גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לראשונה: דירוג חצי־שנתי של הפרסומות הזכורות והאהובות

דיסקונט עם הפרסומות הזכורות ביותר וביטוח 9 מוביל מבין האהודות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה למחצית הראשונה של 2023 ● המשרד שרושם את הנוכחות הגבוהה ביותר - מקאן ת"א ● סיכום מיוחד מתוך מדד המותגים של גלובס, שיופץ השבוע

רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: מתוך הפרסומת של דיסקונט
רותם סלע בקמפיין דיסקונט / צילום: מתוך הפרסומת של דיסקונט

העקביות והבחירה ברותם סלע משתלמות: בנק דיסקונט הוא המפרסם עם הנוכחות המשמעותית ביותר במדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה למחצית הראשונה של 2023. למעשה, הבנק הוא היחיד שהתברג במדד לאורך כל התקופה שנבחנה. במקום השני המשותף נמצאים שופרסל, סופר־פארם, לאומי, מזרחי טפחות וטורנדו. 

מאל על ועד המחאה: מנהלי השיווק מפרגנים לקמפיינים ישראלים 

גם כאשר בוחנים את משרדי הפרסום שרשמו את הנוכחות הגבוהה ביותר במדד יש מנצח ברור: מקאן תל אביב, שנוכח בשליש מסך המיקומים האפשריים בחצי השנה האחרונה. הוא עושה זאת יחד הלקוחות בנק לאומי, ביטוח ישיר, פרטנר, טורנדו ועוד.

"הבולטות של מקאן במדד היא בעיקר בזכות עבודה עם מותגים 'מפוצחים', כלומר כאלו שיש להם שפות תקשורתיות עקביות ובולטות, המייצרות ערך מצטבר", מסביר אלי משולם, סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה.

"העקביות הזו מאפשרת קיצור דרך לזכירות הקמפיינים, ובכך מסייעת להבלטת היצירתיות, קידום שיעורי אהדה גבוהים, והמשך הדיאלוג שהתחילו עם הצרכן. לצד זאת, מהלכים הפוגשים עיסוק בבעיות של צרכנים, או לחלופין כאלו העוסקים בצרכים של לקוחות או בנושאים חברתיים, מייצרים עניין רב ובולטים בקמפיינים של מקאן".

שופרסל ובנק דיסקונט הביאו את גליקמן־שמיר־סמסונוב PUBLICIS ואדלר־חומסקי & ורשבסקי אל המקומות השני והשלישי בהתאמה (בצמוד זה לזה).

 

מלחמת הבנקים

הפסקת הפרסומות במחצית הראשונה של 2023 התאפיינה בשתי מלחמות מפרסמים גדולות: בין הבנקים הגדולים ובין חברות התקשורת. הראשונה קשורה לכך שיוקר המחיה, האינפלציה והריבית מטרידים רבים, ובעיקר את נוטלי המשכנתאות. למשך תקופה לא קצרה, כל בנק ניסה לשכנע שהמשכנתה שלו היא המשתלמת או הנוחה ביותר, ושהוא מבין ללב לקוחותיו.

וכך, את דירוג הפרסומות הזכורות מוביל בנק דיסקונט, שדורג 9 פעמים במקום הראשון, ואילו בנק לאומי נמצא במקום השני עם 7 שבועות (פרטנר במקום השלישי עם שתי הופעות). דיסקונט עובד באמצעות אדלר־חומסקי & ורשבסקי, ולאומי ופרטנר באמצעות מקאן תל אביב, כך ששני המשרדים - שהם גם הגדולים בענף - רושמים תיקו.

לאורך המחצית הראשונה, ארבעת הבנקים הגדולים רשמו נוכחות מאסיבית בטבלת הזכירות, ולעומתם הבנק החמישי בגודלו במשק, הבינלאומי, נותר מחוץ למשחק. גם לאחר שבבנק בחרו פרזנטור חדש, עידו רוזנבלום, שתי הפרסומות בכיכובו לא התברגו כלל במדד. החריגות של הבינלאומי בולטת גם על רקע העובדה שענף הפיננסים כולו רשם נוכחות פרסומית גבוהה, ובהתאמה, כמעט "השתלט" על המדד לאורך מספר רב של שבועות.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: מתוך הפרסומת של ביטוח 9

הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9. למעשה, מדובר בסדרת פרסומות שבהן מככב אודי כגן, המגלם את עצמו ואת דמות אביו המאותגר טכנולוגית. במקום השני נמצאת קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, ובשני המקרים משרד הפרסום הוא גליקמן־שמיר־סמסונוב.

"אנשים לא אוהבים חברות ביטוח אבל מאוד אוהבים את הפרסומות של ביטוח 9, מאחר שהן קודם כל מתבססות על ההסכם הידוע והלא כתוב שבין הצופה למפרסם - תבדר אותי, ואז אני גם אקשיב למה שאתה אומר", מסביר משולם.

"מעבר לכך, הצלחתה של הפרסומת טמונה בכך שהיא לא מתמקדת בשיחה יבשה או משעממת על ביטוח, אלא יוצאת לעולם עמוק יותר המייצר הזדהות מיידית של הצופים עם הפער הבין־דורי, הבא לידי ביטוי במתח שבין האהבה להורים והרצון לסייע להם, לבין חוסר הסבלנות לעיתים כלפי השאלות או ההתנהגות שלהם".

קרב המפרסמים השני כולל את חברות התקשורת - בזק ופלאפון (ששייכות לאותו "בית" אך גם מתחרות זו בזו), סלקום ופרטנר. כולן פורסות סיבים אופטיים, כולן אומרת שמהירות הגלישה שלהן הכי טובה, ומדי פעם הן מנסות לשים זרקור על שירות שאמור להיות ייחודי להן - אבל לא בטוח שהצופה המבולבל מצליח להבחין בהבדלים.

למעשה, בתחרות הזו אין כמעט בידול על המסך. לכל אחת מהחברות יש פרזנטור שהוא דמות ישראלית אהובה ומוכרת מאוד - גידי גוב, יהודה לוי, רן דנקר וסטטיק, בהתאמה - והן מציגות הפקות מושקעות וצבעוניות מאוד, ולכן הן מצליחות לחדור לתודעת הצופה. אבל מאחר שרוב הפרסומות שלהן מבוססות על שירים אהובים ומספקות בעיקר בידור, קשה לדלות מתוכן מידע ברור לטובת קבלת החלטה.

ההשקעה בפרסום

מעניין לבחון גם את ההתאמה בין ההשקעה בפרסום להצלחה במדד הזכורות והאהובות. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם הגדול ביותר במחצית הראשונה של 2023 בטלוויזיה ובדיגיטל הוא בנק לאומי עם כ־14.3 מיליון שקל. במקום השני נמצאת רשת סופר־פארם עם 13.7 מיליון שקל, ובנק דיסקונט נמצא רק במקום השלישי עם 12.9 מיליון שקל.

עוד בעשירייה: אלקון (טיפות עיניים, בעיקר בדיגיטל) מאקו, תנובה, חברת הביטוח הפניקס, שופרסל, בנק מזרחי טפחות ועלית - שחזרה לפרסם אחרי שהסתיים משבר הריקול במפעל השוקולד של החברה והמותגים המוכרים והאהובים עלו שוב על פס הייצור. ביטוח 9, שאחראי כאמור לפרסומת האהובה ביותר, כלל אינו נמנה בין 20 המפרסמים המובילים במחצית הראשונה של 2023.

נקודה למחשבה לסיום: בפרסומת הזכורה ביותר מככבת רותם סלע, ההברקה הליהוקית של השנים האחרונות. בפרסומת האהובה שבמקום השני נמצאת ליאת הר לב (בדמות אירנה מ"ארץ נהדרת"). גם נעמי לבוב עושה עבודה לא רעה בכלל עבור טורנדו. ולמרות זאת, אין הרבה פרזנטוריות בהפסקת הפרסומות - וההפסד הוא כפול.

עוד כתבות

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

נגישות או עיוות? מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים