גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסמארטפונים המתקפלים החדשים של סמסונג מגיעים לישראל. כמה הם יעלו?

סמסונג השיקה היום את הדור החדש של המכשירים המתקפלים שלה: ה-Galaxy Z Fold3 5G וה-Galaxy Z Flip3 5G ● בנוסף השיקה החברה גם שעונים חכמים חדשים

Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג
Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג

חברת סמסונג קיימה הערב את אירוע ההשקה המסורתי שלה שבו חשפה מוצרים חדשים, בהם המכשירים המתקפלים ה-Galaxy Z Fold3 5G וה-Galaxy Z Flip3 5G, שעונים חכמים ואוזניות. החברה הציגה את המהלך בתור "השלב הבא של המכשירים המתקפלים".

למעשה, מדובר בדור השלישי של סמסונג למכשירים מתקפלים אחרי כמה כישלונות בעבר. כשהפעם החברה טענה בהודעה לתקשורת שהיא השקיעה משאבים בשיפורים הקשורים לאיכות החומר ועמידות המכשיר. למי שלא זוכר את ההבדל, ה-Fold נפתח כמו ספר ויכול להכפיל את הרוחב שלו, בעוד שהפליפ יכול להיפתח לאורך כמו הטלפונים הישנים.

Galaxy Z Fold3 5G

המסך של ה-Fold הוא Infinity Flex 7.6 אינץ' עם טכנולוגיה שציפינו שסמסונג תכניס והיא Camera DisplayUnder. כלומר, כשפותחים לגמרי את המכשיר, המצלמה הפנימית נמצאת מתחת למסך. 

המסך עצמו עם טכנולוגיית Eco² , כך שלפי החברה, המסך יהיה בהיר ברמה של 29% תוך צמצום של צריכת החשמל. בנוסף, למסך יש קצב ריענון אדפטיבי של 120Hz בטכנולוגיית Super Smooth - כך הגלילה תהיה חלקה יותר והחוויה של המשתמש אמורה להיות טובה יותר. לצד זכוכית המכשיר (גורילה גלאס ויקטוס), החברה הכניסה את האלומיניום שלה Armor Aluminum וגם ציפוי מגן חדש שמספק, לפי סמסונג, עמידות גבוהה ב-80% מהמכשירים הקודמים.

מעבד המכשיר הוא Snapdragon 888 5G בעל שמונה ליבות, ומגיע עד מהירות שעון של 3.09GHz. זיכרון ההרצה ב-Fold הוא 12GB RAM, כשיש אפשרות אחסון פנימי של 256GB או 512GB. מערך הצילום במכשיר הוא טוב, המצלמה הקדמית החיצונית (כשהטלפון סגור) היא 10 מגה פיקסל והמצלמה שמתחת למסך היא 4 מגה פיקסל. מאחור יש מערך צילום משולש, מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל, מצלמה עם זווית רחבה של 12 מגה פיקסל ומצלמה Telephoto גם היא 12 מגה פיקסל.

Galaxy Z Fold3 5Gבמצב סגור / צילום: סמסונג

למעשה, העובדה שמדובר במכשיר מתקפל, פותחת אפשרויות רבות לפי החברה. לדוגמה, במצב ה-Flex תוכלו לדוגמה להצטרף לשיחת וידיאו בחלק העליון של המסך, תוך שאתם כותבים הערות בחלק התחתון. בנוסף, "משתמשים יכולים ליצור קיצור דרך ולפתוח מספר אפליקציות יחד הודות לתכונת App Pair המשופרת. הם גם יכולים להשתמש בסרגל המשימות החדש של ה-Z Fold3 כדי לעבור במהירות בין אפליקציות בלי לחזור למסך הבית", נכתב בהודעת החברה.

לקוחות רבים כעסו שהחברה נטשה את התכניות שלה לגבי סדרת ה-Note המוכרת שלה והתעוררה סערה גדולה ברשת. כעת אנחנו רואים שסמסונג מצביעה על תכנונים נוספים ל-Fold שיכולים לסמן את הדרך המתכוננת: ה-S Pen, העט החכם של החברה, מגיע למכשירי Z Fold3 בשתי אפשרויות: S Pen במהדורת Fold ו-S Pen Pro. כלומר, משתמשים יוכלו להשתמש בעט שהם רצו בנוט בפולד החדש.

Galaxy Z Fold3 5G במצב פתוח / צילום: סמסונג

המכשיר שוקל 271 גרם. הסוללה של המכשיר היא 4,400 מיליאמפר לשעה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 25W, וטעינה אלחוטית מהירה של 10W. למכשיר יש חסינות למים בדרגה IP X8 (עומק של 1.5 מטרים למשך עד 30 דקות) אך לא לאבק. לפי החברה, המכשיר עבר בדיקות קיפול מחמירות שאומתו על ידי חברת הבדיקות Bureau Veritas לעמידה בפני 200 אלף מחזורי קיפול. המכשיר מגיע בשלושה צבעים קלאסיים: שחור פנטום, ירוק פנטום וכסף פנטום.

מחיר: לפי סאני, היבואנית סמסונג בישראל, ה-Galaxy Z Fold3 יעלה 6,349 שקל לדגם עם 256GB ו-6,699 שקל לדגם עם 512GB. המכשיר זמין כבר לרכישה. מי שהזמין במכירה המוקדמת יקבל את המכשיר באמצע ספטמבר ואילו מי שיזמין מהערב יקבל אותו בסוף ספטמבר.

רשת דינמיקה, יבואנית רשמית של סמסונג בישראל, מציעה את ה-Z Fold3 עם אחסון של 256GB במחיר של 6,199 שקל. 

Galaxy Z Flip3 5G

המסך של ה-Flip הוא Infinity Flex 6.3 אינץ' באיכות FHD+, מעבד המכשיר הוא Snapdragon 888 5G בעל שמונה ליבות, ומגיע עד מהירות שעון של 3.09GHz. קצב הריענון אדפטיבי הוא 120Hz.

Galaxy Z Flip3 5G פתוח וסגור / צילום: סמסונג

הציר הנסתר של סמסונג, חידוש שהוכנס לראשונה במכשירים האלו, מאפשר לייצב את המכשירים בכל זווית במצב ה-Flex. טכנולוגיית Sweeper שופרה כך שהזיזים בתוך הציר קוצרו, ויכולת דחיית האבק והחלקיקים שופרה. בזכות מצב Flex, משתמשים יוכלו לדוגמה לצלם סלפי בלי ידיים או לצלם תמונה מהירה מהמסך החיצוני. באופן כללי, המצב הזה מאפשר לראות מדיה בצורה נוחה כי המכשיר מחזיק את עצמו, כשרמקולים התומכים בדולבי אטמוס יעטפו אתכם בסאונד.

לפי החברה, "המסך החיצוני שעוצב מחדש גדול עכשיו פי ארבעה והוא מאפשר לראות בקלות התראות והודעות מבלי לפתוח את ה-Z Flip3". משתמשים יוכלו לעשות כמה פעולות כמו לבדוק את התחזית ולהתעדכן בלוח השנה מהמסך החיצוני של המכשיר. המכשיר עבר בדיקות קיפול מחמירות שאומתו על ידי חברת הבדיקות Bureau Veritas, לעמידה בפני 200 אלף מחזורי קיפול.

Galaxy Z Flip3 5G מקופל / צילום: סמסונג

המצלמה הקדמית היא 10 מגה פיקסל, בעוד שהאחורית היא כפולה - מצלמת אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל ומצלמה עם זווית רחבה 12 מגה פיקסל. שימו לב, למכשיר יש זיהוי פנים, אך הוא יהיה זמין רק כשהמכשיר פרוש ומשתמשים במצלמה הקדמית.

הסוללה במכשיר עומדת על 3,300 מיליאמפר, עם תמיכה בטעינה מהירה של 15W וטעינה אלחוטית של 10W. גם כאן, יש למכשיר חסינות מים בדרגה IP X8. בדומה ל-Fold, סמסונג הכניסה את האלומיניום שלה, Armor Aluminum, לצד זכוכית גורילה גלאס ויקטוס, חזקה במיוחד נגד נפילות ושריטות.

המכשיר שוקל 183 גרם, וכולל בתוכו זיכרון הרצה של 8GB RAM וזיכרון אחסון של 256GB. המכשיר יגיע בארבעה צבעים: שמנת, ירוק, לבנדר ושחור פנטום.

מחיר: לפי סאני, היבואנית סמסונג בישראל, 3,749 שקל עם 256GB זיכרון. המכשיר זמין כבר לרכישה. מי שהזמין במכירה המוקדמת יקבל את המכשיר באמצע ספטמבר ואילו מי שיזמין מהערב יקבל אותו בסוף ספטמבר.

רשת דינמיקה, יבואנית רשמית של סמסונג בישראל, מציעה את ה-Z Flip עם אחסון של 256GB במחיר של 3,599 שקל.

לא רק מתקפלים - גם שעונים ואוזניות

סמסונג משיקה גם צמד שעונים חכמים: Watch4 ו-Galaxy Watch4 Classic. למעשה, השעונים החכמים הם הראשונים שצוידו במערכת ההפעלה החדשה של סמסונג, שנוצרה בשיתוף פעולה עם גוגל.

 ה-Galaxy Watch4 כולל בתוכו חיישן BioActive. החיישן משתמש בשבב ייעודי כדי להפעיל שלושה חיישני בריאות: מד דופק אופטי, חיישן אלקטרוני לקצב לב וחיישן למדידת רכיבי הגוף (אחוזי שומן ו-BMI). המשתמשים יוכלו לנטר את לחץ הדם שלהם, להבחין בפעימות לב חריגות ועוד. חשוב לציין כי יכולות מדידת ECG ואת לחץ הדם נמצאות כרגע בהליך אישור של משרד הבריאות בישראל - והם יוטמעו בשעונים במהלך הרבעון הרביעי של 2021. נוסף על כך, השעון החכם החדש של החברה יוכל לתת לכם תמונה כללית של דפוסי השינה שלכם, בין היתר, גם אם אתם נוחרים ואת מדדי החמצן בדם בזמן השינה.

מימין: Galaxy Watch4 Classic ו-Galaxy Watch4 / צילום: סמסונג

מעבד Exynos W920 עם ליבה כפולה ורזולוציית המסך היא 450X45. זיכרון ההרצה הוא 1.5GB, ושטח האחסון בגודל 16GB. הסוללה לפי החברה תחזיק לכם 50 שעות שימוש, כשחצי שעה של טעינה תיתן 10 שעות של סוללה.

כאמור, אלו השעונים הראשונים בשיתוף הפעולה של סמסונג וגוגל, כך שהפלטפורמות על המכשיר הם ממשק המשתמש One UI Watch ומערכת ההפעלה Wear OS של Samsung. אפליקציות שמותאמות לממשק המשתמש יותקנו אוטומטית על השעון והנתונים יסונכרנו.

Galaxy Watch4 ו-Galaxy Watch4 Classic יהיו זמינים לרכישה מתחילת ספטמבר. עבור השעון הרגיל, יהיו דגמים בגדלים 40 מ"מ ו-44 מ"מ, במחירים 999 שקל לגרסת Bluetooth ו-1,249 שקל לדגמי LTE. הצבעים יהיו שחור, כסף, זהב, ורוד וירוק. עבור אלו שרוצים עיצוב יוקרתי יותר, Galaxy Watch4 Classic יגיע בגדלים 42 מ"מ ו-46 מ"מ ויעלה מ-1,449 שקל לגרסאות Bluetooth ו-1,649 שקל לדגמי LTE, בצבעים בשחור וכסף.

סמסונג הכריזה גם על אוזניות TWS (אלחוטיות) חדשות, Galaxy Bus2. לפי החברה, "הרמקולים הדו-כיווניים הדינמיים מפיקים צלילים גבוהים צלולים ובאסים עמוקים, וביטול הרעשים הפעיל מסייע לסנן רעשים לא רצויים". עוד הוסיפו כי "הקול שלכם בשיחות יישמע חד וברור הודות לפתרון חדש המבוסס על למידת מכונה, שמסנן החוצה שלל רעשי רקע מפריעים".

האוזניות יתחברו בעזרת קישוריות Bluetooth 5.2. לאוזניות עצמן יש סוללה של 61 מיליאמפר, כשמארז הטעינה שלהן עומד על 472 מיליאמפר. לפי החברה, מדובר ב-20 שעות האזנה ו-13 שעות שיחה. האוזניות יגיעו בגרפיט, לבן, ירוק זית וסגול.

עוד כתבות

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר