גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התנועה לאיכות השלטון נגד גנץ: "אין לך מנדט למכור את הדמוקרטיה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שוחח עם הנשיא יצחק הרצוג ועדכן אותו על המשך המאמצים להביא להידברות במסגרת מתווה הנשיא ● התנועה לאיכות השלטון בתגובה: "אין לך מנדט למכור את הדמוקרטיה הישראלית. איש ממאות אלפי המפגינות והמפגינים ברחבי הארץ לא הסמיך אותך לנהל משא ומתן"

בני גנץ בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה / צילום: אלעד מלכה

ועדת החוקה הצביעה הבוקר (ד') על הצעת החוק להגבלת בג"ץ מלפסול חוקים הסותרים חוקי יסוד. בשל הרוב לקואליציה בוועדה, ההצעה אושרה ותעבור לקריאה ראשונה במליאה. האופוזיציה החרימה את ההצבעה. הכנסת הצביעה אישרה חוק הנבצרות וחוק עונש מוות למחבלים לקריאה טרומית. במקביל לדיונים מתקיימים ברחבי הארץ הפגנות ומחאות נגד המהפכה המשפטית

21:10: התנועה לאיכות השלטון נגד גנץ 

מוקדם יותר הערב, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ועידכן אותו על המשך המאמצים להביא לעצירת החקיקה והידברות במסגרת מתווה הנשיא.

כעת התנועה לאיכות השלטון מפרסמת מסר תקיף בתגובה: "אין לך מנדט למכור את הדמוקרטיה הישראלית. איש ממאות אלפי המפגינות והמפגינים ברחבי הארץ לא הסמיך אותך לנהל משא ומתן על בסיס מתווה הכניעה שהציע הנשיא. לא נשכח איך מכרת את מדינת ישראל לנאשם בפלילים לפני שלוש שנים, ועד היום אזרחי המדינה מלקקים את הפצעים של ההתנהלות הקלוקלת הזו. לא תהיה פשרה על הדמוקרטיה הישראלית,
אפילו לא על פסיק ממנה, ודאי לא בערב בו הנאשם משווה את אנשי המחאה שנאבקים על הדמוקרטיה לפורעי החוק בחווארה. בושה וחרפה".

20:30: נתניהו: "חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה"

ראש הממשלה נתניהו נשא נאום ובו האשים גורמים זרים ו"בעלי עניין" במעורבות בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. בנאומו אמר נתניהו כי "חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה. לא נקבל אלימות לא בחווארה, לא בתל אביב, לא בשום מקום".  

"אם מוחקים את הקווים האדומים בצד אחד, מחר הם יימחקו גם בצד השני. אבל אני גם אומר דבר נוסף - אני יודע שזה לא כולם, שיש באופוזיציה וגם בהפגנות קולות אחרים שמתנגדים לקו הקיצוני הזה. קולות שסולדים מהפעולות האלימות של קומץ מיליטנטי שממומן ומאורגן ע"י בעלי עניין, כולל גורמים זרים. אני קורא לאנשים האחראיים הללו להשמיע את קולם", הוסיף נתניהו.

"אני קורא להפסקת האלימות, אני מאמין ומקווה שנמצא בקרוב דרך להגיע להסכמות. לא נרים יד איש על רעהו כי אחים אנחנו - אין לנו מדינה אחרת".

19:54: ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה קוראים לפשרה

חברי הכנסת יולי אדלשטיין, גדי איזנקוט, חילי טרופר ודני דנון הוציאו הצהרה משותפת ובה הם קוראים לערבות הדדית. "אנו החתומים מטה, חברי כנסת מסיעות שונות, אשר בראש מעיינינו טובתה של מדינת ישראל, מתחייבים לעשות הכל כדי לשמור על הבית המשותף", נכתב.

לפי ההצהרה, "מדינת ישראל מתמודדת בימים אלה מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבינלאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם. מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט בישראל. אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות.
חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה".

"כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע. אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה", כתבו אדלשטיין, איזנקוט, טרופר ודנון.

17:33: בני גנץ קורא לנתניהו ואוחנה להידברות בבית הנשיא; ראש הממשלה: "בוא עכשיו"

ח"כ בני גנץ קרא לראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה להפסיק את הדיונים והחקיקה המתוכננים במליאת הכנסת, ולהגיע "עוד הלילה לבית הנשיא" להידברות. בציוץ בטוויטר כתב גנץ: " אני יודע שהסיכויים להצליח בהידברות לא גבוהים, אני יודע שהחומות גבוהות והפערים גדולים - אבל ההיסטוריה לא תסלח למי שלא ינסה למנוע את מלחמת האחים".

ראש הממשלה הגיב לדבריו של גנץ וקרא לו להגיע כעת להידברות: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו".

15:20: חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית

55 מחברי הכנסת הצביעו בעד עונש המוות ו-9 נגד. מרבית חברי האופוזיציה נעדרו מההצבעה בגלל ההפגנות. חברי יהדות התורה גם לא השתתפו בהצבעה.

14:41: חוק הנבצרות עבר בקריאה טרומית בתמיכת ראש הממשלה נתניהו

חוק הנבצרות עבר בקריאה טרומית בתמיכת ראש הממשלה נתניהו. 62 חברי כנסת תמכו, 20 חברי כנסת הצביעו נגד. בזמן ההפגנות הסוערות והמהומה במחלף השלום והפינוי אלים, הכנסת הצביעה בקריאה טרומית על חוק הנבצרות שנועד למנוע אפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות.

לפי הצעת החוק שהגישו סיעות הקואליציה, ההכרזה על נבצרות תיעשה רק במקרים רפואיים, על ידי ראש הממשלה, או הממשלה ברוב של 75% מהרכבה. במקרה נדיר שבו ההכרזה על נבצרות תהיה בניגוד לדעת ראש הממשלה, יו"ר הכנסת יעביר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה, וזאת תוכל לאשר את ההכרזה ברוב של 90 חברי כנסת.

14:24: ההצבעה על ההתנגדויות לפסקת ההתגברות נדחתה ליום ראשון

רוטמן הודיע דחה את ההצבעה על ההתנגדויות לאישור החוק לקריאה ראשונה ליום ראשון. לדבריו "מאחר ועלתה טענה לסוגית תכולת החוקים, ומאחר וחלק מחברי האופוזיציה לא היו אחראים לבלגן ולא קיבלו את ההזדמנות לדבר, את ההצבעה על הרביזיה נקיים ביום ראשון, לאחר שנאפשר עוד זמן דיבור אקסטרה לפני ההצבעה". ח"כ טלי גוטליב אמרה: "זו הצגה הזויה של אנשים שלא מעניין אותם לדבר, זו התנהגות ברברית של האופוזיציה".

הדיון שקדם להחלט לדחות את ההצבעה על רביזיה, התמקד בדרישת חברי האופוזיציה לקבל רשימה של החוקים עליהם יחול החוק. רוטמן אמר "עלתה שאלה בדיונים אלו חוקי יסוד כלולים ואלו לא כלולים ועלתה בקשה לקבל רשימה של החוקים הללו. רשימת החוקים עליהם יחול החוק היא פשוטה וברורה".

רוטמן ביקש מהיועמ"ש להקריא את רשימת החוקים. "לעומת זאת לשאלה על איזה זכויות או חוקים לא תחול ההגנה אפשר היה להכין רשימת מכולת אך היא מבלבלת", הוסיף ואמר "גם אותי עניין כמציע החוק לדעת על איזה חוקים זה חל ועל איזה לא. מקרי הביניים מאוד מורכבים". רוטמן הוסיף כי "השאלה שנשאל היועץ המשפטי במקרה הזה היא למעשה מתן פרשנות עתידית לכל תרחיש אפשרי של סתירה לחוק יסוד שאני סבור שהיא גדולה עליי וגם על הכנסת, וגם על הרכב בית משפט של שלושה שופטים". רוטמן הציע שבשאלה הזו יכריע בית המשפט העליון.

יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי אמר בתגובה כי חוקי היסוד שבבירור יכנסו אלו הם חוק יסוד הממשלה, חוק יסוד הלאום, חוק יסוד: חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו. החוקים שלא כלולים אלו ח"י הכנסת, השפיטה, משק המדינה, מקרקעי ישראל, הצבא, נשיא המדינה, מבקר המדינה וחלק מהסעיפים בחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל".

בליי הוסיף כי "פן אחר שדיברנו עליו בוועדה נוגע לזכויות הבלתי מנויות: גם פה זה מורכב כי בבית המשפט גזרו, למשל, את חופש הביטוי מכבוד האדם. השאלה האם הוספה של המילים "סותר בבירור" - באיזה מידה היא גורעת או לא מהפרשנות - היא שאלה פתוחה. אנו לא יכולים לתת תשובה חותכת כי זו שאלה של איך בית המשפט ינהג. ההנחה היא שבית משפט עשוי לקחת את זה לכיוון יותר מצמצם, אבל זו שאלה פרשנית. להגיד איך יגזרו זכויות בעתיד זה יותר קשה".

יועמ"ש הכנסת אמרה כי היועץ המשפטי לוועדה סקר את הזכויות שהצעת החוק מתייחסת אליהן. "עם זאת, עולה מהסקירה שישנו שטח של עמימות, שישנן זכויות יסוד שגם אנו לא יודעים להגיד בעיתוי הזה האם הצעת החוק חלה לגביהן והדבר דורש בירור שיצטרך להיעשות במסגרת הדיונים לקריאה השנייה והשלישית. בעיתוי הזה ניתנה העמדה כפי שאנו רואים אותה והעובדה שלא נמסרה בכתב לדעתי אינה מונעת את קיום ההצבעה לקריאה הראשונה היום".

10:34: ועדת החוקה אישרה את פסקת ההתגברות וצמצום הביקורת השיפוטית של בג"צ על חוקים. האופוזיציה החרימה את ההצבעה.

ח"כ יואב סגלוביץ, חבר ועדת חוקה אמר: "עקב הקרקס שהתנהל היום בוועדת חוקה והדורסנות המחפירה של יו"ר הוועדה שדוהר להרס הדמוקרטיה, החליטו חברי האופוזיציה בוועדה להחרים את ההצבעה. לא נשתף פעולה עם ביזיון הכנסת ובזיון חברי הכנסת. הם לא ישתיקו אותנו. לא נוותר ולא נכנע לכאוס."

ח"כ עופר כסיף: "כל האופוזיציה החליטה שלא להשתתף בהצבעה: אתם עושים פה דיקטטורה של סתימת פיות ולא נותנים לח"כים להשמיע את קולם".

9 ח"כים תמכו: היו"ר ח"כ שמחה רוטמן והח"כים טלי גוטליב, משה סעדה, אריאל קלנר, חנוך מלביצקי, ארז מלול.

10:27: רוטמן הקצה 5 דקות דיבור לכל סיעה

ח"כ גלעד קריב פנה ליועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק: "ביקשנו כבר מספר פעמים חוו"ד על הוראות החוק המוגנות שבמקום בכתב קיבלנו בע"פ. איך זה תקין שח"כים מבקשים חוו"ד, היו"ר מבטיח שתינתן, ובמקום זאת מקבלים חוו"ד בע"פ שלא ניתן אפילו להתייחס אליה. יש גבולות לדורסנות שלך".

לאחר דברים אלו הוצא ח"כ קריב מהדיון תוך שהוא ממשיך לצעוק "לא תרטש את תקנון הבית הזה ואת זכויות הח"כים. זה סמל למה שמנסים לעשות במהפכה הזו. אני דורש התייחסות למחטף לאורך כל הדיונים ובמיוחד היום".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה: "נכון שיו"ר ועדה רשאי להחליט על זכות הדיבור אך זו זכות בסיסית. יש בתקנון מכסות סיעתיות, אך זכות הדיבור בוועדה היא אחד הדברים הבסיסיים של כל ח"כ/ית, זו חובה של כל ח"כ/ית להגיע ולהשמיע דעתו בוועדה, בוודאי בחקיקה כ"כ משמעותית, דרמטית ושנויה במחלוקת".

9:54
מהומה בפתח דיון ועדת החוקה במהלך הקראת סעיפי הצעת החוק: עד כה הוצאו מהדיון הח"כים יואב סגלוביץ', אלעזר שטרן, אורנה ברביבאי, יוראי להב הרצנו, מאיר כהן ולדמיר בליאק, דבי ביטון.

 

9:00
בשעה זו מתכנסת ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן ותצביע על הצעת החוק להגבלת בג"ץ מלפסול חוקים הסותרים חוקי יסוד.

בשל הרוב לקואליציה בוועדה, ההצעה צפויה להיות מאושרת, ואז תעבור לקריאה ראשונה במליאה.

היום אחר הצהריים תצביע הכנסת בקריאה טרומית על חוק הנבצרות וחוק עונש מוות למחבלים.

על פי ההצעה הנוגעת לסמכות בג"ץ, בית המשפט העליון יוכל לבטל חקיקה הפוגעת בהוראות חוקי יסוד בהרכב הכולל את כל 15 שופטי בית המשפט העליון וברוב של 80% מההרכב (12).

יחד עם זאת, הכנסת תוכל ברוב של 61 חברי כנסת לקבוע בחוק שלא ניתן לפסול אותו או לחוקק את החוק מחדש למרות שנפסל (פסקת ההתגברות). כך שהקואליציה תוכל למעשה, בתמיכה של 61 חברי כנסת, לחוקק כל חוק. חוק כזה יהיה בתוקף עד שנה מסיום כהונת הכנסת שחוקקה אותו, או באופן קבוע אם גם הכנסת אחריו מאשרת את החוק.

בניגוד לעמדת היועמ"שית

לפי הצעת חוק הנבצרות שעולה לקריאה טרומית היום, ראש הממשלה יוכל לצאת לנבצרות רק אם 90 חברי כנסת יאשרו זאת, ורק במקרה של חוסר מסוגלות פיזית או נפשית למלא את תפקידו. החוק מקודם בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה. ברקע תלויה ועומדת עתירה של התנועה לאיכות השלטון להכריז על ראש הממשלה נתניהו כנבצר בטענה כי הוא מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו.

חוק נוסף שעולה לקריאה טרומית בניגוד לעמדת היועמ"שית הוא חוק עונש מוות למחבלים, לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שביצע רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל.

עוד כתבות

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

"קיבלנו כבר עשרות פניות": הפתרון של הטכניון לאנטישמיות בקמפוסים בחו"ל

הטכניון מזמין חוקרים מחו"ל להצטרף למוסד הלימוד, והנשיא מגלה כי "קיבלנו כבר עשרות פניות" ● בתוך כך, מועצת האקדמיה הלאומית למדעים מזהירה מפגיעה במעמד המחקר הישראלי, וקוראת לתקצוב מוגבר כתשובה לחרמות

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

אילן ברקן (מימין) ואליאב בן עטר, מייסדי ''כוחנו באחדותנו'' / צילום: תמונה פרטית

החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה

אילן ברקן ואליאב בן עטר הפעילו "סיירת מחסומים" ששימחה חיילים, ומאז ה־7 באוקטובר עברו לקיים אירועים בבסיסים ● עכשיו הם מתקשים לגייס תרומות: "לעשות 'על האש' ל־100 איש עולה 5,000 שקל, והעם התעייף" ● ישראל מתגייסת

רון בנימין ז''ל / צילום: דוברות מטה החטופים

החטוף רון בנימין נרצח על ידי חמאס, וגופתו הושבה לישראל

תוך שעות ספורות הופעלו ארבע אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון ובאצבע הגליל • צה"ל: הלחימה בג'באליה, במזרח רפיח ובמרכז הרצועה נמשכת - יותר מ-70 מטרות הותקפו • הלילה: תקיפה אווירית חריגה בג'נין, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בחרמש • עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ להשבת החטופים ונגד הממשלה ● עדכונים שוטפים

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם, אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

ICL / צילום: יח''צ

פשרה בייצוגית נגד כיל על דיווח מטעה. כמה תשלם לבעלי המניות?

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בבקשה לתובענה ייצוגית שהגישה חברת רבקה טכנולוגיות נגד כיל, המנכ"ל והדירקטורים שכיהנו בה בשנים 2016-2015, בשל טענות למחדלי דיווח ופרטים מטעים ביחס לפרויקט מערכות מידע שהחלה עם IBM בשנת 2013 וקרס אחרי שלוש שנים ● במסגרת הפשרה כיל תשלם כ-2 מיליון דולר

עו''ד דן גבע, שותף במשרד מיתר / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין מיתר ממזג אליו את משרד הפטנטים קליגלר

עורך הדין ועורך הפטנטים דניאל קליגלר ינהל את תחום הפטנטים של מיתר, ויחד איתו יצורפו למשרד שותפו יובל שלום ועורכי פטנטים נוספים ● בעקבות המיזוג יכלול צוות הפטנטים של מיתר 18 עורכי פטנטים ועורכי דין

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 408 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

השגריר גלעד ארדן. גורס את אמנת האו''ם בעצרת הכללית / צילום: צילום מסך מתוך UNTV

ישראל והאו"ם: מה כדאי לזכור לפני שגורסים

ב–29 בנובמבר 1947 הכריז נציג סוריה באו"ם בעקבות החלטת החלוקה: "היום האו"ם נרצח" ● בזכות היום ההוא הגענו אל השבוע הזה

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארה"ב מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

יורשים לא צורפו להליך שהכריע בזכויות על קרקע. מה קבע העליון?

ביהמ"ש העליון פסק כי קרקע בנווה צדק תירשם על שם בנו של בעל קרקע שהלך לעולמו - אך הדיון הוסתר מצאצאים נוספים שלו ● אישה ביקשה להרות מזרעו של בן זוגה המנוח, אך משפחתו הציבה בפניה תנאי לפיו עליה לוותר על זכויות ממוניות ● אדם ערך הסכם להחלפת קרקעות עם המדינה, אך קיבל פחות משליש מהשטח שהתחייבה לו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

ד''ר קלאוס בוגסו / צילום: מהאלבום הפרטי

המדען שהמציא את הציפרלקס מודה: "היה רגע שבו התרופה נגד דיכאון כמעט נגנזה"

ד"ר קלאוס בוגסו, כימאי רפואי שנחשב "בעל ידי הזהב" בפיתוח תרופות נוגדות דיכאון, הוא בין האחראים הבולטים למהפכה בטיפול במחלה שלוותה בבושה ובסטיגמות ● רק במלחמה הנוכחית זינק מספר המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון ב־10%־20% ● בראיון לגלובס, הוא מספר למה לקח כל כך הרבה זמן להוציא את התרופה לשוק ומדוע קשה לפתח מוצר שיעזור לכולם

"חיזבאללה ספג מכות קשות": בלבנון מעריכים שהחזית בצפון לא תתרחב

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: כלי תקשורת מסביב לעולם סיקרו את השבת גופותיהם של ארבעה חטופים, בלבנון מעריכים שהמלחמה בצפון לא תסלים בשל עייפות בשני הצדדים ומה צפוי ביחסים בין ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות