גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבילוי המושלם לחג: ארבע המלצות לתערוכות שוות במיוחד עם אוכל מעולה לקינוח

אמנות שמשנה פרספקטיבה עם קרם לימון, קית' הרינג לצד עטאייף בגרסה מרעננת, דיוקנאות של אמהות ומסעדה לפודיס ויצירה קיבוצית על המבורגר וצ'יפס ● בחול המועד כיף לשלב תערוכה וארוחה במרחק הליכה ● חגית אברון תופרת יום

קית' הרינג, בקניון ארנה / צילום: חגית אברון
קית' הרינג, בקניון ארנה / צילום: חגית אברון

תערוכות הן כבר מזמן לא נחלתם של חובבי אמנות מושבעים בלבד, אלא הפכו בשנים האחרונות לנדבך בתרבות הפנאי של כולנו. אם מחברים לביקור בהן ארוחה נהדרת, הרי שמדובר ביום כיפי של ממש, במיוחד אם חול המועד הקרב זימן לכם קצת חופש. הנה ארבע המלצות לימים שהם גם תערוכה וגם ארוחה ועוד משהו קטן וטוב ליד.

בשר משובח, פיצה רוסית ונוף אינסופי: יום של אסקפיזם בעיר המדברית
היישוב הגלילי שהפך למוקד תיירות עם אמנות מפתיעה ואוכל מצוין
אי שם במרכז הארץ מסתתרת שמורת טבע כמעט ריקה מאנשים 

הרצליה

התערוכה: קית' הרינג, קניון ארנה

את קית' הרינג, אחד מאמני הפופ־ארט המפורסמים והמצליחים בעולם, הכרנו, אבל לא שיערנו בדעתנו שהתערוכה שיובאה מחו"ל בעלות של מיליונים, המציגה כ־200 מיצירותיו המקוריות, תהיה חוויה בועטת לכל החושים.

אחד החללים בה מעוצב כתחנת הסאבוויי בניו יורק שבה החל הרינג את דרכו כאמן מחתרתי, חלל נוסף מרפרר לבר קוקטיילים שנהג לשהות בו. חוץ מאלה ניתן למצוא בתערוכה פינות אינסטוש מדליקות וכמובן את שלל היצירות הצבעוניות שלו וגם את אלה בשחור־לבן, על סמליו הנסתרים והגלויים והשיקיות המסחררת.

הרינג הלך לעולמו בגיל 31, אבל בחייו הקצרים הספיק להטביע חותם עצום בעולם התרבות בכלל והאמנות בפרט. הצגת יצירותיו בישראל רלוונטית במיוחד בימים אלה, שבהם המציאות מעיפה את המוח למחשבות על הציר אנרכיה־ממסדיות.

הארוחה: לולה מרטין

לולה מרטין באזור התעשייה של הרצליה היא מסעדת דגים ופירות ים, שמעוצבת בנעימות, ובמרכזה בר שכיף לשבת סביבו ולחלוק שיחה ומנות. תוך כדי החלפת רשמים על התערוכה טעמנו מנה של עטאייף, הפנקייק המסורתי של המטבח הערבי, כאן בגרסה ממולאת בנתחי דג ים טרי על מצע של קרם חציל, וגם סביצ'ה דג ים בפפאיה ירוקה. שתי כוסות פינו גריג'יו במחיר שפוי סיכמו בילוי מרנין ולא מתאמץ.

לולה מרטין בהרצליה / צילום: חגית אברון

עוד משהו קטן וטוב: טיול של בוקר או שקיעה על קו המים, המתחיל בחוף הנכים הצמוד לקניון ארנה ומסתיים בחוף הצוק, ישחרר את מנת האנדורפינים היומית.

עמק חפר

התערוכה: בו זמניות אינסופית

כשעולים במדרגות של גלריה ZUZU, במבנה תעשייתי אפרורי בטבורו של אזור התעשייה עמק חפר, לא מצפים למצוא בסופן חלל עוצמתי ויפה כמו זה. תמי סואץ פתחה אותה כדי להנגיש אמנות לתושבי המקום, ומבחינתה גם "לחלוף להצצה בגלריה עם חול ברגלים אחרי בילוי בים - זה בסדר. גם כלבים וילדים מוזמנים, והכניסה היא חינם", היא מחייכת ומפנה אותנו אל המטבח הקטן שבו היא מגישה לכל מי שמגיע עוגות מאפה ידיה. את המתכונים, אגב, היא משתפת בקיר המוקדש לכך, ללמדנו שאמנות היא מושג רחב.

מתוך בו זמניות אינסופית / צילום: באדיבות גלריה זוזו

בימים אלה מציגה הגלריה ארבע תערוכות יחיד של אמנים ישראלים, שקיבלו את השם "בו זמניות אינסופית", כל אחת בעלת תמה שונה. הן מושקעות, פורצות דרך וביכולתן לשנות את נקודת המבט. יצירות החמורים של רויטל לסיק לא פחות ממופלאות.

הארוחה: עמק ברסרי

שנים הלינו תושבי עמק חפר על דלות היצע המסעדות באזור, והנה לפני כמה חודשים עידו פיינר, שף צעיר ומוכשר והבעלים של מסעדת רוברטה וינצ'י המעולה בכרכור, עשה להם קצת נחת עם מסעדת עמק ברסרי החדשה. המיקום אולי בלתי קולינרי בעליל, תחנת הדלק של משמר השרון, אבל בביטחון ובענווה סלל פיינר את הדרך לליבם וכרסם של התושבים - באמצעות תפריט שיש בו גם מנות שיערבו לחכם של זוגות ויחידים המתאווים למשקה ולארוחה ללא פשרות וגם למשפחות עם ילדים.

סברינה הדרים בעמק ברסרי. תפריט שמתאים גם לבילוי זוגי וגם למשפחות עם ילדים / צילום: שני הלוי

שוב ישבנו על הבר כדי לדסקס את התערוכה שבה ביקרנו. כמנת פתיחה קיבלנו ברוסקטה ירוקים - פרוסת לחם עבה ומנחמת שעליה נערמה תלולית של ירקות ירוקים ברוטב בשמל קטיפתי, שנספג היטב בלחם והפך את הביס לאוממי מושלם. התפעלנו גם מהמחלקה הטבעונית, וקינחנו בשכבות של קרם לימון עם מסקרפונה משגע במיוחד.

עוד משהו קטן וטוב: אגמון חפר הוא פיסת שפיות קטנה בלב העמק, ובה שבילי הליכה קצרים, מצפורים ונקודות תצפית שמתאימים לצעדה כיפית לעת ערב.

יפו

התערוכה: הכניסיני, OPEN STUDIO

רחוב שמעון הצדיק ביפו נראה כמו סמטה בכפר יווני, והשיטוט לאורכו חושף בתי מלאכה קטנים, חנויות ומיזמים חדשים. בין כל אלה ביקרנו בגלריה החדשה של אמנית תכשיטי הזכוכיות יערה קליין־ימין OPEN STUDIO, המציגה בימים אלה את "הכניסיני" - פרויקט הוקרה לאמהות אומנה.

''הכניסיני'' - פרויקט הוקרה לאמהות אומנה / צילום: זוהר רון

התערוכה של קליין, שנחשפה לפני כמה שנים לעמותת אור שלום, המטפלת בילדים ובנוער בסיכון שהוצאו מביתם, מספרת באמצעות תצלומי דיוקן מרהיבים את סיפורן של שמונה אמהות אומנה מכל קצות הארץ, חוצות מגזר ודת. בינן חברתי הטובה גליה בן חיים, שאימצה לפני תריסר שנים תינוקת בת שבועיים והתמודדה באומץ ובדרך מעוררת השראה עם אתגרים מבית ומחוץ.

הארוחה: מנסורה

מרחק הליכה קצרצר מהגלריה, לאורך מוסכי דרך סלמה, הביא אותנו למנסורה, הנמצאת מתחת לרדאר של חובבי הריגושים והטרנדים. אכלנו שם את אחת הארוחות הנהדרות שבאו אל פינו בתקופה האחרונה: שילוב יוצא דופן של חומרי גלם משובחים, סגנון בישול חף מפוזה אם כי מדויק ויד מעולה במטבח של השותפים טל סוחמי ואלעד דגן.

מנה במנסורה / צילום: שרי אסף

חלקנו לחמניות פלצעלך עם בצל וחמאת סומק בהשראת הילדות בקיבוץ של טל, לחי עגל בבישול ארוך עם פירה במרקם ובטעם נהדרים, דג לברק עם ירקות וצלפים מוקפצים שעקצצו את הלשון וצלחת גבינות כבשים של משק צפוני שתובלו בדבש אקליפטוס חלומי והוגשו עם ביסקוטי תוצרת בית.

עוד משהו קטן וטוב: modest flowers הוא סטודיו בוטיק לפרחים טריים ומיובשים של האמנית דניאל ברקת. במקום מציעים סדנאות שזירה, זרים מקסימים ומיום רביעי ועד שישי מגוון ריחני ומסחרר של פרחים טריים.

שער העמקים

התערוכה: דרכי גישה

מאז ומעולם היו הקיבוצים כר פורה לאמנות ולאמנים, וכיום חלק מהעשייה האמנותית שלהם מוצגת בגלריות ובמוזיאונים נחשבים ברחבי הארץ. אחת מהגלריות הנחבאות אל הכלים נמצאת בקיבוץ שער העמקים, והיא הוקמה בידי חבריו.

הגלריה נמצאת במבנה ששימש בעבר כאטליה של האמן המקומי אברהם עמרי, ובכל שבועיים מתחלפת בה תערוכה, ללמדנו על העשייה השוקקת ועל הקהל המקומי המתאווה לפעילות תרבות, שהולכת נהדר עם מסורת הקפה והעוגה של השעה ארבע, הנהוגה בקיבוצים.

עבודה של ראניה עקל מתוך התערוכה: דרכי גישה / צילום: עינת סיני פסטרנק

בימים אלה מתארחים בה האמן יורם אפק, בן קיבוץ שובל, המציב בתערוכה מעגל דמויות המפוסלות בברזל בתנועות מחול, שמבטאות לדבריו את תמצית האתוס הקיבוצי. גם ראניה עקל, שנולדה ומתגוררת בכפר קרע, מציגה בה, בין השאר סדרת ציורי סנונית עשויה מבד, קפה, חינה ושעווה. כך נוצר דיאלוג אמנותי מרתק בין יוצר יהודי לאמנית ערבייה.

הארוחה: הטברנה

בזמן ביקורנו בתערוכה נשמעו קולות להקת קאנטרי עליזה ובקע ריח של בשר צלוי מאחד ממשעולי הקיבוץ. שאלנו אם יש חגיגה בקיבוץ, והתבשרנו על קיומו של הטברנה, פאב־מסעדה מקומי, מחתרתי למחצה, הפתוח בסופי שבוע ובחגים. כמעט לכל קיבוץ יש פאב כזה, שמציע מזיגה הגונה של בירה ואתנחתה מעמל היום שהיה. הטברנה של שער העמקים מציעה מעבר לכל אלה גם הופעות חיות של להקות מקומיות ואוכל פשוט וטעים. התיישבנו סביב השולחן המאולתר תחת כיפת השמים, לגמנו את אותה בירה מקומית ואכלנו המבורגר וצ'יפס.

המבורגר וצ'יפס בטברנה / צילום: שירלי גיל

עוד משהו קטן וטוב: בחורשת הקיבוץ בוטיק יד שנייה שהקימה שירלי גולן, חברת שער העמקים, ובו שפע של פרטי וינטג', חלקם "פיסים" של ממש.


בבוטיק יד שנייה שהקימה שירלי גולן / צילום: שירלי גיל

עוד כתבות

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים