גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דרמה במשטרה: כתב האישום נגד תת-ניצב גיא ניר יבוטל

לאחר סאגה משפטית של ארבע שנים, המשטרה הציעה לתת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, ועוזרתו דאז, רפ"ק צ', למחוק את כל סעיפי האישום נגדם, שמייחסים להם התנהגות שאינה הולמת שוטר

תת-ניצב גיא ניר / צילום: גלובס
תת-ניצב גיא ניר / צילום: גלובס

לאחר סאגה משפטית של ארבע שנים, המשטרה החליטה לחזור בה מכל הסעיפים של כתב האישום המשמעתי שהוגש נגד תת-ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, ועוזרתו דאז, רב-פקד צ'.

ל"גלובס" נודע כי במהלך הדיון בבית הדין למשמעת בחודש שעבר, הציע ראש ההרכב, השופט חנן אפרתי, כי בין היתר בשל התמשכות ההליך ועינוי הדין לנאשמים, התיק יופנה לגישור אצל נשיאת בית הדין לערעורים של בית הדין למשמעת לצורך סיום ההליך בהסכמה.

בהמשך להצעת השופט אפרתי, המשטרה פנתה והציעה לסנגורי הנאשמים לסגור את ההליך כולו בהסכמה ובמחיקה מוחלטת של כל סעיפי האישום נגדם. על-פי המתווה, שתוכנו הועבר ללשכת השר לביטחון פנים והגיע לידי "גלובס", המשטרה תחזור בה מכל סעיפי האישום נגד השניים. רב-פקד צ' תמשיך לכהן במשטרה כפי שהיא עושה גם בימים אלה, ואילו תת-ניצב ניר יפרוש בספטמבר 2020 לאחר שירות של 30 שנות שירות במשטרה.

לדברי גורמים המצויים בפרטים, ניר אף דרש ונענה בהסכמה עקרונית לקבל החזר עבור ההוצאות המשפטיות של שכר-טרחת עורך דינו איציק כהן.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות המלצת בית הדין למשמעת לבצע הליך גישור בעניינו של הקצין, בימים אלה נבחנת האפשרות לסיים את העסקתו של תת-ניצב ניר במשטרת ישראל, ובמקביל אף נבחנת סוגיית ההליך המשמעתי המתנהל נגדו. טרם התקבלה החלטה בעניין".

מאבקים מול אלשיך

תחילת הפרשה בשלהי שנת 2015. ערב קידומו של תת-ניצב גיא ניר לדרגת ניצב, נשלפו מכתבים אנונימיים נגד ניר ועוזרתו דאז, רב-פקד צ'. במכתבים נטען לקשרים אישיים פסולים בין השניים, אווירה לא נעימה וטענות נוספות.

מדובר במכתבים אשר נשלחו שנתיים לפני כן אל מח"ש, אשר בדקה את המכתבים לעומק והחליטה כי אין בטענות אלה דבר או עילה לפתיחה בחקירה. אולם עם בחירתו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל, חודשים רבים לאחר מכן, הוא הורה לשלוף את המכתבים מהארכיון ומינה את ניצב דוד ביתן לקצין בודק בעניינם של ניר ורב-פקד צ'.

עורכי דינם של השניים טענו בבית הדין כי המכתבים היוו את העילה לצאת למסע דיג שסופו כתב אישום משמעתי ותקדימי שכמותו מעולם לא הוגש במשטרת ישראל, וכי דבר מהכתוב במכתבים לא מצא את מקומו בכתב האישום.

בדצמבר 2015, מיד עם כניסתו לתפקיד, הודיע מפכ"ל המשטרה דאז אלשיך כי החליט להוציא את תת-ניצב גיא ניר לחופשה כפויה, בשל חשדות לעבירות משמעת מצדו ומצד פקודתו רב-פקד צ'. כתב האישום מייחס לקצינים התנהגות שאינה הולמת שוטר, בכך שעל-פי הנטען תת-ניצב ניר שהה מספר רב של פעמים בביתה של רב-פקד צ' הכפופה לו, וכן השניים לא הקפידו על החתמת כרטיס נוכחות ביחידות המשטרה בהן מותקן שעון נוכחות, ובכך פעלו בניגוד לנוהל מערכת נוכחות. נגד רב-פקד צ' הוגש אישום נוסף בגין כך שהתעכבה בביצוע בדיקת פוליגרף תקופתית וכן בעקבות מספר פעמים בהם דיברה בצורה לא נאותה לשוטרים אחרים.

השניים, מצוידים במסמכים ובהקלטות של בכירים במח"ש, טענו לכל אורך הדרך כי המפכ"ל דאז אלשיך תפר להם תיק, יחד עם שני הניצבים מני יצחקי ורוני ריטמן, ובאמצעות הקצין הבודק ניצב דוד ביתן. המפכ"ל אף ניסה להוביל לפיטוריו של תת-ניצב ניר, אולם בעקבות מאבקים משפטיים, הוא נותר במשטרה אך בחופשה הכפויה. רפ "ק צ' לא הוצאה לחופשה כפויה, אך הועברה מתפקידה בחטיבת המודיעין באמצעות הודעת SMS ונאלצה לעתור לבית המשפט כדי לקבל תפקיד ראוי אחר.

לפני שנתיים וחצי הוגש בפועל כתב האישום נגד השניים, יום לאחר שרפ" ק צ' הגישה תביעת דיבה נגד אלשיך. התביעה גייסה לניהול תיק הדגל של אלשיך שלושה קצינים בדרגת רב-פקד, וההליך התנהל בפני הרכב של שלושה שופטים בבית הדין למשמעת. אולם למרות הזמן הרב שחלף ועינוי הדין שנגרם לשניים, התיק נמצא עדיין בחיתוליו.

עד כה התקיימו מתחילת ההליך רק כ-20 דיונים בלבד. בפרשת התביעה, הנמצאת בראשיתה, העידו עד כה חמישה עדים מתוך 36 עדי התביעה. פרשת ההגנה אמורה אף היא לכלול כ-40 עדים, ביניהם שורת קצינים בכירים בהווה ובדימוס, בהם מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר ניצב מני יצחקי, ראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב גילה גזיאל וראש מח"ש לשעבר אורי כרמל.

אלא שלכתב האישום יש עלויות כלכליות כבדות במיוחד, בוודאי עבור ניהול תיק משמעתי אשר מייחס לקצינים עבירות משמעת קלות וחלקן תקדימיות. כאמור, את התיק ליוו מזה כארבע שנים לא פחות משלושה תובעים משטרתיים בכירים, כל אחד מהם משפטן בדרגת רב-פקד. לטענת גורמים הבקיאים בפרשה, שלושת הקצינים המשפטנים השקיעו את עיקר זמנם בתיק הזה, אשר נחשב בעיני אלשיך תיק דגל, ולא עסקו כמעט בתיקים נוספים מלבדו. שכר משפטנים בדרגת רב-פקד בשנים אלה עמד על ממוצע של 26 אלף שקל בחודש, לא כולל הטבות נוספות. עלות מעביד לחודש עומדת על כ-33 אלף שקל לרב-פקד. יוצא אם כן שעלות שכרם של שלושת התובעים בתקופת ניהול ההליך המשמעתי הסתכם עד כה בכ-4 מיליון שקל.

מלבד זאת, באופן נדיר ישבו בבית הדין למשמעת שלושה שופטים, ולא שופט אחד כמקובל בתיקים אלה. אלא שבמרוצת הזמן ההרכב פרש והוחלף פעמיים. לטענת משטרת ישראל, עלות שכרם של השופטים בבית הדין למשמעת הוא נמוך ועומד על פי תקנות המשטרה על 780 שקל בלבד ליום דיונים לכל שופט. עד כה שכרם הסתכם ב-50 אלף שקל.

כמו בכל הליך שיפוטי, הדיונים מוקלדים על-ידי קלדנית, אולם בתיק זה, בשל רגישותו והחשיבות הגבוהה שנתן לו אלשיך, הוחלט במקביל אף להקליטו ולהעביר את ההקלטות לידי חברת תמלול אזרחית. במשטרה סירבו למסור מה יעלות התמלול, אולם ההערכה היא כי מדובר על עשרות אלפי שקלים נוספים.

אולם עיקר הכסף הולך למימון עלויות השכר של תת-ניצב ניר, שמרוויח למעלה מ-50 אלף שקל לחודש ורכב צמוד. עלות שכרו לאורך שנים הצטברה לכמעט 3.5 מיליון שקל, בזמן שהוא נמצא בחופשה. במספר רב של פעמים ביקש תת-ניצב ניר לחזור ולשרת בשירות פעיל אך סורב על-ידי המפכ"ל. ניר אף עתר למטרה זו ארבע פעמים לבית המשפט, אך המשטרה מצידה טענה כי יש להמתין לסיום ההליך המשמעתי.

ראש ההרכב הקודם, סגן נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, השופט עודד מודריק, התבטא במהלך הדיונים ואמר כי לדעתו מדובר בבזבוז משאבים והפרזה בחומרת המעשים המיוחסים לשניים. על אחד האישומים נגד רב-פקד צ' אמר מודריק כי מדובר בסעיף תמוה שמוזר שהמשטרה מתעקשת להגיש בגינו כתב אישום, בעניין סעיף העוסק באיחור במילוי שאלון בדיקה ביטחונית חוזרת, התבטא השופט כי הוא "...מציב סימן שאלה על הטעם להגשת סעיף האישום".

אודות הסעיף השלישי, שעניינו התבטאות שאינה נאותה כלפי קולגה, אמר מודריק כי נראה שהתביעה חיפשה מן היקב ומן הגורן כדי לגבש את האישום והמליץ לתביעה לחשב מסלול מחדש.

בהמשך פרש מודריק מתפקיד אב בית הדין המשמעתי של המשטרה בתיק זה, לאחר שקיבל על עצמו את הייצוג המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת המשטרה, המשך ניהול התיק על-ידו היה מציב אותו בניגוד עניינים, זאת בשל העובדה כי הניצבים ריטמן ויצחקי, שניהלו את חקירות נתניהו, צפויים להעיד בתיק המשמעתי.

ההצעה כעת לחזור לחלוטין מכתב האישום, מעלה תהייה על כנות כתב האישום מלכתחילה ועל המשאבים הרבים שהושקעו בניהולו.

עו"ד איציק כהן, המייצג את תת-ניצב ניר, מסר בתגובה: "תת-ניצב ניר טען מהיום הראשון בו נפתחה נגדו חקירת קצין הבודק, לפני ארבע שנים, כי לא ביצע כל עבירה משמעתית, ונלחם בהליך ארוך למעלה משנתיים להוכיח את חפותו. התוצאה אליה הגיעה המשטרה לא הפתיעה אותנו, ואנחנו שמחים שהשכל הישר ניצח, גם אם באיחור ניכר. עם זאת, על העוול שנגרם לתת-ניצב ניר, קצין מצטיין בארגון, במשך ארבע השנים האחרונות, אי-אפשר לסלוח".

רב-פקד צ' הייתה קורבן לעבירות מין מצד ניצב רוני ריטמן

רפ" ק צ' נאלצת בנוסף להתמודד עם סיפור אישי קשה, לאחר שהעידה כי הייתה קורבן לעבירות מין כאשר הוטרדה מינית על-ידי ניצב רוני ריטמן, אשר מח"ש המליצו להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלה. לאחר מאבק עיקש שניהלה בבג"ץ נגד החלטתו של אלשיך להשאיר את ריטמן בתפקידו כמפקד להב 433, נכפה על המפכ"ל אלשיך, שגיבה את ריטמן, לנקוט נגדו צעדים משמעתיים, אך הוא הסתפק בנזיפה. בחודש מאי 2018, בעקבות התערבות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הודיע ריטמן על פרישתו מהמשטרה.

לאחרונה שלח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית מכתב חריף במיוחד לממלא-מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הקורא לו לבטל את כתב האישום נגד רב-פקד צ'. לטענת האיגוד, המשטרה השקיעה "משאבים עצומים ובלתי פרופורציונליים... לניהול קובלנה משמעתית זניחה לכל הדעות נגד מי שכל חטאה היה שסבלה מהטרדה מינית מצד ניצב במשטרה ובאומץ רב העזה להעיד על כך".

במכתב נטען כי "מאז מילאה רב-פקד צ' את חובתה האזרחית ומסרה את עדותה במח"ש נגד ניצב ריטמן, כאמור בניגוד לרצונה ואך מאחר שנדרשה לעשות כן, היא חווה מסכת ארוכה ומשפילה של רדיפות, התנכלויות, רמיסה והוקעה כללית על-ידי משטרת ישראל והעומדים בראשה".

את מכתב מסיים האיגוד באמירה כי צ' הפכה שעיר לעזאזל של המערכת. "אין ספק כי הגיעה העת לשים קץ למסכת הייסורים שעוברת רב-פקד צ' מצד מקום עבודתה והעומדים בראשו, בין היתר על-ידי ביטול הקובלנה המשמעתית נגדה. לפיכך, אנו קוראות לך להורות באופן מיידי על ביטול הקובלנה המשמעתית נגד רב-פקד צ', אשר הפכה שעיר לעזאזל של המערכת".

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון