גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האחים יעקב ומיכה הוניגמן ייפרדו מהווילות בהרצליה פיתוח

במסגרת הסכם דיוני עם המנהל המיוחד לניהול נכסיהם ועם בנק מזרחי-טפחות, התחייבו האחים לפנות את בתיהם, הבנויים על חלקה אחת בהרצליה פיתוח והמוערכים בכ-33.5 מיליון שקל ● המנהל המיוחד: "מימוש בתי המגורים עפ"י שוויים המלא יוביל להחזר כספי רב יותר לנושים"

הבית של האחים יעקב ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף
הבית של האחים יעקב ומיכה הוניגמן / צילום: שלומי יוסף

בצל קריסת רשת האופנה הוניגמן ונוכח היקף חובותיהם העצום (כ-240 מיליון שקל) - צפויים האחים יעקב ומיכה הוניגמן ונשותיהם דבורה וענת הוניגמן להיפרד מהווילות המפוארות בהרצליה פיתוח.

ההודעה על עזיבת הבתים מגיעה במסגרת הליכי פשיטת הרגל המתנהלים נגד האחים יעקב ומיכה הוניגמן, בעלי השליטה ברשת האופנה הוניגמן. רק השבוע הודיע השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הדן בכלל ההליכים הנוגעים לרשת האופנה ולאחים הוניגמן - על כישלון הליכי ההבראה של החברה והעברתה להליך פירוק.

הבקשה שהוגשה היום (ג') וכפופה לאישור השופט ברנר, מתייחסת למימוש המשכנתא שנרשמה לטובת בנק מזרחי-טפחות על שתי הווילות של המשפחה הבנויות על חלקה אחת ברחוב המעפילים 16 בהרצליה פיתוח, ששוויים, לפי חוות-דעת שמאית שניתנה לבנק, הוא 33.5 מיליון שקל.

פינוי תוך 90 יום מהמכירה

לפי גורמים המעורים בתיק, הבקשה לאישור ההסדר הדיוני, הוגשה לאחר שהליכי ההוצאה לפועל שנקט הבנק לביצוע שטר המשכנתא, נתקלו בהתנגדות עזה, בין השאר, מצד רעיותיהן של האחים - דבורה וענת הוניגמן - שהעלו טענות רבות ביחס לתוקפה.

לאור אותה התנגדות וכן לאור דרישת המנהל המיוחד עו"ד נדב לב כי הליך המימוש של הנכסים ייעשה במסגרת הליך פשיטת הרגל ולא בלשכת ההוצאה לפועל, בין השאר לאור החיסכון האפשרי לקופת פשיטת הרגל, הודיעו היום הצדדים להליך פשיטת הרגל - ובכלל אלה המנהל המיוחד, בנק מזרחי-טפחות, האחים הוניגמן ונשותיהם - על סגירת תיק ההוצאה לפועל שנפתח על-ידי הבנק.

עוד הודיעו הצדדים כי הם הגיעו להסכמה בנוגע לפינוי הבתים, במסגרתה התחייבו האחים הוניגמן ורעיותיהם לפנות את בתיהם מכל חפץ ואדם עד 90 ימים ממועד אישור מכירת בתי המגורים או איזה מהם על-ידי בית המשפט. לפי המפורט בהסדר, מי שימונו כבעלי תפקיד במשותף לצורך המימוש הם עו"ד לב ובא-כוח הבנק, עו"ד אורי גאון.

המשכנתא הרשומה לטובת הבנק, שנרשמה בחודש ינואר השנה (כחודש בלבד לפני כניסת הרשת להליכי הבראה כושלים, שהסתיימו בהעברתה להליך פירוק), מוגבלת לסך של 20 מיליון שקל, כאשר לטענת הבנק, חובם של האחים כלפיו עומד על כ-17 מיליון שקל.

בהקשר זה יצוין כי חרף האידיליה לכאורה שקיימת בין הצדדים בהסדר הדיוני, אין בהסדר כדי לפתור את הטענות הרבות שעלו, בין היתר, לגבי תוקף המשכנתא וגובה החוב המובטח במשכנתא. בנושא זה נטען נגד הבנק, בין השאר, כי הוא אינו נהנה מנשייה במעמד שעבוד ראשון (כנטען על-ידו). זאת, לטענת המנהל המיוחד, מהסיבה שהבנק כפוף לחוב מס ערך מוסף בסך 3 מיליון שקל, בגינו נרשמו על בתי המגורים של האחים הערות לטובת רשות המסים עוד בחודש מארס 2017.

בנוסף ההסדר אינו פותר טענות שונות שהועלו על-ידי נשותיהם של האחים הוניגמן ובהן, בין היתר, טענות לדיירות מוגנת בבתים (טענות עליהן חולקים הבנק והמנהל המיוחד), כאשר לאחר מכירת הבתים, יידרש בית המשפט להכריע האם יש לראות בדבורה וענת הוניגמן כדיירות מוגנות. להחלטתו של בית המשפט בעניין זה, ישנן השלכות לא מבוטלות על הסכום שייכנס בסופו של דבר לקופת פשיטת הרגל, שבימים אלה עמל המנהל המיוחד בתיק על מילויה ככל שניתן, בין השאר בניסיונות לממש חפצי אומנות שבבעלות האחים.

"רגע לא קל לשני האחים"

המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, מסר בתגובה: "אני שמח שבנק מזרחי-טפחות הסכים לדרישתי להפסיק לאלתר את הליך ההוצאה לפועל. החיסכון המשמעותי בעלות שכר הטרחה בהליך פשיטת הרגל לעומת שכר-הטרחה במכירת הנכסים בהליך הוצאה לפועל, לצד מימוש בתי המגורים על-פי שוויים המלא ולא לשם כיסוי חוב המשכנתא בלבד, יוביל בסופו של יום להחזר כספי רב יותר לכלל הנושים. זוהי המטרה המרכזית שחייבת לעמוד לנגד עיניו של כל בעל תפקיד הממונה על-ידי בית המשפט".

עורך דינם של האחים שאול קוטלר מסר בתגובה: "רגע לא קל לשני אחים שהקימו מפעל חיים שנתן פרנסה לאלפי עובדים לאורך שנים והיום נמצאים גם בהליך של פשיטת רגל. הם נקטו את הצעד האחראי והנכון".

עורכי הדיו אלון קזיוף וגדעון אורבך, המייצגים את ענת הוניגמן, מסרו בתגובה: "ענת הוניגמן מברכת על ההסדר הדיוני, אשר יביא לכך כי המחלוקת המשפטית שבין הצדדים, ועמה הטענות כבדות-המשקל שיש לה נגד בנק מזרחי, יידונו באורח מסודר ובהליך מאוחד והולם. זאת, כאשר לצד בירור המחלוקת, הרי שההסדר הדיוני מביא את כל הצדדים לפעול באורח ראוי למען האינטרס המשותף של כולם - הליך מכר מסודר של הבתים ומקסום התמורה שתתקבל בעדם, כאשר המחלוקת על אורח חלוקת התמורה בין הצדדים השונים, לרבות גבות הוניגמן, תתברר בהמשך באורח מכובד והולם, בלא מחטפים ותחת 'קורת-גג משפטית אחת'".

עו"ד ליאור דגן, המייצג את דבורה הוניגמן, מסר בתגובה: "ההסדר הדיוני נועד מצד אחד לאפשר מימוש של בית המגורים תוך מקסום התמורה, ומצד שני לשמור על מלוא טענותיה וזכויותיה של דבורה הוניגמן (כבעלים רשום של מחצית מבית המגורים). הכרעת בית המשפט בטענותיה וזכויותיה תשפיע על אופן חלוקת התמורות".

עו"ד אורי גאון, בא-כוח מזרחי-טפחות, מסר בתגובה: "ההסדר הדיוני הזה מקדם את האינטרס של הבנק ויתר הנושים, בכך שיש הליך מכירה באופן מיידי, תוך התחייבות לפינוי מרגע שאושרה המכירה, ואגב כך שהטענות של כל הצדדים, כולל הבנק, תישמענה ותוכרענה על-ידי בית המשפט"

הבאים בתור: הערכת שווי לכ-30 חפצי אמנות בבעלות האחים

לאחר שחלקים מרשת האופנה נמכרו בעבור נזיד עדשים לרשת קיווי ולקבוצת רוכשים נוספת, נראה כי המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, מצא מקורות יצירתיים נוספים לצורך מילוי קופת פשיטת הרגל. בכל הנוגע לאחד מהם, הגיש עו"ד לב בקשה לבת המשפט המחוזי, במסגרתה ביקש את אישורו להעביר בין 20 ל-30 חפצי אמנות הנמצאים בבעלות משפחת הוניגמן להערכת שוויים של אלה.

הבקשה, הוגשה בהסכמת האחים הוניגמן, והיא מתייחסת בעיקר לתמונות, שחלקן מקוריות.

לפי המפורט בבקשה, מתבקש השופט ברנר לאשר את הצעת גלריית "תירוש", המתמחה בהערכת שווי של חפצי אומנות ומכירתם, לפיה היא תעריך את חפצי האמנות של האחים ללא עלות, כאשר אם תיערך מכירה פומבית ביחס לאלה, תקבל הגלריה עמלת מכירה בסך 16% בצירוף מע"מ.

עוד כתבות

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

מטוס קרב F-15, ''רעם'' של חיל האוויר הישראלי שיצא למתקפה מול איראן / צילום: דובר צה''ל

"האריה האיראני שאג כמו חתול", ואלה הזדמנויות ההשקעה

ביום שאחרי המתקפה האיראנית נראה שהבורסה בתל אביב הגיבה במתינות, אבל לאן הולכים מכאן? ● מומחים מנתחים שלושה תרחישים אפשריים להמשך המערכה, איך יגיבו אליהם השווקים, ואילו נכסים יהפכו לאטרקטיביים?

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שיגרם לטווח רחוק"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחיר הנפט עלול להגיע ל־100 דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה

בארה"ב חוששים מעלייה מחודשת באינפלציה, לאחר שבשבוע שעבר מדד המחירים הפתיע לרעה בפעם הרביעית ברצף ● מחיר הזהב השחור טיפס לשיא של חצי שנה על רקע המתיחות הביטחונית, 90 דולר לחבית, ואסקלציה נוספת עלולה להחמיר את המצב ואת כאב הראש של הפד

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה שהתמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - על מנת לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

מגמה אדומה באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג משיל מערכו 1.6% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות קלות לאחר שזינקו אמש ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בת"א צפוי להיפתח במגמה שלילית ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור" ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת