גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סלינגר מגיבה: "אפי נוה מונע מאינטרסים כלכליים ופוליטיים"

"את תיזכרי כמפקחת הגרועה בעולם", הטיח יו"ר לשכת עוה"ד בממונה על רשות שוק ההון ● סלינגר בתגובה: "לא טובת הציבור עומדת לנגד עיניו" ● ברקע: רפורמות שמקדמת סלינגר בענף הביטוח המשפיעות גם על עורכי הדין ● כחלון: "סלינגר שומרת סף אמיצה; דברי נוה אינם מקובלים"

דורית סלינגר ואפי נוה / צילומים: תמר מצפי
דורית סלינגר ואפי נוה / צילומים: תמר מצפי

"אינני יכולה שלא להתייחס לשיח האלים, המתלהם ולא תרבותי של אפי נוה, בתמיכתו של ליאור רוזנפלד מלשכת סוכני הביטוח. מדובר בחציית קו אדום שאינה מכבדת עובד ציבור ומנסה לפגוע בי אישית וברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון" - כך אמרה הערב (ג') דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בתגובה למתקפה חסרת התקדים נגדה אמש מצד יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, במושב הפתיחה של כנס לשכת סוכני הביטוח באילת. סלינגר אמרה הערב את הדברים בכנס ענף הביטוח של מכון קסירר לחשבונאות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב. 

"אני גאה להיות הממונה על שוק ההון ולהוביל את הרשות ברפורמות הרבות שנעשו להסדרת תחום הביטוח והפנסיה שקיבלו גיבוי של שר האוצר, משה כחלון, וסגנו הרב יצחק כהן, ופעלו לטובת הציבור", הוסיפה סלינגר. "הרפורמות שהרשות הוציאה ותמשיך להוציא, באות להגן על כל מבוטח או חוסך שקולם אינו נשמע. בניגוד לבעלי העניין, כדוגמת נוה, הפועלים מאינטרסים כלכליים ופוליטיים גרידא. לא טובת הציבור עומדת לנגד עיניו אלא טובתו האישית בלבד. על אילו מהרפורמות של הרשות התרעם אתמול נוה? קצפו יצא על רפורמה שבאה לחזק את מעמדו של המבוטח ולסייע לו בצורה מהירה, שקופה וחינמית למצות את זכויותיו בעת תביעת ביטוח. החוק להקמת מוסד לבוררות הובא על-ידי שר האוצר לאישור הממשלה שהבינה שיש כאן הזדמנות לסייע לאזרחים שנקלעו למצב לא פשוט בעת הגשת תביעת ביטוח. אני רוצה להבהיר, השיח כפי שהתקיים אתמול לא ימנע מאיתנו לממש את החזון שלנו ואת תפקידנו שהוטלו עלינו בחוק להמשיך לפעול לטובת הציבור, לרבות קידום החוק להקמת המוסד לבוררות".

יאיר המבורגר ודורית סלינגר / צילום: עמי ארליך, FUNDER

גם כחלון מגנה

שר האוצר, משה כחלון, מסר הערב בהקשר זה: "‏דורית סלינגר היא שומרת סף אמיצה שכל פעולותיה נעשות אך ורק מתוך ראיית טובת ציבור החוסכים והמבוטחים, ובשל כך אזרחי ישראל חבים לה חוב גדול. הדברים שנאמרו לא מקובלים - לא בסגנון ולא בתוכן, ומוטב אילו לא היו נאמרים". 

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, שהיה הראשון באוצר להגיב לדברים, אמר כי הוא "דוחה בשאט-נפש את דבריו המקוממים של נוה ומעניק גיבוי מלא לממונה על שוק ההון".  

מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים, גינתה גם את הדברים שאמר נוה ואמרה כי "שום אינטרס של קבוצה אינו מצדיק הסטת הדיון מפסים ענייניים לפסים אישיים".

נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, שהשתתף אף הוא בכנס, אמר היום כי "מה שאמר אתמול אפי נוה הוא צודק במאה אחוז. לא מעניינים אותי סוכני הביטוח אבל היא (סלינגר) פגעה בציבור. מי ישלם על התחשיבים והאקסלים? ידעו הרגולטורים שאנחנו אומרים להם בפנים מה אנחנו חושבים עליהם. צריך לשים להם את האמת בפנים עד הסוף. זה התפקיד שלנו".

גינדי הוסיף כי "הפקידות בישראל חושבת שהיא מגינה על הציבור מפני חברי הכנסת כי חברי הכנסת מושחתים, שהיא מגינה על הציבור מפני סוכני הביטוח כי הם מרמים את הציבור, שהיא מגינה על הציבור מפני 500 אלף עסקים עצמאיים כי העסקים עושים כסף שחור וגונבים את הלקוחות שלהם ומפקיעים מחירים ויוקר המחייה בגללם. האליטה השכירה הזו חושבת שהיא מגינת העם אבל היא טועה כי לא בחרנו בה להגן עלינו". גינדי סיפר כי כשנאבק לאפשר לעצמאים למשוך את כספי הפנסיה של הציבור סלינגר האשימה אותו שהוא מרוקן את כספי הפנסיה של הציבור. "רגולטור צריך לתת לשר שלו למשול ולקבוע מדיניות. כנסת ישראל מעלה לנו את יוקר המחייה כל יום עם עוד ועוד רגולציה".

"אמבוש באילת"

"אמבוש באילת", "התקפה יוצאת דופן", "התקפה חריגה ואגרסיבית שלא זכור כדוגמתה". כך אמרו רבים בענף הביטוח שהיו עדים אמש לאחת ההתקפות החריגות על רגולטור בישראל. סלינגר, שלא נחשבת לאחת שנרתעת מעימותים, נאלצה לשמוע עם עוד מאות רבות של אנשים, אמירות בוטות נגדה מצד עו"ד נוה, שהוא גם עמית של הסוכנים בלהב - לשכת ארגוני העצמאים - "את תיזכרי כמפקחת הכי גרועה מעולם", הטיח בה והוסיף כי "נהגת בכוחניות ובאגרסיביות. כל שלושה ימים יש חוזר שיוצא בתחום הביטוח. את לא מיישמת החלטות ממשלה להפחתת נטל הרגולציה".

מה הוביל את נוה להשתלח כך בסלינגר? ראשית, נדגיש, כי מדובר במה שנראה כקרב הכי עקוב מדם במלחמת סלינגר-סוכני הביטוח, שמגיע לנקודת רתיחה חודשים אחדים לקראת סיום כהונתה בסוף אוגוסט. זה לא הוויכוח הראשון בין סלינגר לבין הסוכנים, או מפוקחים אחרים שלה, ואתמול אף ספגה התקפות גם מנשיא לשכת סוכני ביטוח, ליאור רוזנפלד. למעשה, גם הנשיא הקודם של לשכת סוכני ביטוח, אריה אברמוביץ, תקף את הממונה והיה במתיחות איתה.

מהיכן זה הגיע? הסוכנים ורבים אחרים בענף רואים בסלינגר כמי שיוצרת המון בלגן. כך גם החברות הלכו נגדה כמה פעמים לבג"ץ, באופן חריג ביחס לעבר. אבל, בכל זאת, ההתקפה של נוה לא דומה כאמור לשום דבר שקרה בעבר. ככל הידוע, לנוה בטן מלאה על סלינגר בעיקר משני היבטים - האחד רלוונטי מאוד להכנסה שלו כעו"ד שעוסק שנים רבות בתחום דיני הביטוח, ושל חברי הלשכה שלו, והשני - פגיעה במהלך שהובילה הלשכה בראשותו באופן שעלול היה להטיל בה דופי כלשהו.

ההיבט הראשון הינו המוסד לבוררות שסלינגר מובילה ושנועד לשנות את הממשק בין חברות הביטוח ללקוחות בכל מה שקשור לתביעות שיש לגביהן אי-הסכמה. הסיפור השני קרה בינואר האחרון, אז קנסה סלינגר שתי חברות ביטוח - מנורה מבטחים ואיילון - מאחר שלטעמה הן שיווקו לחברי לשכת עורכי הדין פוליסה אסורה לשיווק משום שזו כללה כיסוי ביטוחי של הטרדה מינית.

כבר אז הגיבה לשכת עורכי הדין באגרסיביות, ומסרה לנו כי "יש להצטער ולגנות את התנהלותה של המפקחת על הביטוח שאינה בוחלת בספינים והטעיית הציבור... יש לקוות שהמפקחת קוראת את תנאי הפוליסה בעיון רב יותר מאשר את התגובה ששיגרה כספין לתקשורת... ועל כך ייאמר - הפוסל במומו פוסל".

כעת מסתבר שזו רק הייתה ההכנה למה שקרה אמש. "אני מכיר את תחום הביטוח שנים רבות", אמר נוה, "ומה שקורה בשנים האחרונות זה חרפה. סוכנים לא מצליחים לסיים את החודש.... אם את, המפקחת, רוצה לבטל את מוסד הסוכן כי את רוצה רק ביטוחים ישירים זה לגיטימי, אבל תגידי זאת ושימי דברים על השולחן ותקראי לילד בשמו".

נוה אמר ש"המפקחת שלא קשורה ללשכת עורכי הדין לא קיפחה גם את הלשכה ופתאום גילינו שצץ מוסד חדש שניסו להנחיל אצלנו - מוסד של בוררות חובה", שהוצא מחוק ההסדרים ושב אליו "וניסו לגנוב חקיקה", האשים.

מדובר בסוגיה מהותית עבור עורכי הדין שעלולה להוציא מידיהם עסקים רבים בתחום הביטוח מאחר שהיא "תחסום עשרות אלפי תביעות מבתי המשפט", טען נוה והוסיף כי אך אז "החל קמפיין אגרסיבי שהמפקחת היא זו שדואגת למבוטחים ולשכת עורכי הדין רוצה לעשוק את המבוטחים ולא דואגת למבוטחים אלא רק לשכר הטרחה שלהם. כמה דמגוגיה אפשר", אמר נוה וציין שבירר וגילה שסלינגר לא התייעצה עם איש, כולל לא עם מערכת המשפט, בנושא מוסד הבוררות. "כמה עוז צריך להיות לאדם שלא מתייעץ עם אף אחד ומנסה לגנוב חקיקה".

בנוסף התייחס נוה לדברים שאמרה סלינגר עת כיהנה כמנכ"לית חברת הדירוג S&P מעלות, ואמר: "כמה כסף את חייבת לציבור על כל אותם טייקונים שנתת להם דירוג מצוין ואז הם פשטו את הרגל, הציבור משלם את הכסף ואת יושבת כאן ומגלגלת לנו עיניים".

"אפשר להבין אותו", אמר לנו היום יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, שפעיל בשוק שגם מפוקח בעקיפין על-ידי סלינגר. "היא מלכה בממלכה שלא רואה את עצמה כמי שצריך להשיב לפניות, להתייחס לבעיות, לשקף נתונים וכדומה".

החשבון של סלינגר והסוכנים

סוכנים רבים מחאו אמש כפיים לנוה, שמצדו ידע שהקרקע פוריה לנאום שכזה. מה הסיבה? לסוכני הביטוח חשבון ארוך עם סלינגר שיצאה נגדם לכמה מאבקים עיקריים, ביניהם הסכמי ברירת מחדל; ביטול הזיקה בין דמי ניהול לעמלות; ניסיונות חוזרים ונשנים לשנות את מודל העמלות, כולל קביעה שלאורך שנים קיבלו עמלות בניגוד לחוק; טענה שהסוכנים לא עומדים בחובה לנאמנות ללקוח; ניסיון לבטל את הטיסות לחו"ל בהמשך למפקחים קודמים ועוד. בנוסף יצאה המפקחת נגד טובות הנאה אסורות שמקבלים הסוכנים מנותני שירותי - בעיקר מוסכים ושמאים; ויצרה את הפנסיה ברירת מחדל שמורידה את המחיר בשוק החיסכון הפנסיוני ונעשית ללא סוכנים; ויצרה ממשקי עבודה באמצעות המסלקה הפנסיונית, תוך שהיא מחייבת את הסוכנים לעבוד מולה. לצד זאת הובילה סלינגר מהלך לירידה של דמי הניהול בענף החיסכון הפנסיוני - מה שחתך את פוטנציאל העמלות לסוכני הביטוח ועוד.

על אלה אפשר להוסיף גם את הרצון של הפיקוח להשוואת העמלות בחיסכון הפנסיוני, מה שצפוי לפגוע בפעילויות הרווחיות יותר עבור הסוכנים; הכנסה של מתפעלים חיצוניים בתחום הפנסיוני (ללא רישיון); ניסיונות רבים לשינוי מבנה העמלות וביטול הטבות שונות לסוכנים; וגם יצירת פוליסות אחידות בענפים רבים - מה שמכין את הקרקע לפעילויות מכירה ישירות ללא סוכן, שמתבססות בעיקר על סוגיות של מחיר. נציין כי בחלק מההוראות סלינגר הייתה היוזמת, ובחלק קודמיה היו היוזמים.

גם נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, ביקר את סלינגר בחריפות: "האמת המקצועית לא נמצאת רק בצד אחד של המתרס. דאגה למבוטחים זה לא רק לקצץ עמלות ולהתערב במחירים. דאגה למבוטחים זה בראש ובראשונה לדאוג שיטפלו בהם אנשי מקצוע".

בערב הפתיחה נשא דברים גם יאיר המבורגר, יו"ר הראל ויו"ר התאחדות חברות הביטוח, שאמר כי סלינגר "השפיעה והטילה את חותמה על הביטוח בצורה מאוד משמעותית. היא הייתה גם מאוד מאוד אמיצה. לא תמיד ראינו עין בעין את מה שהיא חושבת, אבל אני חייב להגיד שהיא האמינה במה שהיא עושה".

עוד כתבות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?