי אם ייצאו עם כל הפעילות זו תהיה חברת אחזקות, והשוק היום נותן דאונסייד לחברות אחזקות. ככה הם יכולים מאוד למנף את הפעילות של החברה".

מה השווי שאתם חושבים עליו?

"זה תלוי בשוק וברוד שואו שהם יעשו. אם הם יעשו את זה בצורה טובה ואותנטית, אני מעריך שאפשר יהיה להנפיק את החברה לפי שווי גבוה".

ומההיכרות שלך איתם, הם יעשו את זה בצורה טובה?

"מההיכרות שלי איתם, יש לזה הרבה סיכוי. הם אנשים שובי לב. נחמדים, כיפיים, הכול מתנהל מולם באווירה טובה. מושבניקים של פעם. הם מאוד חזקים בכל מה שנוגע ליחסי אנוש ואינטליגנציה רגשית, ובסוף זה שובר מחיצות. אין אצלם טריקים, אין משחקים, אין תרגילים".

עוד כתבות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים