גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרסומאי דניאל ברק ישפוט בתחרות האמי

ברק הוא איש קריאייטיב ופרסומאי ישראלי שעובד בלוס אנג'לס, וזו תהיה הפעם השנייה שיכהן כשופט בתחרות ● וגם: ארקיע ופתאל משתפות פעולה ומשיקות חופשת קונספט לאיביזה ● אירועים ומינויים

דניאל ברק / צילום: סלע שילוני
דניאל ברק / צילום: סלע שילוני

דניאל ברק, איש קריאייטיב ופרסומאי ישראלי שעובד בלוס אנג'לס, ישפוט בתחרות פרסי הטלוויזיה הנחשבת בעולם, האמי, שתיערך באמצע ספטמבר ותציין 75 שנה להיווסדה. זו הפעם השנייה שברק בן ה־34 מכהן כשופט בתחרות - הקודמת הייתה ב־2019.

המינוי לשיפוט נעשה דרך התמחותו של ברק בקטגוריית הפרסומות, אך הוא ישפוט בכל הקטגוריות - ובהן סדרת הדרמה, הקומדיה, מיני סדרה, סרט טלוויזיה, והשחקנים והשחקניות הטובים ביותר לשנה זו. הוא עצמו היה מועמד לפרס בשנת 2020, עבור סדרת סרטים קצרים שיצר יחד עם הסוכנות האמריקאית אייס קונטנט, עבור מותג אופנת הטיולים נורת' פייס ונשיונל ג'יאוגרפיק.

נזכיר כי בעבר שפטו ישראלים בעיקר באמי הבינלאומי - שמיועד לתכנים שלא נוצרו בארה"ב, ולכן נחשב פחות. ביניהם נמנים השחקן ליאור רז, יוצר וכוכב "פאודה" שנמכרה לנטפליקס; המפיק אבי ארמוזה, שאף קידם מעורבות ישראלית בצוות השיפוט הבינלאומי; וגבי רוזנברג, לשעבר נשיא ומנכ"ל קבוצת ‏JCS‏. העיתונאית ליטל שמש שפטה שלוש פעמים בשלב חצי הגמר בקטגוריית החדשות בטקס האמי הרגיל.

"יצירות טלוויזיה הן אחד ממקורות ההשראה האהובים עליי", אומר ברק. "זה נכון במיוחד השנה, כי היא מסמלת נקודת מפנה בתחרות, עם השקת קטגוריות אינטראקטיביות המשלבות טכנולוגיות חדשניות במדיום שבעבר היה חד צדדי".

ארקיע ופתאל טסות לאיביזה

חברת התעופה ארקיע, שהשיקה קו טיסה ישיר לאי הספרדי איביזה, מציעה כעת חופשות קונספט בשיתוף רשת פתאל וחברת Eye Land של איתן סלימי ורל נדל.

החברות מציעות מספר סוגים של חופשות "תוכן" בטווח מחירים משתנה, והן כוללות טיסות, לינה (במותגי Nyx ולאונרדו), כניסה למועדונים, חבילת Retreat (למשל שיעורי סאפ, יוגה בזריחה, שייט לאי פורמנטרה ועוד), ואפשרויות שדרוג כמו קונסרייז' פרטי. טווח המחירים נע בין 799 דולר ל-1,799 דולר לשמונה ימים.

"עד השנה נסעו לאיביזה כמה אלפים בודדים בכל עונה (מאי עד אוקטובר), בגלל הצורך בטיסת קונקשן", מציין סלימי. "ולראייה, מפתיחת הקו במרץ האחרון נרשמו יותר מ-3,500 נוסעים (לא כולם דרכנו). אנו צופים שהעונה נגיע ל-5,000-6,000 נוסעים, ושתוך שלוש שנים נגיע ל-10,000.

"בנוסף, הקו הישיר יאפשר מסחר בנדל"ן, השקעות ושיתופ-פעולה בין המדינות - כפי שישראלים רבים משקיעים בנדל"ן בקפריסין ויוון, כך גם יהיה באיביזה ובסביבה".

איביזה / צילום: sasha-kaunas

קרן ההון סיכון Amiti Ventures משיקה בית ספר ליזמות טכנולוגית

בקרן ההון סיכון Amiti Ventures משיקים את Nurture - בית ספר ליזמות טכנולוגית, המיועד ליזמים שמעוניינים להקים סטארט-אפ טכנולוגי. ההצעה: תוכנית בת שמונה חודשים, כאשר בכל מחזור יש 30 משתתפים, ללא עלות. את התוכנית מנהלת אלמוג זוסמן-להמן, מנהלת הקהילה והשותפויות בקרן.

מטרת התוכנית היא להעניק להם כלים מקצועיים, ליווי והכוונה מצד דמויות בולטות בתעשייה, משלב הרעיון, דרך הוולידציה, הסכם מייסדים, בניית צוותי פיתוח ומכירות ועד לאסטרטגיית גיוס הון. זאת על מנת שכעבור שנה-שנתיים היזמים יהיו בשלים להקמת סטארט-אפ. שני המחזורים הראשונים, שהוגדרו כפיילוט, הגיעו לסיומם בימים אלה, וכבר מתוכנן מחזור שלישי.

"אין דרך טובה יותר ללמוד יזמות מההזדמנות לקדם רעיון אישי בתוך תוכנית שמהווה 'חממה' מוגנת ותומכת", אומרת זוסמן-להמן. "המשתתפים מגיעים אלינו כשכירים, מתפטרים מעבודתם בתוך זמן קצר (10 יזמים עד כה), ונמצאים כיום בשלבים מתקדמים להקמת המיזם שלהם. היתרון של התוכנית הוא לא רק בתכנים, אלא גם בנטוורקינג הייחודי שהקרן בונה בין בוגרי ובוגרות התוכנית".

מפגש קהילת היזמים בקרן אמיתי / צילום: אלמוג זוסמן-להמן

מצנח הזהב

פרופ' אביחי מַנדלבליט, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי, יכהן כדיקן הפקולטה למשפטים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן.

אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי

אייל קליין מונה למנהל הכספים הראשי ולשותף בקרן פיטנגו. קודם לכן כיהן כאחראי על החוב החיצוני במשרד האוצר, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות IBI, ומנהל חדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות.

אייל קליין CFO ושותף בפיטנגו / צילום: יח''צ

ישראל אבוחצירא מונה לשותף ולמנהל הפיתוח של חברת הנדל"ן הממוזגת החדשה, Isracap - Grand. החברה, שבראשה עומד היו"ר יוסי אזרזר, מתמחה בהתחדשות עירונית.

ישראל אבוחצירא / צילום: יח''צ

גל אברהם, 43, מונה למנכ"ל ארגון יד לבנים.

גל אברהם, המנכ''ל הנכנס של יד לבנים / צילום: יח''ץ יד לבנים

ירון יהודה, 50, מונה לסמנכ"ל החטיבה העסקית והליסינג בחברת באדג'ט ישראל.

טליה בנימיני מונתה לסמנכ"לית השיווק של חברת האדטק eTeacher.

ערן מייסטר מונה למנהל מרכז המכירות של Synopsys בישראל, העוסקת באוטומציה של תכנון שבבים ומערכות אלקטרוניות.

חדשות טובות

משרד עורכי הדין מיתר ועמותת itWorks יזמו יריד תעסוקה של משרות בשוק הטכנולוגי למאות עולים פליטי מלחמה מרוסיה, אוקראינה ובלארוס, בשיתוף 13 חברות הייטק מהגדולות במשק - ובהן סולראדג', אנבידיה וצ'ק פוינט. העולים הם בעלי רקע טכנולוגי ותארים מתקדמים מאוניברסיטאות נחשבות, ובמשרד מאמינים כי הם צפויים לתרום לפיתוח הכלכלה ולהשתלב בחברה הישראלית..

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?