גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אי-סדרים והחלטות תמוהות: מה קורה בארגון הדיגיטל הישראלי

לפני כשנתיים חשף "גלובס" התנהלות בעייתית לכאורה של מנכ"ל ומייסד הארגון, כרמל ברן - אך נראה כי הלקחים לא הופקו ● ברן קבע את שכרו מבלי להתייעץ, החליט על דעת עצמו להעביר את משרדי העמותה למתחם שרונה היוקרתי בת"א, פיטר חברת ועד מנהל וחסם חבר בארגון ששאל שאלות ● בתגובה התפטר כעת היו"ר רועי שילוח ● העמותה בתגובה: "מסע רדיפה מתמשך"

ב-29 במאי צפויה להתקיים אסיפה כללית של ארגון הדיגיטל הישראלי. ההכרזה שמבטיחה "חגיגות שנתיים לארגון" עשויה לצייר תמונה אופטימית, אבל מאחורי המילים היפות מסתתרת בשבועות האחרונים מחלוקת קשה בין הוועד המנהל של הארגון לבין המנכ"ל והמייסד כרמל ברן, שאף הביאה לכך שכל חברי הוועד הודיעו לברן כי בכוונתם שלא להמשיך בתפקידם לאחר האסיפה.

ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון התפטר גם מי שכיהן כיו"ר הארגון בשנה האחרונה, רועי שילוח. כמו הוועד, גם עזיבתו של שילוח הייתה על רקע מה שהוא ראה כהתנהלות בעייתית של ברן.

ארגון הדיגיטל הישראלי החל את דרכו לפני שנתיים כמענה לצורך אמיתי של בעלי תפקידים שונים בתחום שחיפשו קהילה לעניינם המשותף, זאת בדומה לקהילות אחרות כמו "מנהלי שיווק מצייצים" (שמונה יותר מ-8,460 חברים בפייסבוק) ו"מקצועני פרסום" בפייסבוק (שחברים בה 10,000 איש). כרמל הקים את הארגון למרות שלא התהדר באותה עת בניסיון רב בניהול דיגיטל, אך ידע דבר או שניים על תחום היח"צ שבו עסק כמה שנים קודם לכן (כך למשל, הוא יצר את דירוג "100 המשפיעים בדיגיטל", שמצד אחד ספג ביקורת על חוסר השקיפות בניהולו, אך מנגד רבים שדורגו בו בחרו לשתף אותו ובכך נתנו לו הד תקשורתי).

הלהיטות של ברן, לצד הצורך האמיתי שנוצר בשוק, יצרו עניין בארגון החדש ומנהלים בדרגי ביניים הצטרפו אליו. ברן, כפי שנחשף ב"גלובס" ("ארגון מנהלי הדיגיטל הציע לגורמים כי ימליץ עליהם תמורת 15% מהעסקה", 18.12.16), לקח את זה צעד קדימה והתכוון להפוך לסוג של אינסטנציה המעניקה תווי תקן לעסקים וגובה עמלות מעסקים שהוא ממליץ עליהם. בעקבות החשיפה ב"גלובס" הסתבר כי לא כל חברי הוועד שבשמם התהדר ברן במהלכים היו מודעים לכך. בנוסף, בעקבות אותה חשיפה שינה ברן את פורמט הארגון והפך אותו מעוסק פטור (כמו מנהלי שיווק מצייצים, למשל) לעמותה (בדומה לאיגוד השיווק). בהתאם לחוק העמותות כונסה לפני שנה אסיפה כללית - והעמותה יצאה לדרך. 

הארגון הדיגיטלי הישראלי

לא התייעץ עם חברי הוועד 

בהתחלה נראה היה כי לקחים מהסיבוב הקודם הופקו והעמותה החדשה מתנהלת אחרת. דף הפייסבוק שלה התמלא לעתים קרובות בפעילויות לחברי הארגון ובהודעות שמחות על עוד ועוד מצטרפים - דבר שהוא לא מובן מאליו לאור העובדה שהחברות בעמותה עלתה כעת כ-390 שקל לשנה לאדם ו-990 שקל לארגון. ובכל זאת, בתוך פרק זמן קצר דיווח ברן על כמעט 1,000 חברים.

חוק העמותות מגדיר אמנם חובות ברורים על חברי הנהלת העמותה, כמו למשל תוכנית תקציב שנתית ומעקב תכנון מול ביצוע ועוד, אך הוועד החדש והמלא כוונות טובות לא תודרך מעולם רשמית בנוגע לחובותיו ונראה כי חלקם סברו שכל שנדרש מהם הוא ייעוץ מקצועי.

לאחר כמה חודשים החלו לעלות שאלות לאחר שברן נקט בצעדים שונים מבלי להתייעץ בחברי הוועד. כך, בין היתר, הוא קבע את שכרו על 12 אלף שקל - סכום שהוא אינו גבוה יחסית לתפקידי ניהול, אבל בעמותה שהמחזור השנתי שלה נאמד בכ-400 אלף שקל מדובר בהוצאה לא מבוטלת (בהמשך השנה, כשהתברר שמצבו הכלכלי של הארגון לא מזהיר, ירד שכרו של ברן ל-7,000 שקל). בנוסף החליט ברן על דעת עצמו להעביר את משרדי הארגון מבניין זול יחסית ברמת-גן למשרד בעלות כפולה במתחם שרונה היוקרתי בתל-אביב.

לא כל חברי הוועד חשו בנוח עם ההתנהלות שהפכה אותם לכאורה לחותמת גומי, ומתוך 13 חברים שנבחרו בתחילת השנה - 7 פרשו בתוך חודשים ספורים. כשאחת מחברות הוועד ניסתה לשאול שאלות, ברן לדבריה החליט לפטר אותה - זאת למרות שלפי תקנון העמותה אין לו סמכות לעשות זאת ולמרות שהוועד המנהל התנגד לפיטורים. עם הזמן גם הפעילויות לחברי הארגון פחתו, ובין המשלמים דמי חבר היו כאלה שהחלו לשאול שאלות (נגיע אליהם בהמשך).

כלפי חוץ הקפיד ברן לשדר הצלחה ויעילות. בפוסט שהעלה לאתר הפייסבוק של הארגון הוא התגאה ביתרה של כמה עשרות אלפי שקלים בשורת הרווח של העמותה בסוף 2017. אבל מה שברן לא סיפר זו העובדה ש-65% מהמחזור הופנה למשכורות (של ברן עצמו) ולשכירות במשרד שבו הוא יושב למעשה לבדו ולתחזוקתו. לשם השוואה, בעמותה אחרת - איגוד השיווק - ההכנסות לפי הדוחות הכספיים עמדו בשנת 2016 על 4.2 מיליון שקל, כאשר מתוכם 3.4 מיליון שקל הוצאו על חברי האיגוד (83% מהתקציב), בעוד ש-13% בלבד הופנו להוצאות הנהלה וכלליות. בין הפעילויות שעשה איגוד השיווק באותה השנה ניתן למנות את כנס השיווק, שירותי מידע לחברים, קורסים, תחרויות, ימי עיון ואירועים ועוד.

"דברים לא התנהלו כפי שהיו צריכים"

אבל לא רק חברי הוועד המנהל החלו לשאול שאלות, אלא כאמור גם חברי הארגון עצמו. אחד מהם היה איש הדיגיטל אור פיאלקוב, הבעלים של סוכנות דיגיטל גדולה המתמחה בפרסום בפייסבוק. פיאלקוב פנה לברן ולוועד וביקש שיעבירו לו נתונים על התנהלות העמותה, שאותם הוא זכאי לקבל כחבר עמותה לפי חוק העמותות. אחרי שבועות ארוכים של התחמקות ולא לפני שאיים בפנייה לרשם העמותות, קיבל פיאלקוב את הנתונים שהותירו אותו עם יותר שאלות ותהיות בנוגע לאופן שבו מנוהל הארגון.

'מי קבע ואישר את שכר המנכ"ל'?; 'איך התקבלה ההחלטה על המעבר למשרדים'?; 'מדוע פנקסי החברים לא מסודרים בהתאם לחוק'? - הן רק חלק מהשאלות ששאל, שלא התקבלו בהאהדה, וברן - בניגוד לתקנון העמותה - חסם את הגישה של פיאלקוב לקבוצות ולמייל הארגון.

מנגד, פניותיו של פיאלקוב יצרו אפקט מעורר על חברי הוועד המנהל שחשו ממילא אי-נוחות הולכת וגוברת. הם החלו לדבר ביניהם על חשש מתזרים שלילי כספי של הארגון ומאחריות שיכולה להיות מוטלת גם עליהם במקרה והארגון אכן ייקלע לקשיים. "דברים לא התנהלו כפי שהיו צריכים להתנהל בהיבט של הכוח שלוועד מנהל בעמותה צריך להיות", אמר לנו אחד החברים בארגון שביקש שלא להיחשף. "הנחת העבודה הייתה שככל שהעמותה תגדל - אחוז הכסף שיופנה למשכורות ולמנהלה יקטן. אך לחברי הוועד לא הייתה כל אינדיקציה שכך אכן הולך לקרות.

"רק עכשיו, בחודש מאי, מתחיל למעשה שלב חידוש החברות. באחת מישיבות הוועד התקבל דיווח לפיו אחוז החידושים עומד על 50%. הוועד העלה חשש לקיומו של הארגון אם לא תהיה כמות חידושים מאסיבית, ולכן הם ביקשו שכל הוצאה כספית תהיה חתומה ע" שני חברי ועד כדי לפקח שאין אף הוצאה חריגה. היה חשש אמיתי שניקלע לבעיה כספית".

ל"גלובס" נודע כי לאחר שעלה כאמור החשש שלא יהיו מספיק מצטרפים לארגון, ביקשו חברי הוועד פגישה דחופה עם ברן, אך זה דחה אותה שוב ושוב. בסמוך לחג הפסח, בסוף חודש מארס, נפגשו חברי הוועד ללא ברן שהודיע להם כי הוא שוהה בחו"ל. באותה אסיפה העלו חברי הוועד חששות כבדים בנוגע ליכולת ההישרדות של העמותה תחת ניהולו של ברן, ובסופה הועבר לו מסר חריף עם דרישה לפגישה דחופה עמו ועם עורך הדין של העמותה בתוך שבוע.

הם דרשו מברן לספק תמונת מצב בנוגע לנכסי הארגון ולוודא שכל הוצאה תחויב בפיקוח ובאישור של לפחות חבר ועד מנהל אחד. הוועד גם החליט כי על העמותה לפנות את המשרדים היקרים בתל-אביב כבר בחודש יוני הקרוב, ולעבור למשרדים בעלות זולה יותר.

עוד הוחלט, כי ברן יחויב לספק תוכנית המוכיחה כי הארגון יוכל להמשיך ולהכניס כסף ברמה שתוכל לכסות כל חוב פוטנציאלי. לסיכום הודיעו חברי הוועד המנהל לברן, כי במועד האסיפה הכללית (29 במאי) בכוונתם כאמור שלא להמשיך בתפקידם על רקע התנהלותו.

"לדרוש מברן להחזיר את הכסף"

בימים האחרונים הסלים המאבק בין ברן לבין השואלים שאלות בארגון. פיאלקוב שלא אהב את סילוקו החד-צדדי, שלח מייל לכל חברי הוועד והודיע להם כי נדהם לגלות שתתקיים אסיפה שנתית ושבתור חבר עמותה לא קיבל הזמנה לאסיפה הכללית. 'האם נשלחו הזמנות לחברי העמותה בכלל'? שאל, ולא הותיר ספק בנוגע לתוכניות שלו בהמשך. "ברצוני להעלות נושא להצבעה באסיפה הכללית ובה דרישה להדיח את מנכ"ל העמותה וכן לבקש ממנכ"ל העמותה להחזיר את הכסף שהוא הוציא על משכורות ושכירות שמהווים יותר מ-60% מתקציב העמותה. כמו כן, לאור התנהלות העמותה וחוסר הפעילות שלה, וכן בזבוז הכספים שלה ועזיבת חברי הועד את תפקידם - אני רוצה להעלות הצעת החלטה לפרק את העמותה ולהחזיר את הכסף לחברים".

בסוף השבוע האחרון, על רקע שאלות שהחלו להישאל גם על-ידנו, שבעטיין הסלים ברן את האש מול פיאלקוב והסיר אותו כאמור מכל קבוצות הוואטסאפ ודף הפייסבוק של הארגון למרות דרישה של חברי הוועד להשאיר אותו, הודיע היו"ר שילוח על התפטרותו.

מה יהיה עתידו של ארגון הדיגיטל הישראלי? לכרמל ברן הפתרונים. 

תגובות

"העמותה מתנהלת ומנוהלת באופן תקין וללא כל דופי" 

"עמותת ארגון הדיגיטל הישראלי מתנהלת ומנוהלת באופן תקין וללא כל דופי, על-פי חוקי המדינה, רשם העמותות ועל-פי תקנון העמותה. מידע, מסמכים ומענה לשאלות בענייני העמותה נשלחו אל אור פיאלקוב בהתאם לפנייתו לארגון באופן וולנטרי לחלוטין, ומתוך רצון טוב, וזאת מתוך מדיניות העמותה הדוגלת בשקיפות מלאה כלפי חבריה.

"אין באייטם הכתוב לעיל אלא ניסיון ברור להכפיש ולהטיל דופי בניהולה התקין של העמותה, תוך כדי סילוף האמת ועד כדי אמירות שקריות בוטות, וזאת כחלק ממסע רדיפה והתנכלות אישי מתמשך כנגד מייסד ומנכ״ל הארגון ויוזמתו להקמת הארגון בישראל, אשר נמשך למעלה משנה וחצי ואשר התחיל בימים שאף קדמו לייסודה של העמותה בידי אותה הכתבת ואותו העיתון".

מרועי שילוח נמסר בתגובה: "פרשתי מתפקיד היו"ר, ולכן אינני יכול להגיב יותר כנושא תפקיד בעמותה".

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן