גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל הפרטים על סמסונג S10 נחשפו: הליין יכלול שלושה מכשירי דגל

הליין כולל 3 מכשירים - גלקסי S10, S10+ ו-10Se ● בנוסף, סמסונג סיפקה פרטים רבים יותר על המכשיר המתקפל שחשפה בנובמבר שעלות תתחיל מ-1,980 דולר ● מחירי המכשירים החדשים הצפויים בארץ יהיו 3,600 שקל עבור גלקסי S10, ו-3,000 שקל עבור גלקסי S10e, כך לפי סאני תקשורת

סמסונג S10 / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
סמסונג S10 / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

הערב (ד') סמסונג השיקה את ליין הסמארטפונים החדש שלה, גלקסי S10 באירוע לציון עשור לסדרת גלקסי S שנערך כעת בסן פרנסיסקו. הליין כולל שלושה מכשירים - גלקסי S10, S10+ ו-10Se. בנוסף, סמסונג סיפקה פרטים רבים יותר על המכשיר המתקפל שחשפה בנובמבר, והודיעה על השקת מספר אביזרים לבישים.

די. ג'יי. קו, נשיא ומנכ"ל חטיבת המחשוב והתקשורת הניידת בסמסונג חשף במהלך האירוע כי שני מיליארד סמארטפונים מסדרת גלקסי נמכרו בעשור האחרון. קו אף אמר כי בעזרת הסמארטפון המתקפל, סמסונג תוכיח לטוענים שהסמארטפונים הגיעו לשיאם הטכנולוגי כי הם טועים.

גודלו של הגלקסי S10 הוא 6.1 אינץ', המכשיר המוגדל S10+ הוא בגודל 6.4 אינץ' ואילו המכשיר המוזל, S10e בגודל 5.8 אינץ'. המכשירים מצוידים בצג AMOLED שלדברי החברה יאפשר לראות מגוון צבעים רחב יותר, ומעניק חדות תמונה גם באור שמש. הצג מכיל סורק טביעת אצבע שמגיע עם הגנה משופרת לדברי החברה, בזכות סריקה תלת מימדית. בדגם ה-S10e הסורק ממוקם בכפתור הכיבוי.

הצטרפו לשידור החי של סמסונג:

מכשירי הדגל מגיעים עם שלוש מצלמות בגב המכשיר, פרט לדגם ה-S10e לו שתי מצלמות בגב המכשיר. בדגם ה-S10+ יש בנוסף שתי מצלמות קדמיות, בניגוד למצלמה קדמית אחת בשתי הדגמים האחרים, כך שיש לו בסך הכל חמש מצלמות. החברה מבטיחה יתרונות שונים למערכת המצלמות שבמכשירי הליין - עדשה עם שדה ראייה של 123 מעלות, שתאפשר תמונות נוף איכותיות וגם נוכחות של אנשים רבים בצילום אחד. עוד מבטיחים בסמסונג הקלטת וידאו יציבה בזכות טכנולוגיית ייצוב דיגיטלית, ויכולות בינה מלאכותית במצלמה שמאפשרות זיהוי של הסצינה והתאמה של הגדרות המצלמה אליה באופן אוטומטי.

מצלמות הסלפי הקדמיות במכשירי ה-S10 נמצאות בתוך מעין נקב בתצוגה הקדמית, ולא בתוך מגרעת כפי שנהוג במכשירים רבים.

יכולות בינה מלאכותית נוספות במכשירים אמורות להביא לביצועים טובים יותר של הסוללה, המעבד, זכרון ה-RAM וטמפרטורת המכשיר בהתאם ללמידת השימושים של כל צרכן במכשיר, שיביאו לכך שיישומים שבשימוש לעתים קרובות יפעלו מהר יותר. גם המעבר בין ווי פיי לחיבור LTE הוא אוטומטי, תוך התראה על חיבורי ווי פיי חשודים ותמיכה בתקן ווי פיי 6. חידוש מעניין בטלפונים הוא היכולת שלהם לטעון התקנים לבישים, גם בזמן שהטלפון עצמו נמצא בטעינה.

דגם ה-S10 מגיע עם 8 ג'יגה של זכרון RAM, ושטח אחסון פנימי של 128 או 512 ג'יגה בייט. דגם הפלוס מגיע עם RAM של 8 או 12 ג'יגה בייט ושטח אחסון של של 128 או 512 ג'יגה או טרה בייט, והדגם המוזל, S10e מגיע עם 6 או 8 ג'יגה של זכרון RAM, ושטח אחסון פנימי של 128 או 256 ג'יגה. בכל הדגמים קיימת אפשרות להוסיף אחסון באמצעות כרטיס microSD של 512 ג'יגה.

מערכת ההפעלה במכשירים היא אנדרואיד 9 (פאי) והם עמידים במים עד לעומק של 1.5 מטרים במשך 30 דקות. הם יהיו זמינים בישראל בצבעי לבן פריזמה, שחור פריזמה וירוק פריזמה.

מחיר דגם ה-S10 יהיה החל מ-900 דולר, הS10+ החל מאלף דולר, וה-S10e יעלה החל מ-750 דולר. מחברת סאני תקשורת, בעלת רשת חנויות סמסונג בארץ נמסר כי מחירי המכשירים החדשים הצפויים בארץ יהיו 3,600 שקל עבור גלקסי S10, ו-3,000 שקל עבור גלקסי S10e. המכשיר המוגדל, S10+ יעלה 4,000 שקל עבור שטח אחסון של 128 ג'יגה ו-5,000 שקל עבור שטח אחסון של 512 ג'יגה. הטלפון המתקפל יעלה בארץ החל מ-8,000 שקל, ויהיה זמין לרכישה בחודש אפריל. מכשירי ליין הגלקסי S10 יתחילו להימכר בארץ ב-3 במרץ.

בנוסף, סמסונג הודיעה על דגם נוסף בשם גלקסי S10 5G שתומך גם בקישוריות 5G, שלא צפוי להגיע לישראל כרגע. הצג של המכשיר הוא בגודל 6.7 אינץ'. והוא מצויד במצלמת סמסונג 3D Depth.

המכשיר הוצג באירוע תוך הדגשה של השיפורים הרבים שטכנולוגיית ה-5G תציע למשתמשים, והתייחסות לכך שסמסונג מייצרת גם ציוד 5G. זאת ככל הנראה כניסיון להציב את סמסונג כאלטרנטיבה ליצרנית אחרת של ציוד 5G - חברת וואווי הסינית, שארה"ב ומדינות נוספות מאשימות אותה היום בכך שהציוד שלה משמש לריגול עבור ממשלת סין.

טאבלט, סמארטפון וצג חדיש לחלוטין - המתקפל של סמסונג

סמסונג חשפה הערב גם פרטים נוספים על מכשיר Galaxy Fold שהציגה לראשונה בנובמבר. מדובר בטלפון מתקפל שמשמש כטאבלט בתצורתו הפתוחה וכסמארטפון לאחר הקיפול. צג ה-AMOLED המתקפל מגיע נקרא אינפיניטי פלקס. גודלו 7.3 אינץ' כשהוא פתוח, ו-4.6 אינץ' במצב המקופל.

בחברה מייעדים את המכשיר החדשני לביצוע מספר משימות במקביל, והוא מאפשר להפעיל עד שלוש אפליקציות בו-זמנית, כאשר ניתן להפעיל אפליקציות נוספות גם במהלך שיחת וידאו. בנוסף, לדברי החברה הוא אידאלי עבור צפייה בוידאו, משחקים ועוד. סמסונג הצהירה כי המכשיר פותח במשך מעל שמונה שנים, מאז שהשיקה אב טיפוס גמיש ב-2011 ושכדי לאפשר את הקיפול, החברה פיתחה שכבת פולימר ויצרה צג דק ב-50 אחוזים מהצג של סמארטפון טיפוסי, שמאפשר לו להיות גמיש וקשוח.

המכשיר מגיע עם סורק טביעות אצבע בצדו, 12 ג'יגה של זיכרון RAM ושטח אחסון של 512 ג'יגה. גם גלקסי פולד מסוגל לטעון את עצמו ולהטעין התקן נוסף בו זמנית. הוא יכיל שש מצלמות, וצפוי להיות זמין לרכישה בהמשך השנה, גם בגרסה תומכת 5G ובצבעי כסף חללי, שחור קוסמוס, ירוק מארס וכחול אסטרו.

סמסונג הצהירה כי עבדה עם גוגל וקהילת מפתחי האנדרואיד בכדי להבטיח שאפליקציות פופולריות כמו פייסבוק, ווטסאפ ו-YouTube יהיו זמינים לממשק המשתמש של הטלפון המתקפל.

מחירו של הטלפון המתקפל יתחיל מ- 1980 דולר ויהיה זמין לרכישה מה-26 באפריל.

פיתוח בשיתוף אוניברסיטת קליפורניה

בגזרת האביזרים הלבישים, סמסונג השיקה הערב שעון חכם חדש, Galaxy Watch Active שיאפשר מעקב אחרי פעילות גופנית, שינה, מתח ובריאות המשתמש. השעון יאפשר מעקב אחרי לחץ דם באמצעות אפליקציית My BP Lab שפותחה בשיתוף עם אוניברסיטת קליפורניה בסאן פרנסיסקו (UCSF) - אך פיצ'ר זה זמין כעת בארה"ב וארבע מדינות נוספות בלבד, ואינו זמין בישראל. בנוסף השעון מציע את פיצ'ר Stress Tracker למעקב אחרי רמות לחץ ותרגילי נשימה. הוא תומך בהפעלה קולית, ומאפשר לבצע באמצעותו שיחות או לשלוח הודעות ללא מגע בטלפון. סמסונג השיקה גם שני צמידי כושר - Galaxy Fit ו-Galaxy Fit e המציעים מעקב אוטומטי אחרי הפעילות הגופנית, ובדומה לשעון ניתוח דפוסי שינה וניהול סטרס ומאפשרים לסנכרן עם הסמארטפון תזכורות, יומן, מידע על מזג אוויר ועוד.

לדברי החברה, חיי הסוללה של השעון מספיקים לשבוע שלם לאחר טעינה אחת.

לבסוף, סמסונג השיקה את אוזניות ה-Galaxy Buds שמשתמשות בטכנולוגיית סאונד של AKG. החברה אף הצהירה כי הן משתמשות בסאונד סביבתי משופר (Enhance Ambient Sound) שמאפשר לשמוע את רעשי הסביבה בבירור גם כאשר האוזניות באוזניים, כך שהמשתמש יכול להיות מודע לסביבתו. האוזניות מצוידות גם במיקרופון Adaptive Dual שעושה שימוש במיקרופון פנימי ובמיקרופון חיצוני בכל אוזניה כדי להעביר את הקול עובר באופן ברור גם בסביבה רועשת, ויכולת טעינה אלחוטית.

סמסונג חשפה גם מצב Instagram Mode לליין הגלקסי S10 שמאפשר שיתוף מהיר יותר של תמונות וסרטונים לאפליקציית אינסטגרם, וגישה פשוטה יותר לסטוריז באפליקציה.

החברה הדגימה באירוע אפשרות לטעון את האוזניות והשעון החדשים שהוציאה באמצעות גב מכשיר הגלקסי S10, באופן אלחוטי.

עוד כתבות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ