גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אין תחבורה ציבורית אמיתית במדינת ישראל, אלא אלתורים"

רמת תשתיות התחבורה בישראל עמדה במרכז הדיון של פורום התחבורה, אך הדעות לגבי השפעתה היו חלוקות ● מנכ"ל באדג'ט ישראל טען כי מחסור באלטרנטיבות יוביל להמשך העלייה במספר הרכבים הפרטיים בישראל, אך מנגד טען מנכ"ל CAR2GO כי הוא מזהה מגמה של רצון לוותר על הרכב הפרטי

עולם התחבורה והרכב המקומי והבעיות המורכבות הנוגעות לפיתוחו ולשכלולו נוגעות לכולנו ומעסיקות כל אחד מאיתנו שעומד באופן קבוע, או מזדמן, בפקקים ההולכים ומתארכים בכבישי ישראל.

במסגרת פורום DUN'S 100, כינסה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט את בכירי החברות המובילות בתחום לדון על האתגרים העומדים בפתח, ועל הפתרונות האפשריים לשיפור מצב התחבורה בישראל, בהנחיית עורך מדור הדעות ב"גלובס" אנדרה טבקוף.

פורום תחבורה / /צילום: ניב קנטור

צחי ברקי, סמנכ"ל בכיר אגף כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט, אמר בפתיחת הפאנל כי "סקטור התחבורה לא זוכה לסיקור תקשורתי מספיק מעמיק ומקיף כמו שהוא צריך לקבל. בארבע השנים האחרונות כמות המכוניות על הכביש גדלה ב-20% והיום ישראל נחשבת לאחת המדינות הצפופות ביותר ברמת צפיפות הכבישים.

"יחס השימוש בין כלי רכב פרטיים לבין תחבורה ציבורית עומד על 300% לטובת הפרטיים, וזו בעיה שרק הולכת וגדלה. הנזק מהגודש בכבישים עומד על כ-40 מיליארד שקל בשנה, ונובע ממשך הזמן הארוך שאנשים מבלים בכביש, מהפגיעה בפיריון העבודה ומצמצום שעות הפנאי וזו בעיה שחייבים לטפל בה".

אחת משאלות המפתח שמעסיקה כיום את בכירי הכלכלנים בעולם היא האם הטכנולוגיה תעזור לנו במקום בו ממשלות לא מצליחות.

אסף וסרצוג, רכז התחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי "יש הרבה נתונים שמעידים על המצב התחבורתי המקרטע של ישראל. עיקר האתגר מתמקד בעולם ההיצע שהרבה ממנו נמצא באחריות המדינה, וכולל שיפור רמת התשתיות ופרויקטים להסעת המונים כמו מטרו, מערכת רכבות בין עירוניות ועוד".

בתגובה לשאלה האם יש צורך להטיל אגרת גודש במרכזי הערים, אמרה סגנית ראש עיריית תל-אביב, מיטל להבי, כי "אנחנו חיים היום במקום שמעודד שימוש ברכב פרטי, ולכן אי-אפשר להטיל עוד מיסוי. שיטת התגמול בשכר מחייבת החזקת רכב כדי לקבל תוספת שכר. לכן, אם עובד מחזיק רכב ומגיע איתו לעבודה, אי-אפשר להטיל עליו אגרת גודש. כבר נתקלתי בסגן ראש עיר שאמר שהוא מגיע באופניים לעבודה, וכשראש העיר פיטר אותו, הוא קיבל מכתב בו התבקש להחזיר תשלומי החזקת רכב רטרואקטיבית".

משה מנו, יו"ר מנו ספנות, אמר כי "כל פתרון שיהיה מלאכותי, כמו מס, לא יעזור. אנשים מבזבזים הרבה שעות עבודה ברכב, ואנשים כמוני שגרים בחיפה, עם הזמן מעבירים את המרכז שלהם לתל-אביב, כי אי-אפשר לשרוף כל כך הרבה זמן בכביש. צריך לקחת ברצינות את נושא התחבורה הציבורית, משום שהיום אין תחבורה ציבורית אמיתית, אלא אלתורים".

מוני בר, מנכ"ל ובעלים באדג'ט ישראל, סבור כי למרות השינויים הטכנולוגיים הצפויים כמות הרכבים בארץ לא צפויה לקטון בעתיד. "לא יהיו פחות מכוניות. רמת המינוע באוכלוסייה בישראל נמוכה יותר מאשר באירופה ובארה"ב, ולכן להערכתי כמות המכוניות תגדל. חוץ מזה, אין כרגע אלטרנטיבות לרכב הפרטי, לכן אנשים הולכים לכיוון הזה".

דעה הפוכה הציג גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר, שאמר כי "אנחנו רואים לא רק רצון לוויתור על רכב פרטי, אלא הכרח. כבר מזה כעשור אנחנו מציעים לאנשים ליהנות מרכב במקום לרכוש אותו. לחלק מהאנשים כבר אין יכולת להחזיק רכב בערים הגדולות, כי אין להם איפה להחנות אותו, ואנחנו רואים מגמה של מעבר לרכב פרטי ללא הצורך להיות בעליו".

גם שי דהן, מנכ"ל אלדן תחבורה, לא צופה ירידה בשימוש ברכבים פרטיים בשנים הקרובות "ללא שינוי משמעותי בתשתיות". לדבריו, "צריך לייצר אלטרנטיבות נוחות יותר, והתחבורה הציבורית צריכה להיות נוחה יותר. אם הרכבת תהיה נוחה כמו בפריז, יהיה נוח לאנשים להגיע לעבודה איתה".

אבי צור, מנכ"ל קל אוטו, אמר כי "אנחנו רואים מגמת ירידה בבעלות על רכב והתחזקות של עולם הליסינג הפרטי, כך שאנחנו לא מזהים ירידה במכירות אלא להיפך, אבל נדרשים ליותר תיחכום בכל הנוגע לשירות הלקוח".

לדברי צור, "התפקיד של כולנו, כל אחד בגזרה שלו, הוא לייצר חוויה תחבורתית חיובית - זה חלק מהאחריות החברתית שלנו, וכולנו מסכימים שכרגע החוויה של אנשים היא שלילית. אנחנו מכניסים מערכות טכנולוגיות שמייצרות רכבי 'פול' ומעודדים את הורדת כמות הרכבים שנמצאים בחברות. יש לנו אינטרס שרמת ניצול הרכבים שלנו תעלה".

אורי להב, מנכ"ל סוכנות מכוניות לים התיכון (סמל"ת), אמר כי "יש סיכוי לחנך את הדור הבא שגדל למקום אחר ועם תודעה אחרת, לפעול בצורה שיתופית יותר. אבל אני לא רואה את מכירות הרכבים הפרטיים יורדות, אלא עולות, משום שלאנשים אין אלטרנטיבות, ולא נראה שזה יקרה אלא אם יגיע שינוי רגולטורי ושינוי בתשתיות".

אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר ציי-רכב, התייחס לעתיד הרכב השיתופי ואמר כי "ישראל היא מדינה ייחודית, ודברים כמו תחבורה שיתופית שעובדים בעולם פחות יעבדו בישראל. זה קשור בין היתר לעובדה שאנחנו חייבים להחזיק נכסים בבעלות, וזה דומה להבדלים בהחזקת דירה בבעלות בארץ לעומת העולם".

אלעזרא הוסיף כי "תחבורה זה מוצר צריכה בסיסי, ובעולם כיום כולם רוצים לצרוך אותו. כולנו רוצים להחזיק ביכולת להתנייד, לכן צריך לייצר פתרון כולל - שיכלול תחבורה ציבורית, תמריצי מיסוי ועוד, כי כל אחד כשלעצמו לא יחזיק לבד".

המטרה: להכין את הנמל לתחרות

בפאנל לקחה חלק גם אורנה הוזמן בכור, יו"רית חברת נמל אשדוד, שהתייחסה למצב המורכב מול עובדי הנמלים בעקבות השביתות בימים האחרונים.

הוזמן בכור אמרה כי "עובדי הנמלים חרגו מסמכותם והם משחקים בניגוד לכללי המשחק, שהם מאוד ברורים ונפרצו כעת. השביתה היא בניגוד לעמדתי ובניגוד לעמדת הדירקטוריון. אני מבינה לליבם של העובדים, אבל בדרך הזו אי-אפשר להגיע לשום דבר. אני מאמינה בהידברות ואפשר להגיע להידברות אבל צריך לדעת לעבוד נכון. לא היינו צריכים להגיע למצב של ביזיון בית המשפט, ורק כשראשי הוועדים נקנסו, פתאום העובדים חזרו לעבוד".

הוזמן בכור ציינה כי "אני שמחה שביממה האחרונה הנמל עובד כרגיל. המטרה שלי היא להכין את הנמל לתחרות, שהיא דבר נכון ובריא, ומדגישה את הצורך שלנו כנמל לתת שירות טוב יותר. אני באתי כדי לעשות, לא כדי להתעמת, וכדי לעשות צריך שותפים והעובדים הם השותפים שלנו, כי הם אלה שפורקים את האוניות, וצריך לדעת איך לתת להם גיבוי".

הוזמן בכור נשאלה האם היא סבורה שההקצנה בפעילות הוועדים קשורה לחששות מחזרתו האפשרית של אלון חסן ואמרה כי "אני לא נכנסת לזה. אנחנו משקיעים כ-2.5 מיליארד שקל להכין את הנמל שתהיה לו התשתית הנכונה לקלוט את האוניות. מהצד השני העובדים בנמל ייתנו את השירות הטוב ביותר, ואני חושבת שצריך לשנות את הדי.אנ.איי של החברה, כך שהמצב יהיה שאנחנו נחכה לאוניות, ולא הן יחכו לנו".

מנו התייחס גם הוא למצב הנמלים ואמר כי "בתור לקוח שלהם, אני יכול להגיד שכולם שם מתנהגים די בטיפשות. נמלי ישראל ראו את הנולד - המעבר של חברות הספנות לאוניות גדולות יותר באופן משמעותי ממה שהיה מוכר עד כה, ואותן חברות בוחנות כל נמל.

"ברגע שענקית ספנות בוחרת לעבוד עם נמל כלשהו, זו בחירה לשנים ארוכות, אבל זה עד שמתרחשת תקלה שפוגעת באמינות הנמלים בעיני אותן ענקיות. לכן העובדים והנמלים צריכים להחליט אם הם מסוגלים לספק שירות ברמה גבוה, או שכל ההשקעות שמבצעים נמלי אשדוד וחיפה יעמדו כמו פסל שאין מה לעשות איתו".

לדברי מנו, "נשק השביתה פס מהעולם והוא יעבוד לרעת כולנו. אי-אפשר להמשיך להשתמש בו, כי יש לנמלי ישראל אלטרנטיבות. אם המצב הזה יימשך בסוף נישאר עם נמלים בהשקעות עתק ועם אוניות קטנות שרק מפזרות פה מטענים, ואת האוניות הגדולות נראה במצרים, בקפריסין ובמדינות האזור, וצריך להתעורר מהר מאוד כדי להתמודד עם זה".

בניית התשתיות מתקדמת לאט

מוני בר, מנכ"ל ובעלים של חברת באדג'ט ישראל, סבור כי "מה שעשו במשרד התחבורה בתחום התשתיות זה מעט מדי ומאוחר מדי. אמת המידה היא כביש 6 שיש בו בשעות הבוקר והערב פקק אחד גדול. בנושא התיירות הצומחת גם לא טיפלו, ואנחנו מגלים שלתייר שנוחת בנתב"ג אין אלטרנטיבה להגיע לים המלח או ליעדים רבים אחרים למעט חברות השכרת הרכב, אלא אם הוא מגיע בקבוצה שמשכירה אוטובוס.

"לא ראיתי ישראלי ששוכר רכב בנמלי התעופה בפריז ובלונדון, כי יש בהם תחבורה ציבורית נהדרת. זה אינדיקטור נוסף למצב התחבורה הציבורית בארץ. יכול להיות ששר התחבורה עושה כמיטב יכולתו, אבל הרגולציה בארץ מאוד מקשה והתשתיות מתקדמות בקצב איטי מאוד".

תומר דותן, מנכ"ל אוטו דיל, הציג פרספקטיבה אחרת ואמר כי "בכל עיר מרכזית יש פקקים בבוקר - תל-אביב, ניו יורק, פריס, לונדון. ישראל מתפתחת וקורים פה דברים כל הזמן, אבל זה לוקח זמן. אצלנו בעסק חלק מהעובדים החזירו את הרכבים ומגיעים ברכבת, ובתל-אביב הרבה אנשים מוותרים על מכוניות. תמיד צריך לשפר את המצב, אבל אם מסתכלים עשור אחורה אפשר לראות שקרו הרבה דברים חיוביים".

דני שביט, מנכ"ל דוד לובינסקי, סבור כי "הפתרון לבעיות התחבורה בישראל הוא פתרון של שכבות, לא דיכוטומי. שר התחבורה מספק פתרונות נקודתיים, אבל אין פה תוכנית אסטרטגית. צריך למפות את המטרופולינים הקיימים פה ולהבטיח קישור מצוין ביניהם, ובתוך העיר, צריך לייצר פתרון מהיר ויעיל. ברכב הפרטי המדינה צריכה לעודד רכישה לטובת שעות הפנאי והזמנים בהם אין תחבורה ציבורית ולהקל על רכישת רכב פרטי".

שביט הוסיף כי "ישראל היא מעצמת אוטו-טק ומוגדרת בעולם כאחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בתחום, וחלק מהאסטרטגיה שלנו בלובינסקי היא להיות שותפים בכך".

להב ציין כי "העובדה שיש שר תחבורה אחד במשך שנים ארוכות יכולה לעזור, אבל אם אני כשחקן בענף לא מכיר תוכנית כוללת ולא נתפס כשותף זו בעיה, כי אנחנו היבואנים הם חלק מהפתרון למצב. במקום לזוז אחורה ולא להביע יותר מדי את דעתנו כדי שלא 'יתלבשו' עלינו, אנחנו צריכים להיות שותפים".

ניר דגן, מנכ"ל קבוצת ארקיע, סיפק את הזווית האווירית התחבורתית ואמר כי "אנחנו מספקים תחבורה ציבורית עם כנפיים, ומטיסים מעל מיליון איש בתוך ישראל, בעיקר לאילת ולמרכז. אבל יש חלקים אחרים בארץ, כמו ראש פינה, קרית שמונה וחיפה, שהתנתקו מבחינה תעופתית וחבל, כי צריך להבין שיש אופציה לתחבורה ציבורית שתגדל, עם ציר תעופתי שיכול לגרום לכך שהרבה אנשים יוכלו לזוז באוויר במקום על הקרקע".

לדברי דגן, "ישראל הולכת לסגור שדות תעופה, ואין עוד מדינה בעולם שעושה זו. הנדל"ן בשדה דב שבתל-אביב לא צריך לגרום להרס של תשתיות תעופה. אנשים שהיום נוסעים במכוניות יכולים לגור בראש פינה ולעבוד בתל-אביב. צריך לייצר פתרונות תעופה מהצפון ומהדרום למרכז, להגדיל תשתיות ולהשתמש באוויר".

עוד כתבות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות חדות בוול סטריט; מטא מתרסקת ומאבדת קרוב ל-200 מיליארד דולר משוויה

נאסד"ק יורד בכ-2% ● ירידה חדה בצמיחה בארה"ב, מזרחי טפחות: "הנתון לא מביא לשינוי בציפיות להורדת ריבית" ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבת הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

רונן בר, ראש השב''כ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המו"מ לעסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל מחר

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים