גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מילצ'ן העיד: פניתי לנתניהו שיעזור לי בהארכת הוויזה

משפט נתניהו: איש העסקים ארנון מילצ'ן המשיך להעיד גם היום בבריטניה ● מילצ'ן הוא עד תביעה מרכזי בתיק 1000, שבו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, בכך שקיבל מהמיליארדר קו אספקת סיגרים ושמפניות לו ולרעייתו - ובמקביל פעל לקידום הארכת הפטור ממס לתושב חוזר שהייתה חשובה למילצ'ן ● מילצ'ן על העברת הסיגרים והשמפניות: לא אמרתי לא לבני הזוג נתניהו כי היינו חברים

משפט נתניהו - ארנון מילצ'ן מעיד מברייטון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
משפט נתניהו - ארנון מילצ'ן מעיד מברייטון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

איש העסקים והמיליארדר ארנון מילצ'ן המשיך להעיד היום (ב') בברייטון שבבריטניה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זהו היום השני לעדותו של מילצ'ן, אחד מעדי התביעה המרכזיים בתיק 1000 ומי שהיה מקורבו של נתניהו.

העדות נמסרת גם היום באמצעות וידאו קונפרנס, כאשר מילצ'ן העיד בברייטון שבבריטניה, בנוכחות שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה. כמו אתמול, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לשמוע את העדות. 

מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו: "ההנחיה הייתה: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תעשו"
השופטים במשפט נתניהו: נפרסם את תוכן השיחה הסגורה בנוגע לתיק 4000 
השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון? | אבישי גרינצייג, פרשנות

נתניהו מואשם בתיק 1000 בעבירה של מרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, מילצ'ן, שהיה בקשרי חברות קרובים עמו, מימן קו אספקת שמפניות וסיגרים לבני הזוג נתניהו. במקביל, נתניהו עסק בענייניו של מילצ'ן - פעל לקדם את הארכת הפטור ממס לתושב חוזר שהייתה חשובה למילצ'ן. 

ארנון מילצ'ן מעיד בווידאו קונפרנס במשפט נתניהו / צילום: ניצן שפיר

17:15 | הדיון הסתיים ויתחדש מחר 

הסתיימה להיום עדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהועברה באמצעו וידאו קונפרנס מברייטון שבבריטניה. מחר (ג') בשעה 12:00 תימשך העדות. התביעה צפויה לחקור את מילצ'ן עוד כשעה, ולאחר מכן תחל החקירה הנגדית שצפויה להימשך שבעה ימים.

17:00 | מילצ'ן:  ערוץ 10 לא עניין את נתניהו

מילצ'ן סיפר מה שמע על ערוץ 10 מבני הזוג נתניהו: לדבריו, "רשת וקשת עניינו אותם. לדעתם, הן 'שפכו את דמם'. ערוץ 10 לא היה נושא לשיחה. התוכנית היחידה שהצליחה שם הייתה 'הישרדות'. שמעתי שזה לא ערוץ מצליח. הוא לא היה רלוונטי. הרייטינג שלו היה נמוך".

מילצ'ן נשאל מה הוא שמע מנתניהו על התקשורת, והשיב: "שהתקשורת חשובה. בגלל ש'שתו את דמה' של אשתו, זה העסיק אותו. הוא לא אהב את התקשורת. קרא לה שמאלנית". 

על "ישראל היום" אמר מילצ'ן בעדותו: "זה התחיל בתלונות של ביבי ושרה - יותר של שרה כי היא יותר אמוציונלית - על 'ישראל היום', שקראו לו 'ביביתון'. זה הפך ל'אנטי ביבי'. היא אפילו הציעה להחליף את העורך של 'ישראל היום'".

מילצ'ן סיפר על אירוע שנערך בבלפור עם בני הזוג שלדון ומרים אדלסון: "בשלב מסוים שרה התקיפה אותם 'אתם שופכים את דמי'. זה הגיע לרמה כזאת שמרים אדלסון ביקשה לצאת, ומרים ושלדון עזבו את בלפור". 

15:45 | מילצ'ן: נתניהו היה מעורב במיזם טאטא בכך שניסה לעזור במיקום 

בין היתר, נתניהו מואשם בכך שפעל בניגוד עניינים לגבי "מיזם טאטא". לפי כתב האישום, בשנת 2010 פנה מילצ'ן לנתניהו בבקשה שיפעל לקידום מיזם בשיתוף איש העסקים ההודי ראטן טאטא, הכולל הקמת אזור סחר חופשי בשיתוף-פעולה בין ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית.

הקמת המיזם חייבה תיקוני חקיקה נרחבים, ולמילצ'ן היה אינטרס כלכלי משמעותי בקידומו. לפי כתב האישום, נתניהו נענה לבקשת מילצ'ן וביצע במסגרת תפקידו שורת פעולות לקידום המיזם, בעצמו ובאמצעות עובדי מדינה הכפופים לו. בסופו של דבר המיזם לא יצא לפועל מסיבות שאינן קשורות לנתניהו.

מילצ'ן אמר היום בעדותו כי "טאטא הקים בהודו משהו מדהים, רכב שיעלה רק 3,000 דולר, מבוסס על ריקשות עם גג, כדי לעזור לעניים". מילצ'ן אמר כי הציע לקדם את הרעיון בגדה המערבית כמיזם שלום אמיתי וכלכלי. "ביבי חשב שזה רעיון מצוין, טאטא התחייב להשקיע 250 מיליון דולר במיזם. טאטא ואני נפגשנו עם מאיר דגן ועם מלך ירדן. המיזם יותר מאוחר נפל בגלל 'האביב הערבי'. נתניהו היה מעורב בזה שניסה לעזור במיקום, גשר אלנבי, הביא כמה קצינים. זאביק פלדמן היה מעורב, ישבנו על מפות עם נתניהו, עם כמה קצינים מצה"ל, ועברנו על איפה אפשר להקים את זה, ונתניהו אמר 'יאללה תעשו'".

15:25 | מיזוג קשת-רשת

מילצ'ן העיד כי סיפר לנתניהו על בעיה שיש לו, שהערוץ לא יכול להתקיים, וקרא לשלמה פילבר, שהיה אז מנכ"ל משרד התקשורת, וביקש ממנו לבדוק. "דיברתי עם פילבר בבית ינאי על הרגולציה ואיך מקדמים את המיזוג (בין קשת ורשת)".

מילצ'ן הוסיף כי הוא עדכן את נתניהו, שהיה אז שר תקשורת עם פילבר כמנכ"ל המשרד. לפי כתב האישום, "נתניהו פעל בעצמו והנחה את פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, לסייע למילצ'ן בעניינים הנוגעים לרגולציה, בקשר לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת רשת וקשת, על-מנת שהשקעה שבחן מילצ'ן באותה העת תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית".

15:10 |"פניתי לנתניהו על הארכת תקנות המס, אמר שידבר עם לפיד"

מילצ'ן נשאל על הארכת תקנות המס לתושב חוזר, ואמר: "פניתי ליאיר לפיד, הוא לא ממש הבין בזה. הוא קרא לאיזו בחורה נחמדה, גם היא לא ממש הבינה בזה. זה לא הוארך, אני לא יודע מי החליט. היינו במרתף בבית שלו, ועו"ד פיני רובין היה שם. לפיד אמר שהוא לא מכיר את החוק הזה, קרא לה, היא גמגמה קצת, לא ידעה בדיוק.

"הוא אמר שיחזרו אליי. לדעתי זה היה חוק מצוין. זה היה נותן לי לשלם בישראל, לשלם מיסוי בישראל, הילדים ילכו לבית ספר וילמדו בעברית. לקחו את זה ממני. לפיד היה חבר קרוב, עבד אצלי בלוס אנג'לס, גם אביו היה קרוב. כאשר לא קיבלתי תשובות, פניתי לנתניהו, והוא אמר שינסה לדבר עם לפיד ולראות אם זה בכלל אפשרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לעדות ארנון מילצ'ן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

13:35 | מילצ'ן: נעלבתי שלא נתנו לי ויזה. דיברתי עם כל העולם

מילצ'ן סיפר בעדותו: "בעקבות התוכנית 'עובדה' אצל אילנה דיין, יכול להיות שדיברתי יותר מדי. באתי לחדש את הוויזה, וחידשו לי לשנה בלבד. זה הטריד אותי. התוכנית טלטלה אותם. זה היה מאוד מעליב מבחינתי שאני צריך לבקש ויזה לעשר שנים ומקבל עונש על מה שעשיתי למען המדינה. דיברתי עם דן שפירו. לא הבנתי למה אף אחד לא עוזר לי בנושא הזה. זה פגע בי ובאמנדה (אשתו של מילצ'ן).

"בשלב מסוים אני יודע שכולם סיפרו שג'ון קרי לא היה מעורב מעולם, חוץ מזה שחשבנו שזה יכול לעזור. רון דרמר עשה סדר פסח והזמין את ג'ון קרי ואמר לי שכדאי שאבוא ואשב לידו. אני אמרתי - אני לא צריך טובות. לא באתי. אחרי כמה חודשים קיבלתי את הוויזה לעשר שנים. אניי לא יודע מי פעל מאחורי הקלעים. דיברתי עם כל העולם, כולל נתניהו".

על השיחה עם נתניהו לגבי הוויזה אמר מילצ'ן: "נתניהו אומר לי תתקשר לשגריר דן שפירו, הוא אמר לי תן לי לבדוק. דן שפירו התקשר אליי, אמר לי הכול בסדר, תשלח את הדס (קליין, העוזרת של מילצ'ן) לקבל את הדרכון".

בנוסף אמר מילצ'ן: "הוויזה הייתה חשובה לי, כי כל העסקים שלי בארה"ב. לא כולם אלא רובם. לכן לבוא עם ויזה לשנה, זה פגע לי בעסקים". 

לדבריו, "ג'ון קרי התקשר אליי יום אחד פתאום ואמר לי 'אני רוצה להכיר אותך, שמעתי עליך, בוא תפגוש אותי'. שמחתי והתרגשתי. פגשתי אותו, ועד היום אנחנו חברים מאוד טובים. ואז הוא הסביר לי שאין לו אפשרות לעזור לי עם הוויזה. לקרי לא היה יכולת לעזור לי בגלל ביטחון הפנים האמריקאי".

בנוסף, מילצ'ן אישר דברים שנכתבו במזכר בחקירתו במשטרה: "לעד הוצגו דבריו מחקירותיו, הוא מסר כי זכור לו מקרה שבו הגיע למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור עם שמפניה וסיגרים, וכי באותו מפגש שאל את נתניהו מה עם הוויזה שלו, והאם יש חדש בנושא. בתגובה נתניהו קרא לארי הרו כדי לברר".

השופטים במשפט נתניהו / צילום: אורן בן חקון

13:25 | מילצ'ן: אני לא קיבלתי מתנות מנתניהו

בחקירתו במשטרה בזמנו נשאל מילצ'ן: "האם ביבי הביא לך אי-פעם מתנות?", והשיב: "אתה מכיר אותו שהוא מביא מתנות?".

היום בעדות אמר על כך מילצ'ן: "הרגשתי לא נוח. לא הייתי בחיים בחקירות משטרה. ואני די תמים בנושאים האלה".

מילצ'ן אישר שאמר את הדברים ולא קיבל מתנות מנתניהו, אך הוסיף: "גברת נתניהו נתנה מתנות לאמנדה (אשתו של מילצ'ן), אני לא מודע מי ואיך".

13:00 | מילצ'ן: לא חשבתי שיש בעיה עד שהחלה החקירה

מילצ'ן נשאל כיצד העברת השמפניות והסיגרים השפיעה על החברות בינו לבין נתניהו, והשיב: "זה לא השפיע. עד שלא התחילה החקירה, לא עבר בראשי שיש בעיה. כשהתחילה החקירה, התחילו להסביר לי, והתחלתי להבין שזה היה מוגזם".

בהמשך אישר מילצ'ן דברים שאמר בחקירת המשטרה, לגבי הרגשתו להעיד מול בני הזוג נתניהו: "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר? כי אני רוצה שהוא יבין שעמדתי בפני עובדות ולא יכולתי לשקר, לא בגדתי בזה שלא שיקרתי". 

התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, ביקשה לברר עם מילצ'ן האם קרה שהוא סירב לבקשות של בני הזוג נתניהו לשמפניות ולסיגרים.

מילצ'ן השיב: "אני לא זוכר".

עו"ד בן ארי שאלה: "ומה קרה אם היית מסרב?"

עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, התנגד לשאלה, והשופטים שאלו את מילצ'ן בעצמם. מילצ'ן השיב: "לא רציתי לומר לא".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "למה לא רצית להגיד לא?"

מילצ'ן: "מאותה סיבה שאמרתי כן. כבוד בית המשפט - אם נתתי ולא רציתי לומר לא, אז אני לא יודע מה אני יכול לעזור כאן". 

השופטת פרידמן-פלדמן: "מה הסיבה שאמרת כן?"

מילצ'ן: "אמרתי כן כי היינו חברים. שמחתי לתת להם מתנות".

עו"ד בן ארי: "הייתה עוד סיבה שבגללה לא אמרת לא?"

מילצ'ן: "אני לא זוכר".

התובעת בן ארי ביקשה לרענן את זיכרונו שך מילצ'ן, ועו"ד עמית חדד, סנדורו של נתניהו, התנגד. במשטרה אמר מילצ'ן כי הוא פעל למען הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים. הוא נשאל במשטרה אם "השמפניה והסיגרים יסדרו בין הפלסטינים והישראלים", והשיב: "לא, סידרו אווירה יותר נינוחה".

בעדות התייחס לכך מילצ'ן ואמר: "היחסים שלי עם ראש הממשלה ורעייתו היו חבריים, אבל הוא גם ראש הממשלה, והוא חלק מהלגו שניסינו לחבר עם הירדנים, המצרים, הפלסטינים. אם המתנות עשו מצב-רוח יותר טוב לראש הממשלה, זה רק עזר לדיאלוג".

בנוגע לתכשיט שהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר קנה לשרה נתניהו, אמר מילצ'ן: "פאקר חשב שגם תכשיט ב-100 אלף שקל לזוג נתניהו זה כלום. הוא ניסה להתחבב עליהם".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.

עוד כתבות

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר