צילום: Shutterstock
גם כיום, בשנת 2023, עידן הבינה המלאכותית והביג דאטה, הדרך המדויקת ביותר לבחון אם נושא מסוים הוא רלוונטי לכולם או נישתי היא באמצעות מבחן ההורים. אם אבא שלכם או חמותכם מבינים על מה אתם מדברים, זה אומר שהנושא חצה את גבולות טוויטר, טיקטוק או קבוצת הוואטסאפ, והוא נמצא במיינסטרים. זה נכון לגבי כל דבר - הזמרת נונו, שיגעון הרולאפס וגם אחריות תאגידית.
כולנו אנשים רציניים, מודעים ואחראים, כאלה שיודעים לדקלם מתוך שינה את עיקרי דו"ח האחריות התאגידית שיוצא לעיונם של מחזיקי העניין מדי שנה. מופיעים בו עקרונות ה-ESG, סביבה, חברה וממשל תאגידי; השפעת הארגון על יעדי האו"ם לפיתוח בר-קיימא; התרומה לקהילה בכסף, שירותים ומשאבים אנושיים; שוויון בשכר, גיוון תעסוקתי והכללת אוכלוסיות שנמצאות בתת-ייצוג; שאיפה לאיפוס פחמני תוך עשור או שניים; אתיקה, סביבת עבודה בטוחה והגנה על פרטיות. ואם אבא שלכם או חמותכם נמצאים עמוק בתוך הפנסיה אבל יודעים לספר על שרשרת הערך, אנחנו כנראה בדרך הנכונה. אגב, אם הם יודעים מי זו נונו או מה זה רולאפס, זה כבר סיפור אחר.
אם אתם לא מנהלי אחריות תאגידית בארגון גדול, סביר להניח שהילדים שלכם לא ממש שולטים ברזי ה-ESG. ואם להיות כנים, הם כנראה לא מוכרחים לדעת. הנושא כבר טבוע בהם עמוק. כמה ימים לפני ל"ג בעומר שמענו על יוזמות של נערים ונערות שהחליטו לדלג השנה על מסורת הדלקת המדורות במסגרת מאבקם במשבר האקלים. יותר ויותר הורים מתפתלים באי-נוחות כאשר ילדיהם הקטנים שואלים אותם למה הם אוכלים חברים כמו פרות או תרנגולות. מדי יום משתפות הגננות בסיפורים מתוקים על גישת השוויון המגדרי שמפגינים ילדי הגן.
הדור שלנו התחיל את מהפכת האחריות התאגידית מתוך חובת הדיווח. הבשורה המשמחת היא שהדור החדש שמתרוצץ על פני כדור הארץ תומך בעקרונות האלו בטבעיות מעוררת קנאה.