דנונה MULTI / צילום: סטודיו diTales
הכתבה בשיתוף שטראוס
היום כבר ברור כי הרגלי התזונה שלנו מעצבים את בריאותנו הפיזית והנפשית. זו גם הסיבה שכחלק ממאמצי קידום בריאות הציבור, משרד הבריאות משקיע רבות בשנים האחרונות בהבנה של ההרגלים הללו, למשל דרך סקר מב"ת, סקר התזונה הלאומי. בסקר האחרון עלו נתונים באשר להרגלי התזונה של הגיל המבוגר: צריכת ויטמין D וסידן של כ-90% מבני 65 ומעלה נמצאת מתחת לערכי היחוס, כלומר הרוב המוחלט של בני הגיל השלישי אינם צורכים מספיק ויטמין D וסידן. כמחציתם אינם צורכים מספיק מגנזיום, שליש אינם צורכים מספיק אבץ וכרבע לא צורכים מספיק ברזל.
כששני ארד, הדיאטנית הראשית של שטראוס, וצוות התזונה נחשפו לנתונים הללו, הם ראו לנגד עיניהם את ההורים שלהם. "רצינו להבין איך אנחנו מייצרים להורים שלנו את האוכל הכי טוב ומזין עבורם", היא מספרת. "זו הייתה הסיבה שמלכתחילה הפכתי לדיאטנית בתעשיית מזון, כדי לייצר לאנשים שהכי יקרים לי את הדברים הכי טובים שיש". זו הנקודה גם שבה נולד לראשונה הרעיון למוצר מזון חדש שפונה באופן בלעדי לגיל השלישי. "פניתי עם הרעיון למנהל השיווק של מחלבות שטראוס, לירז סופרין, והוא נתן לנו אור ירוק. זה לא עניין של מה בכך. שיווק לגיל השלישי זו לא החלטה טריוויאלית, ובזכות האומץ הזה השקנו לראשונה בישראל מוצר מזון שמתאים לגיל השלישי".
ההרכב המדויק לגיל השלישי
"עבורנו 'פלא היוגורט' היא לא רק סיסמא, אלא אמת מוצרית. כחלק מהאסטרטגיה שלנו בדנונה אנחנו כל הזמן חושבים כיצד אפשר להרחיב את צריכת היוגורט בקרב קהלים שונים וכן להכניס אותו ליותר ויותר בתים בישראל. יש לנו אמונה אמיתית במוצר, וחשוב
לנו שיותר צרכנים ייהנו מהפלא הזה ומהסגולות שלו", מספר סופרין. "אוכלוסיית הגיל השלישי עברה בשנים האחרונות שינוי. פלח האוכלוסייה הזה, שהולך וגדל, מנהל אורח חיים פעיל יותר, חיוני יותר ואנרגטי יותר, ורצינו להציע להם מוצר שיסייע להם בניהול אורח חיים כזה. היה לנו ברור שיוגורט הוא התשובה, מוצר שהם בין כה וכה צורכים ונהנים מהתועלות שבו, אז למה שלא נעשיר אותו עבורם ברכיבים שדרושים לתזונה היומית שלהם?"
התוצאה הייתה דנונה MULTI, יוגורט דל לקטוז, שמכיל 13 גרם חלבון בגביע, ותוספת של ויטמינים ומינרלים - ויטמין D, סידן, מגנזיום, אבץ וברזל. ההרכב של דנונה MULTI מבוסס על עבודת חקר מעמיקה של ארד וצוות התזונה שאיתה. "התבססנו על נתונים של חסר וצרכים של הגיל השלישי, בדגש על הצרכים כאן בישראל. למשל חסר בברזל הוא די שכיח בישראל. שמנו דגש על החלבון, כי חלבון חשוב מאוד כדי לשמור על מסת * שריר, ולכן החלטנו להגדיל את כמות החלבון ל-13 גרם במנה, שזה יותר מיוגורט רגיל. רצינו מוצר שיהיה דל לקטוז, כי עם הגיל גם הרגישות ללקטוז עולה. היה לנו חשוב שלא יהיה סוכר, כי רמת סוכר גבוהה זה מצב די שכיח בגיל הזה. בסופו של דבר ההרכב הוא הכי מדויק לגיל השלישי", מספרת ארד. אלא שלא די במיפוי החסרים והצרכים של הגיל השלישי, שכן כשמגיעים לעולמות של הנדסת המזון יכולים לצוץ הרבה מאוד אתגרים. "בשביל פיתוח טוב צריך צוות פיתוח טוב, כי לא כל הרכב שרצינו אפשר לשלב עם הרכב אחר, בייחוד כשמדובר בהעשרה בוויטמינים ובמינרלים, מבלי לפגוע בטעם או במרקם, אבל לא ויתרנו! בסופו של דבר הצלחנו להגיע למוצר נקי, עם הרכב מדויק לגיל השלישי. זה מבחינתנו הישג, ואחד הפיתוחים המרגשים ביותר שהיו לנו כאן".
הצלחה מעבר לכל התחזיות
"יצרנו מוצר שנותן את המענה התזונתי הנכון והמדויק וחיברנו אותו שיווקית לתוך השפה התקשורתית של דנונה, 'פלא היוגורט', שלמעשה נותנת מענה 'מטריה' למותג דנונה בכלל ולכל תתי המותגים תחתיו, בהם אקטימל, אקטיביה, דנונה PRO, וכמובן דנונה MULTI. בתוך סיפור המסגרת הזה רצינו לייצר סיפור שמצד אחד יהיה רלוונטי לצרכנים, שיבינו שהמוצר הזה נועד במיוחד עבורם ומצד שני להעביר אותו בצורה רגישה ועדינה, עם קריצה", מספר סופרין. "לשם כך בחרנו באוולין הגואל, שגם אהודה מאוד על הקהל הזה וגם מייצגת את הגיל השלישי כמי שמשתייכת אליו בעצמה, ומעבירה את המסר באופן חינני ומחויך".
מרגע השקת המוצר התברר שמדובר בהצלחה אדירה, מעבר לכל התחזיות. "אנחנו נמצאים כשבעה חודשים מאז ההשקה והקצב רק הולך ועולה. היינו חלוצים בתחום
מוצרי המזון לגיל השלישי ואנחנו מאוד שמחים לראות שעוד ועוד חברות, גם בקטגוריות אחרות, נכנסות לתחום. יש התעוררות סביב הקהל הזה, הבנה שיש כאן אוכלוסייה שנכון וכדאי לפנות אליה באופן ישיר ולייצר עבורה מוצרים שיהיו רלוונטיים לאורח החיים שלה",
מסכם סופרין.